Foto uit hout laten frezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 21:11

Weet iemand nog adressen hiervoor? Had er eentje gevonden via Facebook, maar hun laatste post is uit 2015.
Via Google kwam ik ook op eentje, maar die was behoorlijk duur. Nu heb ik geen idee van de prijzen, dus geen idee of het een reeele prijs is.
Zij vroegen 250 euro voor een plaat van 20x30.

Iemand nog tips?
T is voor kerst, dus ik heb nog wel eventjes tijd gelukkig.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:07

Je bedoelt dat je een soort reliƫf krijgt?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:19

Ik heb geen ervaring met bedrijven die dit doen, maar wij hebben op school zo'n frees staan en het is een ontzettend tijdrovend proces. Dus ik denk dat hoge prijzen helemaal niet zo gek zijn!

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:31

Wat heb je precies in gedachten? Heb je misschien een voorbeeld?
Frezen is een 'minder snel' proces, maar kost weinig manuren, dus zou naar mijn idee niet echt duur moeten zijn.

Aan de andere kant vraag ik me af wat er met jouw foto moet gebeuren voor deze in de frees gelegd kan worden (vandaar dat ik vraag naar een voorbeeld). Dit kan namelijk wel tijdrovend zijn en dan is 250e niet zo'n gekke prijs. Maar dan hangt het ook van het aantal details wat je wilt hebben af.

Een laatste factor voor de prijs kan zijn dat de frees gewisseld moef worden. Vergelijk het met een boormachine: een gat van 10mm is lastig te maken vanuit 1mm gaatjes, je wilt dan gewoon eem 10mm voor. Met een 10mm voor kun je echter onmogelijk een gat maken van 1 mm. Wil je dus beide gaten, dan moet je van boor wisselen. Afhankelijk van de freesmachine gebeurt dit machinaal of handmatig en moet je extra dingen programmeren.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 00:38

Zoiets als dit, maar natuurlijk een andere afbeelding.
http://fotoinhout.webs.com/apps/photos/ ... =197619693

Ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat. Ik dacht eerst dat zon machine gewoon een digitale foto omzet in dit en dat het zo gepiept was.
Een foto in glas/kristal is namelijk een stuk goedkoper, maar dat is dan laser denk ik?

pjer
Berichten: 1590
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 00:58

Ik denk dat je voorbeeld waarschijnlijk gegraveerd is met een lasersnijmachine. Het lijkt namelijk veel op wat ik kan maken met mijn machine.

Afbeelding

Dit is een foto van een eerste experimentje.
Ik weet niet of ik mijn bedrijfspagina hier mag noemen, dus stuur me maar een PB als je meer info wilt.

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 01:07


eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 01:33

PPeetje schreef:
http://www.cnc-art.nl/
Deze misschien? Heeft op Facebook een pagina genaamd houtgravure

Zo, dat is wel een heel andere prijs zeg! Scheelt 220 euro! Waar dat hem dan in zit... morgen op de laptop even beter naar de voorbeelden kijken.

En dan nog iemand vinden die de foto's van de dieren voor mij kan bewerken zodat alle 4 de paardenhoofden en de 3 hondenkoppen op 1 foto komen :p

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 00:39

t is een kado wat nog gegeven moet worden, dus als je de dieren herkent, graag niet melden aan de eigenaar ;)


Inmiddels heb ik de gravure in huis. Over het algemeen heel gaaf geworden, maar 1 foto lijkt echt totaal niet. Twijfel wat ik daar mee moet/kan.

Het is nl zo geworden:
Voorbeeld foto:
Afbeelding

Gravure:
Afbeelding

Totaal onherkenbaar eigenlijk. De andere dieren zijn eg mooi geworden.

Ik had dit op de mail gezet, tegelijk met mijn adresgegevens. Ik heb het pakket ontvangen, dus de mail is gelezen, maar ik heb geen reactie gehad over het feit dat dit paard totaal niet lijkt. Ik vroeg of ze het bij konden werken, maar daar is dus niet op gereageerd.
Zeker nu ik hem in handen heb baal ik een beetje. De anderen zijn zo mooi en deze lijkt helemaal niet. Hoe kan de lijn van de neus zo veranderd zijn?
Of ben ik echt zon zeur?

Ik heb het idee dat de lijn bij de graveermachine is weggevallen en dat hij er met de hand is bijgezet. En helaas hebben ze hem toen in een kronkel naar het neusgat getrokken ipv het rechte profiel te volgen zodat je goed uitkomt. Neus is nl ook veel te klein zo. Eigenlijk geen gezicht
Dit was de template voor de machine en daar zie je dat die lijn weg valt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 30-12-16 00:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:42

Nou vind je echt geen zeur... lijkt totaal ander paard.. zou even bellen

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 11:13

Ik heb gemaild en hij maakt een nieuwe. Helemaal top!!!

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 20:30

Even het eindresultaat laten zien. 21 januari is mijn zus jarig en ik denk dat ze het heel mooi gaat vinden.
Echt super service dat er kosteloos een nieuw exemplaar geleverd is!

Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:35

Mooi geworden hoor! Vond het ook totaal niet lijken, goed dat het zo opgelost is. Deze is erg mooi.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Foto uit hout laten frezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:17

Wauw, die is mooi geworden!