Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:04

DiantaM schreef:
pmarena schreef:
Baby parfum, het moet niet gekker worden :=

Ik wist serieus niet dat het bestond. Afgrijselijk. Ze ruiken al zo lekker <3


Inderdaad. Alhoewel kinderen hier beide (vanwege droge huid) regelmatig ingesmeerd worden met calendula creme. Ook heel lekker

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:09

_lautje_ schreef:
Mavelle schreef:
Jammer dat er hier soms zo heftig gereageerd moet worden op dingen die je zelf niet zou kopen/doen.

Ik wist ook niet dat baby parfum bestond, ben wel benieuwd hoe het ruikt. Kan me er niet echt een voorstelling van maken. Ga even wel even kijken of Burts Bees een geurtje heeft, al is het alleen maar om zelf soms aan te sniffen :=

Schattig setje weer Lautje


Ach ondertussen wen je er wel aan toch mavelle ;)

Juul wordt alleen gewassen met water.
En heel eerlijk: nee ze ruikt niet altijd lekker als ze heerlijk heeft zit ravotten buiten of op stal.

Pmarena: dat is mijn moeders huis (boerderij uit de 17e eeuw, heerlijk om te ontdekken en spelen) In het restaurant waren geen blokken, maar mocht ze lekker rondscharrelen. Is van een Riens van mijn ouders en hij is gek op kinderen.
Zijn weinig restaurants met een Michelin ster waar kinderen lekker mogen rondracen :D


Zo dat is een gaaf huis huis dan zeg +:)+

Het leek zo op de foto wel de ingang van een mooi restaurant te kunnen zijn, maar zo'n grote ton speelgoed leek me niet heel praktisch aan tafel :D

Ja als ze rond mogen lopen dan zal menig kind wel goed mee te nemen zijn, altijd fijn als dat kan zonder dat je daarmee iemand tot last bent +:)+

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:17

Mag ik vragen welk restaurant dat is
Lautje? Wij mogen graag lekker uit eten gaan en Gup vindt het gelukkig ook leuk, maar een hele maaltijd aan tafel redt onze draaideur niet. Daarom nemen we hem nooit mee, maar dat vind ik best jammer.

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:31

Die van ons is een paar keer mee geweest als we op pad waren, en we hebben echt puur geluk gehad dat het toen goed ging..en lang leve de telefoon van pappa waarop altijd nog een filmpje gekeken kan worden... zo'n mind control device is wel errug prettig om achter de hand te hebben dan zodat je het standje zombie nog in kan schakelen als kind het zat dreigt te raken :o _/-\o_

Maar relaxed vind ik het niet, uit eten gaan met een kleine die normaal ontzettend actief is :=

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 14:33

Ja droomhuis om in op te groeien. Was een groot geschenk als kind zijnde om dat mee te krijgen.
En nu voor de kleinkinderen ook.

Hier smeer ik Juul nergens mee in. Eerder wel eens wat van Burts bees maar nu zo min mogelijk.

Dat is de Giesserwildeman in Noordeloos.
Wij gaan regelmatig uit eten met Julia erbij.
Bij Aan de zweth doen ze ook nooit moeilijk over kleine kinderen als je maar even meldt. Heeft ook een ster

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:36

Wij gingen gister naar het pannenkoekenhuis :+ Maar eten doet hij niet in een restaurant, hoewel hij pannenkoeken wel lekker vindt. Veel te druk met spelen, rondjes wandelen en verstoppertje doen. Dus toen we thuis kwamen kreeg hij boterhammen met pindakaas :')

Gelukkig ging het gister goed, hij heeft ook wel eens een driftbui gekregen toen we ergens gingen eten. Dan is er echt geen land mee te bezeilen maar alle hens aan dek om te zorgen dat het servies heel blijft }:0
Uit eten met onze dreumes is niet altijd een feestje, dus we doen het maar 3x per jaar op onze verjaardagen.

Ik merk wel verschil tussen jongens en meisjes :o De meisjes doen altijd zo rustig en zitten te kleuren of gaan rustig spelen. Maar mijn boy is echt een rauwdouwer en die van mn zusje nog veel erger, die kan alleen op turbostand {:}
Voed hem heus op enzo, maar jongens zet je gewoon niet stil op een stoel *D

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:45

Herkenbaar, onze kleine bouwvakker vindt het na 10 minuten stil zitten (in een kinderstoel, anders minder) ook weer tijd om te rennen, vliegen, vallen en weer opstaan. En ik hou niet zo van pannenkoekenrestaurants :') dus ik verzamel graag adresjes waar je lekker kunt eten en met een zich niet voorbeeldig gedragend kind welkom bent. Mss niet dit jaar, maar binnenkort.

En nog even relevant voor dit topic: geen ervaring met baby parfum. Gup gaat elke dag onder de douche (vies na het buiten spelen en om tot rit te komen voor het slapen) en smeer ik daarna in met calendula olie van Weleda,maar dat ruikt naar niks.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 18-03-18 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:47

Ik eigenlijk ook niet, maar het is het enige waar we durven te komen met ons kind :+ En je bent er in een uurtje/1,5u weer weg, dus net voldoende tijd om niet de volledige boel op stelten te zetten.
Maar er is weinig restaurant aan een pannenkoekenhuis.

De wok bij ons in de buurt gaat ook nog wel. Daar hebben ze zelfs een hele speelafdeling voor kinderen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:50

Geen idee waar je woont? Maar wij hebben om de hoek een knap restaurant met speelruimte voor kinderen (De Smeackkamer, Beverwijk) En we eten graag op het strand, ideaal, zo'n grote zandbak voor de deur.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:52

Hier is ze wel lief altijd. Zet ze een bord friet voor en ze is stil :')

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:59

Ja dat meisjes versus jongens verschil zie ik ook heel duidelijk :=

Nu moet ik wel zeggen dat er een soort achterneefje geboren is een paar weken voor die van ons, en dat is ook zo'n voorbeeldig kind...gewoon uren lang lekker zitten smikkelen in een stoel en zelfs toen iedereen wegliep van tafel om eten te gaan halen (wij stonden echt te kijken van laten ze dat ventje nou helemaal alleen achter??) bleef hij stil en rustig. Verbaasd en met een bezorgde blik van waar gaan zij nou heen? Dat wel :P

Die van ons had dat echt nevernooit zo lang volgehouden en kon toen überhaupt nog niet fatsoenlijk eten zonder alles onder te smeren in een straal van anderhalve meter, die kreeg ook echt schortjes met mouwen aan en dat ventje redde het zelfs zonder slabbetje _O-

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 15:06

Hier hetzelfde Cemlys. Friet en broodje en kind is blij.
Overigens wel een heel rustig kind. Echt een zoetje. En heus wel eens een woede uitbarsting.
Vorige week op de crèche hebben ze haar moeten ‘redden’. Een ander kindje wilde met haar dansen. Van dat drukke gedoe raakte ze gewoon van slag

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:12

pmarena schreef:
Ja dat meisjes versus jongens verschil zie ik ook heel duidelijk :=

Nu moet ik wel zeggen dat er een soort achterneefje geboren is een paar weken voor die van ons, en dat is ook zo'n voorbeeldig kind...gewoon uren lang lekker zitten smikkelen in een stoel en zelfs toen iedereen wegliep van tafel om eten te gaan halen (wij stonden echt te kijken van laten ze dat ventje nou helemaal alleen achter??) bleef hij stil en rustig. Verbaasd en met een bezorgde blik van waar gaan zij nou heen? Dat wel :P

Die van ons had dat echt nevernooit zo lang volgehouden en kon toen überhaupt nog niet fatsoenlijk eten zonder alles onder te smeren in een straal van anderhalve meter, die kreeg ook echt schortjes met mouwen aan en dat ventje redde het zelfs zonder slabbetje _O-

En dan zeker zeggen dat het aan hun opvoeding ligt :+

Ik ken ook zo’n voorbeeldig kind. Die zet je in een huis neer en zit dan nergens aan, alleen aan zn speelgoed :? En toen ik vroeg hoe dat kwam bleek hij dat ook gewoon nooit gedaan te hebben; laatjes opentrekken en leeghalen, kastdeurtjes 20000x keihard dichtsmijten, speelgoed door de kamer smijten, kussens van de bank trekken en er op gaan springen, stekkers overal uittrekken, via de stoelen op de tafel gaan staan. Zomaar een paar dingen die hier gebeuren als je 2seconden niet kijkt, terwijl hij ondertussen heel goed weet dat het niet mag.

En we voeden hem echt op. (Ok, daar verschillen ook de meningen in; wij slaan en schreeuwen niet, sommige mensen vinden daarom dat je niet opvoedt :+)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:19

mijn dochter is echt lief. Maar lang in een restaurant is geen succes. Daarbij eet ze amper. Dus nee, dat doen we niet vaak.

En babyparfum heb ik niet. Een geurtje speciaal voor kindjes zou ik dan nog wel oké vinden.. maar ik vind babyshampoo wel genoeg geur eigenlijk.

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:23

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Ja dat meisjes versus jongens verschil zie ik ook heel duidelijk :=

Nu moet ik wel zeggen dat er een soort achterneefje geboren is een paar weken voor die van ons, en dat is ook zo'n voorbeeldig kind...gewoon uren lang lekker zitten smikkelen in een stoel en zelfs toen iedereen wegliep van tafel om eten te gaan halen (wij stonden echt te kijken van laten ze dat ventje nou helemaal alleen achter??) bleef hij stil en rustig. Verbaasd en met een bezorgde blik van waar gaan zij nou heen? Dat wel :P

Die van ons had dat echt nevernooit zo lang volgehouden en kon toen überhaupt nog niet fatsoenlijk eten zonder alles onder te smeren in een straal van anderhalve meter, die kreeg ook echt schortjes met mouwen aan en dat ventje redde het zelfs zonder slabbetje _O-

En dan zeker zeggen dat het aan hun opvoeding ligt :+

Ik ken ook zo’n voorbeeldig kind. Die zet je in een huis neer en zit dan nergens aan, alleen aan zn speelgoed :? En toen ik vroeg hoe dat kwam bleek hij dat ook gewoon nooit gedaan te hebben; laatjes opentrekken en leeghalen, kastdeurtjes 20000x keihard dichtsmijten, speelgoed door de kamer smijten, kussens van de bank trekken en er op gaan springen, stekkers overal uittrekken, via de stoelen op de tafel gaan staan. Zomaar een paar dingen die hier gebeuren als je 2seconden niet kijkt, terwijl hij ondertussen heel goed weet dat het niet mag.

En we voeden hem echt op. (Ok, daar verschillen ook de meningen in; wij slaan en schreeuwen niet, sommige mensen vinden daarom dat je niet opvoedt :+)


Nee gelukkig niet hoor in dit geval. Maar ja daar word je wel scheitziek van soms inderdaad, dat mensen met de mazzel van een makkelijk kind dan denken dat het aan hun ge-wel-di-ge opvoeding ligt :P

Maar eerlijk is eerlijk, ik denk ook dat het aan onze opvoeding ligt dat meneer niet zo'n pieperd is die meteen begint te janken als hij een keer struikelt, en meer van dat soort dingen. Je wilt dat toch graag, een bevestiging zien dat je op de goede weg bent :D

En meestal gedraagt hij zich heel behoorlijk en laat hij links en rechts harten smelten zelfs van mensen die niet zulke kinderliefhebbers zijn. En dan denk ik ook: die hebben we toch maar aardig onder de duim weten te krijgen :P

Van de week echter in de supermarkt, ging hij een partij lopen griepen...daar lusten de honden geen brood van :oo Je schaamt je echt dood dan want dan lijk je net zo'n incapabele moeder met 1 of ander onopgevoed wild beest :x

Nouja voor alles komt een eerste keer zullen we maar zeggen :=

Maar over het algemeen ben ik in ieder geval altijd blij als er ergens in openbare gelegenheden nog meer jongetjes zijn want die ouders snappen het tenminste dat die vaak een berg meer energie hebben en speelgoed pas leuk is als je er goed mee kan gooien, terwijl veel meisjes-ouders dan nog wel eens bedenkelijk kijken weet je wel want inderdaad die kunnen vaak uren kleuren enzo zonder met spullen te gooien :=

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:32

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Ja dat meisjes versus jongens verschil zie ik ook heel duidelijk :=

Nu moet ik wel zeggen dat er een soort achterneefje geboren is een paar weken voor die van ons, en dat is ook zo'n voorbeeldig kind...gewoon uren lang lekker zitten smikkelen in een stoel en zelfs toen iedereen wegliep van tafel om eten te gaan halen (wij stonden echt te kijken van laten ze dat ventje nou helemaal alleen achter??) bleef hij stil en rustig. Verbaasd en met een bezorgde blik van waar gaan zij nou heen? Dat wel :P

Die van ons had dat echt nevernooit zo lang volgehouden en kon toen überhaupt nog niet fatsoenlijk eten zonder alles onder te smeren in een straal van anderhalve meter, die kreeg ook echt schortjes met mouwen aan en dat ventje redde het zelfs zonder slabbetje _O-

En dan zeker zeggen dat het aan hun opvoeding ligt :+

Ik ken ook zo’n voorbeeldig kind. Die zet je in een huis neer en zit dan nergens aan, alleen aan zn speelgoed :? En toen ik vroeg hoe dat kwam bleek hij dat ook gewoon nooit gedaan te hebben; laatjes opentrekken en leeghalen, kastdeurtjes 20000x keihard dichtsmijten, speelgoed door de kamer smijten, kussens van de bank trekken en er op gaan springen, stekkers overal uittrekken, via de stoelen op de tafel gaan staan. Zomaar een paar dingen die hier gebeuren als je 2seconden niet kijkt, terwijl hij ondertussen heel goed weet dat het niet mag.

En we voeden hem echt op. (Ok, daar verschillen ook de meningen in; wij slaan en schreeuwen niet, sommige mensen vinden daarom dat je niet opvoedt :+)

Oh hier ook een aapje. Loopt nog niet maar klimt wel op luiertafel en bumgelt vervolgens aan bovenste plank, klimt op de bank, maar zet op restaurant eten voor en ze is stil

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:40

Ja dat eten daar heeft die van ons nooit zo veel om gegeven, die maakte er altijd een zooitje van omdat hij al de rest interessanter vond.... dit beeld zeg maar :P

Afbeelding

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:52

En toch kan dat ook opvoeding zijn hoor verootjoo. Mijn neefje is thuis niet te hanteren, maar bij mijn moeder (zijn oma dus) peinst hij er niet over om op de bank te springen en de kast leeg te trekken, totdat zijn moeder in zicht is. Dan probeert hij het wel. Ik bedoel hier niet mee dat het bij anderen aan de opvoeding ligt, maar bij sommigen wel. Het verschilt dus per kind.

Ik hoop dat mijn zoontje zich leert te gedragen in een restaurant, ik houd niet zo van rennende kinderen als ik zit te eten. :P Vooralsnog is hij zoet als hij wat te knabbelen heeft, maar hij is pas 8 maanden dus dat is nog niet zo moeilijk. :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:54

Onze dochter ook van de week voor het eerst drama in de supermarkt. Ja.. het zweet brak me uit! :=

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:01

En even terug on topic: heeft er iemand tips voor kinderkleding verkoopgroepen op FB? (Of mag dat hier niet?)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:45

Als hij wat minder lekker gaat ruiken moet hij gewoon in bad! Babyshampoo in zijn haartjes heerlijk.

Lijfje insmeren doe ik eigenlijk niet. Hoogstens zijn wangetjes met koud weer met de weer en wind balsem.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:58

Dat moet ieder voor zich bepalen toch? Daar hoef je niet zo spastisch op te reageren, dat komt de sfeer niet ten goede.

Hier gaan we op zaterdag en woensdag in bad, tussendoor als het nodig is. Lekker met Naif en Sophie de Giraf. Ik smeer hem wel lekker in elke dag, doe ik met mezelf ook.

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:25

Balen IMJ...ineens ben je dan zelf zo'n moeder met zo'n "onopgevoede jankerd"... waardeloos hè :=
Bij ons kwam het omdat meneer met zo'n klein küt-winkelwagentje tegen winkelschappen aan ging botsen >;) Niet hard of gemeen ofzo, maar daar gaat het niet om ;)

Bij de eerste keer gezegd dat dat niet de bedoeling was. Bij de 2e keer gezegd dat als hij het nog 1 keer zou doen, ik het wagentje terug zou zetten en hij het kwijt was. En dat gebeurde vlak erna dus.

Ik heb de indruk dat het gedrag van kindjes de eerste 3 jaar sowieso wel meer vanuit zichzelf komt dan vanuit opvoeding. Je kan vaak nog wel de angel er uit halen door het 1 en ander handig om te buigen, maar soms ben je gewoon de sjaak. Zeker als er vermoeidheid / honger / dorst aan te pas komen.

Die van ons gaat elke avond even in bad of onder de douche. Ik zou liever minder vaak willen maar hij heeft het gewoon echt nodig om goed in slaap te kunnen vallen. Af en toe insmeren met Weleda baby olie. Ruikt ook niet echt ergens naar eigenlijk :P

Heb toevallig een spuitflesje Sheepish Grins gekocht een poosje geleden om de wollen kleren mee in te spuiten af en toe , maar vind de geur vrij sterk eigenlijk...van mij hoeft dat niet zo. Ik hou meer van heel subtiel :P

Terug on-topic: even wat anders, misschien heeft iemand nog wat aan de tip: hier erg blij met een nieuwe Hu-Da broek met oranje kniestukken *\o/*

Waren sowieso al gek op die broeken omdat het ideale buitenspeelbroeken zijn, houden nattigheid goed buiten, vuil klop je er zo vanaf en ze zijn super slijtvast en lekker warm, want van wol. En nu zijn ze er ook met oranje kniestukken en wij zijn gek op oranje details :)

Een ander zal het niks vinden maar ik vond het zo wel een hele leuke, fijne en vrolijke set voor een jarige job :)

Shirtje met de 3 erop is van Ali ;) en daaronder een fijne oranje wol-zijde romper van Cosilana :+:
De brandweerwagen muts is door zijn geweldige lieve juf gemaakt, even snel in elkaar geflanst zegt ze dan nog *\o/*

Broek valt ook lekker smal, al moet ik zeggen dat hij op deze foto wel wat slobberig lijkt.


Afbeelding

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:37

Onze zoon is meestal heel braaf en kan je 9 van de 10 keer goed meenemen naar een restaurant. Krijg soms zelfs complimenten van personeel. Als hij moe is begin ik daar niet aan. Helaas kan hij soms ook complete scènes maken. Pas in de IKEA was hij boos omdat zijn ijsje op zijn handen droop... dat was zo erg dat hij er brullend voor op de grond lag met zijn kop te stoten. Tsja.. peuterpubertijd. Schijnt er bij te horen. Zou zoiets in een restaurant gebeuren dan waren we meteen gegaan.
In de supermarkt of IKEA oid vind ik dat mensen die zich er aan storen maar de andere kant op moeten kijken. (Ik kreeg commentaar dat ik niets deed.. alsof het kind van de grond rapen of boos toespreken ook maar zin heeft).

Met onze dochter vraag ik me af of restaurants er in zitten. Eten vindt ze totaal niet boeiend en zo rustig en braaf als Jonas is zo een losgeslagen druktemaker die eerst doet en niet denkt is zij.. Hopelijk komt het bedachtzame van haar broer nog maar vrees dat zij onze tomboy gaat zijn..

Ik heb gisteren C&A en terstal onveilig gemaakt online.. Misschien niet zo verantwoord gemaakt maar jemg wat een leuk spul en spotprijzen..

pmarena

Berichten: 48126
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:54

Ja op dat moment kan je er eigenlijk niks tegen doen want dan zijn ze toch niet bereikbaar, balen is dat hè... er zou dan echt een pauze knopje op moeten zitten waarmee je kind uit kan zetten en de rest uit kan zitten als je weer samen rustig thuis bent :=

Wat heb je gekocht? :)