Wat heb jij NODIG in een relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:14

En dan ben ik niet op zoek naar de standaardriddeltjes: hij moet m'n ouders leuk vinden of met m'n vriendinnen overweg kunnen. Een perfecte relatie kan iedereen omschrijven, maar vaak is dat niet de realiteit. Maar wat heb jij nou ECHT nodig in een relatie?

Ik heb bijvoorbeeld echt iemand nodig die zelf een plan trekt, die zorgt voor weerstand. Dat zorgt wel voor ruzie, maar dat is wel wat ik nodig heb. Ook al vind ik die ruzies dan weer niet tof.

Persoonlijk voorbeeldje. }:0

Hoe geldt dat voor jullie?
Laatst bijgewerkt door Mandarijn12 op 26-04-17 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat houdt een goede relatie voor JOU in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:16

Geborgenheid, iemand die ik 100% kan vertrouwen, overal over kan praten, waar ik mezelf mag zijn, en me neemt zoals ik ben dan met name m'n mindere kanten van mezelf.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat houdt een goede relatie voor JOU in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:18

Ambitie. Passie. Intellect.Relativeringsvermogen. Humor. Sex en een Bourgondische inslag.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:25

Iemand die me neemt zoals ik ben, me tegengas geeft, inhoud heeft, die ik kan vertrouwen en die openstaat voor polyamorie en mij daarin mijn vrijheid kan (en wil) geven ook als diegene zelf niet polyamoureus is.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:32

Iemand die me iets meer uit mn schulp trekt. Ik ben ook redelijk gesloten, dus een goed balans erin vinden zou wel handig zijn. Iemand die me neemt zoals ik ben (maar dat lijkt me logisch?) Humor en iemand die me ook gewoon de ruimte geeft (dus geen ontzettende klefbal)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:32

geborgenheid, zekerheid.. maar ook niet onbelangrijk, ruimte en vrijheid.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:45

Iemand die tegen gas geeft en tegen mij in gaat en af en toe ook ruzie durft te maken :j en verder vertrouwen moet die geven

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:50

Veiligheid en geborgenheid.
Goede discussiepartner.
Iemand die mij tegen mezelf beschermt.
Ik dender door en dat is lichamelijk niet handig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:53

tegengas maar ook bescherming tegen mezelf. :)

KimD

Berichten: 20417
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:55

Wildgirl schreef:
Ambitie. Passie. Intellect.Relativeringsvermogen. Humor. Sex en een Bourgondische inslag.


Gecombineerd ook? :')

Mijn kerel is perfect voor mij op veel vlakken. Wat ik zocht en zeker heb gevonden is iemand die rustig en kalm blijft en vooral zijn kop houdt als ik explodeer. Nadat ik ben uitgeraasd en weer kalm iemand die vraagt "Klaar? Mooi! Luister..."

Daardoor hebben wij op zes jaar tijd ongelogen maar drie keer ruzie gehad.

Hij is mijn absolute tegenpool, maar mijn gelijke heb ik gevonden in mijn beste vriendin, als we dan ook samen zijn draait mijn kerel wel eens door. Want dan gaat er een mechanisme in werking dat we het opeens wel eens zijn met elkaar. _O-

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:55

Eerlijkheid en betrouwbaarheid.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:04

Een maatje, hij staat onvoorwaardelijk achter mij. Steunt mij waar nodig, maar durft ook zijn mening te ventileren. Hebben samen veel lol en accepteren eljaar zoals we zijn.
Vandaag 12,5 jaar samen en nog dol op elkaar!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:11

Een man die begrijpt dat huisje-boompje-beestje voor mij NIET een ideale relatie is. Die mij daar dus ook niet in wil pushen, met als resultaat dat ik uiteindelijk wegren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:12

Eerlijkheid, trouw (ik zou nooit mijn partner met een ander kunnen delen), respect en de kans om mezelf te zijn. Heb ik overigens gevonden bij mijn ventje.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:15

Ik heb niet veel nodig, qua persoon zelf: iemand zonder 'verwachtingen', vooral op bepaalde gebieden
En iemand die me accepteert, dat is ook heel belangrijk voor me. Dat ik geaccepteerd word hoe ik ben, wat ik doe, hoe mijn gedachtes soms werken etc.
Daarnaast is een eerlijk persoon belangrijk, een eerlijke mening maar ook eerlijk wat betreft exen en gevoelens.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:22

Veiligheid, geborgenheid, rust, steun en een beetje tegengas. Ik herken de eerste alinea van KimD heel goed :))

Anoniem

Re: Wat heb jij NODIG in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:29

Iemand met een weerzinwekkende ambitie en iemand die mijn gedachtegoed begrijpt en deelt. Daarbuiten is seks waarvan je nekhaar overeind gaat staan voor mij echt een vitaal onderdeel van een relatie.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:36

Emmaa_ schreef:
Iemand met een weerzinwekkende ambitie en iemand die mijn gedachtegoed begrijpt en deelt. Daarbuiten is seks waarvan je nekhaar overeind gaat staan voor mij echt een vitaal onderdeel van een relatie.

_/-\o_ _/-\o_

Bijzonder dat iedereen hier roept: acceptatie zoals ik ben. Wellicht tijd om jezelf eens te gaan accepteren zoals je bent? Niet vervelend bedoeld overigens maar ik schrik er een beetje van...

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:36

Genegheid, wil me wel partner van voelen en geen huishoudster of speeltje van.
En je eigen ding kunnen doen is ook belangrijk.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 21:37

Wildgirl schreef:
Emmaa_ schreef:
Iemand met een weerzinwekkende ambitie en iemand die mijn gedachtegoed begrijpt en deelt. Daarbuiten is seks waarvan je nekhaar overeind gaat staan voor mij echt een vitaal onderdeel van een relatie.

_/-\o_ _/-\o_

Bijzonder dat iedereen hier roept: acceptatie zoals ik ben. Wellicht tijd om jezelf eens te gaan accepteren zoals je bent? Niet vervelend bedoeld overigens maar ik schrik er een beetje van...


Haha, I agree on both of you.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:38

Ik ben bang dat ik zoveel eisen stel aan een relatie dat deze gewoon niet haalbaar zijn. En daarom begin ik er ook niet aan. Ik erger me ook snel, aan van alles en nog wat. Ik denk dat ik gewoon niet geschikt ben voor een relatie.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 21:42

Suzanne F. schreef:
Ik ben bang dat ik zoveel eisen stel aan een relatie dat deze gewoon niet haalbaar zijn. En daarom begin ik er ook niet aan. Ik erger me ook snel, aan van alles en nog wat. Ik denk dat ik gewoon niet geschikt ben voor een relatie.


Dus wat jij vooral nodig hebt is goed elektronisch materiaal :+ ?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:48

Wildgirl schreef:
Emmaa_ schreef:
Iemand met een weerzinwekkende ambitie en iemand die mijn gedachtegoed begrijpt en deelt. Daarbuiten is seks waarvan je nekhaar overeind gaat staan voor mij echt een vitaal onderdeel van een relatie.

_/-\o_ _/-\o_

Bijzonder dat iedereen hier roept: acceptatie zoals ik ben. Wellicht tijd om jezelf eens te gaan accepteren zoals je bent? Niet vervelend bedoeld overigens maar ik schrik er een beetje van...


Ik snap het niet? Als jij jezelf accepteert betekent niet meteen dat de rest jou ook accepteert?

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:49

Mandarijn12 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik ben bang dat ik zoveel eisen stel aan een relatie dat deze gewoon niet haalbaar zijn. En daarom begin ik er ook niet aan. Ik erger me ook snel, aan van alles en nog wat. Ik denk dat ik gewoon niet geschikt ben voor een relatie.


Dus wat jij vooral nodig hebt is goed elektronisch materiaal :+ ?


_O-

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:50

Ik was en ben altijd tevreden geweest met wie ik ben, mijn partner is dat ook, al veertig jaar.Blindelings vertrouwen, echt van elkaar op aan kunnen in goede maar zeker in slechte tijden. Ik kan echt alles uit mijn handen laten vallen wanneer ik ergens nodig ben en dan draait het hier thuis gewoon door. Dat vind ik belangrijk buiten alle zaken die er bijkomen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je op je 21 nog andere dingen verwacht dan wanneer je al een heel leven met partner achter je hebt.