Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:49

Steeph schreef:
Die berg zooi wat zich een studentenhuis noemt...

Hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen aan iemand die de gemeenschappelijke ruimtes iedere week onder handen neemt? De gemeenschappelijke ruimtes zijn een badkamer(tje, met douche en wc), een keuken en twee gangen/hallen. Ik wil kijken of ik kan regelen met de huisbaas dat in ruil voor het schoonmaken elke week of twee weken, korting kan krijgen op de huur.
Mijn huisgenoten maken er gewoon elke keer zo'n smeerzooi van. We hebben nu wel een schoonmaakrooster, maar de rest verrekt het gewoon om te doen, en ik ga niet iedere keer achter iedereen zijn kont schoon maken.

Ohhh dit is zo herkenbaar! Ik woon nu met 1 huisgenootje, veel beter.
Qua bedrag: ik zou het aantal uren dat het kost per week even bekijken, en dan +- 12 per uur doen.

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:22

Steeph schreef:
Die berg zooi wat zich een studentenhuis noemt...

Hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen aan iemand die de gemeenschappelijke ruimtes iedere week onder handen neemt? De gemeenschappelijke ruimtes zijn een badkamer(tje, met douche en wc), een keuken en twee gangen/hallen. Ik wil kijken of ik kan regelen met de huisbaas dat in ruil voor het schoonmaken elke week of twee weken, korting kan krijgen op de huur.
Mijn huisgenoten maken er gewoon elke keer zo'n smeerzooi van. We hebben nu wel een schoonmaakrooster, maar de rest verrekt het gewoon om te doen, en ik ga niet iedere keer achter iedereen zijn kont schoon maken.

Ik had een op een gegeven moment een huisgenoot die zei "voor 15 euro per week maak ik de hele kiet schoon". Een gemiddelde schoonmaakster kist 15 per uur en is gemiddeld 3 uur per week kwijt. Iedereen telde graag die 3 euro per persoon per week neer!
Dus gewoon voorleggen aan je huisgenoten.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:38

Dorus schreef:
Steeph schreef:
Die berg zooi wat zich een studentenhuis noemt...

Hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen aan iemand die de gemeenschappelijke ruimtes iedere week onder handen neemt? De gemeenschappelijke ruimtes zijn een badkamer(tje, met douche en wc), een keuken en twee gangen/hallen. Ik wil kijken of ik kan regelen met de huisbaas dat in ruil voor het schoonmaken elke week of twee weken, korting kan krijgen op de huur.
Mijn huisgenoten maken er gewoon elke keer zo'n smeerzooi van. We hebben nu wel een schoonmaakrooster, maar de rest verrekt het gewoon om te doen, en ik ga niet iedere keer achter iedereen zijn kont schoon maken.

Ik had een op een gegeven moment een huisgenoot die zei "voor 15 euro per week maak ik de hele kiet schoon". Een gemiddelde schoonmaakster kist 15 per uur en is gemiddeld 3 uur per week kwijt. Iedereen telde graag die 3 euro per persoon per week neer!
Dus gewoon voorleggen aan je huisgenoten.


Ik denk dat als ik dat voorleg bij mijn huisgenoten, ik de poppen aan het dansen heb :+ want dan worden er weer opmerkingen gemaakt als dat ik me niet zo moet aanstellen enzo...

Ach, het is gewoon ruk dat niemand geen f*ck uitvoert. Ik heb al vaker mensen er op aangesproken (als bijvoorbeeld het hele gasstel en aanrecht onder de gekookte quinoa zat, of aangekoekte spinazie), of haren in het doucheputje :r maar dan draait het gewoon altijd uit op beschuldigingen over en weer. Toen naar de huiseigenaar gestapt, die heeft samen met ons (!) en stevig gesprek gehad en we hebben een schema op gesteld. Alleen nu houd niemand zich er aan behalve ik een het nieuwste huisgenootje. :n

Nu staan er bijvoorbeeld vier vieze pannen op het aanrecht waar van er twee al drie dagen staan te staan. Er staat een glazen pot op tafel, en plastic zak op tafel, vieze schoen afdrukken en aangekoekt, uitgedroogd (wat ooit) voedsel (was) op de vloer, maar er is gewoon niemand die het 'bothered' lijkt het wel. In de douche light ondertussen zo'n dikke pluim haar dat ik me bijna afvraag of er niet iemand is met haaruitval. Iemand heeft een peuk filter mee naar binnen gelopen, die ligt er nu ook al twee weken... :r

Gewoon even achterom kijken naar hoe je iets achter laat is blijkbaar lastig ofzo...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:46

Dat ik moet slapen maar momenteel alleen maar loop te piekeren en zorgen te maken...

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:15

Steeph schreef:
Die berg zooi wat zich een studentenhuis noemt...

Hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen aan iemand die de gemeenschappelijke ruimtes iedere week onder handen neemt? De gemeenschappelijke ruimtes zijn een badkamer(tje, met douche en wc), een keuken en twee gangen/hallen. Ik wil kijken of ik kan regelen met de huisbaas dat in ruil voor het schoonmaken elke week of twee weken, korting kan krijgen op de huur.
Mijn huisgenoten maken er gewoon elke keer zo'n smeerzooi van. We hebben nu wel een schoonmaakrooster, maar de rest verrekt het gewoon om te doen, en ik ga niet iedere keer achter iedereen zijn kont schoon maken.



Ik zou eerder kijken of iemand wil komen schoonmaken dat is goedkoper. Doet betaal je volgensmij 10 per uur en vaak zijn ze in 3 uurtjes klaar. Dus als iedereen 10 euro inlegt is dat probleem ook opgelost.

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:17

Het support team in India.
Mijn vraag: wil je de status van de bijgevoegde lijst aanpassen van A naar B en controleren of ze niet locked zijn. Zie tickets 1, 2 en 3 uit het verleden met hetzelfde verzoek.
Support: we kunnen maar maximaal 90 dagen terug in de logfiles
Ik: logfiles? Ik vraag alleen of je de status aan kan passen van A naar B
Support: status is aangepast!

Ga ik 1 factuur controleren, ja hoor, locked _-:(

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:27

De creepy, onverzorgde vent in de dikke Volvo die het nodig vond om mij (op de fiets) toe te roepen dat mensen van rechts voorrang hadden en dat ik heeul gevaarlijk bezig was.
Dude, keep your chill. Ga je energie ergens anders aan verspillen.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:42

Komen er drie mensen de trein in
“Oooh dit is een stiltecoupé haha” “ohja dan mogen we niet praten” “haha, nouja..”

En vervolgens praten ze. De hele tijd. Als je nou njet doorhebt dat je in stiltecoupe zit bon, maar gewoon fiets ergens anders zitten als je je bek niet kan houden. Wat enorm irritant

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:19

Aan dat ik meer dan 300 foto's kwijt ben... kan wel janken...

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:25

Mensen die 40 rijden waar je 60 mag en 60 waar je 80 mag.

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 18:16

Dat hier rondom het dorp schijnbaar al 6 weken een koe losloopt, wat nu opeens wereld nieuws is en er dus overal filmploegen rijden van verschillende zenders.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:15

nicole_floor schreef:
Dat hier rondom het dorp schijnbaar al 6 weken een koe losloopt, wat nu opeens wereld nieuws is en er dus overal filmploegen rijden van verschillende zenders.


Whaha ik zag er net nog een artikel over :')

Tigress

Berichten: 8943
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:30

Whaha, hermien? _O- ik zie er nu net wat over :')

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:07

Jaa hermien :') het ergste is dat het vlakbij mijn huis is en ik er niks van af wist..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:10

nicole_floor schreef:
Dat hier rondom het dorp schijnbaar al 6 weken een koe losloopt, wat nu opeens wereld nieuws is en er dus overal filmploegen rijden van verschillende zenders.


Was volgens mij hier zelfs op het nieuws gisteravond ! :D
Ik hoop dat ze 't beestje niet omver knallen :\

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:18

Naja het beestje is inmiddels zo verwilderd dat het lastig vangen word. Plus hij loopt vlakbij een drukke weg, waar die ook wel eens de weg oversteekt volgens buurt bewoners. Ze gaan volgende week nog een poging doen om haar te vangen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:31

nicole_floor schreef:
Naja het beestje is inmiddels zo verwilderd dat het lastig vangen word. Plus hij loopt vlakbij een drukke weg, waar die ook wel eens de weg oversteekt volgens buurt bewoners. Ze gaan volgende week nog een poging doen om haar te vangen.

_O- Ze willen dat beest naar een koeienrusthuis brengen. Dat dat überhaupt bestaat _O-

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:05

Jaa dat wist ik ook niet _O- _O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 03:35

Dat hier totale chaos uitbars om een koe die los loopt.... Komop zeg wat een aanstellers.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:39

Gisteravond had ik een quality-time-avondje met mijn zoon en het was of iedereen dat kon ruiken: ik werd om de haverklap gebeld. Had de telefoon uiteindelijk op stil gezet, maar naderhand bleef dat ding berichten geven dat mensen me ineens 'nodig' hadden. Vandaag zijn ze de eersten, maar ik liep me gisteravond wel enorm te ergeren. Zo word je weken niet gebeld en dan precies die avond moet iedereen je hebben...

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:56

aan de apotheek waar 8 man personeel aanwezig zijn, terwijl er maar 1 heel traag de mensen aan de balie helpt terwijl de hele apotheek vol staat met wachtende mensen.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:25

Aan mijn collega, die haar werk niet doet zoals moet en haar altijd er probeert onderuit te banketstaaf met: Ik weet/wist het niet. Als je na 2 maand het nog niet weet dan wil je het gewoon niet weten lijkt mij.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:32

Aan dat ik nog steeds niet weet wat ik wil qua studie..

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:26

sureido schreef:
Dat hier totale chaos uitbars om een koe die los loopt.... Komop zeg wat een aanstellers.

Huh ook hermien?

Tigress

Berichten: 8943
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:47

Dat ik niet op de weegschaal ben gaan staan voordat ik naar de wc ging :') Ik ben nu zo benieuwd hoeveel verschil het had gemaakt, aangezien ik al 2 dagen ongeveer verstopt zat :')