Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:43

Ik woon in een drive-in woning dus bij mij komen ze niet verder als de hal. Leefruimtes zijn een verdieping hoger dus dat is makkelijk en voelt ook niet als ongastvrij.

Ik leg alles klaar beneden, steek eventueel apparaten in het stopcontact en test alles samen met de kopers. Laatste een hoop boeken voor 50 euro de deur uit en wat tassen helpen dragen naar de auto. Afhankelijk van de koper laat ik de honden boven ofwel in de hal wachten op afstand

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:54

Ik loop de mensen ook op de oprit tegemoet. Ik heb 2 borders van mezelf thuis zitten. En vaak nog een paar extra van de fokker van 1 van mijn borders. Sommige zijn erg beschermend, ik laat dus niet zomaar vreemden binnen. Soms schrikken 4 of 5 honden hoofde voor het venster ook al genoeg af dat ze geen aanstalten maken verder te komen

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:58

Hier wordt het meeste ook in de hal of onder de carport verhandeld. Honden gaan dan even binnen.
Als ik het niet vertrouw maat ik de honden lopen en ga ik zelf buiten de poort staan. Ons huis en tuin is volledig omheind dus da’s wel erg handig!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:11

Ook al enig tijd opzoek naar een populair product. Zo kwam er net 1 op mp en ik bood laag. Werd gelijk geaccepteerd. Ik blij maar verkoper haakte af omdat ik gelijk wou oversteken. Ik vertrouwde het al nket naam Christa 6 dagen actief. Klik erop, andere adv heet ze rita.....

Adv 2 spot goedkoop, zelfde product. Moest bellen of mailen. Nummer was alleen incorrect. Ik balen, want wou het echt hebben! 3 x gebericht. Verder gaan zoeken en ze had nog een adv. Wel met nummer. 5 x gebeld in 10 uur tijd en geappt. 0 gehoor savonds staat er ineens gereserveerd -O-

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:15

Ik doe ook niet aan gelijk over steken hoor. En ik zou echt niemand oplichten.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:18

Misschien domme vraag maar wat is gelijk oversteken

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:19

Hier ook niet. Enkel als ik het geld binnen heb op mijn rekening stuur ik een product op

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:23

Waarom zou je het niet doen ? Iemand anders kan aan de andere kant van het scherm niet zien of je wel of niet oplicht hoor :+

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:47

Ik doe ook niet aan gelijk oversteken, het kost extra geld en het bied je als verkoper geen enkel voordeel maar alleen nadelen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:04

Het kost jou als verkoper niks extra's hoor. En welke nadelen dan precies? Het enigste wat ik me kan bedenken is dat je het bedrag wat later heb. Ik vind het ideaal om oplichting tegen te gaan. Ik zou dus ook echt een product afslaan als deze van hoge waarde is en iemand dit weigert.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:16

Het risico dat de koper zegt nooit iets ontvangen te hebben terwijl je het wel degelijk hebt opgestuurd. Gelijk oversteken zou ik ook niet doen, dan komen ze het maar halen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:23

Shanna schreef:
Het risico dat de koper zegt nooit iets ontvangen te hebben terwijl je het wel degelijk hebt opgestuurd. Gelijk oversteken zou ik ook niet doen, dan komen ze het maar halen.


Daarvoor heb jij track & tracé code. Zonder die code kan het ook niet. Dus die dobber gaat niet op gelukkig

Heb je überhaupt gelezen hoe het werkt?

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:31

Omdat er dan met iDEAL betaald moet worden en mp daarvoor een kopie van mijn ID wil hebben en mijn bank gegevens. moet iets verifiëren (en ja heb die 1 cent al betaald maar is schijnbaar niet genoeg). No way.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:34

briitje schreef:
Shanna schreef:
Het risico dat de koper zegt nooit iets ontvangen te hebben terwijl je het wel degelijk hebt opgestuurd. Gelijk oversteken zou ik ook niet doen, dan komen ze het maar halen.


Daarvoor heb jij track & tracé code. Zonder die code kan het ook niet. Dus die dobber gaat niet op gelukkig

Heb je überhaupt gelezen hoe het werkt?

En de post staat er om bekend fouten zo netjes op te lossen. Oh nee.. wacht. Als mensen zekerheid en service willen moeten ze het in een winkel kopen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:44

Id sturen ? Heb ik gelukkig niet hoeven doen hoor.

Dat mag jij vinden nies. Zo mag ik vinden dat ik dan geen zaken doe . Tenzij er een goede reden is om het niet te doen

Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:12

Voor het gelijk oversteken betaal je 2 procent van het aankoopbedrag en 0.40 cent voor de ideal betaling. Vervolgens staan er meerdere zaken op internet dat het pakketje zogenaamd niet aangekomen is of kwijt geraakt is waardoor de koper zijn of haar geld terug krijgt en jij als verkoper met lege handen staat. Voor mij dus de reden om hier niet aan mee te werken.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:23

Urona447 schreef:
Voor het gelijk oversteken betaal je 2 procent van het aankoopbedrag en 0.40 cent voor de ideal betaling. Vervolgens staan er meerdere zaken op internet dat het pakketje zogenaamd niet aangekomen is of kwijt geraakt is waardoor de koper zijn of haar geld terug krijgt en jij als verkoper met lege handen staat. Voor mij dus de reden om hier niet aan mee te werken.

Of hij verstuurt een baksteen in plaats van het echte product. Dan heb je als koper ook geen poot om op te staan want de verkoper heeft track&trace en het pakketje is geleverd.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:25

Ik denk niet dat het zo zwart wit is. Als de code aangeeft dat het pakket is aangekomen, kan je er moeilijk onderuit lijkt mij? Eerlijk gezegd nog nooit gehad dat een pakketje kwijt is geraakt met code

Dat zou inderdaad nog wel kunnen spekkie. Maar goed dan was ik dus OOK opgelicht zonder deze methode. Zou dan alleen geen baksteen krijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:29

Ik doe ook niet aan gelijk oversteken vanwege de redenen die urona al noemde. Als ze het wantrouwen mogen ze het komen halen en anders kopen ze het maar nieuw in de winkel. Dat is nu eenmaal het risico aan marktplaats, maar daar zijn de prijzen ook naar. Ik wil bij serieuze interesse best dingen doen om twijfel weg te nemen, maar gelijk oversteken doe ik niet. Overigens nooit de vraag gehad en ook nog nooit problemen mee gehad :n

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:58

Zou ook nooit gelijk oversteken inderdaad...
Ik heb al een zadel verzekerd verzonden,maar de track en trace code is nooit online gekomen.
In zo'n geval was het bij de post waarschijnlijk gewoon ""sorry, pech"" geweest, gelukkig is het zadel toen wel goed aangekomen.

Murloc
Berichten: 334
Geregistreerd: 28-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:56

Gelijk oversteken ook (nog) niet gebruikt. Überhaupt nog niks verzonden.
Tot nu toe alleen nog maar wat spullen van familie kunnen verkopen, als het goed is staat er Zometeen iemand aan de deur om iets van mij te kopen.
Ik laat ook niemand binnen, handel het bij de voordeur af. Ik heb niet zo een behoefte aan wildvreemde over de vloer te hebben. Adres stuur ik pas wanneer er een concrete afspraak staat.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:02

Hier komt niemand binnen. Dan helpt de hond wel een handje, die bijt mensen die zomaar binnen komen.
Handel dingen aan de deur af...
Tenzij het echt te groot of zwaar is en bezichtigd moet worden, zoals laatst een skottelbraai met toebehoren.
Toen even binnen.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:15

mijn 5 telefoons verkocht zonder al te veel gezeur! wel veel bieders die niet meer reageren. of mensen die op mijn nederlandstalige ad in het frans antwoorden en verwachten dat ik in het frans terugstuur. De kroon spande hem persoon die me een bulgaars bericht stuurde :')

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:59

Gelijk oversteken doe ik ook niet. Ze kunnen het bedrag vooraf betalen aan mij en na ontvangst verstuur ik het.

Ik heb wel het idee dat er een hoop mensen zijn die niet kunnen lezen op MP.
Hoe vaak er vragen worden gesteld die gewoon in de advertentie staan.

Laatst iemand die een bieding deed op een partij die ik aanbood (partij nieuwe ruitersport artikelen). Nu vond ik degene zijn bod ook absoluut niet in verhouding en deze ook afgewezen.
Via een berichtje netjes bedankt voor zijn bod, maar dat daar de partij niet voor weg ging.
Antwoordde hij: dat kan makkelijk marges zijn groot.
Want zijn curator zegt dat alles wat te koop is, daarvan is 15% de inkoop 8)7
En zelfs daar zat hij met zijn bod nog eens ruim onder.
Heb hem op alibaba.com gewezen en hem succes gewenst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:04

Lezen schijnt idd moeilijk te zijn... Heb er nu ook weer een. Had wat te koop staan, minimale prijs op €85,00 gezet want dat is wel echt mijn bodemprijs. Normaal gebruik ik het minimale bod nooit, maar ik werd schijtachterlijk van alle mensen die echt heel ver onder de vraagprijs aan het bieden waren.

Krijg ik een berichtje "ik bied 60". Nee sorry, €85 is echt het minimum. "Oke, 70 dan?" Nee, nogmaals €85 is echt het minimum. " €85 inclusief verzenden dan?" NEEE, €85 is echt het MINIMUM, hoe moeilijk kan het zijn? :roll: