De glazenwasser

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:38

Nee, nooit een contract getekend en ook geen betalingsbewijsje inderdaad! Ze gooien wel een briefje door de bus wanneer ze geweest zijn en wij niet thuis waren.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:40

Cayenne schreef:
Nee, nooit een contract getekend en ook geen betalingsbewijsje inderdaad! Ze gooien wel een briefje door de bus wanneer ze geweest zijn en wij niet thuis waren.


Behoorlijk brutaal dan. En aan jou hebben ze een goede, dat je steeds braaf blijft betalen. Ik denk dat als je niet betaalt, het meteen de laatste keer was. Hoef je ook niet meer op te zeggen.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:49

Cayenne schreef:
Ik ga idd even bellen met het hoofdkantoor!

Wat betalen jullie per keer voor de glazenwasser? Ik heb sowieso het idee dat die van ons erg duur is.

Van ons? Je hebt helemaal geen glazenwasser! Waarom heb je überhaupt de eerste keer betaald?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:54

Is dat echt een ding, dat glazenwassers ongevraagd je ramen wassen? Hier (Groningse platteland) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt.
Cayenne, ik zou inderdaad duidelijk maken dat je ramen niet gedaan hoeven te worden en daarna gewoon stoppen met betalen. Voor hun wel makkelijk dat jij elke keer de portemonnee trekt, ook nadat je twee keer hebt gezegd dat het niet hoeft.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:03

Wat hebben wij een lieve en goedkope glazenwasser dan. Hij komt 1 keer in de 8 weken. Doet alle ramen op de eerste verdieping en vraagt eens in de zoveel tijd of hij het houtwerk van de regenpijpen moet meenemen. Per keer betalen wij 8 euro en als hij het houtwerk heeft meegenomen iets meer. We krijgen altijd een briefje in de bus, ook als we thuis zijn. Het geld moeten we dan gewoon overmaken.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:09

Ongevraagd zou ik zeker niet betalen en 2x opgezegd al helemaal niet!

Ik heb ze zelf aangesproken eerst deden we elke maand alleen boven en daarna hebben we de afspraak gemaakt om de maand alles.
Vind het ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:10

Oke, dit is wel heel toevallig. Ik lees dit topic en pardoes staat onze glazenwasser voor het raam. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:14

Hadden wij ook toen ik in ons huidige huis kwam wonen... wij wassen de ramen altijd zelf.
Maar na mijn werk kwam ik thuis, ramen waren blijkbaar gewassen en in de avond stond de beste man aan de deur voor zijn geld.
Aangegeven dat ik hem niet had gevraagd de ramen te wassen en dat dit voor mij ook niet wenselijk was, en het dus ook niet ging betalen.

Hij ging toen wat sputteren, maar ik heb alleen maar aangegeven dat het niet slim was zonder enige overeenstemming een dienst te gaan leveren. En wanneer hij geen fan was van liefdadigheidswerk, wat hij bij ons deze keer gedaan had, hij vooraf even contact moet maken met de bewoners. Ik heb hem een prettige dag gewenst en daarna de deur dichtgedaan aangezien hij bleef sputteren :+
Daarna nooit meer gezien.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:22

c_alsemgeest schreef:
Hadden wij ook toen ik in ons huidige huis kwam wonen... wij wassen de ramen altijd zelf.
Maar na mijn werk kwam ik thuis, ramen waren blijkbaar gewassen en in de avond stond de beste man aan de deur voor zijn geld.
Aangegeven dat ik hem niet had gevraagd de ramen te wassen en dat dit voor mij ook niet wenselijk was, en het dus ook niet ging betalen.

Hij ging toen wat sputteren, maar ik heb alleen maar aangegeven dat het niet slim was zonder enige overeenstemming een dienst te gaan leveren. En wanneer hij geen fan was van liefdadigheidswerk, wat hij bij ons deze keer gedaan had, hij vooraf even contact moet maken met de bewoners. Ik heb hem een prettige dag gewenst en daarna de deur dichtgedaan aangezien hij bleef sputteren :+
Daarna nooit meer gezien.


Maar de beste man kan natuurlijk niet ruiken dat de oude bewoners er niet meer wonen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:25

Liselot schreef:
c_alsemgeest schreef:
Hadden wij ook toen ik in ons huidige huis kwam wonen... wij wassen de ramen altijd zelf.
Maar na mijn werk kwam ik thuis, ramen waren blijkbaar gewassen en in de avond stond de beste man aan de deur voor zijn geld.
Aangegeven dat ik hem niet had gevraagd de ramen te wassen en dat dit voor mij ook niet wenselijk was, en het dus ook niet ging betalen.

Hij ging toen wat sputteren, maar ik heb alleen maar aangegeven dat het niet slim was zonder enige overeenstemming een dienst te gaan leveren. En wanneer hij geen fan was van liefdadigheidswerk, wat hij bij ons deze keer gedaan had, hij vooraf even contact moet maken met de bewoners. Ik heb hem een prettige dag gewenst en daarna de deur dichtgedaan aangezien hij bleef sputteren :+
Daarna nooit meer gezien.


Maar de beste man kan natuurlijk niet ruiken dat de oude bewoners er niet meer wonen.

Nou ja, vaak staat er een te koop bord in de tuin, daarna optie en daarna verkocht. En ik gok dat er niet binnen 1 dag ineens andere mensen in wonen :+ Plus dat de glazenwasser had kunnen zien dat de hele inrichting ineens anders is, dat gebeurt ook niet van de ene dag op de andere dag.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:27

Liselot schreef:
c_alsemgeest schreef:
Hadden wij ook toen ik in ons huidige huis kwam wonen... wij wassen de ramen altijd zelf.
Maar na mijn werk kwam ik thuis, ramen waren blijkbaar gewassen en in de avond stond de beste man aan de deur voor zijn geld.
Aangegeven dat ik hem niet had gevraagd de ramen te wassen en dat dit voor mij ook niet wenselijk was, en het dus ook niet ging betalen.

Hij ging toen wat sputteren, maar ik heb alleen maar aangegeven dat het niet slim was zonder enige overeenstemming een dienst te gaan leveren. En wanneer hij geen fan was van liefdadigheidswerk, wat hij bij ons deze keer gedaan had, hij vooraf even contact moet maken met de bewoners. Ik heb hem een prettige dag gewenst en daarna de deur dichtgedaan aangezien hij bleef sputteren :+
Daarna nooit meer gezien.


Maar de beste man kan natuurlijk niet ruiken dat de oude bewoners er niet meer wonen.

Dat wist hij wel, stond ook letterlijk op zijn kaartje geschreven. We hadden namelijk een "nieuwe bewoner deal"
Dit is de werkwijze van die man begreep ik van de buren. En dit huis had ook 5 jaar leeg gestaan... dus dat heeft ook wel opgevallen :')

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:29

Destination schreef:
Is dat echt een ding, dat glazenwassers ongevraagd je ramen wassen? Hier (Groningse platteland) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt.


In woon ook in de provincie Groningen, maar dat gebeurd hier zeker wel!!
Hier in het dorp zijn ook mensen geweest en die konden maar niet van hun glazenwasser afkomen omdat die persoon hun zogenaamd niet verstond. Ook kwamen ze altijd met een groepje (familie of vrienden) en dan gingen ze aan de slag, maar als je wilde opzeggen dan was het moeilijk.

Het is de mensen uiteindelijk wel gelukt, want ik heb ze al heel lang niet meer gezien!

Mijn glazenwasser heb ik de afspraak mee dat ik zelf bel wanneer ik het weer nodig vind, hij is 1 keer onverwachts langs geweest en toen vond ik het niet nodig, maar wilde ze ook niet voor niks laten weg gaan. Dus die keer hebben ze de ramen gedaan (ook betaald) en sindsdien gewoon op afspraak.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:39

c_alsemgeest schreef:
Liselot schreef:


Maar de beste man kan natuurlijk niet ruiken dat de oude bewoners er niet meer wonen.

Dat wist hij wel, stond ook letterlijk op zijn kaartje geschreven. We hadden namelijk een "nieuwe bewoner deal"
Dit is de werkwijze van die man begreep ik van de buren. En dit huis had ook 5 jaar leeg gestaan... dus dat heeft ook wel opgevallen :')


Dan heb ik niets gezegd :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:56

Inderdaad TS, je laat je flink naaien! :')

Ik zou nu inderdaad wel even bellen naar hun kantoor om nog even duidelijk af te zeggen. Want je betaald steeds braaf en dat is wel een bevestiging dat je van hun diensten gebruik "wilt" maken. En als ze daarna nog eens ongevraagd wassen, zou ik ze zonder geld weer wegsturen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:03

Oh glazenwassers. Tsja.

Ik heb zelf een glasbewassingsbedrijf en een schoonmaakbedrijf omgeving Zwolle.
En ik kan je vertellen, het is me een wereldje, mensen weten niet half wat daar speelt en maar goed ook.
Ik heb geen glazenwassers indienst maar werk met andere zelfstandige glazenwassers. Dus bij ons geen verhalen over ongevraagd glazenwassen, contracten, etc.

En aangezien ik met andere zelfstandige samenwerk, zijn wij wel wat duurder dan de 'buitenlandse jongens die 1x in de zoveel tijd de buurt wassen'.

Bij ons is het vertrouwen groter, prettige benadering naar de klanten en altijd even een berichtje wanneer de glazenwasser langskomt.
Maar ja, je betaald dan wat meer dan de jongens die 1x in de zoveel tijd komen en zelfs ongevraagd wassen!
Afspraken staan bij ons wel op papier, 1x in de maand, om de 8 weken etc, maar dat dient niet als contract en kan dus met een simpel berichtje gestopt worden. Het enige is dat die jongens die met hun ladders rond lopen door de wijk 15 Euro ofzo vragen en wij wat meer aangezien wij het wit doen en zij zwart.

Ik heb al meerdere malen mee gemaakt dat we in een wijk van 'een ander' moesten wassen en bedreigingen gehad maar gelukkig zijn de glazenwassers waarmee ik werk niet bang en is de politie al snel gebeld.

Beste is dat als je ze een briefje mee geeft dat je wilt dat het stopt en je niet meer betaald, en ze komen toch? Helaas maar je betaald dan niet. Je hebt dan 1x een ruzie misschien maar daarna komen ze normaal gesproken niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 14:21

:wave:
Er gaat in dit topic echt een wereld voor me open. Ik wist helemaal niets van de glazenwassersmaffiapraktijken :')

Ze klimmen hier trouwens ook met ladder over het dak van de garage heen om de achtertuin in te komen. Is dat wel normaal? :+

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:23

Cayenne schreef:
:wave:
Er gaat in dit topic echt een wereld voor me open. Ik wist helemaal niets van de glazenwassersmaffiapraktijken :')

Ze klimmen hier trouwens ook met ladder over het dak van de garage heen om de achtertuin in te komen. Is dat wel normaal? :+


Dat doet die van ons ook. Ik zag hem echt toevallig net zo binnenkomen :=
Als hij weet dat we thuis zijn, vraag hij wel altijd of we de poort open kunnen doen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:23

Tja lastig he....

Paar jaar geleden had ik keurig een glazenwasser kwam keurig om de zoveel weken.. betaalde toen 7 euro.
Opeens was hij weg en kwam een andere vent en moest 14 euro afrekenen... er lag briefje op de mat...

Denk euh NOT DUS.... savonds aan de deur. Ik zeg ik ken je niet en ik ga geen 14 euro betalen... ik moest dat maar zei hij want dit was nu zijn wijk. Dus ik zei mooi maar dit is mijn huis....ze hebben de ramen erna nog een keer gedaan. En lag er weer een briefje en weer stond hij aan de deur.

Ik zie ik ga niet betalen want ik ken je niet en heb geen toestemming gegeven voor deze verhoging.... erna nog een keer herinnering gehad en daarna bleef het stil... ASO...

Nu probeerde ik een andere te krijgen maar die wilde niet komen omdat glazenwasser onder elkaar nogal een mafia bende is.... ach dan maar niet....huur huis was toch in mega slechte staat....

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:25

ja het is een bijzonder wereldje... je ziet ook geen slager die ongevraagd een salamiworst door je brievenbus heen douwt en daarna komt vragen om geld :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:25

Cayenne schreef:
:wave:
Er gaat in dit topic echt een wereld voor me open. Ik wist helemaal niets van de glazenwassersmaffiapraktijken :')

Ze klimmen hier trouwens ook met ladder over het dak van de garage heen om de achtertuin in te komen. Is dat wel normaal? :+


Hoop dat er geen grind op het dak van je garage ligt. Anders zou dat ernstige schade kunnen toebrengen.

De glazenwassers van onze buren willen ook graag over onze garage de aanbouwen van de buren op. Maar wij hebben ze dit verboden ivm het dak van de garage. Vonden ze niet grappig.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:26

Cayenne schreef:
:wave:
Er gaat in dit topic echt een wereld voor me open. Ik wist helemaal niets van de glazenwassersmaffiapraktijken :')

Glazenwassersmaffiapraktijken :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 14:27

Jawel, er ligt inderdaad grind op het dak. Daar hadden we nog niet bij stil gestaan :=
Toch maar eens met manlief overleggen. Ik vertelde hem net van de vergelijking met het ongevraagd grasmaaien en dat vond hij ook een goeie :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:28

Cayenne schreef:
Jawel, er ligt inderdaad grind op het dak. Daar hadden we nog niet bij stil gestaan :=
Toch maar eens met manlief overleggen. Ik vertelde hem net van de vergelijking met het ongevraagd grasmaaien en dat vond hij ook een goeie :j


Dan zou ik het per direct stoppen. Echt pure ellende voor je dak.

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:36

Keet schreef:
Cayenne schreef:
:wave:
Er gaat in dit topic echt een wereld voor me open. Ik wist helemaal niets van de glazenwassersmaffiapraktijken :')

Ze klimmen hier trouwens ook met ladder over het dak van de garage heen om de achtertuin in te komen. Is dat wel normaal? :+


Hoop dat er geen grind op het dak van je garage ligt. Anders zou dat ernstige schade kunnen toebrengen.

De glazenwassers van onze buren willen ook graag over onze garage de aanbouwen van de buren op. Maar wij hebben ze dit verboden ivm het dak van de garage. Vonden ze niet grappig.

Hier idem dito. Ik heb gezegd dat ik zelf wel bel als ik hem nodig heb.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:37

Hier had ik Turkse glazenwassers en die zijn niet brutaal,die kwamen alles netjes vragen.