Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:50

PeerAppel schreef:
Ik vraag me af waarom je in hemelsnaam bent blijven staan? :? Ook in het bubbelbad. Ik was uit het bubbelbad gestapt en in het geval van bij de bushalte was ik zeker ergens anders gaan staan tot de bus er zou zijn.

Mijn hand was stevig vastgepakt, waar wil ik dan überhaupt heen gaan?

Marjo

Berichten: 37235
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:52

Nayomie schreef:
PeerAppel schreef:
Ik vraag me af waarom je in hemelsnaam bent blijven staan? :? Ook in het bubbelbad. Ik was uit het bubbelbad gestapt en in het geval van bij de bushalte was ik zeker ergens anders gaan staan tot de bus er zou zijn.

Mijn hand was stevig vastgepakt, waar wil ik dan überhaupt heen gaan?

Gewoon gaan schreeuwen... dan laat ie echt wel los.

Lau

Berichten: 16672
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:59

Nayomie schreef:
PeerAppel schreef:
Ik vraag me af waarom je in hemelsnaam bent blijven staan? :? Ook in het bubbelbad. Ik was uit het bubbelbad gestapt en in het geval van bij de bushalte was ik zeker ergens anders gaan staan tot de bus er zou zijn.

Mijn hand was stevig vastgepakt, waar wil ik dan überhaupt heen gaan?


Ik zou gaan gillen en stampen en proberen los te komen. Ik zou niet blijven staan en het oke vinden want het is echt niet oke. Je kan altijd wat doen en je moet altijd gewoon opkomen voor jezelf. Het is niet jou schuld en je bent gewoon een vrouw die dingen niet oke mag vinden. Al is hij facking 2 meter en Jacky Chan gewoon gaan gillen dan laat hij echt wel los.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:11

Gillen werkt niet altijd weet ik uit ervaring. Daarnaast heeft niet iedereen dezelfde reactie als het om dit soort dingen gaat he? :o

Jolien87

Berichten: 17459
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:14

Fight, flight, freeze. Volgens mij is niet iedereen daar bekend mee.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:17

Je kan ook zo overrompeld zijn door de situatie dat je niks meer “kan” hè :)

Lau

Berichten: 16672
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:18

_sharonnn schreef:
Je kan ook zo overrompeld zijn door de situatie dat je niks meer “kan” hè :)


Zoals jolien zegt fight, flight em freeze.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:21

Ik was inderdaad even te snel.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:00

PeerAppel schreef:
Ik vraag me af waarom je in hemelsnaam bent blijven staan? :? Ook in het bubbelbad. Ik was uit het bubbelbad gestapt en in het geval van bij de bushalte was ik zeker ergens anders gaan staan tot de bus er zou zijn.


Ow...en bubbelbad was ik...het duurde even voor ik het echt goed doorhad...(eerst denk je toch..gaat het per ongeluk?). Toen ik het doorhad riep ik dus knalhard maar ja...niemand die reageert zelf degene zelf doet alsof zijn neus bloed...ik ga toch niet het bubbelbad uit omdat iemand zijn handen niet thuis kan houden??? Ben er ook met een big smile weer in gaan zitten toen ie eruit werd gehaald. Moet ook zeggen dat zulke dingen me niet echt raken...was meer van wtf krijgen we nou?

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:02

oomens schreef:
Iejoorr schreef:
En dan heel verbaasd kijken omdat het poortje niet open gaat _O-

Vast allemaal linkshandigen.

Ik heb het ook gehad toen ik net begon met treinreizen naar school :') en dan gauw rennen naar t andere poortje om er vervolgens toch nog tussen te komen _O- En die poortjes geven echt niet mee!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:55


theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:06

Echt hoor! Altijd als ik een enorm lange dag heb gehad en helemaal kapot ben, altijd dan doet ie t niet haha.

Mijn ergernis vandaag was dat mijn trein geen conducteur had en daarom 10 minuten te laat vertrok. Heel vreemd haha

xTammyy

Berichten: 4408
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:21

Niet echt een ergernis maar wel apart.
Stond op de trein te wachten. Hij kwam maar niet terwijl het hele perron vol stond. Verdween de trein opeens van de borden en werd de volgende aangekondigd.
Je zag de paniek bij iedereen _O- even de app geraadpleegd en die zei dat ie vertraging had.
Dus besloten te wachten want de volgende optie duurde ook nog 15 minuten.
Perron stroomde ondertussen leeg en ja hoor daar kwam de trein. Heerlijk rustig, maar de conducteur moest wel vaak omroepen dat het niet de trein was die op de borden stond :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33808
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 23:26

Oh ja die roltrappen... vreselijk, die deden het echt nooooit. :=

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:36

xTammyy schreef:
Niet echt een ergernis maar wel apart.
Stond op de trein te wachten. Hij kwam maar niet terwijl het hele perron vol stond. Verdween de trein opeens van de borden en werd de volgende aangekondigd.
Je zag de paniek bij iedereen _O- even de app geraadpleegd en die zei dat ie vertraging had.
Dus besloten te wachten want de volgende optie duurde ook nog 15 minuten.
Perron stroomde ondertussen leeg en ja hoor daar kwam de trein. Heerlijk rustig, maar de conducteur moest wel vaak omroepen dat het niet de trein was die op de borden stond :=


Ik heb dat een keer gehad, trein waar ik in zat moest opeens andere route rijden dan normaal maar dat was bij de volgende stations dus niet omgeroepen. Trein Amsterdam - Den Helder en die moest via Haarlem. Dus mensen naar zaandam/uitgeest konden niet thuis komen *D Maar dat werd dus elke keer pas omgeroepen als de trein al weg reed. Zo veel mensen die stonden te schelden in de trein.. Dus fijn dat het wel bij jou omgeroepen werd haha. Ik had mazzel, want voor mij maakte de omreisroute niet uit (ja de reis duurde een stuk langer, we zaten na haarlem vast achter een stoptrein). En de conducteur maar omroepen dat het vrijdag de 13e was en ze er niks aan konden doen :') .

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 02:00

Ik hoor ook vaak achteraf klachten dat ik niet heb omgeroepen. En ik maar netjes mijn verhaal in die hoorn staan doen. In 9 van de 10 gevallen dat er niet omgeroepen zou zijn, blijkt het omroeppunt defect waar we om staan te roepen. En om rondzingen van het geluid te voorkomen hebben ze het systeem zo gemaakt dat de luidsprekers bij het punt waar omgeroepen word het niet doen. Dus wij horen niet dat de mensen onze dappere pogingen om ze wat te vertellen niet horen :+ . En dat is dus, voor zowel de reizigers als voor ons, een enorme ergernis |o

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:52

Over omroepen, afgelopen twee donderdagen ging ik naar Utrecht en steeds riep de conducteur keurig om, maar om één of andere duistere reden viel de omroepinstallatie steeds weg. Dan hoorde je: We naderen nu station (stilte) Na een korte stop rijdt deze trein verder naar (stilte) en Groningen. U kunt overstappen in de richting van (stilte) op spoor 2 etc. Ben benieuwd of vandaag wel het hele riedeltje te horen is.

Warboel
Berichten: 14689
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:56

Jup bij mijn trein gisteren hoorde je ook “volgende station........internationale trein..........minuten vertraging.........station blaak......” :')

Captain

Berichten: 21387
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:58

Ik snap iets niet helemaal.. Er is een halte vervallen maar welke halte bedoelen ze dan? :+ De halte koninklijke marechaussee of de halte sleepterrein?
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14689
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:02

Er wordt nu trouwens in de trein omgeroepen dat de briefjesbedelaars/zakkenrollers aanwezig zijn in de trein :j goede zaak dat ze het omroepen!

Lien_

Berichten: 2497
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:13

Mijn trein gisteravond was een half uur vertraagd, omdat ze de twee delen niet aan elkaar konden koppelen. Toen moesten tien compartimenten aan passagiers in vijf compartimenten reizen, iets te gezellig := en alsnog besloot de conducteur dat we een extra tussenstop gingen maken om wat meer passagiers op te pikken. :+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:40

Wat voor matrieel was dat dan? We hebben namelijk geen treinen die uit 5 bakken zijn samengesteld, dus moet het iets zijn met 2tjes en 3tjes.
En het is niet aan de conducteur om te besluiten of een trein wel of niet stopt. De conducteur en machinist krijgen te horen dat ze op een station moeten stoppen en dan hebben ze het maar te doen. Ik heb het zelf ook 2 keer meegemaakt dat mijn trein echt overvol was en dat we opdracht kregen om ergens extra te stoppen. Beide keren heb ik geprobeerd om ze duidelijk te maken dat er echt niemand meer bij kon, beide keren werden we gesommeerd te stoppen. 1 Van de keren kregen we later nog een boos telefoontje, we hadden mensen laten staan, de vraag was waarom we ze niet de kans hadden gegeven om in te stappen 8)7 . Tegenwoordig word er, gemiddeld genomen, wel wat beter geluisterd naar ons als we aangeven dat het echt niet past. Maar helaas niet altijd en soms is er ergens al zo lang geen trein gestopt dat proppen de beste optie van de 2 kwaden is.

Lien_

Berichten: 2497
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:33

Sorry, ik woon in Engeland :) mijn trein is altijd 5 of 10 delen geloof ik, maar ik weet natuurlijk het fijne er niet van. En ik gok dat je idd gelijk hebt wat betreft de extra stop, het leek zo onlogisch :+
In de ochtend hadden we ook al een extra stop gemaakt om gestrande passagiers van een andere trein die stuk was op te pikken :(:)

Zit nu in de stiltecoupé met mensen die gezellig aan het kletsen zijn {:)-:( en nu al shots vodka aan het drinken :oo het is half 1 :=

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:35

Het is ergens 17 uur :P

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 14:38

Lien_ schreef:
en nu al shots vodka aan het drinken :oo het is half 1 :=

Dat is toch al ruimschoots na de middag? Die kunnen er al een half uur/twee flessen op hebben zitten. Blijven wel Engelsen hè.