Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:56

MaiNat schreef:
Nou ik heb mn vriendin gesproken hierover. Zij vindt dat ik gewoon had moeten uitstappen, zonder boos te worden. Ze is van mening dat het stoppen voor een zebrapad, minder erg is dan al rijdend doorbellen.


Er bestaat vrijheid van meningsuiting.
Er bestaat geen recht op eigen feiten.
Haar actie brengt mensen regelrecht in gevaar. Het is met nadruk verboden en iemand in het topic noemde de hoogte van de bekeuring.

Maar rijbewijs inleveren lijkt mij beter....
Citaat:
Ze vond het zelf ook niet zo netjes om daar voor het zebrapad te parkeren, maar het was een belangrijk telefoontje!


...want ze kan geen onderscheid maken tussen belangrijke en onbelangrijke zaken.

Citaat:
En dat het komt, omdat ik geen rijbewijs heb en het daarom niet goed kan inschatten. Ook vind ze het heel naar dat ik haar belangrijke telefoontje onderbrak en vind ze de situatie wel meevallen daar bij De Boet.

:(:)
....het zal je maar gezegd worden.
"Ik heb gelijk omdat ik het zeg en jij slechts een onderknuppel bent..."

Er valt niets 'in te schatten': stom, gevaarlijk, verboden.

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:31

Die is van lotje getikt hoor...
Echt.

Een telefoontje belangrijker vinden dan de veiligheid.

Veel veilige km's gewenst TS. Jij gaat je rijbewijs wel goed halen zo te horen.
Goed gehandeld. En k zou dr nog eens heel duidelijk over zijn tegen dr..
Dit kan echt niet.. Tenzij je 112 moet bellen wegens een noodgeval... Dán zet je je auto, indien geen andere mogelijkheid, stil op de weg!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:13

Laat het dan maar doen hoor TS... Als dat inzicht er niet is, dan komt het er waarschijnlijk ook nooit. :(:)
Met jou komt het wel goed denk ik, succes met het halen van je praktijk en daarna veel veilige kilometers toegewenst! +:)+

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:28

Weet niet zo goed hoe de vriendschap in te schatten als zij zich zo tegenover jou opstelt. Alsof jouw mening minder voorstelt omdat je nog geen rijbewijs hebt.

Nou, ik als rij-instructeur geef je groot gelijk, met jouw inzicht is helemaal niks mis! Het is imo zelfs gewoon een feit dat ze gevaarlijk bezig was, iets waar ze zeker een boete voor had kunnen krijgen als er toevallig een agent het had gezien.

Uiteraard is het niet iets wat je helemaal moet uitmelken als je de vriendschap wilt behouden. Maar ik zou me toch eens achter de oren krabben als een vriend zich zo opstelde tov mij. Dat ze aanhaalt dat jij geen rijbewijs hebt en daarom geen inzicht zou hebben is imo gewoon een zwaktebod, ze weet dat je gelijk hebt, maar wil geen gezichtsverlies lijden denk ik.

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:45

Als jij straks je rijbewijs hebt, stap ik eerder bij jou in de auto dan bij jouw vriendin. Wat gevaarlijk zeg, dat kan toch niet :( Jammer dat je vriendin ook zo reageert. Dat klopt ook niet helemaal, want haar geweten zou toch moeten weten of spreken dat jij wel eens gelijk moet/kan hebben. Vooral ook omdat andere automobilisten haar daarop wezen. Een belangrijk telefoontje van de planning, heeft ze net een nieuwe baan ofzo?

PS: Even heel iets anders, maar wat leuk dat jij nog steeds de avatar hebt, die ik zo'n 14 ? jaar geleden voor je heb gemaakt *\o/*

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 17:27

@Coentjuh
Haha ja dat klopt! Vindt hem nog steeds erg leuk!

Ik hoop idd dat zij haar prioriteit niet bij haar mobiel meer legt en het theorieboek ook even naslaat.

Anoniem

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:37

Ik ben echt verbaasd dat mensen hier de reactie van TS overdreven vinden.. Ik zou ook flippen als een vriendin van mij midden op de weg ineens stopt om een telefoontje te beantwoorden én om vervolgens zonder iets te kunnen doen zitten te wachten en toekijken en dus ook nog te zien hoe het daadwerkelijk bijna mis gaat voor je ogen omdat een vriendin op zo'n gevaarlijke plek stil gaat staan.
Dan zou ik ook behoorlijk flippen, is ook een normale schrikreactie denk ik op zo'n moment.
Je hebt goed gehandeld TS en ik denk dat je vriendin haar fout inderdaad nog niet inziet, kan alleen maar hopen dat ze dat nog wel gaat doen en dit soort acties niet weer uithaalt..