Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:53

De bruikbare inhoud van mijn kledingkast is vrij klein. Ik heb welgeteld 2 goede spijkerbroeken die ook nog eens precies het zelfde zijn, 1 zwart shirt met lange mouwen die netjes is, 1 groen casual shirt met lange mouwen, en 1 casual t-shirt met poezen er op :+

2 broeken en 3 shirts dus.

Verder heb ik aan echt nette kleding voor nette gelegenheden (zoals kerst of een crematie of een net etentje) nog een aantal jurkjes (3 stuks) en 2 blazers.

De rest van mijn kleding is kapot/ versleten/ verwassen en dus geschikt als klus of stal kleding :') En nergens meer te koop dus ook niet te vervangen voor het zelfde exemplaar maar dan nieuw.

Het drama waar ik echter mee zit is dat ik niet weet wat ik aan kan. Alle truien/ shirts/ blouses die ik zie staan me niet of het is totaal niet mijn stijl. Al weet ik inmiddels ook niet meer of ik nog wel een stijl heb. Ook de standaart basics pas ik niet meer.. Ik ben niet dik maar met een standaart basic shirtje lijk ik wel een rollade omdat ik ook niet de slankste meer ben. Blouses krijg ik niet dicht bij mn borsten en die openstaande gaten tussen de knopen is ook een no-go. Pak ik een maat groter dan verzuip ik er met mn schouders weer in.

Toch erger ik me aan mn kleine kast inhoud, ik ben namelijk best dol op kleren maar mn lijf is niet meer dat wat ik gewent ben, dus het aanvullen van mn kast lukt helaas niet. Als ik weer door een broek heen slijt bestel ik dezelfde weer online omdat ik weet dat die broek mij goed staat, anderen meestal niet helaas, maar het gebrek aan shirts vind ik vervelender.

Wat zijn nou echt goede basics en nette kledingstukken die een mooie pasvorm hebben? Ik heb vooral een buikje die ik niet geaccentueerd wil hebben.. Welke merken vallen goed? Welke winkels zijn aan te bevelen? In welke winkels kan het personeel nou echt goed advies geven in plaatst van alleen maar proberen te verkopen terwijl ik eruit zie als een wandelende suikerspin of rollade of weet ik veel wat?

Ik zie al jaren door de bomen het bos niet meer.. ik wil me ook weer eens mooi voelen en kunnen twijfelen over wat ik aan moet ipv "warm weer = korte mouwen, casual thuis = groen shirt, netjes = zwart shirt". Ik wil weer eens als een echte vrouw met een voldaan gevoel kunnen shoppen, en weten wat me wel en wat me niet staat. En mijn vriend kunnen verrassen met een nieuwe look.
Ik weet alleen niet hoe..

Wie kan mij op weg helpen? :D

Anoniem

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:57


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:05

Zoek eens de kleinere winkels op! Tegenwoordig is hulp tijdens het winkelen veranderd van kleding advies naar het aanpakken van kledingstukken en nummers uitdelen. Hier (op flakkee) beschikken wij nog over de kleinere winkels waarin personeel te vinden is dat er mensen helpt met het juiste kleding stuk te vinden.
Merken zoals only en vero moda hebben tegenwoordig ook erg fijne tops die ontzettend makkelijk te combineren zijn. Deze bijvoorbeeld.
https://www.only.com/nl/nl/on/damesmode ... riedTomato
https://www.only.com/nl/nl/on/damesmode ... 3014_Black
Laatst bijgewerkt door Dizzy505 op 21-08-17 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:05

Als dochter van een kledingverkoper ben ik misschien bevooroordeeld, maar echt: stap een keertje een 'zelfstandige' (ik weet het goede woord hier even niet :+ ) kledingwinkel in, dus niet zo'n groot concern als HM/Zara oid. Die moeten de klantenbinding en hun inkomen echt hebben van hun degelijke advies, niet van het naampje wat toch wel verkoopt. Weet niet in wat voor omgeving je zit of wil zoeken? Misschien anders zelf eens rondvragen in je vrienden/kennissenkring of googelen wat de echte goede kledingzaakjes bij jou in de buurt zijn. Of heb je vrouwen in je omgeving waarvan je denkt nou, die zien er leuk uit, waar je wat tips kan vragen wat betreft stijl/merk/pasvorm/etc?

Wat jou goed staat en welk merk jou goed valt is echt bijna niet te zeggen zo van alleen een tekstje af, daar is real life advies gewoon het allerbeste voor. Misschien kun je alvast wat inspiratie halen uit een van de kleding/outfit topics hier op bokt? Daar posten ook genoeg vollere dames!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:31

Als je naar een goede winkel gaat, krijg je goed advies. En met een beetje mazzel hebben ze een coupeuse in dienst die iets voor je kan vermaken. Maar dat zijn wel de winkels waar je betaalt voor de extra service en ik weet niet wat je budget is?

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:33

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je niets kunt vinden. Ik weet niet waar je winkelt of welke maat je hebt. Maar er zijn genoeg merken en winkels waar je echt goed geholpen wordt.
Ik heb hele mooie bloesen van expresso. Achter met stretch stof dus rond de borst sluiten ze super mooi aan.
Hier in de buurt ligt Janssen-Noy. Een luxere kledingwinkel met goed advies. Mijn vader koopt er zijn kleding.
Kleding van primark c&a zara h&m heeft vaak geen mooie snit. Als je wat voller bent zit het nergens naar. Op topvintage.nl vind je jurken en rokken met een hele mooie pasvorm. Juist voor vollere vrouwen. Zelf winkel ik graag bij costes en le ballon. Ik weet niet wat je budget is, maar duurdere kleding heeft vaak wel een mooiere pasvorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:41

Ik heb geen groot budget helaas, maar omdat ik dus al jaren niks nieuws heb gekocht zat ik aan €150 voor een nieuwe outfit/ enkele nieuwe basics te denken.

Ik denk dat ik wel een appelfiguur heb? Ik draag dan weer juist wel skinny's omdat daarin mn benen langer en slanker lijken, met een bootcut lijken ze juist weer korter en dikker :')

Qua kleurtype geen idee.. ik heb van elke letter 1 :+
Bleke huid, nooit bruin hooguit sproetjes, ook rode toon in mn huid. Mn foundation is de kleur ivory rose. Bruin haar met rode gloed (kastanje) van nature. En grijs/ blauwe ogen die van kleur kunnen veranderen.
Pastel maakt me bleker, felle kleuren (geel/ groen/ blauw) staan me niet, wit kan ik ook niet hebben, grijs en bruin iets beter maar ook moeilijk, meestal staat zwart en rood me het beste vind ik zelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:45

Dit had mijn topic kunnen zijn. Mijn lichaam is ook enorm aan het veranderen (Al was ik na mn tienerjaren nooit echt super strak in mn vel). En heb een hele kleine kleding garderobe.. Meer pyamas en paarden kleding :') Kan nog maar weinig flateus vinden voor mijn lichaam. (ben niet echt heel dik mt 40, maar dus ook zeker niet slank, vooral spierloos en slap. Ik kan ook niet zo goed mixen en matchen met kleding. Terwijl ik het zo leuk vind, om er écht modieus en met een eigen style uit te zien.. Maar dat lukt me dus zelf niet en meestal blijf ik dan dus maar basic of vertrouwd in zwart.. Helaas.
Daarnaast ook een klein budget en wíl ook niet teveel uitgeven aan kleding, omdat ik er best gauw op uitgekeken ben en erg schommel in mijn gewicht, door mijn ziek zijn.
Dus ik koop liever bij c&a h&m newyorker en vroeger de v&d en dan nog het liefste in de uitverkoop. :Y) :))

Dus de wat duurdere winkeltjes met advies, vallen daardoor ook al af.. Sja kiezen of delen dan maar in mijn geval. Soms een leuke gave item vinden in de uitverkoop en t daar maar mee doen. :')

Ik volg wel eventjes mee. TS succes iig :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:47

Oh nee voor 150 euro enkele basics wordt lastig, een jurkje alleen al is zo duur bij de winkels waar ik graag kom. Wellicht even de sales afwachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:52

lieveli schreef:
Oh nee voor 150 euro enkele basics wordt lastig, een jurkje alleen al is zo duur bij de winkels waar ik graag kom. Wellicht even de sales afwachten?

Oh wowwww.. Ik ben wel echt heel gierig met kleding voor mezelf.. Heb denk ik nog nooit een kleding item gekocht voor 150,-
Vind 30 euro voor een broek al te veel naar mn zin whahaha. Erg ik!!

:= :))

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:52

Misschien wat werken met een foto programma en wat kleding op jezelf plakken?

Ik heb ook moeite met leuke kleding kopen. De meeste dagen ben ik bij paarden en vind ik het zonde goede kleding te dragen. Ook als ik daarvoor of daarna in huis bezig ben, hou ik dat aan.

De nette kleding blijft ok wat hangen hier, dus dan vind ik het ook snel zonde.

Toevallg had ik woe een feestje en heb ik een jurkje gekocht die ik zelf leuk vond en veel anderen toevallig ook. Maar of ik die weer snel aan kan doen naar iets??

Mijn ervaring is toch wel om dingen te kopen die je zelf echt leuk vindt. Als ik me laat adviseren, kom ik met dingen thuis die een ander mij leuk vindt staan, maar ik zelf niet snel pak.

Wil je voor najaar iets kopen? Een blousje is altijd fijn om te hebben hangen. Maar ook een leuk jasje/blazer.
Ik ben ook van de jeans, maar zou graag een zand kleurige en of zwarte worker achtige broek erbij hebben. Wel aangesloten model, maar met zakken.
En ik wil bijv nieuwe dr Martens omdat die ook zo makkelijk combineren. Met schoenen, gympjes en laarsjes kun je ook al veel verschil maken.

Hou je van effen of print?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:59

Mijn broeken zijn ook rond de 30 euro per stuk, en mn shirts zijn 10 euro per stuk :')
Dus de nieuwprijs van mn kledingkast inhoud is zegmaar €90,- zonder jurkjes :+

2 jaar terug in een duurder winkeltje een prachtig jurkje van esprit gekocht, voor mijn doen erg duur (iets van 85 euro) maar zooo mooi! Ook de pasvorm, perfect gewoon! Helaas spreekt de rest van hun assortiment mij tot op heden niet aan.. De meeste kleinere zaken zijn toch echt voor de wat oudere vrouwen of vrouwen van stand inclusief bijbehorende prijskaartjes, of voor de tiener meiden. Ik ga richting de 30 dus zit daar lekker tussen in :+

Prints heb ik echt een hekel aan, staat me ook totaal niet.. bij het poezenshirt kan het omdat het net even wat breekt, maar dat is dan ook echt fun/ casual en niets netjes aan :')

mercurie
Berichten: 169
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:05

Hoi,
Ik koop vaak bij de didi.
Vriendelijke service en oprecht advies.nemen de tijd voor je, zeggen ook eerlijk of iets je wel of niet staat /past( vindt ik persoonlijk fijn)in de winkels waar ik geweest ben, heb ik dit ervaren.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:05

Euforie schreef:
lieveli schreef:
Oh nee voor 150 euro enkele basics wordt lastig, een jurkje alleen al is zo duur bij de winkels waar ik graag kom. Wellicht even de sales afwachten?

Oh wowwww.. Ik ben wel echt heel gierig met kleding voor mezelf.. Heb denk ik nog nooit een kleding item gekocht voor 150,-
Vind 30 euro voor een broek al te veel naar mn zin whahaha. Erg ik!!

:= :))


Het is kiezen of delen. Ik doe wel jarenlang met mijn kleding waardoor ik met liefde investeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:10

Ik vind de kleding van topvintage ook altijd erg mooi, maar zo duur :oo
Daarvoor draag ik het niet genoeg, ben dan ook bang dat het kapot gaat door te vaak wassen ofzo :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:31

[naam] schreef:
lieveli schreef:
Oh wowwww.. Ik ben wel echt heel gierig met kleding voor mezelf.. Heb denk ik nog nooit een kleding item gekocht voor 150,-
Vind 30 euro voor een broek al te veel naar mn zin whahaha. Erg ik!!

:= :))


Het is kiezen of delen. Ik doe wel jarenlang met mijn kleding waardoor ik met liefde investeer.


Precies wat ik eerder ook al aangaf idd. T is kiezen of delen.. Maar mn jurkjes draag ik 5 x en daarna ben ik er op uitgekeken hihi
Pas deze jurkjes gehaald. 10 euro ps, dan ist ook niet zo erg, als je ze maar 5 x draag. Draag zelden normale/nette kleding, meestal pyamas of paardenkleding, kom niet veel buiten helaas, dus dat scheelt wel haha!

Afbeelding

Afbeelding

En dit shirtje was 12,95 bij newyorker
Afbeelding

Dit t shirtje lijkt op mijn bloemenjurkje was 7,95 bij c&a
En mijn hesje in de uitverkoop voor 5 euro bij new yorker
Afbeelding

Aubergine kleurig jasje in de uitverkoop bij Hema voor 10,-
Afbeelding


Zo sprokkel ik maar wat bij elkaar. Hahahaha :')
Moet wel zeggen, de kwaliteit :') is nog niet eens schrikbarend slecht. Heb redelijk oog, voor dingen die lang netjes blijven. (maar soms gaat t ook wel is mis na 1x wassen :') )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:33

Je kunt ook mixen, hè. Een aantal dure en zeer goede spullen aanschaffen waarvan je weet dat ze lang mee gaan. En daarnaast een aantal mooie maar goedkopere spullen aanschaffen. En zo breidt je je garderobe langzaamaan uit: dure broek, goedkope blouse, goedkope broek, duur shirt, goedkope rok, dure blazer.
Het hoeft namelijk niet in één keer, hè! :)

En zo gaat een deel van je garderobe jaren mee en heb je ook een broek en een shirt die je na een jaar vervangt. Blijf je een beetje bij de tijd en heb je toch een mooie basis. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 01:46

Maar dan moet je wel wat kunnen vinden! :Y)
Ik kan aan shirts/ tops/ blouses dus al jaren niks vinden, en dus ook niet vervangen.. -O-
Broeken ook niet, ooit had ik 10 broeken in allermaal soorten en vormen, nu nog niet eens 2..

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 02:14

Het helpt als je al een richting hebt. Kijk veel foto's, sla ze op op je gsm en ga een winkel binnen.
laat de foto's zien aan een verkoopster, zij weet immers het best wat ze heeft hangen.
Ook veel passen, dan vindt je vanzelf wel iets.
Broeken,schoenen en vesten is waar ik het meest aan uitgeef.
T-shirt en topjes enzo zijn goedkoper.
Maak voor jezelf ook een lijst met wat je zeker wil.
Deze items heb ik eigenlijk altijd wel liggen.
-zwart vestje
-vestje met accesoires (kleurijke knoppen of franjes etc...)
-jeans jasje/ leer jasje
-Een zwarte en een blauwe broek
-Een kokerrok of ander type rok.
Blouses/tops etc vindt ik altijd wel makkelijk, geef ik ook weinig geld aan die kan namelijk altijd wel combineren. Als je een mooi t-shirt vindt koop die dan in een paar andere kleuren.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 05:12

Heb je niet iemand in je omgeving die heel erg met stijl enzo bezig is?
Het heeft bij mij bij mijn ex vandaan moeten komen :+

Die had altijd een hele duidelijk mening in wat mijn lichaam wel en niet kon hebben.
Maar daardoor wel ook echt beter naar mezelf gaan kijken in de spiegel als ik kleding paste.
Iets waar ik over twijfel, neem ik nu al niet meer mee.
Iets waar ik enthousiast over ben, neem ik wel mee (als ik alleen shop maak ik vaak een foto
voor me beste vriendin om te kijken wat die vind)
Altijd fijn om iemand te hebben met een mening die ze ook gewoon uitspreken.
(dit idee heb ik bij verkopers ook niet altijd namelijk)

En nu sinds mijn relatie over is, ben ik ook de dingen gaan dragen die ik zelf altijd erg mooi vond
maar dacht dat ik niet kon hebben.
Gelukkiger mens ben ik nog niet geweest wat kleding betreft :P
En wanneer je je ergens goed in voelt ga je de kleding ook vaak beter 'dragen'
Iets waar jij zelfverzekerd in rond loopt ziet er (buiten extreme dingen om :+ )
vaak al beter uit dan iets waar jij niet zelfverzekerd mee loopt. (ivm houding ook)

Ik ben zelf overigens een maat 38, maar erg gespierde armen door paardrijden
en sinds kort nog erger dankzij de bootcamp die ik erbij ben gaan doen.
Dus overhemden en blazers is voor mij echt drama,
maaaaaar ik heb ze nu *\o/*

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 05:54

Vwb broeken draag ik graag Levi's, die hebben heel veel verschillende pasvormen en kleuren en de kwaliteit is goed. De prijs voor een broek is daar €100,- ongeveer, maar bij mij liggen de meesten al enkele jaren in de kast en die zien er allemaal echt nog heel goed uit.

Voor de rest shop ik graag bij Expresso en Houtbrox en hou ik graag de sales van Zalando Lounge en Vente Exclusive in de gaten. Vooral bij die laatste kun je soms hele mooie items voor hele mooie prijzen aanschaffen :j
H&M laat ik zelf vrijwel altijd hangen tegenwoordig, ik vind het vaak akelige stofjes en de pasvorm raakt zoek na één keer wassen. Dan vind ik het alsnog duur, ook als je weinig voor een artikel betaald.

Ik weet niet wat je stijl is/welke stijl je zou willen? Maar er wordt vaak uitgegaan van een aantal basic items (van goede kwaliteit) die je dan kunt aanvullen met mode-items, goedkopere artikelen, etc.
Zelf ga ik graag uit van:
- 2 goede jeans (bijv lichtblauw en donkerblauw);
- 1 zwarte broek
- 1 little black dress
- 1 witte blouse
- 1 paar nette schoenen (bijv mooie zwarte pumps)

Als je dan door het jaar heen eens een leuk vestje of blazer koopt en dat combineert met een fleurig sjaaltje heb je al een hele andere outfit, dan wanneer je dezelfde basis combineert met een stoer bikerjack en boots.

Overal is nu sale en bij de meeste webshops kun je gratis laten verzenden en gratis retourneren, wat je de kans geeft om thuis lekker eens te kijken wat je leuk vind en het mooi weer terug te sturen als het alsnog niks blijkt te zijn. Op die manier kun je rustig bepalen wat voor stijl je leuk vind en wat bij je past.

Dit vind ik persoonlijk hele fijne shirts:
https://www.veromoda.com/nl/nl/vm/shop- ... ose_439704
https://www.veromoda.com/nl/nl/vm/shop- ... zer_612185
Te krijgen in veel kleuren en opdrukken, maar doordat ze ruim vallen vind ik ze wel heel flatterend en mijn post-bevallingsbuikje wordt er prima door gemaskeerd.
Ik draag bijvoorbeeld graag de koraalrode op mijn donkerblauwe jeans, met witte colbert en zwarte pumps. Ook heb ik een zeegroene die ik met een donkerblauw vestje met lichtgrijs sjaaltje combineer.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 06:52

Zo te horen heb je je gadarobe een beetje verwaarloosd. En dan wordt het lastig om dat met E150 op te lossen. Zeker omdat je ook niet echt weet wat je wil en kan. Pas je alleen je eigen basics niet meer of standaard alle basics? Anders is het misschien wel handig om eerst een beetje af te vallen. Maar ik weet natuurlijk niet welke maat je hebt. Goeie basics voor een fijne prijs koop je bij de Hema.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:53


Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:23

Je kunt wel jurkjes gaan kopen maar dat lost het basics probleem niet op. Ik zou gaan voor een paar shirtjes in basiskleuren bij de H&M, een paar vestjes daar ook, een paar truien en broeken bij de Costes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kleding drama, ik weet niet wat ik aan kan, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:33

Een bekend vrschijnsel. Kwa maat model en type ben ik bv al jaren op zoek naar een leuk shirt of bloesje. Maar iets passends vinden lukt niet. Damesafdeling past gewoon niet, heb te brede schouders en borsten en met de strakmode kan ik niet eens ademhalen. De mannenafdeling heeft voldoende dat past. Maar ja mannenkleding.

Kwa broeken ben ik voor de zomer nu wel voorzien gelukkig. T shirts zo langzaam aan dankzij de c en a. Maar een blouse of iets anders dan dat wat bij decathlon te koop is en past kan ik gewoon niet vinden.

Ik lees dus even mee.