Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 09:16

Het is nu al 2 weken terug dat het gebeurd is(12 februari)
Ik was met de vrachtauto in ostfriesland onderweg(duitsland).
Ik kwam net bij een boer vandaan en moest naar de volgende rijden. Aangezien ik de weg daar niet ken rij ik braaf volgens de navigatie.
Ik moest rechtsafslaan en sla dus langzaam rechts de straat in

Net na het afslaan zie ik een auto dwars over de weg staan, ik rem en blijf op een flinke afstand staan om duidelijk te maken dat ik de persoon genoeg ruimte geef om te draaien....
Je ziet dat de man in de auto steeds de achteruitgang zoekt... En elke keer weer 30-50 cm verder naar voren rijd ipv achteruit.
Uiteindelijk staat de voorkant half in de greppel/sloot. Bijna tegen een boom. In principe zou je hem daar nog met een beetje moeite eruit kunnen rijden.

Ik stap uit de vrachtauto en wil navragen of ik moet helpen. Of hij een technisch defect heeft aan zijn auto.... Of ik de auto even moet eruit rijden en draaien.
Ik klop op het raampje, hij kijkt me met een apparte blik aan. Doet nog een poging achteruit te rijden en glijd nog verder naar voren.
Nu zijn het nog 5 cm voordat hij de boom raakt die in de greppel staat.
Uiteindelijk doet hij de deur open, zijn voet nog op het gas bij ca 5000 toeren. Hij maakt een verwarde indruk, broek half open en niet fatsoenlijk aangekleed. Hij is rond de 50-55...
Ik vraag hem of hij hulp nodig is, iets fatsoenlijks komt er niet echt uit. Hij probeerd met de deur open nog 3 keer eruit te komen. Alsnog met zijn voet op het gas.
Dan doet hij de auto uit en krijgt hem eerst niet meer aan.

Ik hou een boer staande die met zijn tractor voorbij rijd en vraag hem om hulp. Ik wil niet graag alleen met zon apparte man zijn. De boer heeft de politie gebeld nadat ik hem heb verteld war ik gezien heb en de man erg appart was..
Deze boer heeft ook verteld dat hij daar 2 uur geleden aan de andere kant van de weg stond en sliep.
Terwijl we op de politie wachten probeerd de man nog altijd achteruit te rijden, hij legt spullen achter de wiel zodat die niet slippen(hij heeft de ahteruit gang niet eens in kunnen leggen).
Hij wijst na de boer en wijst naar de trekhaak en draait met de zelfde vinger rond alsof de boer hem eruit moet trekken.
Hij komt een aantal keren de auto uit en heeft daarbij zijn zonnenbril verkeerd op zijn hoofd.
Het duurde vrij lang voordat de politie er was.
Het is de man gelukkig niet gelukt eruit te rijden.
Vlak voor de politie er was is de persoon flink agresief geworden. Keek ons raar aan en wees nog vrij vaak na de boer en draaide met zijn vinger en zei steeds kom we kunnen beginnen.
Ik ben de hele tijd bij de boer in de buurt gebleven voor mijn eigen veiligheid.

De politie komt, de man gooit schijnbaar nog een hand vol pillen in zijn mond. De politie heeft dit ook gezien. De man blijft rustig ondanks dat de politie er is. Nadat de politie mijn gegevens had mocht ik verder rijden.

Ik vond het een hele nare vervelende situatie, ik heb de boer heel erg bedankt dat hij geholpen heeft. Ik ben met de vrachtauto naar de volgende boer gereden en heb daar eerst een pause genomen om even na te denken en tot rust te komen voordat ik verder werk.
Ik voelde mij flink schuldig omdat de man heel erg hopeloos op mij overkwam, alsof hij ergens andere problemen heeft....

Nu 2 weken later heb ik post gekregen van de politie een getuigenformulier....
Waarin dus ook de informatie stond dat deze man zonder rijbewijs onder weg was en onder invloed van alcohol.

De boer en ik hebben toen juist gehandeld, maar alsnog voelt het niet fijn.

Ik weet niet goed waarom ik een probleem ermee heb ookal was het juist.
Misschien omdat ik erg medelijden had met de man of omdat ik het gevoel had dat hij niet alleen door alcohol aan de grond zat.
Natuurlijk onder invloed etc auto rijden is niet acceptabel maar tsja...
Het enigste wat ik nu moet doen is het formulier invullen en dan kan het zijn dat ik als getuige opgeroepen word.

Tsja, je maakt wat mee onderweg. Gelukkig is er niks ergs gebeurd.... Behalve een beetje blikschade aan de auti

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:38

Zoieso getuigen.
Rot voor hem hoor dat jij denkt dat hij aan de afgrond zit, maar er zijn zo veel manieren om je te verplaatsen waarom dan met de auto. Je weet niet wat er anders had kunnen gebeuren. Wijze les hopelijk voor die man en hopen dat hij zich beter gaat gedragen. Weg met dat soort mensen op de weg.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:41

Je hebt inderdaad goed gehandeld. Gekeken hoe je hulp kon krijgen en bij de man in de buurt gebleven.
Meer kon je niet doen, maar ik begrijp dat het je bezig houdt, zeker als je ook aan de mentale gezondheid van de man denkt

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 09:44

Getuigen ga ik ook echt wel!
Ik ben de enige persoon die hem daadwerkelijk heeft zien "rijden".

En ik hoop ook dat er verder " niks" aan de hand was mentaal gezien.
Maar daar kan ik natuurlijk achterkomen zodra als ik ga getuigen als ik dan word opgeroepen.

Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:45

Zo te horen had die man geen idee wat hij aan het doen was. Sommige mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Je beschermt dan meteen de rest van de wereld tegen deze man. Vaak moet er eerst iets "gebeuren", voordat er iets aan de problematiek van de man gedaan kan worden of dat hij opgenomen kan worden. Als hij dat niet wil, kan dat niet zo maar dan moeten er eerst nare dingen gebeuren waardoor het wel kan. Gelukkig was je ter plekke en gaat hij door deze situatie nu w.s wel geholpen worden of gaat er op hem gelet worden. Kan me voorstellen dat dit heel naar en ongrijpbaar voelt, maar het is toch misschien wel het beste wat deze man overkomen is. Zelf komt zo'n persoon er vaak niet meer uit en kan ook maar zo slachtoffers maken in het verkeer,of ergens anders.
Sterkte nog met de hele situatie!
Laatst bijgewerkt door Rizette op 25-02-18 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:46

Ik vind ook dat jij en de boer het goed gedaan hebben hoor.
Je zou eventueel even kunnen bellen met de politie hoe het gaat met die man.
Misschien kunnen/mogen ze niks zeggen maar voor hetzelfde geld krijg je te horen dat de man onder behandeling is. En je bent ook even je ei kwijt.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 09:56

@rizette, aan de gedachte dat hij hierdoor eventueel hulp aangeboden gekregen heeft heb ik mij "vastgehouden"
En in ieder geval is er niks "ergs" gebeurd.

@cowgirl. Ik ga ze bellen zodra als dat ik niet moet getuigen.
Als ik moet getuigen kan het zijn dat ik dan sws meer informatie krijg als wat ik nu heb

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:58

Ik denk dat de kans dat je moet getuigen niet zo groot is.
Ze hebben dadelijk je schriftelijke verklaring en natuurlijk ook die van de agenten. Daar heeft een rechter wel genoeg aan.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 10:02

Dat zou inderdaad ook kunnen. Maar dan kan ik atijd nog even bellen en navragen.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:06

je hebt goed gehandeld hoor ts. als hij verder was gereden had hij mosschien wel zichzelf of een ander doodgereden.
ik denk ook dat deze man hulp gaat krijgen. ze mogen namelijk zulke verwarde mensen niet opnemen als ze dat zelf weigeren tot ze een gevaar voor zichzelf of voor anderen zijn. zou goed kunnen dat meneer hierna hulp krijgt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:23

hagelslag schreef:
Getuigen ga ik ook echt wel!
Ik ben de enige persoon die hem daadwerkelijk heeft zien "rijden".

En ik hoop ook dat er verder " niks" aan de hand was mentaal gezien.
Maar daar kan ik natuurlijk achterkomen zodra als ik ga getuigen als ik dan word opgeroepen.


Soms help je iemand juist door de politie te bellen. Misschien heeft hij nu de kans beter te worden.

Goed gedaan!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:33

Wat goed dat je hebt gehandeld! Het eerste wat ik dacht bij je verhaal is iets van een herseninfarct, dus wat dat betreft was het 'gelukkig' maar door alcohol. Natuurlijk is het vervelend voor de man dat zijn alcoholprobleem (of dit nu eenmalig was of niet) hem nu in de problemen heeft gebracht, maar het is alleen maar goed dat je de politie hebt gebeld. Nu is het zijn probleem, misschien had hij 2km verder wel een gezin geschept met 150km/u.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:42

Jeumig wat een naar en eng verhaal zeg....

Wat fijn dat die kerel igg niet verder is gekomen; je wil toch niet weten wie hij allemaal zou aanrijden/doodrijden?!
Sorry hoor maar dan rijdt'ie maar lekker zichzelf te pletter dan, ipv. andere onschuldige weggebruikers.

Ik kan voor zo'n gevaarlijke aso echt geen enkel greintje begrip hebben hoor... zou bijna zeggen jammer dat hij er zelf ongeschonden vanaf gekomen is.

Ik vind het dan ook best schokkend om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor zo'n persoon :oo :wow:

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:05

JoyCiej007 schreef:
Jeumig wat een naar en eng verhaal zeg....

Wat fijn dat die kerel igg niet verder is gekomen; je wil toch niet weten wie hij allemaal zou aanrijden/doodrijden?!
Sorry hoor maar dan rijdt'ie maar lekker zichzelf te pletter dan, ipv. andere onschuldige weggebruikers.

Ik kan voor zo'n gevaarlijke aso echt geen enkel greintje begrip hebben hoor... zou bijna zeggen jammer dat hij er zelf ongeschonden vanaf gekomen is.

Ik vind het dan ook best schokkend om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor zo'n persoon :oo :wow:


Je hebt geen idee wat er gebeurd is en hoe die man zijn leven is verlopen.. Over het algemeen word je niet voor je plezier zo.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:35

Jildau schreef:
JoyCiej007 schreef:
Jeumig wat een naar en eng verhaal zeg....

Wat fijn dat die kerel igg niet verder is gekomen; je wil toch niet weten wie hij allemaal zou aanrijden/doodrijden?!
Sorry hoor maar dan rijdt'ie maar lekker zichzelf te pletter dan, ipv. andere onschuldige weggebruikers.

Ik kan voor zo'n gevaarlijke aso echt geen enkel greintje begrip hebben hoor... zou bijna zeggen jammer dat hij er zelf ongeschonden vanaf gekomen is.

Ik vind het dan ook best schokkend om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor zo'n persoon :oo :wow:


Je hebt geen idee wat er gebeurd is en hoe die man zijn leven is verlopen.. Over het algemeen word je niet voor je plezier zo.

Ook al zou er ikweetnietwat gebeurt zijn in het leven van die man , dat geeft hem nooit het recht om lazarus achter het stuur (en ook nog partij pillen slikkend)te zitten en te gaan rijden. Ik kan hier ook totaal geen begrip voor opbrengen en heel goed dat je de politie hebt gebeld ts, verder niet over inzitten want was hij niet door de politie gestopt dan had het vele malen ernstiger kunnen aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:37

JoyCiej007 schreef:
Jeumig wat een naar en eng verhaal zeg....

Wat fijn dat die kerel igg niet verder is gekomen; je wil toch niet weten wie hij allemaal zou aanrijden/doodrijden?!
Sorry hoor maar dan rijdt'ie maar lekker zichzelf te pletter dan, ipv. andere onschuldige weggebruikers.

Ik kan voor zo'n gevaarlijke aso echt geen enkel greintje begrip hebben hoor... zou bijna zeggen jammer dat hij er zelf ongeschonden vanaf gekomen is.

Ik vind het dan ook best schokkend om te lezen dat er mensen zijn die begrip hebben voor zo'n persoon :oo :wow:


Je staat wel erg snel met je oordeel klaar. Je weet helemaal niet wat er met iemand aan de hand is. Misschien was hij wel enorm psychotisch ofzo. Gelukkig was TS zo doortastend om samen met die boer de politie te laten komen en zijn er geen ongelukken gebeurd. En hopelijk krijgt diegene nu de hulp die hij nodig heeft danwel de straf die hij verdiend heeft, afhankelijk van wat de oorzaak was.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:52

Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:54

bigone schreef:
Ook al zou er ikweetnietwat gebeurt zijn in het leven van die man , dat geeft hem nooit het recht om lazarus achter het stuur (en ook nog partij pillen slikkend)te zitten en te gaan rijden. Ik kan hier ook totaal geen begrip voor opbrengen en heel goed dat je de politie hebt gebeld ts, verder niet over inzitten want was hij niet door de politie gestopt dan had het vele malen ernstiger kunnen aflopen.


Nee lazarus achter het stuur zitten valt ook niet goed te praten en de politie bellen was zeker goed gehandeld. Maar misschien is die man wel ziek, heeft hij psychische problemen, is hij om wat voor reden mega verward en heeft hij geen idee meer wie hij is of wat hij doet.. Je weet de oorzaak niet dus ik zeg niet dat ik er begrip voor heb maar vind dat je niet te snel moet oordelen. We weten niets meer dan wat de TS hier plaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:57

Indestal schreef:
Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!


Zo iemand moet ook van de weg, ongeacht de oorzaak.

Maar je hebt geen reden om zomaar iemand een aso te noemen als je niet weet wat erachter zit.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:00

Ach just an expression....
Meteen die opvoedende vinger vind ik nog veel erger }:)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:01

Indestal schreef:
Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!


Precies dit dus.

Dus nee, al heeft hij een verschrikkelijk klote leven, geen enkel begrip of respect voor zo'n malloot.
Echt niet.

Een kinderverkrachter heeft ook vast e.a. meegemaakt...
Die mogen ze van mij ook aan de hoogste boom opknuppen.

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Politie gebeld ivm raar "ongeluk"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:02

Kan het niet zijn dat begrip en medelijden door elkaar wordt gehaald?

Hoe dan ook, je hebt goed gehandeld TS!

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:04

hagelslag schreef:
Getuigen ga ik ook echt wel!
Ik ben de enige persoon die hem daadwerkelijk heeft zien "rijden".

En ik hoop ook dat er verder " niks" aan de hand was mentaal gezien.
Maar daar kan ik natuurlijk achterkomen zodra als ik ga getuigen als ik dan word opgeroepen.


De zaak ligt eerst nog bij de politie, na jouw schriftelijke verklaring wordt besloten of deze zaak doorgestuurd wordt naar de staatsanwalt.
Ik denk niet dat ze je oproepen omdat het rijden onder invloed met een bloedtest wordt aangetoont.
Dit soort zaken zijn forse overtredingen in Duitsland. Ik ben bang dat er niet veel hulp wordt geboden eerder een extra duw door een boete en stafpunten. Als de man al vaker in de fout is gegaan kan het verlies van het rijbewijs inhouden.

Jij kan niets aan zijn situatie veranderen en hebt gedaan wat je kon.
Ik vind bij mij in de omgeving veel lege drankflessen van mensen die drinken en rijden.

Indestal schreef:
Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!


Het is wel degelijk van belang of iemand psychotisch is, een psychose is een staat waarin je niet weet wat je doet. Mensen die aan dergelijke problemen lijden hebben hulp nodig.

Onder invloed van drank of drugs is een vrije keuze, als je dan een ongeluk veroorzaakt ben je volledig verantwoordelijk. Jammer Indestal dat je het verschil niet ziet.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 26-02-18 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:04

Jildau schreef:
bigone schreef:
Ook al zou er ikweetnietwat gebeurt zijn in het leven van die man , dat geeft hem nooit het recht om lazarus achter het stuur (en ook nog partij pillen slikkend)te zitten en te gaan rijden. Ik kan hier ook totaal geen begrip voor opbrengen en heel goed dat je de politie hebt gebeld ts, verder niet over inzitten want was hij niet door de politie gestopt dan had het vele malen ernstiger kunnen aflopen.


Nee lazarus achter het stuur zitten valt ook niet goed te praten en de politie bellen was zeker goed gehandeld. Maar misschien is die man wel ziek, heeft hij psychische problemen, is hij om wat voor reden mega verward en heeft hij geen idee meer wie hij is of wat hij doet.. Je weet de oorzaak niet dus ik zeg niet dat ik er begrip voor heb maar vind dat je niet te snel moet oordelen. We weten niets meer dan wat de TS hier plaatst.


Precies!

Ik vind dat je goed gehandeld hebt Ts. Waarschijnlijk zouden veel mensen gewoon doorgereden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:12

JoyCiej007 schreef:
Indestal schreef:
Psychotisch of niet, dronken of onder invloed drugs.....zo iemand hoort niet op de weg....dan gaan de overige weggebruikers voor....wat er met zo iemand aan de hand is, is dan irrelevant!


Precies dit dus.

Dus nee, al heeft hij een verschrikkelijk klote leven, geen enkel begrip of respect voor zo'n malloot.
Echt niet.

Een kinderverkrachter heeft ook vast e.a. meegemaakt...
Die mogen ze van mij ook aan de hoogste boom opknuppen.


Mensen die psychiatrisch in de war zijn doen soms rare dingen. Dingen waar de buitenwereld geen begrip voor heeft. De een rent schreeuwend door de straten, de ander dreigt van een flat te springen, weer een ander laat de gaskraan open staan, weer een ander meldt zich voor de 25ste keer op de spoedeisende hulp om de maag leeg te laten pompen en weer een ander kruipt totaal van het padje af achter het stuur.

Allemaal malloten die we maar moeten opknopen aan de hoogste boom dan?