Welke bank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35643
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:09

Wij zitten bij Rabobank en daar ben ik erg tevreden over. Zeer overzichtelijke app en makkelijk geld overmaken.

Zou eigenlijk principieel naar Triodos willen. Maar ik durf niet omdat ik Rabobank nu zo goed ken :o

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:55

Mijn vriend en ik zitten bij Bunq. Allemaal via de app, 10 gratis bankrekeningen met allemaal een eigen nummer. Je kunt voor iedere rekening een pas aanvragen en eogen pincode kiezen. Kost 1 euro per maand. Pinnen in cash (geld uit de muur) is dan iets duurder maar doet toch bijna niemand meer. Je kunt de rekeningen namen geven of spaarpotjes maken. Ook overboeken is. direct. Ik heb daarnaast nog mn rabo rekening maar die reader is gewoon oliebol.
Daarnaast zakelijk bij ING, dat vind ik gebruiksvriendelijker.

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:58

Ik zit zowel privé als zakelijk bij de ING, maar ben toch wel op zoek naar een groenere variant. Alleen de ING heeft zo'n enorm fijn werkende app die zowel privé als creditcard en zakelijk top werkt.... Issues... ik wacht inderdaad ook tot een bank zoals Triodos of ASN zoiets ontwikkeld en dan ben ik om. :)

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:45

RoyceMack schreef:
Mijn vriend en ik zitten bij Bunq. Allemaal via de app, 10 gratis bankrekeningen met allemaal een eigen nummer. Je kunt voor iedere rekening een pas aanvragen en eogen pincode kiezen. Kost 1 euro per maand. Pinnen in cash (geld uit de muur) is dan iets duurder maar doet toch bijna niemand meer. Je kunt de rekeningen namen geven of spaarpotjes maken. Ook overboeken is. direct. Ik heb daarnaast nog mn rabo rekening maar die reader is gewoon oliebol.
Daarnaast zakelijk bij ING, dat vind ik gebruiksvriendelijker.

Jullie hebben dan de oude versie die is er niet meer ;)
Dat kost nu 7,99 per maand dus pas op dat je niet word overgezet wanneer je nieuwe pas oid nodig heb.

Ik kijk ook naar rente ing heeft een mooie app maar de rente is bijna 0.
SNS staat hoog op mijn lijstje minder groen dan asn ed maar op t oog lijkt de app net beter?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:57

Ik ben net toevallig overgestapt... Tenminste in het proces.

Ik kom bij Triodos weg. Wat een uitermate teleurstellende bank. Slechte service, onbeschofte medewerkers op de klantenservice, overmaken traag en die cartreader is ook bagger. Daarnaast vind ik ze duur. Bovendien doet triodos zelf geen creditcard.
Nu ga ik naar de ABN. Tenminste als ze een beetje fatsoenlijk tempo gaan maken. Ben al 3 weken bezig. Maar goed, ze zijn nog steeds beleeft en doen hun best.
Ik heb bij de abn gekozen voor het goedkoopste pakket incl. creditcard. Juist omdat je dan 5 extra rekeningen kan openen. Dat vind ik prettig, dingen splitsen.

Zakelijk gezien zit ik bij de knab. Dan is het niet duur, dan zijn ze verreweg 1 van de goedkopere. Goede klantenservice daar ook. Dan neem ik het trage overboeken maar even voor lief.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:30

Kido schreef:
RoyceMack schreef:
Mijn vriend en ik zitten bij Bunq. Allemaal via de app, 10 gratis bankrekeningen met allemaal een eigen nummer. Je kunt voor iedere rekening een pas aanvragen en eogen pincode kiezen. Kost 1 euro per maand. Pinnen in cash (geld uit de muur) is dan iets duurder maar doet toch bijna niemand meer. Je kunt de rekeningen namen geven of spaarpotjes maken. Ook overboeken is. direct. Ik heb daarnaast nog mn rabo rekening maar die reader is gewoon oliebol.
Daarnaast zakelijk bij ING, dat vind ik gebruiksvriendelijker.

Jullie hebben dan de oude versie die is er niet meer ;)
Dat kost nu 7,99 per maand dus pas op dat je niet word overgezet wanneer je nieuwe pas oid nodig heb.

Ik kijk ook naar rente ing heeft een mooie app maar de rente is bijna 0.
SNS staat hoog op mijn lijstje minder groen dan asn ed maar op t oog lijkt de app net beter?

Heb ING en SNS en de ING app is vele malen beter. Daarnaast moet je bij SNS toch je kastje gebruiken als het een nieuw contact is waar je geld naartoe wilt overmaken of als het bedrag te hoog is.
Daarnaast hebben ze ook haast geen pinautomaten.

Sinds kort kunnen bij de ING ook alle rekeningen in 1app. Zakelijk gezien is ING handig omdat ze nog fysieke kantoren hebben waar je cash heen kunt brengen (bij SNS moet je het in een envelop doen en opsturen). En als laatste zijn zakelijk gezien vanaf het 2e jaar de pinautomaten het goedkoopst bij de ING.

Anoniem

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:10

Bij sns kan je ook storten nog fysiek, alleen moet dat bij een GWK en die zijn veel minder aanwezig dan de ING kantoren :j

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:27

Ik las juist dat je bij sns steeds minder het kastje hoeft te gebruiken?
Dat je akkoord kan geven voor je telefoon ipv kastje?
Toch even goed navragen dan en geld pinnen doe ik bijna nooit als dat 2 keer per jaar is is dat veel.
En dat kan toch ook bij andere banken lijkt mij?

Verder heb ik geen zakelijke rekening maar gewoon 1 betaal en spaar rekening.
(Althans daar ga ik weer terug naar toe nu veel te veel kwijt aan losse banken)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:29

Jans schreef:
Bij sns kan je ook storten nog fysiek, alleen moet dat bij een GWK en die zijn veel minder aanwezig dan de ING kantoren :j

En alleen particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:41

janderegelaa schreef:
Jans schreef:
Bij sns kan je ook storten nog fysiek, alleen moet dat bij een GWK en die zijn veel minder aanwezig dan de ING kantoren :j

En alleen particulier.


Dat is waar ja :j

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:47

Emmaa_ schreef:
_Nelleke_ schreef:
Hier ook een tevreden ING gebruiker, al wil manlief liever overstappen naar een 'groenere' bank. Ik vind ING wel qua gebruiksgemak heel fijn. Geen kastje nodig voor internetbankieren en de mogelijkheid om je spaarrekening te splitsen in meerdere spaardoelen via de app vind ik super handig. Zo hebben we onder 1 spaarrekening een potje voor onvoorziene huishouduitgaven, een potje voor vakanties, potje voor afschrijving van de auto, potje met andere spaardoelen. Vind ik super gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Ik ben ook een hele tevreden klant bij ING, zowel persoonlijk als zakelijk. Vind het hartstikke makkelijk dat ik mijn CC afschrijvingen gewoon in dezelfde app kan bekijken en die wordt zo snel geüpdate dat ik de winkel nog niet uit ben of ik kan het al zien. Geen gehannes met kastjes, meerdere spaardoelen, ik ben fan. Maar zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jouw man, ik wil naar een groenere bank en dan bij voorkeur ASN. Ik wacht alleen al een paar maanden tot ze functies gaan doorvoeren die ze bij de ING ook hebben :))

Ik vind ASN echt niet gebruiksvriendelijk , Moeilijke communicatie. Duurt lang voordat dingen doorgevoerd zijn maar ik heb geen echte betaalrekening bij hun. Dat houdt mij ook wel tegen om dat wel te openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:50

Wat ik een nadeel vind van ASN (en waarom ik uiteindelijk weg ben gegaan met mn betaalrekening) is dat je de klantenservice alleen onder werktijd kan bereiken. Laatste keer heeft het bijna een maand geduurd voordat ik een nieuwe pinpas had toen hij het niet meer deed, puur omdat ze bijna niet te bereiken zijn als je zelf ook fulltime werkt..

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Welke bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:18

@jans dat is dan in het verleden geweest nu zijn ze tot 21.00 in de avond op werk dagen te bereiken en op zaterdag en je kan ze whats appen.
Dus een maand geen contact kunnen maken heb je geen lunch pauze en vaak zijn er ook andere manieren om een nieuwe pas aan te vragen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:20

Dan hebben ze dat in de afgelopen 3 maanden aangepast iig :+

Ik heb inderdaad niet veel mogelijkheid om te bellen op kantoor, lange wachttijden ook altijd gehad met bellen. En als je ze dan op vrijdagmiddag te pakken had om een nieuwe pas aan te vragen dan moest ik maar maandag terugbellen. Zelfde was bij het aanvragen van een nieuwe digipas en ook je gegevens van internetbankieren komen met de PostNL. Duurt allemaal zo achtelijk lang :=

En verhuizen moet je ook niet doen als je klant bent. Want je adres wijzigen kan alleen via de computer, en als je altijd mobiel bankiert ben je op een gegeven moment je wachtwoord of inlognaam kwijt. en die komen dus per post, op je oude adres. En dit was niet eenmalig maar alle jaren dat ik klant ben geweest bij ASN. :=

Maar eerlijk is eerlijk, Rabobank was erger :+ (na doorgeven vakantie Azie toch je pinpas en creditcard blokkeren ivm mogelijkheid tot skimmen. En niets kunnen betekenen voor je terwijl je nog 2 weken in Japan rondloopt.. := )

Ik ben zelf juist naar Knab gegaan, waar TS weg wil. Omdat ik daar geen kastjes meer nodig heb maar alles gewoon via de app gaat. En ook je wachtwoord etc gaat gewoon via de pc ipv de post. (Heb ook nog rekeningen lopen bij SNS, spaarrekening bij ASN en nog een rekening bij ING. Vind Knab verreweg de beste klantenservice hebben).