Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:05

Dat is inderdaad scam Tyrcanol :j

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 05:12

Die heb ik dus nu al 6 gehad -O-

Op mp nog nooit gehad. Echt bizar..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:32

Het gaat niet om een die KEP. Ik heb de Facebook ook al gewoon kunnen vinden van de dame. Ik woon in het zuiden van NL en zij in het Noorden vandaar dat ik het niet heb opgehaald. Ze was zich niet bewust van de T&T code.. Maarja ik heb nu dus geen enkel bewijs dat er überhaupt iets opgestuurd is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:58

Ik heb dat nog nooit gehad. Wel word ik de laatste dagen regelmatig anoniem gebeld waarbij ze me dan doorschakelen. Ik neem niet meer op en die telefoons worden ook geblokkeerd intussen.
Mijn nummer heeft ooit bij een advertentie gestaan, komt wss daar vandaan. Ik heb melding gemaakt bij de politie dus als het zou misgaan is het wel al bekend.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:03

Wat bizar dan... want had er vandaag weer 2 via 2e hands.be

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:09

Ik had ook een mooie cap gezien op marktplaats, maar voor 150 euro vind ik het toch te riskant om hem niet te kunnen ophalen. (En passen was ook wel handig geweest)

Vervelende is dat het een ouder model is, het nieuwe model van het zelfde merk is weer veranderd en is niet wat ik graag wil. Het oude model is natuurlijk niet meer nieuw te koop. :=

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:24

Ik heb een fiets op mp staan. Krijg ik een berichtje: ik stort 6.95 bij de vraagprijs dan zie ik hem vanzelf in mijn brievenbus verschijnen. :+

En vanmiddag een bod op mijn studieboek. Ik heb echt direct teruggestuurt dat ik akkoord ga. Krijg ik een half minuut later terug: sorry maar nu heb ik al een ander. Jaja dat geloof ik :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:38

Te bekijken wat je aanbiedt Tyrcanol. Sowieso ken het ik het type berichten wel, maar ik krijg ze iig niet via 2dehands. Je kan de berichten wel rapporteren geloof ik. Toen mijn account gehackt was werd dat heel vlot opgevolgd.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:36

Ik had een kledingstuk gereserveerd voor iemand. Ik had haar adresgegevens al gekregen en mijn bankrekeningnummer toegestuurd. Ik frankeer mijn pakketten altijd online, omdat dit scheelt in kosten. Ze wilde een bewijs van betaling van het verzendlabel wat ik haar heb toegestuurd. Hierna zou ze het geld overmaken. Na een week is er nog niet betaald en vraag ik haar of de koop nog door gaat. Hierop antwoord ze geïrriteerd dat ze het pakket allang in huis had verwacht. Ik heb haar voor de derde maal verteld dat ik het pakket pas post wanneer het geld op mijn rekening is bijgeschreven. "Laat dan maar," krijg ik terug. Ze woont nota bene tien kilometer verderop en had het ook kunnen afhalen. Nu heb ik €6,50 aan frankeerkosten voor niets betaald. Ik heb aangegeven dat ik hiervan baal en of we het wellicht kunnen oplossen. Helaas heb ik geen antwoord meer gehad.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:38

Ik frankeer altijd pas als ik het geld heb, al te vaak gehad dat ik gegevens door heb gestuurd maar dat ze toen toch van de koop af zagen. Kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt...

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:39

Sorry, maar ik vind dat ook niet zo handig. Je maakt toch geen label aan (kosten) als je het geld nog niet binnen hebt?

Die dacht waarschijnlijk dat je het vast wel zou opsturen als je het label toch al had aangemaakt dus dat betalen dan niet meer nodig was..

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:44

Chabby schreef:
Ik had een kledingstuk gereserveerd voor iemand. Ik had haar adresgegevens al gekregen en mijn bankrekeningnummer toegestuurd. Ik frankeer mijn pakketten altijd online, omdat dit scheelt in kosten. Ze wilde een bewijs van betaling van het verzendlabel wat ik haar heb toegestuurd. Hierna zou ze het geld overmaken. Na een week is er nog niet betaald en vraag ik haar of de koop nog door gaat. Hierop antwoord ze geïrriteerd dat ze het pakket allang in huis had verwacht. Ik heb haar voor de derde maal verteld dat ik het pakket pas post wanneer het geld op mijn rekening is bijgeschreven. "Laat dan maar," krijg ik terug. Ze woont nota bene tien kilometer verderop en had het ook kunnen afhalen. Nu heb ik €6,50 aan frankeerkosten voor niets betaald. Ik heb aangegeven dat ik hiervan baal en of we het wellicht kunnen oplossen. Helaas heb ik geen antwoord meer gehad.


Eerlijk? Beetje dom van jezelf. Zolang er nig geen geld overgemaakt is, is de koop nog niet rond.
Ik stuur dan ook zeker niets van te voren op. Tenzij het met marktplaats zelf betaald is. Dan kan het wel.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:16

Inderdaad les voor de volgende keer.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:42

Kun je het label niet bewaren voor een volgende zending?

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 01:41

Mijn mp account (heb ik al zo'n 12 jaar) was geblokkeerd omdat iemand had aangegeven dat ik een oplichter was? :o?
Ik verkocht gewoon een eskadron dekje van mezelf :+ (snap wel dat eskadron een 'risico' is op mp)

Volgende dag kon ik er wel weer op. Apart :')

Alja

Berichten: 25601
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:07

Ik verkoop heel veel eskadron maar ben daarom nog nooit geblokkeerd

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 07:31

xZiva_ schreef:
Mijn mp account (heb ik al zo'n 12 jaar) was geblokkeerd omdat iemand had aangegeven dat ik een oplichter was? :o?
Ik verkocht gewoon een eskadron dekje van mezelf :+ (snap wel dat eskadron een 'risico' is op mp)

Volgende dag kon ik er wel weer op. Apart :')



Ik had toch wel contact opgenomen met MP, twaalf jaar account is toch aardig wat, ik en vele andere kopen niet snel iets bij iemand die slechts net actief is.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:45

Ik snap ook echt niet waarom ik uberhaupt als oplichter bestempeld werd.. had meerdere foto's van het dekje en er is ook niet eens gevraagd of ik bijvoorbeeld een andere foto kon maken (wat uiteraard dus wel kan..)

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:44

Marktplaats neemt waarschijnlijk liever het zekere voor het onzekere en gooit daarom accounts (tijdelijk) dicht bij mogelijke oplichting.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:21

Zijn er hier al mensen die aan gelijk over steken hebben gedaan?
Ik krijg steeds meer mensen die afhaken omdat ze alleen via gelijk over steken willen kopen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:49

Ik heb het nog niet gedaan en ga het ook niet doen

xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:55

Ik heb wel meerdere spullen verkocht via gelijk oversteken. Tot nu toe altijd goed gegaan, als die persoon het geld over maakt wordt het vast gehouden tot diegene het pakket binnen heeft, en dan moet diegene dat aangeven in de berichten. Als dat binnen 7 dagen niet wordt gedaan, wordt het geld alsnog naar de verkoper over gemaakt. Voor verkoper dus erg handig, voor koper kan het volgens mij geannuleerd worden als de verkoper geen track en trace code stuurt.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:56

ja hoor, ik heb al een aantal keer iets gekocht via dat online / gelijk oversteken betalen. Bevalt eigenlijk wel heel goed via ideal betalen. Kost wel iets van 40 cent extra, maar ik vind het eigenlijk heel handig en super snel. Ook niet het risico een nummertje verkeerd in te voeren.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:00

Maar wie bepaald dat dan? Leest mp de berichten?

En als de post het pakket kwijt raakt?

En brievenbus post zonder code ? :+


En het iDEAL gebeuren ? Ik kreeg een melding om iDEAL te blijven gebruiken moet ik mijn id kaart in scannen.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:05

Tyrcanol schreef:
Maar wie bepaald dat dan? Leest mp de berichten?

En als de post het pakket kwijt raakt?

En brievenbus post zonder code ? :+


En het iDEAL gebeuren ? Ik kreeg een melding om iDEAL te blijven gebruiken moet ik mijn id kaart in scannen.


O zo'n melding heb ik (nog) niet gehad, lijkt me ook niet dat dat mag, ivm privacy en fraude gevoeligheid. Dan kunnen ze beter als ze een rekening willen controleren met 1 cent overboeking doen, zoals bv bij paypal. Maar ik heb het ook alleen nog maar gebruikt om te betalen.