Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:04

2m lang is inderdaad extreem kort.

Ik reed eerder in MeepMeep, een kleine Alto van 705kg uit 1997. En ik was MeepMeep kwijt toen ik terugkwam van puppycursus. Zoek MeepMeep:

Afbeelding















Afbeelding

Juist, daar was MeepMeep. MeepMeep is 3.5m lang, 1.5m breed en 1.4m hoog.


De volkswagen Amarok van 2011-2016 weegt 1768kg (dus meer dan 1000kg meer), is 5.3m lang (dus de helft langer), 1.9m breed en 1.8m hoog.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:30

Hahahhaa nou dan is t ibdd langer dan 2 meter echy van die lange audis enzoo pfff naja goed

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:32

As je echt streng gelovig bent, mag je dan paardrijden ? (Lange broek)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:00

Trui schreef:
As je echt streng gelovig bent, mag je dan paardrijden ? (Lange broek)

Kleding maakt dan toch niet eens uit? Het feit dat je er mogelijk plezier aan beleeft, dat zal het al wel tot iets zondigs maken.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:13

Paardrijden kan ook met rok als je echt geen broek wil dragen. Dan ga je in een dameszadel rijden.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:05

Trui schreef:
As je echt streng gelovig bent, mag je dan paardrijden ? (Lange broek)

Nou er staat in het oude testament wel ergens dat vrouwen geen mannenkleren mogen dragen. Maar dat is geloof ik in het deel van de Joden. Maar... is een (rij)broek per definitie voor mannen? Dat staat nergens.

Overigens zegt Jezus ook dat je daden niet zorgen dat je naar de hemel gaat, maar je geloof in Jezus en God. Dus denk niet dat ie zich zoveel zorgen maakt over rijbroeken :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:17

Eske_B schreef:
Trui schreef:
As je echt streng gelovig bent, mag je dan paardrijden ? (Lange broek)

Nou er staat in het oude testament wel ergens dat vrouwen geen mannenkleren mogen dragen. Maar dat is geloof ik in het deel van de Joden. Maar... is een (rij)broek per definitie voor mannen? Dat staat nergens.

Overigens zegt Jezus ook dat je daden niet zorgen dat je naar de hemel gaat, maar je geloof in Jezus en God. Dus denk niet dat ie zich zoveel zorgen maakt over rijbroeken :')

Nu zijn de meeste strenggelovigen zelf niet echt jezussen volgens mij, dus die kunnen je weldegelijk om je daden naar de hel verdommen, wanneer je je niet volgens hun interpretatie van de regels gedraagt.

Als vrouw iets anders tussen je benen hebben dan (heel vaak) een baby of je echtgenoot (enkel om die heel veel baby's te maken), dat kan natuurlijk echt niet. Daarvoor is dan ook de dameszit bedacht.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:25

Gaat mij meer om inderdaad dat ze een rok aan moeten. Maar dan ook om manege lessen. Waar ze dus geen dameszadel hebben

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:38

Trui schreef:
As je echt streng gelovig bent, mag je dan paardrijden ? (Lange broek)


...in de Koran staat dat een paard drie maal daags bidt.
Ik meen dat het avondgebed luidt:"Moge mijn ruiter op mijn rug het paradijs ervaren..."

De christelijke kleingelovogen (we zullen maar zeggen dat die er ook moeten zijn) kunnen idd wel erg zeuren over futiliteiten.
(Maar idd: een rijbroek is net geen mannenkleding - gewoon futiel terug zijn...)

En in de bijbelse tijden was paardrijden gewoon. Niet per se een mannending.
De Koran is andermaal het vrouwvriendelijkste: Mohammed trouwde met zijn baas, een dame die een internationaal handelsbedrijf bezat en runde.
In de bijbel moet je echt in de hoeken en gaten zoeken naar sterke vrouwen: de legerleidster Debora, kerkleidster Phoebe te Kenchrea - die zullen vast gemend of gereden hebben.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:41

Maria zat toch ook op een ezel? Hoe deed ze dat eigenlijk? :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:13

Janneke2 schreef:
En in de bijbelse tijden was paardrijden gewoon. Niet per se een mannending.

Verre van gewoon. Een dier onderhouden dat veel water en gras nodig heeft en dat geen voedsel teruggeeft, in een voornamelijk droog en stenig gebied, dat was voor weinigen weggelegd. Reizen deed je niet, of te voet, of eventueel met samen één ezel.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:15

Sokje_6 schreef:
Maria zat toch ook op een ezel? Hoe deed ze dat eigenlijk? :+


In een tijd waarin ook mannen rokken droegen volgens mij...

Vraag me af hoeveel er van die tijd nog werkelijk in de bijbel staat. De invloed van de kerk is enorm geweest. Knippen, plakken, bijverzinnen... een werkstuk van een middelbare scholier is er niks bij.

Allemaal maar om macht te kunnen uitoefenen. Want zover was de wetenschap nog niet.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:10

Je zit er wel wijdbeens op. Dat is wel zondig gedrag :+

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:48

Waarom hebben juist minima vaak huisdieren? Soms heb ik het idee dat van het weinige geld dan juist het huisdier onderhouden moet worden en zelf dan maar minder of minder gezond te eten hebben geaccepteerd wordt.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:00

germie schreef:
Waarom hebben juist minima vaak huisdieren? Soms heb ik het idee dat van het weinige geld dan juist het huisdier onderhouden moet worden en zelf dan maar minder of minder gezond te eten hebben geaccepteerd wordt.

Moet je kijken hoeveel er ook nog eens roken! En tja, bij de A.l.di kun je goedkoop voer kopen en anders wat de pot schaft denk ik.. Ik vraag me dat ook af hoor....

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:09

Huisdieren hebben nou eenmaal een functie als gezelschap. En mensen die weinig geld hebben werken vaak ook niet, hebben daardoor minder sociale contacten en nemen hierdoor een huisdier.
Ik verbaas me er ook nog steeds over.... wel huisdieren én bij de voedselbank lopen. Ik begrijp de mentale band die vaak enorm sterk is en huisdieren die voor mensen als een kind voelen (dat heb ik zelf ook :=) maar zodra ik mijn eigen eten niet eens kan betalen, dan zal ik toch echt een beter plekje zoeken voor het dier.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:11

Vooral voor mensen die thuis zitten zal het idd een groot sociaal aspect zijn. Vooral honden, want als je thuis zit kom je dan tenminste nog van de bank af en ontmoet je misschien nog wat andere mensen. Wat betreft andere huisdieren denk ik dat het snel gaat. Als je er eenmaal een hebt kan een cavia of konijn er ook nog wel bij.

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:14

Zammie schreef:
germie schreef:
Waarom hebben juist minima vaak huisdieren? Soms heb ik het idee dat van het weinige geld dan juist het huisdier onderhouden moet worden en zelf dan maar minder of minder gezond te eten hebben geaccepteerd wordt.

Moet je kijken hoeveel er ook nog eens roken! En tja, bij de A.l.di kun je goedkoop voer kopen en anders wat de pot schaft denk ik.. Ik vraag me dat ook af hoor....

Dat roken had ik met opzet er niet bij gezet, maar heb er wel aan gedacht. Want ook dat lijkt waar te zijn. Ik heb met roken meer moeite dan met een huisdier. Maar soms hebben ze ook meteen meerdere. Dat een hond je leven verrijkt, zeker. Maar als je die euro's wat dat dier kost ook heel goed zelf kan gebruiken?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:16

Ik vind dit altijd zo lastig, want waarom zouden mensen in de bijstand niet mogen roken of huisdieren mogen hebben? Ik hoor vaak dat de gemeenschap voor hun leven betaalt en ik vind dat zo'n kromme gedachte, alsof wij inspraak hebben in het leven van iemand anders omdat diegene een uitkering krijgt. Er zijn ook mensen doodziek in dezelfde verzekering als waar wij premie voor betalen, hebben wij dan ook het recht om te morren over wat voor rolstoel diegene uitzoekt omdat wij ervoor betalen zogenaamd? Als mensen zielsgelukkig worden van een huisdier of graag peuken roken en halve klatsers drinken in de voortuin moeten ze dat imo gewoon lekker doen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:17

Het levert een gevoel van tijdelijk comfort, wat de stress van het geldgebrek een beetje opheft. Niet alleen huisdieren en roken, maar drank en drugs zitten ook in die categorie.

Daarnaast is er in die groep een grotere kans dat er iemand een flink gedeelte van de dag thuis zit. Zolang je een niet te groot dier neemt, ze op simpel voer zet en het dier niet ziek wordt, is een huisdier op zich prima te betalen. Een hond van 10kg eet zo'n 150g brokjes op een dag (gemiddeld gesproken), oftewel: een kg voer per week. En voer begint bij 0.75€/kg, maar voor 2-3€/kg heb je echt al schappelijk voer (voor de gewone RC betaal ik gemiddeld gesproken 2.87€/kg door tactisch inkopen, oftewel: 10-15€/maand aan voerkosten).

Het gaat uiteraard wel mis als ze wel ziek worden, maar of de dieren lopen er mee door, of je ziet dat de gemeenschap waarin ze zich bevinden allemaal iets bijlegt en dat het dier dan alsnog geholpen kan worden. Ook kan er gekozen worden voor het goedkoopste behandelsplan (bijvoorbeeld prednison in plaats van duur dieetvoer, eventueel gecombineerd met apoquel).

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:20

Ik heb het zelf in mijn familie meegemaakt, maar het is niet duidelijk te krijgen. Een argument was "ik heb al zo weinig, dit laat ik me niet afpakken" (sigaret/hond)
Zeker het roken in de kamer waar het huisdier (of kind) zich bevindt vind ik ook ontzettend kwalijk. Maar mensen begrijpen het gewoon niet lijkt..
Als iemand in de bijstand de dierenartskosten en/of hun sigaretten wel kunnen betalen vind ik het allemaal prima hoor. Maar in de gevallen die ik ken liepen de dieren veel te lang door met medische problemen omdat de mensen bang waren voor de dierenartsrekening en de schulden waren al torenhoog.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:41

germie schreef:
Dat roken had ik met opzet er niet bij gezet, maar heb er wel aan gedacht. Want ook dat lijkt waar te zijn. Ik heb met roken meer moeite dan met een huisdier. Maar soms hebben ze ook meteen meerdere. Dat een hond je leven verrijkt, zeker. Maar als je die euro's wat dat dier kost ook heel goed zelf kan gebruiken?


Vergeet niet de boodschappen die in een grote AH of Jumbo tas komen... Het liefst zo'n plastic tas die bij de band hangt.

Hoewel... Lidl is vrij duur :+

germie

Berichten: 25942
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:56

Janine1990 schreef:
germie schreef:
Dat roken had ik met opzet er niet bij gezet, maar heb er wel aan gedacht. Want ook dat lijkt waar te zijn. Ik heb met roken meer moeite dan met een huisdier. Maar soms hebben ze ook meteen meerdere. Dat een hond je leven verrijkt, zeker. Maar als je die euro's wat dat dier kost ook heel goed zelf kan gebruiken?


Vergeet niet de boodschappen die in een grote AH of Jumbo tas komen... Het liefst zo'n plastic tas die bij de band hangt.

Hoewel... Lidl is vrij duur :+

Als daar nu alleen de koopjes en merkloze artikelen in komen dan heb ik er minder moeite mee. Maar soms is men ook nog aan merken trouw.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:57

Maar is het echt aan jou om een oordeel te vellen over hoe mensen hun geld uitgeven? Weet jij veel hoe die mensen de rest van hun boodschappen besteden. Misschien doen ze 1 keer in de maand een uitgave aan merkproducten omdat ze die lekkerder vinden.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:07

Emmaa_ schreef:
Maar is het echt aan jou om een oordeel te vellen over hoe mensen hun geld uitgeven? Weet jij veel hoe die mensen de rest van hun boodschappen besteden. Misschien doen ze 1 keer in de maand een uitgave aan merkproducten omdat ze die lekkerder vinden.


Ik doe een constatering :') Net als Germie...
Wat Germie zich afvraagt noem je toch ook geen oordelen :') Beetje consistentie ;)

Het lijkt er alleen vaak wel op dat minima denken: "Niets zijn is niks, maar niets lijken is ook niks."
Zonde... Het helpt je namelijk niet vooruit.

Stereotypen zie je overal, ik hoor ze dagelijks over mezelf :') Prinses op de erwt blablabla.
Die zijn er nu eenmaal...

Grote (ras)hond, filtersigaret, heavy kapsel, grote boodschappentas van de AH oid. Zijn nu eenmaal de minima waar Germie op doelt.