het leed dat zomerkleding kopen heet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 17:55

Ik zit nu al een hele tijd met het probleem dat ik op de een of andere manier geen nieuwe zomerkleding kan kopen, en dan met name leuke shirtjes/topjes en jurkjes. Misschien ben ik wel te kieskeurig, maar ik vind de mode op dit moment gewoon een grote ramp :') Tot een paar jaar geleden heb ik geen enkel probleem gehad, maar sinds een jaar of 2/ 3 lijk ik wel niks te kunnen vinden..

Ik ben 25, 1,74 met een lang bovenlichaam waar het eerste probleem zich al bevind, ontzettend veel kleding is gewoonweg te kort. (maat 36/38)
Dan het volgende probleem, ik heb best een goed figuur al zeg ik het zelf. Bijna alle shirtjes en topjes die er in de winkel hangen zijn van die wijde gewaden waar ik gewoon een ploffiguur in krijg, terwijl ik juist zo'n mooi figuur heb, en dus weiger ik iets aan te trekken waardoor het lijkt dat ik een of andere plofkip ben.

En dan als laatste, denk je eindelijk iets te hebben gevonden wat wel mooi past bij je figuur en lang genoeg is, is mijn grootste ergernis op het moment denk ik toch wel de slechte kwaliteit kleding die er op dit moment gemaakt word. Werkelijk alles schijnt door! Dan hoef ik net zo goed geen shirt aan te trekken en kan ik meteen wel in m'n bh rond gaan lopen..

Nogmaals misschien ben ik wel te kieskeurig en ben ik de enige die er zo over denkt, maar kan het me bijna niet voorstellen.

Op dit moment draag ik vooral veel simpele basic hemdjes en draag veel t shirts van het merk superdry welke dus echt mooi nauw aansluiten. Maar wil eigenlijk ook wel eens iets anders. Ik hou vooral van kleding stukken die gewoon 1 kleur hebben en dan een mooi subtiel randje hebben met een steentje of wat bling ofzo. Jurkjes die mij vooral staan zijn halter jurkjes, zoals het model hieronder.

Afbeelding

Iemand die voor mij de gouden tip heeft, waar je leuke kleding kan krijgen voor slanke meiden, van goede kwaliteit en dus niet al die rare doorschijnende gewaden, en dan het liefst ergens in Noord-Holland? Dan hoor ik het graag!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:14


_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:30

Wat vind je van the Sting? Sommige merken daar hebben zelfs xxs. Ik kan er met mijn meisje/nette-stijl best slagen, hoewel ik de stijl in de winkel over het algemeen wat stoerder vind, voor mij is het gewoon een kwestie van goed combineren.
Kwaliteit vind ik ook goed.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:55

Mijn vriend koopt zijn kleding bij Pretty Tall in Apeldoorn. Goede kwaliteit voor lange mannen en vrouwen.

Je kan ook online kopen.

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 21:59

The Sting ben ik dit jaar nog niet geweest. Ga ik binnenkort wel weer eens heen dan. Heb daar in het verleden inderdaad wel eens wat gekocht. Maar zit zo niet bij mij in de buurt dus even een dagje voor plannen!

Ga ook even op de andere webshops kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:06

Het valt mij ook op.. Croptops en oversized zijn helemaal in :D

Ik koop nu voornamelijk simpele hemdjes bij de h&m en af en toe wat duurdere shirts van bijvoorbeeld superdry.

Misschien eens kijken op mountoberon.com?

Edit: Ik kom niet meer op mountoberon... Mmm, gek. Misschien dat dat niet meer bestaat? -O-

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:12

Op een paar dingen na lijkt het alsof ik mijn verhaal lees. Hier ook een kledingcrisis. Kan niks met de mode van nu. Heb uiteindelijk online wel wat gevonden, nu nog hopen dat het past. Succes met je zoektocht.

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Re: het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:58

Ik ben ook lang & smal, maar bij Costes en &otherstories slaag ik altijd wel. Is wat duurder maar je krijgt er wel echt goede kwaliteit voor terug.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:35

Dit had mijn topic kunnen zijn, alleen ben ik niet lang. Ik heb dit jaar een kort broekje van de Hema en een jurkje van vero moda gekocht.

Van de winter slechts 3 jurkjes, 2 van king louie en nog een ander merk. En in de winkels in mijn stad, waar ik wel iets leuks zie, zijn alle S jes uitverkocht (hebben maar 4 winkels).

Frustreert mij ook een aantal jaar, terwijl ik daarvoor geen moeite had om de kledingkasten te vullen.

Ik lees even mee en ga binnenkort naar Utrecht voor een shopdagje

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: het leed dat zomerkleding kopen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:07

Inderdaad dat cropped, doorschijnend en dan ook nog vaak oversized (maar dan in een soort V vorm waarbij het strak om je middel/heup zit maar ter hoogste van je borst/oksel je nog een oncharmante meter stof over hebt a.k.a. vleermuis idee) verkoopt blijkbaar maar telkens als ik iets opgevouwen zie liggen waarvan ik denk "Oeh interessant" komt er weer zo een vaag vormsel tevoorschijn.

immii_clarr

Berichten: 790
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:16

Godzijdank, ik ben dus niet de enige :')