Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:17

jessdaniels schreef:
Je mag gewoon stoppen op de vluchtstrook bij hoge nood ;)

Dat is alleen voor ouderen en kinderen.

Anoniem

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:21

Maar dan is het niet de bedoeling om je andere kind los te laten lopen daar.. Levensgevaarlijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:27

Relaxed schreef:
Maar dan is het niet de bedoeling om je andere kind los te laten lopen daar.. Levensgevaarlijk :n

Die moeten hoe dan ook niet loslopen. Nergens. :Y)

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:28

Leuk, stoppen voor hoge nood. Dat deed (lang geleden) een man em vrouw die ik kende ook. Man moest plassen, dus duikt achter de vangrail, de vrouw zat achter het stuur, alarmlichten aan, te wachten. Tot de vrachtwagen dat net even miste. De vrouw in kwestie heeft het niet overleefd... Zo snel mogelijk de snelweg af en een veilige plek zoeken om te parkeren (carpoolstrook) en dan daar plassen lijkt me oneindig veel veiliger.

Je kind achter de auto op de vluchtstrook laten staan is gewoon dom. Levensgevaarlijk. Dan heb je wel wat lessen gemist.

Ik vind dat je goed gereageerd hebt, TS. Het gedrag van je vriendin was niet oke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:32

Anoniem schreef:
Relaxed schreef:
Maar dan is het niet de bedoeling om je andere kind los te laten lopen daar.. Levensgevaarlijk :n

Die moeten hoe dan ook niet loslopen. Nergens. :Y)


Eens, maar dat mogen we hier niet zeggen denk ik :') Als mijn neefje irritant doet zeg ik wel eens, ga maar op de snelweg spelen.. Wordt mijn zusje boos :+

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:43

Wildplassen is gewoon verboden hoor. Dus lijkt me dat daar dat ook gewoon niet mag. Een kind dat het neit even kan ophouden tot de volgende afrit of parking lijkt le dat gewoon een luier aan hoort

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:44

jessdaniels schreef:
Je mag gewoon stoppen op de vluchtstrook bij hoge nood ;)


Mits het een veilige situatie is en dat betrof dit absoluut niet. Het was notabene ook nog eens half in een onoverzichtelijke bocht. En wat als er nou een ambulance oid langs had gemoeten?
Om maar niet te spreken over het kind achter de auto :x Dan doe je hem maar een luier aan of rij je door naar het eerstvolgende tankstation.

Ik ken De Boet trouwens ook (kom uit dezelfde streek als TS, Nieuwe Niedorp/Obdam/Opmeer) en het is daar echt bijna altijd ontzettend druk.
Soms worden er busladingen bejaarden tegelijk afgeleverd bij het tuincentrum.
Voor het zebrapad parkeren is echt onnodig. Er is een gigantische parkeerplaats en desnoods zet je hem even bij de Aldi neer.

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:53

Ik vindt je een beetje overdreven reargeren sorry,
Ja ze mag daar niet staan daar heb je gelijk in, overig verkeers moet ook grwoon opletten en je kan door de achteruit van je voorganger ook Zien wat er voor die auto zich afspeelt, maar nooit meer bij haar in de auto en boos uitstappen sorry maar dat doen kleine kinderen die hun zin niet krijgen, je kan ook NA het telefoon gesprek melden van goh niet echt een handige plek om stil te staan he.



*zal heel bokt wel over me heen krijgen maar goed*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:05

_Annemiek schreef:
Ik vindt je een beetje overdreven reargeren sorry,
Ja ze mag daar niet staan daar heb je gelijk in, overig verkeers moet ook grwoon opletten en je kan door de achteruit van je voorganger ook Zien wat er voor die auto zich afspeelt, maar nooit meer bij haar in de auto en boos uitstappen sorry maar dat doen kleine kinderen die hun zin niet krijgen, je kan ook NA het telefoon gesprek melden van goh niet echt een handige plek om stil te staan he.


Het overig verkeer kan moeilijk opletten als ze de helft niet kunnen zien ;)
En nee, bij heel veel auto kan je er niet doorheen kijken. Denk aan spullen, grote auto > kleine auto of andersom. Plus, heel simpel, het is gewoon wettelijk verboden om daar stil te gaan staan. Einde discussie.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:25

Mijn telefoon staat op stil als ik in de auto zit. Neem nooit op als ik aan het rijden ben.
Hier ook wel mensen gehad die gewoon al rijdend aan het appen en bellen waren. Dan zeg ik ook gewoon, als ik bij je in de auto stap dan wordt er niet met de telefoon gespeeld. Anders ga ik dus ook echt niet mee. Levensgevaarlijk.

Ik vind ook dat je goed hebt gereageerd, zeker nadat ze je, ook al was het zacht, de mond snoert. Misschien had ik zelfs ook wel ff hardop, door het gesprek heen, gezegd dat ze even naar de parkeerplaats moest gaan.
Ben benieuwd of ze nog tot inzicht komt.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:32

ik vind het juist knap dat je hier je mond over open durft te trekken menig andere mensen doen niks, terwijl de situatie gewoon echt gevaarlijk lijkt te zijn ( van wat ik dan hier lees)
dus ik vind dat je goed gehandeld hebt en met de bus naar huis tjaa als jullie beide niet afgekoeld zijn en dus 'ruzie' hebben dan is de bus het meest voor de hand liggende. i

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:13

jessdaniels schreef:
Cayenne schreef:

Geloof het of niet, maar die idioten zijn er :=
Laatst reden wij over de snelweg en stond er een mevrouw op de vluchtstrook om haar kind in de berm te laten plassen.
Maar het ergste was: achter de auto stond nog een kind en die stond dus ook midden op de vluchtstrook!
Ik schat het kind niet ouder dan 3. We stonden doodsangsten uit dat het kind de weg op zou rennen. Mijn man heeft toen de politie gebeld.
Geen idee hoe dat is afgelopen, maar ik hoop dat de mevrouw een flinke uitbrander heeft gehad.


Je mag gewoon stoppen op de vluchtstrook bij hoge nood ;)


Niet als je je andere kind uit de auto op de vluchtstrook neerzet := zet m dan achter de vangrail.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:23

_Annemiek schreef:
Ik vindt je een beetje overdreven reargeren sorry,
Ja ze mag daar niet staan daar heb je gelijk in, overig verkeers moet ook grwoon opletten en je kan door de achteruit van je voorganger ook Zien wat er voor die auto zich afspeelt, maar nooit meer bij haar in de auto en boos uitstappen sorry maar dat doen kleine kinderen die hun zin niet krijgen, je kan ook NA het telefoon gesprek melden van goh niet echt een handige plek om stil te staan he.



*zal heel bokt wel over me heen krijgen maar goed*

Een reactie als deze doet mij vermoeden dat het theorie-examen gehaald is op puur gokken en daar mazzel mee hebben gehad. Verkeersregels bestaan niet voor niets, die hebben een reden (onder andere gebaseerd door in het verleden behaalde 'resultaten'). Ik vind een uitspraak als hierboven net zo eng als de daadwerkelijke actie uit de OP.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:34

xApple schreef:
Ik kom ook daar uit de buurt vandaan en de parkeerplaats is echt daarnaast :')
Ze had makkelijk even terug kunnen bellen en daar rustig kunnen parkeren.
En dat weggetje is smal en druk. Wat een doos. Ja ik snap dat je boos bent.


Idd, parkeerruimte zat. En het is er bijna nooit zo rustig en overzichtelijk als het op je voorbeeld foto is ;) . Het kan er echt gekkenhuis zijn met verkeer en overstekende mensen (die lang niet altijd netjes de zebra gebruiken).

Gelijk heb je dat je er wat van gezegd heb. Misschien ging het niet helemaal tactisch :') , van beide kanten niet. Maar je hebt je punt wel duidelijk gemaakt.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:49

Oooo de boet....heerlijk daar! Idd parkeerplaats ligt er echt naast...paar meter verder stond ze prima. Heb je der al gesproken ts?

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 18:15

Nou ik heb mn vriendin gesproken hierover. Zij vindt dat ik gewoon had moeten uitstappen, zonder boos te worden. Ze is van mening dat het stoppen voor een zebrapad, minder erg is dan al rijdend doorbellen. Ze vond het zelf ook niet zo netjes om daar voor het zebrapad te parkeren, maar het was een belangrijk telefoontje! En dat het komt, omdat ik geen rijbewijs heb en het daarom niet goed kan inschatten. Ook vind ze het heel naar dat ik haar belangrijke telefoontje onderbrak en vind ze de situatie wel meevallen daar bij De Boet.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:23

Tot ze zelf aan de andere kant staat. Haar beide opties moet ze niet doen want dat zijn slechte opties. Bellen doe je stilstaand, ja, maar op een parkeerplaats. Niet door het zicht te ontnemen van een zebrapad.

Edit: het onderbreken zou ik ook kriebelig van worden maar in deze situatie geoorloofd. Zij creeert een gevaarlijke situatie en dan mag je best de aandacht van de telefoon af krijgen.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:27

Absoluut niet handig om daar te stoppen en prima dat je er wat van zegt, maar ik vind niet meer met haar meerijden terug en een hele ruzie erom wel erg overdreven.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:29

Je vriendin was in deze situatie een doos ... En dan haar reactie in je laatste post ... Je had inderdaad beter uit kunnen stappen toen zij de auto voor het zebrapad stil zette.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:33

friendly schreef:
Tot ze zelf aan de andere kant staat.


Tot ze zelf degene is die op het zebrapad wordt opgeschept...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:38

Tieneke schreef:
friendly schreef:
Tot ze zelf aan de andere kant staat.


Tot ze zelf degene is die op het zebrapad wordt opgeschept...

Dat bedoelde ik dus. Dan is het ineens asociaal :')

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:51

Idd, zo van die mensen die nooit verantwoordelijkheid nemen en het altijd steken op een ander.

Anoniem

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:52

Ts, je vriendin is nog steeds niet voor rede vatbaar dus.. jammer hoor :n

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 19:14

Ja, ik snap ook dat uitpraten daarom gisteren ook niet lukte. Als iemand een telefoontje zo belangrijk vindt.

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:06

het had haar nog geen 30 seconden gekost als ze had gezegd: momentje, ik zet de auto even op de parkeerplaats.