Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:04

... Met een festivalticket wordt er ook meermaals voor gewaarschuwd; niet versturen maar ophalen of alleen via ticketswap o.i.d.... Maar goed...

Hier valt het me op dat men inderdaad ongeduldig is. Een bod op een jasje, maar ik was aan het werk dus geen tijd om te reageren. De dag daarop reageerde ik, en dan krijg ik "ik heb al wat anders gekocht, had je maar eerder moeten reageren hoor".

Veel plezier dan he, azijnpissert :+

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:09

Anoniem schreef:
... Met een festivalticket wordt er ook meermaals voor gewaarschuwd; niet versturen maar ophalen of alleen via ticketswap o.i.d.... Maar goed...

Hier valt het me op dat men inderdaad ongeduldig is. Een bod op een jasje, maar ik was aan het werk dus geen tijd om te reageren. De dag daarop reageerde ik, en dan krijg ik "ik heb al wat anders gekocht, had je maar eerder moeten reageren hoor".

Veel plezier dan he, azijnpissert :+


Dat is me inmiddels ook al 100 keer verteld door mensen, dus ik begrijp de boodschap :+

Maar ook met andere spullen blijkt het dus dat mensen steeds minder betrouwbaar worden. Jammer is dat -O-

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:11

Hier een goede ervaring. Een oude spiegelreflexcamera gekocht (uit 1975-1977). Die kwam echt aan in een nucleaire ramp bestendige verpakking. Bubbeltjesplastic, wokkels, schuimrubber panelen, kranten. Een enorme doos voor een kleine camera. En hij ziet er prachtig uit!

Ik zou de DPD even afwachten en dan bij geen gehoor gewoon naar een servicepunt sturen.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:18

maaikemuis schreef:
Hier een goede ervaring. Een oude spiegelreflexcamera gekocht (uit 1975-1977). Die kwam echt aan in een nucleaire ramp bestendige verpakking. Bubbeltjesplastic, wokkels, schuimrubber panelen, kranten. Een enorme doos voor een kleine camera. En hij ziet er prachtig uit!

Ik zou de DPD even afwachten en dan bij geen gehoor gewoon naar een servicepunt sturen.


Dat wordt alleen lastig als de verkoper me niet wil vertellen bij welk postkantoor het verstuurd is :( Het pakje zou 2 weken geleden al verstuurd zijn maar nog steeds niets binnen..

xEmilieLx

Berichten: 183
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:19

Ja volgens mij gaat er alsnog best wel vaak wat mis bij marktplaats met fraudeurs en oplichters. Nu die nieuwe betaal methoden zijn voor de verkopers opzich wel fijn omdat je gelijk kan zien of de betaling voldaan is. Ik weet alleen niet hoe het is als koper, of dat wel veiliger voelt.

Ik wacht vanavond en morgenochtend nog even af en anders stuur ik hem maar gewoon naar het servicepoint, wil niet een week met dat ding blijven zitten terwijl zij al betaalt heeft.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:07

Als koper ben je nergens tegen beschermd hoor. :)
Zeker op marktplaats niet.
Bij grote bedragen haal ik het de laatste tijd ook alleen nog maar op..

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:20

De nieuwe betaalmethodes op marktplaats geven inderdaad geen enkele garantie dat het een veilige verkoper is oid. Het is enkel dat je direct kan zien dat het geld is overgemaakt én je betaalt er extra voor. Aan de andere kant heb je als koper geen idee met wie je zaken hebt gedaan. Het heeft mijn voorkeur niet (meer) ;)

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:56

Ik heb een vraagprijs en de bieden vanaf prijs is de prijs die ik ervoor wil hebben.
Als iemand dat ook bied is diegene de nieuwe eigenaar en ga ik niet wachten op een ander bod.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:53

Bah daar wordt ik dan alweer chargerijnig van. Zadel aangeboden, ligt eigenlijk in de weg dus mag weg voor minder maar alsnog wil ik wel een prijs naar waarde.
Gaan mensen echt serieus 100 euro Inc aangetekend verzenden bieden...
bah bah altijd coor een dubbeltje op de eerste rij willen staan, dan laat ik hem liever verstoffen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:02

Zo fijn. Plaats een gezocht advertentie op marktplaats voor een casco spirit. Krijg al binnen 5 minuten reactie met gejatte foto's van internet.
En heel doorzichtig woont die persoon aan de andere kant van NL dus ophalen is geen optie :,)

Je wordt er zo moe van he.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:22

Ik las gisteren op FB dat er meerdere door dezelfde persoon waren opgelicht met een Kep. Allemaal 200 euro overgemaakt, en daarna geblocked worden en niets meer te horen krijgen. Namen die veranderen enz. Das echt balen. Je moet tegenwoordig echt heel erg op je hoede zijn, niemand kan je meer vertrouwen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:40

Nou inderdaad! Die spirit cap die ik zoek is ook nog wel wat waard, dus alleen wanneer ik hem kan passen en ophalen gaat het door, anders niet. Jammer dat het zo moet maar helaas.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:40

heb een mooi zadel gezien ophalen is niet handig is veel te ver kost 475 durf eigenlijk niet aan zo over te maken denk dat ik er maar vanaf zie

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:39

Volgens mij ben ik voor het eerst opgelicht op MP.
Afgelopen woe ochtend €100,- over gemaakt voor een cap. Daarna niks meer vernomen van de dame uit Assen. Hoop toch wel echt dat ze nog gaat reageren. Ze zou hem gisteren namelijk op de post doen zei ze. Ik hen wel een naam woonplaats en rekeningnummer maar verder niets...
Heb ik weer.. 8)7

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:49

Rena100 schreef:
Ik las gisteren op FB dat er meerdere door dezelfde persoon waren opgelicht met een Kep. Allemaal 200 euro overgemaakt, en daarna geblocked worden en niets meer te horen krijgen. Namen die veranderen enz. Das echt balen. Je moet tegenwoordig echt heel erg op je hoede zijn, niemand kan je meer vertrouwen.

Nou sorry hoor, maar ik vind het ook niet al te slim dat je een artikel van zo'n bedrag niet gaat ophalen := . Plus dat er regelmatig wordt gewaarschuwd voor mensen die een Kep te koop hebben voor veel te weinig, dus bij 200 euro kun je dan ook wel achter je oren krabben :=

Sws alles wat meer dan 50 euro kost zou ik al ophalen...

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:49

_Zsazsa_ schreef:
Volgens mij ben ik voor het eerst opgelicht op MP.
Afgelopen woe ochtend €100,- over gemaakt voor een cap. Daarna niks meer vernomen van de dame uit Assen. Hoop toch wel echt dat ze nog gaat reageren. Ze zou hem gisteren namelijk op de post doen zei ze. Ik hen wel een naam woonplaats en rekeningnummer maar verder niets...
Heb ik weer.. 8)7

Woensdag is eergisteren. Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te zeggen dat je opgelicht bent. Kan best dat ze laat thuis was van haar werk en het niet meer lukte om te posten. Of zoiets.

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:53

Ik had een advertentie gemaakt op Facebook dat ik op zoek ben naar een singel, twee mensen gereageerd, vraag om foto's en dan hoor je niks meer...

ZEJA

Berichten: 3105
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:17

Goedenavond.

Weten jullie zo of postnl de pakketten naar het buitenland heeft verhoogd met het tarief.

Een tijdje geleden heb ik er nog eentje verstuurd voor 13€ en nu was het al 19.50

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:19

Ik heb laatst iets verzonden naar Portugal, het goedkoopste (zonder T&T en tot 2 kg geloof ik) was toen 11 euro.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:32

beert schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Volgens mij ben ik voor het eerst opgelicht op MP.
Afgelopen woe ochtend €100,- over gemaakt voor een cap. Daarna niks meer vernomen van de dame uit Assen. Hoop toch wel echt dat ze nog gaat reageren. Ze zou hem gisteren namelijk op de post doen zei ze. Ik hen wel een naam woonplaats en rekeningnummer maar verder niets...
Heb ik weer.. 8)7

Woensdag is eergisteren. Ik denk dat het nu nog te vroeg is om te zeggen dat je opgelicht bent. Kan best dat ze laat thuis was van haar werk en het niet meer lukte om te posten. Of zoiets.


Ze heeft wel mijn berichten nog gelezen. Met 2 groene vinkjes..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:51

IsaCalixa schreef:
Anoniem schreef:
... Met een festivalticket wordt er ook meermaals voor gewaarschuwd; niet versturen maar ophalen of alleen via ticketswap o.i.d.... Maar goed...

Hier valt het me op dat men inderdaad ongeduldig is. Een bod op een jasje, maar ik was aan het werk dus geen tijd om te reageren. De dag daarop reageerde ik, en dan krijg ik "ik heb al wat anders gekocht, had je maar eerder moeten reageren hoor".

Veel plezier dan he, azijnpissert :+


Dat is me inmiddels ook al 100 keer verteld door mensen, dus ik begrijp de boodschap :+

Maar ook met andere spullen blijkt het dus dat mensen steeds minder betrouwbaar worden. Jammer is dat -O-

Natuurlijk gebeurd het en inderdaad met tickets heel regelmatig omdat je die tig keer kan uitprinten. Maar verder: heb ik nog wel vertrouwen en gaat het ook heel vaak prima hoor. Ik doe meestal in eerste instantie of ik het af wil halen. Staan ze daar afwijzend tegenover dan stinkt het zaakje vaak.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:30

ardo_iggy schreef:
Goedenavond.

Weten jullie zo of postnl de pakketten naar het buitenland heeft verhoogd met het tarief.

Een tijdje geleden heb ik er nog eentje verstuurd voor 13€ en nu was het al 19.50


Ligt er denk ik ook aan hoe ver weg het is? Ik weet wel dat naar België 12,95 kost.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:44

Huh? Ik heb onlangs nog een pakketje uit NL gehad met postnl en betaalde maar 6.50 verzendkosten als Belg.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:50

Varekaj schreef:
Huh? Ik heb onlangs nog een pakketje uit NL gehad met postnl en betaalde maar 6.50 verzendkosten als Belg.


Vreemd? Met mijn hobby heb ik vaak ook klanten uit België. En heb altijd al met track en tracé 12,95 moeten betalen en zonder 9,-

Verstuur het ook nog eens op verschillende plekken.
Altijd zelfde prijs.

Ik heb het dan wel over postNL.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:58

Was het een klein/licht pakketje misschien? :)