Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:44

casperzazoe schreef:
Weet iemand of ik een bikini top bij Zalando retour kan sturen?

Jazeker :j

Nyaleti

Berichten: 6147
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:17

Pfoe gelukkig maar. Had er 7 besteld en niks past dus ik ging al bijna huilen :+

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:32

Ik droomde vannacht iets bizars maar denk dat zoiets misschien ooit wel zou kunnen bestaan:

Het was een begrafenis/crematie maar... de persoon leefde nog! Het was in een kerk en de persoon in kwestie ging euthanasie plegen. Hij kon zelf terugkijken op zijn leven en werd vervolgens tussen zijn geliefden geëuthanaseerd. Natijd werd hij direct gecremeerd en was het klaar.

Vond het concept wel heel mooi (hoe bedenken mijn hersenen dit dan ook? :+) En vroeg me af in hoeverre zoiets haalbaar zou zijn.

Dus ik ging net googelen en zag dat iemand na overlijden op z'n vroegst 36 uur later begraven mag worden. Indien eerder gewenst is toestemming van de Officier van Justitie nodig. Waarom zou dit zijn, om eventuele andere doodsoorzaken te achterhalen? Maar wat als iemand gewoon oud is, 85+ en in slaap overleden is in een verzorgingstehuis?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:34

Zodat ie weer kan gaan leven? :')

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:59

Heeft meerdere redenen...
De belangrijkste is om er zeker van te zijn dat men ook echt dood is :')
Daarbij voor eventueel onderzoek, en cultureel omdat wij deze periode ook gebruiken om afscheid te nemen.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:13

Voor zover ik weet is die 36 uur niet om te zien of men echt dood is (dat is immers al vastgesteld door een arts), maar toch echt om eventueel strafrechtelijk onderzoek uit te kunnen voeren.

Ik heb het even nagezocht:
Citaat:
Termijn van 36 uur voor strafrechtelijk onderzoek

Er is een aantal redenen voor de termijn van 36 uur. Zo moet de politie nog strafrechtelijk onderzoek kunnen doen als er vragen zijn over de doodsoorzaak. Ook geeft dit nabestaanden de tijd om de begrafenis of crematie te regelen.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-cremeren


Okee, daar staat trouwens ook 'een aantal redenen'. Er zijn er dus meer :+

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:36

Ja klopt want als het puur om het strafrechtelijk onderzoek zou gaan, zou die tijd enkel aan cremeren vastzitten. Een begraven overledene is later nog te onderzoeken als het nodig zou zijn.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:51

Na crematie moet ook as nog een maand beschikbaar blijven voor mogelijk onderzoek :)

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:47

Hoe lang duurt het tot je lichaam leert dat je genoeg drinkt en dat het dus geen vocht vast hoeft te houden?
(ik drink eigenlijk structureel te weinig dus mn lichaam houdt veel vocht vast.. Mn voeten knallen bijna uit mn schoen en mn kuit loopt zowat door in mn enkels.. (beetje overdreven) maar ik probeer te verbeteren)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:19

fleurtjeuh schreef:
Hoe lang duurt het tot je lichaam leert dat je genoeg drinkt en dat het dus geen vocht vast hoeft te houden?
(ik drink eigenlijk structureel te weinig dus mn lichaam houdt veel vocht vast.. Mn voeten knallen bijna uit mn schoen en mn kuit loopt zowat door in mn enkels.. (beetje overdreven) maar ik probeer te verbeteren)

Het vasthouden van vocht hoort in principe niet. Als je genoeg drinkt, plas je het overschot gewoon uit, maar hoor je geen oedeem in je enkels te krijgen. Dan denk je eerder aan een probleem met de afvoer van het vocht uit je onderbenen (zittend beroep? Strakke broek?) of een fysiek probleem.
Op zich de moeite waard om eens voor te leggen aan je huisarts.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:29

Met dit soort temperaturen zwellen mijn voeten en enkels ook op hoor.
Maakt daarbij niets uit of ik goed drink of niet.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:36

Maar ik drink dus eigenlijk nooit genoeg. Meestal nog geen liter per dag...
Verder heb ik een staand/lopend beroep en geen strakke broek.
T is ook niet echt oedeem(hard) maar t voelt vooral dik en gezwollen en je ziet het ook wel een beetje

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:51

Kan best door het warme weer komen hoor. :)
Ik heb met dit weer vaak de afdrukken van de bandjes van mijn slippers in mijn voeten staan, puur door de warmte waardoor mijn voeten en enkels opzetten.
Maar mocht je twijfelen kun je altijd een huisarts bellen en het voorleggen natuurlijk. :)

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:55

Waarom gelijk de huisarts bellen als je nog geen liter drinken per dag drinkt met dit weer?

Begin eerst eens met 2/2.5 liter per dag en kijk dan eens hoe het gaat.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:59

Ik heb het niet over gelijk een consult inplannen maar over raad vragen, dat kan ook prima bij de assistent aan de telefoon. :)

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:02

Froukje schreef:
Waarom gelijk de huisarts bellen als je nog geen liter drinken per dag drinkt met dit weer?

Begin eerst eens met 2/2.5 liter per dag en kijk dan eens hoe het gaat.

En daarom vroeg ik dus, hoe lang zou het duren tot er verbetering zou moeten zijn? :P

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:05

Wat denk je dat die gaat zeggen als je meld dat je met 30 graden buiten nog geen liter drinken naar binnen werkt?
Waarom moet overal gelijk de huisarts voor gebeld worden? Ieder weldenkend mens weet dat je met dit weer MINSTENS 2! liter water/vocht binnen moet krijgen.

Zelfs Fleur zelf heeft door dat ze meer moet drinken..

Om dan even antwoord te geven op de vraag, ik heb er op werkdagen ook wel een handje van om te weinig te drinken (geen wc bij de hand) en dan merk ik ook dat sokken en horloges strakker gaan zitten.
Maar dat is altijd vrij snel opgelost als ik 2 dagen wel zo'n 2.5 liter naar binnen werk.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:43

ik ben aan het kijken naar een nieuwe handtas op Zalando, maar wil liever geen leer kopen. Zou imitatieleer van het duurdere segment een even goede kwaliteit hebben en langdurig meegaan?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:56

fleurtjeuh schreef:
Hoe lang duurt het tot je lichaam leert dat je genoeg drinkt en dat het dus geen vocht vast hoeft te houden?
(ik drink eigenlijk structureel te weinig dus mn lichaam houdt veel vocht vast.. Mn voeten knallen bijna uit mn schoen en mn kuit loopt zowat door in mn enkels.. (beetje overdreven) maar ik probeer te verbeteren)


Niet.

Wat jij beschrijft is een kwestie van slechte circulatie - niet een manier 'om water op te slaan'.

Zodra je genoeg drinkt merk je dit in principe aan je lichaam.
Ken je het trucje van huidplooi optillen?
Bijvoorbeeld de rug van je hand en tel hoelang het duurt tot die weer plat ligt - neem dan een slok en tel opnieuw.

Blijft de huidplooi echt staan: oej!
Langzaam inzakken betekent doorgaans vochtgebrek.
Is er geen verschil meer voor en na een slok: in principe is het dan goed.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:40

Ik vraag me ook iets af.
Als een helikopter van defensie een tussenstop maakt in het buitenland om te tanken, wie betaald dit dan en hoe?

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:14

Janneke2 schreef:
fleurtjeuh schreef:
Hoe lang duurt het tot je lichaam leert dat je genoeg drinkt en dat het dus geen vocht vast hoeft te houden?
(ik drink eigenlijk structureel te weinig dus mn lichaam houdt veel vocht vast.. Mn voeten knallen bijna uit mn schoen en mn kuit loopt zowat door in mn enkels.. (beetje overdreven) maar ik probeer te verbeteren)


Niet.

Wat jij beschrijft is een kwestie van slechte circulatie - niet een manier 'om water op te slaan'.

Zodra je genoeg drinkt merk je dit in principe aan je lichaam.
Ken je het trucje van huidplooi optillen?
Bijvoorbeeld de rug van je hand en tel hoelang het duurt tot die weer plat ligt - neem dan een slok en tel opnieuw.

Blijft de huidplooi echt staan: oej!
Langzaam inzakken betekent doorgaans vochtgebrek.
Is er geen verschil meer voor en na een slok: in principe is het dan goed.

Ik heb ook een hele lage bloeddruk, dat helpt misschien ook niet mee.
Als ik mn turgor test midden op mn hand dan springt het meteen terug.
Pak ik het vel van mn knokkel dan is het iets vertraagd. Maar da's ook wel heel los vel

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:24

Maar voor en na een slok een plooi trekken maakt toch geen verschil? Zo snel gaat de slok niet naar je huid toch? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:27

Zo snel gaat dat idd niet, als je al weet dat je te weinig drinkt heeft het ook niet zoveel zin. Gewoon op gezette tijden steeds wat drinken zodat het over een tijdje een gewoonte is om genoeg te drinken. Huisarts bellen heeft niet zoveel zin want je weet het antwoord al; meer water drinken..

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:35

Mijn dochtertje drinkt ook niet genoeg, voor haar heb ik een drink-kaart gemaakt. Ze moet elke dag minstens 6 glazen leegdrinken, op de kaart kan ze afstrepen hoeveel ze gedronken heeft. Inmiddels is het al steeds meer gewoonte, en ook zonder kaart houdt ze nu bij hoeveel ze gedronken heeft! Maar als ze er niet op let drinkt ze nog steeds te weinig.

Structureel te weinig drinken is ook erg slecht voor je lichaam overigens, mijn dochtertje kreeg er blaasproblemen van.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:35

Zo snel na 1 slok gaat dat echt niet.

Als je huid al aangeeft vocht te kort te hebben dan herstelt het echt niet binnen een minuut na het drinken van 1 slok...

Denk eerder aan 2 uur en 1,5 liter verder.