tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:29

Knetterend heel veel sterkte!!

Sanne wat fijn dat je het zo los kunt laten.

Ik ga een waar record tegemoet: ben nu ruim 4 maanden single. Op naar de 5. Het langst sinds ik 16 ben :') maar ik ben er nog niet... Ga EMDR aan ivm een trauma. Vind het vreselijk om zo te moeten knokken, want dat is het.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:01

Mooi om te lezen dat het met sommige van jullie zo goed gaat.

Knetterhard en Sophie: veel sterkte. Sophie, hopelijk heb je wat aan de emdr.
Ik heb die therapie ook gehad (niet voor iets mbt mijn ex) en heb er uiteindelijk baat bij gehad.

Ik miste gister opeens mijn ex weer. Na er over gesproken te hebben met vrienden al snel de trigger gevonden. Een uur daarna was t gevoel dan ook weg, gelukkig maar :+

Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet zeker weet of ik echt al klaar zou zijn voor iets nieuws.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:09

Zeg hem gewoon gedag en zie verder wel of hij een praatje wilt maken..
Vind ik op zich niet erg, zolang ik maar goed in mijn hoofd hou dat het uit is :')
Maar mezelf kennende maak ik mezelf weer druk om niets :+

Het lijkt me ook wel weer fijn voor je om in een andere omgeving te zijn Sanne.
Hier in NL heb je natuurlijk geen herinneringen met hem..

Fijn dat het gevoel snel weer weg was Tammy!

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:11

Sterkte knetterhard.
Sophie hopelijk heb je baad bij de emdr.

Hier nu 4 maanden weer vrijgezel.
En op zich gaat het wel goed.
Heb zo momenten dat ik hem ook echt wel mis. Maar denk ook vaak aan de dingen die niet lekker liepen.
Ik weet niet of ik al open zou staan voor iets nieuws.
Enerzijds als ik iemand tegen kom, waarom het niet proberen, anderzijds, het is pas 4 maanden over gaat dat niet te snel.
Maar we zullen het wel gaan zien hoe alles loopt. :))

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:16

Tammy het heeft niks met mijn ex te maken maar alles met mijn jeugd. Er is al therapie geweest (2e lijns) maar dat heeft onvoldoende geholpen. Dus nu toch ook nog EMDR voor mijn jeugdtrauma.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:21

Renske wat fijn dat het stil aan beter Gaat! Wij zitten qua tijdlijn in hetzelfde schuitje. Allebei 4 maanden nu.

Ik krijg de behoefte om te vluchten als iemand wat wil drinken. Dan word ik al moe als ik eraan denk. Nog nooit eerder zo gehad trouwens. Dus dit hou ik denk ik nog wel even vol zo :P bovendien moet ik eerst met mezelf aan de slag.

Ik weet wel steeds beter wat ik wil in een relatie. Voordeel van het nadeel. En ik heb ontzettend veel zin in het voorjaar :D

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:17

Heb je nog contact met je ex Renske?
Je ging eerst nog weleens een bakkie bij hem doen toch?

Daten enz komt vanzelf wel weer toch?
Ik heb er ook echt geen haast mee..
Ben nu ook met een studie bezig naast werk en dat vind ik nu veel belangrijker.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:17

Ja wij hebben nog steeds contact.
Appen met regelmaat, en dat eigenlijk prima.
Momenten waar ik hem mis is als ik het even zwaar heb gehad en wel een knuffel kan gebruiken.
Verder ben ik blij met hoe mijn leven gaat, leuke nieuwe baan, bezig met afvallen, hoop nieuwe mensen leren keren.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:30

Goed bezig Renske! :D

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:45

Alja schreef:
knetterhard schreef:
Helaas is het bij mij ook uit.. Ik heb het zelf uitgemaakt, omdat ik niet meer mezelf kon zijn.. Ik ben kapot van verdriet, maar ik wil geen relatie waarin ik niet gelukkig kan zijn..

Ik hoop echt dat het verschrikkelijke gevoel zo snel mogelijk weg gaat, want dit is ook geen doen..

Nee echt?
Jullie waren toch ook huizen aan het kijken?
Moeilijk zeg die keuze maar als je er zelf achter staat is het natuurlijk altijd de juiste keuze.

Sterkte

Ja echt.. Ik voel me echt nog steeds enorm slecht, dus ik hoop dat het snel verbeterd want dit is ook niet vol te houden. Gelukkig lees ik jullie verhalen en lees ik dat jullie na een maand jezelf al veel beter voelen. Hopelijk heb ik dat ook, want ondanks dat ik mijn sociale contacten aan het oppakken ben, ervaar ik niet echt de plezier..

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:47

Hoelang is het nu uit Knetterhard?
Bij mij is het nu twee maanden uit, gaat wel een stuk beter en heb ook echt mijn leven weer opgepakt.
Maar sommige dagen heb ik het er opeens weer moeilijk mee..

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:45

Lieszje schreef:
Goed bezig Renske! :D

Ja gaat echt super!
Sinds kort ook contact met iemand, dat vind ik nu wel even heel spannend.
Hebben elkaar nog niet ontmoet, maar hebben wel hele fijne gesprekken via mail en app. En het voelt voor beide eigenlijk heel goed aan.
En dat vind ik heel spannend, hahaha.
Dan denk ik wel eens, is het niet te snel? Maarja, met alleen contact heb je nog geen relatie, en ik ga het ook gewoon rustig aan doen.
En dan zien we wel waar het schip strand.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:27

Renske_W schreef:
Lieszje schreef:
Goed bezig Renske! :D

Ja gaat echt super!
Sinds kort ook contact met iemand, dat vind ik nu wel even heel spannend.
Hebben elkaar nog niet ontmoet, maar hebben wel hele fijne gesprekken via mail en app. En het voelt voor beide eigenlijk heel goed aan.
En dat vind ik heel spannend, hahaha.
Dan denk ik wel eens, is het niet te snel? Maarja, met alleen contact heb je nog geen relatie, en ik ga het ook gewoon rustig aan doen.
En dan zien we wel waar het schip strand.


Ik heb hetzelfde, voor de lol tinder aangemaakt, maar nu al eventjes super leuk contact met iemand. Aan de ene kant ben ik er denk ik nog lang niet aan toe, maar aan de andere kant voelt het heel goed. Maar ach, we hebben elkaar nog niet eens in het echt ontmoet, over 2 weken gaan we een keer op date en dan zien we wel. Ik vind het wel eng hoor, mogelijk iemand weer leuk gaan vinden...

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:38

Ik ben blij dat ik niet de enige ben. :=
Hier ook afgesproken om na de carnaval een keer af te spreken.
Kan er nu al zenuwachtig van worden. :=

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:04

Ik twijfel steeds meer om eens te kijken op tinder. Ik lees hier op bokt leuke (en minder leuke haha) verhalen. Maar ik weet niet of ik er al op zit te wachten.
Ik heb niet het idee dat ik iemand tegen het lijf loop.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:58

xDenies schreef:
Ik twijfel steeds meer om eens te kijken op tinder. Ik lees hier op bokt leuke (en minder leuke haha) verhalen. Maar ik weet niet of ik er al op zit te wachten.
Ik heb niet het idee dat ik iemand tegen het lijf loop.


Het heeft me echt een egoboost gegeven, daarvoor deed ik het eigenlijk ook. Je hoeft niks serieus te doen he :). En als je wel ineens een leuk iemand tegenkomt op tinder of in het wild zie je wel verder.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 09:19

xDenies schreef:
Ik twijfel steeds meer om eens te kijken op tinder. Ik lees hier op bokt leuke (en minder leuke haha) verhalen. Maar ik weet niet of ik er al op zit te wachten.
Ik heb niet het idee dat ik iemand tegen het lijf loop.

Als ik je een tip mag geven, let op de afstand :)

Een lange afstandsrelatie is gewoon niet aan te raden :j

Verder weet je nooit wat er uit komt


Lieszje: het is nu bijna 1 week uit, eigenlijk nog te kort om er iets van te zeggen :)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:24

Een week is inderdaad nog kort.
Bij mij hielp het vooral om afleiding te zoeken.
Na drie weken ging het langzaam steeds beter..

Ik heb vrijdag mijn ex weer gezien na zo'n 2,5 maand.
Gelukkig ging het redelijk relaxed.
Voel me er niet opeens weer slechter door :)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:23

knetterhard schreef:
xDenies schreef:
Ik twijfel steeds meer om eens te kijken op tinder. Ik lees hier op bokt leuke (en minder leuke haha) verhalen. Maar ik weet niet of ik er al op zit te wachten.
Ik heb niet het idee dat ik iemand tegen het lijf loop.

Als ik je een tip mag geven, let op de afstand :)

Een lange afstandsrelatie is gewoon niet aan te raden :j

Verder weet je nooit wat er uit komt


Ik heb een relatie gehad met iemand in Zeeland (60km verderop) en toen had ik nog geen rijbewijs
en ging continu met de trein heen en weer en hij met de auto. Op zich ging dat prima al was hij
uiteindelijk niet toe aan een relatie :')

En die jongen waar ik mee gedate hebt woont vlakbij Eindhoven en dat is een uur met de auto. Ook
ik weer zonder auto, wel met rijbewijs. En dat was frustrerend maar verder ging het prima.

Denk dat het heel erg verschilt!


StableDoor schreef:
xDenies schreef:
Ik twijfel steeds meer om eens te kijken op tinder. Ik lees hier op bokt leuke (en minder leuke haha) verhalen. Maar ik weet niet of ik er al op zit te wachten.
Ik heb niet het idee dat ik iemand tegen het lijf loop.


Het heeft me echt een egoboost gegeven, daarvoor deed ik het eigenlijk ook. Je hoeft niks serieus te doen he :). En als je wel ineens een leuk iemand tegenkomt op tinder of in het wild zie je wel verder.


Ik snap je! En inderdaad je zit nergens aan vast, maar het voelt wel even alsof je toch weer een bepaalde stap maakt :') Of nouja .. voor mij wel dan.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:12

Voor mij voelt dat ook wel een beetje zo en dat voelt vreemd en enigzins onprettig... Ik zit trouwens met nog iets. Mijn ex vraagt steeds aan vriendinnen hoe het met mij gaat enzo, ik vind dat nogal vervelend. Ik twijfel of ik hem een berichtje moet sturen dat als hij wil weten hoe het met mij gaat, dat hij dat met mij contact op moet nemen ipv mijn vriendinnen lastig te vallen.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:23

Mijn ex woonde ook op een uur rijden.
Was ipc prima te doen, enige wat ik merkte toen ik bij hem introk er veel vriendschappen verwaterde.

Mijn "nieuwe" waar ik nu veel mee app woont op een half uur rijden.
Na de carnaval gaan we een keer afspreken, vind het wel spannend. :=
Via de app is het super gezellig en hebben we veel overeenkomsten en gezamenlijke interesses.
Hierdoor zie ik ook wel meer in dat ik en mijn ex niet bij elkaar pasten.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:33

Ik heb gisteren een 2doc gekeken. Verlaten heet het. Over relatiebreuken. Vond het wel interessant.

Fijn dat het zo goed gaat Renske!

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:35

Heel fijn Renske!
Hoop echt dat het goed klikt tussen jullie :)

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:06

Ik zit er ook weer volledig onderdoor... Zoals eerder vermeld had ik sinds eind november terug contact met mijn ex, dit ging effe heel goed, dan iets minder en sinds enkele weken terug heel goed. Hij slaapte dan ook al terug 2 weekenden achtereen bij mij. Ik werd de laatste twee weken weer helemaal gek op hem, hij heeft dan ook meerdere keren gezegd dat hij van mij houdt. Nu hadden we zondag een stomme ruzie en hij negeerde mijn berichtjes. Toen ik heb heb gepushed heeft hij gezegd dat hij een relatie niet echt ziet zitten omdat we te ver van elkaar wonen nu en hij het niet ziet zitten om elkaar maar 1 keer per week te zien. Écht wel een mes in mijn rug weer, bijna 3 maanden verder alweer en dan wanneer je juist weer stapelgek op hem bent...

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:09

Wanneer je nooit samen zal zijn met die ene persoon, omdat het gewoonweg niet kan...

En toch zie ik hem liever nooit meer dan dat ik hem nooit gekend had. Al doet het nog zoveel pijn...