Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:20

Ik hou ook niks meer achter.
En wordt inmiddels schijt ziek van al dat asociale volk (sorry) wat afspreekt iets te komen halen en dan niet op komt dagen en vervolgens niks meer laat horen.
Vandaag om 5 uur zou er iemand komen. Niemand .. Dat is serieus al de 5e persoon deze maand die beloofd te komen en dan zonder er ooit nog van te horen niet komt.

Ik vind het niet fijn om zomaar met mijn adres te strooien als mensen toch niet komen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:38

oh pff wat raar joh!
ja inderdaad daar krijg je dan ook weer een inbreker idee van..........

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:17

Een groot vloerkleed van 240 cm bij 160 cm... mensen bieden en zeggen, doe je hem even over de post? Of ohnee laat maar ik ga hem niet zelf ophalen kun je even naar ons brengen?? Lees: Amsterdam terwijl ik in Enschede woon :')

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:26

Urona447 schreef:
En toch vraag ik me dan wel af waarom je mensen met jouw probleem opzadelt? Klinkt misschien heel hard en ja zei kan natuurlijk ook nee zeggen maar ik begrijp nooit zo goed hoe je nu al geld kunt uitgeven wat je nog niet hebt.


Ik zadel haar er niet mee op :n heb gezegd dat ze het ook aan een ander mag verkopen ;) maar ze vond het niet erg. Ze mag het ook aan een ander verkopen maar niet geschoten is altijd mis en vragen kost niks. En nee heb je al ja kun je krijgen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:43

Hier is net mooi op tijd een boek opgehaald. :D

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:03

Er was eindelijk hoop na mijn niet ontvangen bit toen de verkoper weer begon te reageren. Helaas nu ik aandring tot een oplossing is ze weer stil...

JudithGigi

Berichten: 4209
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:40

Heb nu mijn oude iPhone te koop staan.

Nog geen enkele correcte Nederlandse zin tussen de reacties gehad :')

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:07

Ik kom even onder mijn steen vandaan:

Op marktplaats een hele leuke Superdry jas gezien die ik al heel lang zoek maar nergens meer te koop is. Meteen een berichtje gestuurd dat ik hem voor haar vraagprijs wil overnemen en dat was prima.
Ze ging er automatisch vanuit dat ik hem kwam ophalen, maar iets te ver. Dus netjes gevraagd of ze hem niet wil opsturen en dat ik dan natuurlijk de verzendkosten nog extra betaal over de vraagprijs.

Volgensmij is het berichtje gelezen (er staan in ieder geval groene vinkjes bij) maar word ik genegeerd. Dit is al vanaf gisteravond zo. Moet ik er een berichtje achteraan sturen of geven die vinkjes niet aan dat het gelezen is?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:12

Niet iedereen zit 100% van de tijd online. Misschien heeft ze het gezien en wil ze erover nadenken, misschien heeft ze het gezien en is toen wat anders gaan doen... Geef het tijd, als je er nu een berichtje achteraan stuurt zou je van mij iig zeker geen antwoord meer krijgen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:13

Beau_Myrthe: Wat ontzettend kinderachtig van de verkoper. Heb je ook al geprobeerd contact op te nemen via bijvoorbeeld Facebook? Het lijkt mij dat het niet een fout van PostNL is als je als verkoper zo doelbewust de koper negeert en niet tot een oplossing wil komen. Gaat het om een groot geldbedrag?

JudithGigi: Dat is ontzettend herkenbaar. Wij hebben thuis nog nooit een telefoon verkocht aan een correct Nederlands schrijvend persoon, als je begrijpt wat ik bedoel. :P Al ben ik daar heel makkelijk in: weg is weg. Als ze er een leuk bedrag voor willen geven ben ik allang tevreden.

prugelpiet: De groene vinkjes geven inderdaad aan dat iemand het bericht geopend heeft, dus net als de blauwe vinkjes bij whatsapp. Echter zou ik gewoon vandaag even afwachten of de verkoper gaat reageren en anders misschien vanavond nog even een berichtje sturen. Ik heb ook wel eens dat ik een bericht open, maar even niet de tijd heb om meteen uitgebreid te reageren of even wil nadenken over iets. Als iemand mij dan gaat bombarderen met berichten "want ik heb het gelezen" ben ik er snel klaar mee. Gewoon even afwachten dus is mijn advies. :)

Vanochtend heb ik hier ook iets vreemds gehad, maar toch maar gehandeld naar wat mij het beste leek. Een meisje wilde mijn scheerapparaat overnemen en had gisteravond netjes het geld + de verzendkosten overgemaakt. Vanochtend stond dit op mijn rekening en dus liet ik haar weten het scheerapparaat aan het eind van de ochtend naar PostNL te brengen en haar daarna de track and trace code door te sturen. Vervolgens kreeg ik opeens een berichtje met het verhaal dat haar moeder een identiek scheerapparaat bij de supermarkt had meegenomen en de vraag of ik haar geld terug wilde storten. Nu kan dit verhaal heel goed kloppen, is een apparaat van de Lidl, maar het lijkt me toch dat je dit even communiceert (meisje is 15 jaar oud). Ik heb toch maar haar geld teruggestort omdat het voor zo'n meisje best wat geld is en ik het pakket nog niet verzonden had, maar vind het wel typisch.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:22

JudithGigi schreef:
Heb nu mijn oude iPhone te koop staan.

Nog geen enkele correcte Nederlandse zin tussen de reacties gehad :')


Zo had ik 4 jaar geleden mijn Samsung Galaxy S3 te koop op marktplaats. Was voor het eerst dat ik wat verkocht via Marktplaats en had mijn nummer erbij laten staan. "Ik komen nu ophalen voor 100 euro?" etc. etc. :') :=

Zojuist iemand die 30 euro op mijn jas heeft geboden. Dat was dan ook wel het laagste wat ik wilde gaan. Ben ik mee akkoord en ze komt de jas vanmiddag passen en (hopelijk) kopen. :)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:26

Ik heb mn ice vibes nu ook verkocht. Gaat lekker zo. Inmiddels met alle verkopen het eerste deel van de DA rekening bijna "terug".

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:42

Verkopen jullie ook schoenen en kleding via marktplaats? Ik heb voor morgen project "kleding- en schoenenkast opruimen" gepland staan en heb nog veel weinig gedragen schoenen.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:44

Denk dat je dan beter verkoopt op bijvoorbeeld United Wardrobe Eunomia. Mijn ervaring met kleding op marktplaats is dat het voor geen meter loopt.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:45

United wardrobe ga ik ook maar proberen, marktplaats is echt een ramp..

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:04

enamorada schreef:
Denk dat je dan beter verkoopt op bijvoorbeeld United Wardrobe Eunomia. Mijn ervaring met kleding op marktplaats is dat het voor geen meter loopt.


Dit kan ik wel bevestigen. Ooit wel een jack verkocht, maar dat was een wat duurder merk.

Jas is niet verkocht. Ze zocht iets gedetailleerds. Op de foto is toch wel heel duidelijk dat deze nĂ­et gedetailleerd is. :') Ik hou hoop. Het wordt vanzelf kouder, haha!

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:46

Hier helaas voor het eerst redelijk genaaid, had een nieuwe rijbroek nodig en een mooie gevonden,
Broek zou maat 50 zijn en nog gloednieuw, Nieuw is de broek inderdaad maar maat 50? Absoluut niet!


Broek is max maat 42/44 en baal dus flink, Mevrouw die hem verkocht wist dit en heeft willens en wetens niks gezegd, Baal dus flink en zit nu met een broek waar ik niks mee kan |(

Verkoopster woonde redelijk in de buurt en wou de broek dus ook ophalen zodat ik hem kon passen maar dat kon allemaal niet omdat ze volgens haar op oproep basis werkte en dus volgens haar geen afspraken kon maken.

Aangezien ze ook veel op bol.com verkocht en daar goede recensies kreeg dacht ik dat het wel goed zat, Helaas dus niet.

Tis een prachtige broek maar kan dr dus niks mee -O-

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:50

angrywolf schreef:
Hier helaas voor het eerst redelijk genaaid, had een nieuwe rijbroek nodig en een mooie gevonden,
Broek zou maat 50 zijn en nog gloednieuw, Nieuw is de broek inderdaad maar maat 50? Absoluut niet!


Broek is max maat 42/44 en baal dus flink, Mevrouw die hem verkocht wist dit en heeft willens en wetens niks gezegd, Baal dus flink en zit nu met een broek waar ik niks mee kan |(

Verkoopster woonde redelijk in de buurt en wou de broek dus ook ophalen zodat ik hem kon passen maar dat kon allemaal niet omdat ze volgens haar op oproep basis werkte en dus volgens haar geen afspraken kon maken.

Aangezien ze ook veel op bol.com verkocht en daar goede recensies kreeg dacht ik dat het wel goed zat, Helaas dus niet.

Tis een prachtige broek maar kan dr dus niks mee -O-


Wat voor broek is het?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:56

Misschien omdat hij zo mooi is dat je hem voor het zelfde geld wel weer kwijt kunt.

Maar het is knap l.llig.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:02

CharxHebe schreef:
angrywolf schreef:
Hier helaas voor het eerst redelijk genaaid, had een nieuwe rijbroek nodig en een mooie gevonden,
Broek zou maat 50 zijn en nog gloednieuw, Nieuw is de broek inderdaad maar maat 50? Absoluut niet!


Broek is max maat 42/44 en baal dus flink, Mevrouw die hem verkocht wist dit en heeft willens en wetens niks gezegd, Baal dus flink en zit nu met een broek waar ik niks mee kan |(

Verkoopster woonde redelijk in de buurt en wou de broek dus ook ophalen zodat ik hem kon passen maar dat kon allemaal niet omdat ze volgens haar op oproep basis werkte en dus volgens haar geen afspraken kon maken.

Aangezien ze ook veel op bol.com verkocht en daar goede recensies kreeg dacht ik dat het wel goed zat, Helaas dus niet.

Tis een prachtige broek maar kan dr dus niks mee -O-


Wat voor broek is het?



Het is een zwarte rider pro mason broek met leren zitvlak, label zegt broekmaat 50 lengtemaat 33/34

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:22

Maar dan is het toch maat 50? Als het in het label staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:24

Suzanne F. schreef:
Maar dan is het toch maat 50? Als het in het label staat?


Ja dat dacht ik ook. Het merk valt dus blijkbaar kleiner, maar daar kan de verkoper niks aan doen.

En op bol.com is het geloof ik zo dat je niet zelf een omschrijving kan aanpassen van een al bestaand product, dus daarom zal het er niet bij hebben gestaan.

Althans, zakelijk kan je geen dubbele producten invoeren; aan de hand van het artikelnaampje/barcode nummer zoekt ie automatisch de omschrijving erbij..

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:47

Heb de broek via marktplaats gekocht ;)

Alleen omdat ze liever niet had dat ik de broek ophaalde en dus wou opsturen heb ik wat meer info over haar gezocht en kwam ik op bol.com uit waar ze een flink aantal boeken verkocht, en de recensies daar waren goed vandaar dat ik het aandurfde.

Verkoopster was ook al de mist in gegaan en paste de broek ook niet, ze wist dus wel dat hij kleiner viel dan maat 50.

De broek is qua omtrek net wat kleiner dan de 2 broeken maat 46 die ik heb liggen maar komt als ik hem probeer aan te trekken nog niet eens halve wegen mn buik.

Rider pro heeft dan wel hele rare maatvoering dan.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:50

Sommige rijbroeken hebben een rare maatvoering...
Eurostar heb ik ook 42/44 terwijl ik zelf maat 40 heb.
Mijn Montar broeken zijn dan wel gewoon hun eigen maat, geloof ik.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:01

Even wat uitleg, Ben autistisch en door dit topic al vanaf deel 1 te volgen durf ik nu via marktplaats dingen te kopen doorat ik dankzij dit topic nu weet wat voor reactie mensen prettig vinden en hoe ik moet reageren.

Helaas heb ik nog nooit wat verkocht en vind dat dus ook best wel eng, Zeker met de nare verhalen die hier regelmatig langskomen -O-