Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:21

Als je iets koopt wat niet te duur is, maar het gaat al heel erg snel stuk, breng je het dan terug?

Ik heb dit toevallig vandaag gedaan met schoenen van 25 euro. Ik had er geen topkwaliteit van verwacht, maar wel dat ze een half jaar mee zouden gaan. Na nog geen 10 keer dragen (was absoluut geen slijtage te zien) was de binnenkant ingezakt. Daardoor kon ik er niet meer op lopen zonder pijn. Een maand geleden gekocht. Een maand is ver onder de maat in mijn ogen en ook al waren ze maar 25 euro, dus ik heb ze zonder problemen teruggebracht. Geld zelfs terug gehad.

Meer mensen die zoiets wel eens gedaan hebben?

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:24

Jazeker, meerdere keren met allerlei soorten spul. Ook al is iets niet al te duur, je mag toch wel een zekere kwaliteit verwachten. Binnen een kort tijdsbestek/na een paar keer gebruiken kapot = terugbrengen, of het nou 5 of 500 euro gekost heeft. Heb ook altijd geld terug of een vervangend product gekregen.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:25

Hier ook met schoenen, na enkele keren dragen gewoon stuk.. Halve zool eraf. :=
We konden ze ruilen, hun vonden het ook niet normaal. En ik deed nog wel voorzichtig met die schoenen (geen blub etc). De nog goedkopere schoenen (10-15 euro) doen het trouwens tot nu toe wel enorm goed, lopen ook heerlijk. :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:25

Jazeker! Terug gaan ermee :) Iets moet gewoon goed zijn, goedkoop of niet....

Pleasure20
Berichten: 78
Geregistreerd: 20-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:28

Eigenlijk nam ik niet vaak de moeite om ze terug te brengen als ze kapot waren omdat ze niet duur waren en ik nogal snel mijn schoenen slijt. Maar nu ik zooltjes slijten ze minder hard heb maar kan ik ook nooit meer goedkopere schoenen kopen #) Maar kleding wat meer kost ga ik zeker wel mee terug!

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:31

Kijk dit was er aan de hand met de schoenen:
Afbeelding

Hele rare inzakkingen, was eerst echt niet zo. Maar ja, dat voel je dus wel. Ik was ook niet boos, maar voelde me wel wat raar. Ik ben niet echt ruilerig, maar dit was me te gortig, echt 4.5 week geleden gekocht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:34

Ja dat doe ik wel. Je koopt iets niet zodat het meteen weer stuk gaat. Van de week gedaan. Had skizak gekocht, zwaar afgeprijsd van heel erg veel tot 15 euro maar de dag erop na halve dag gebruik al uitgescheurd. :oo teruggegaan naar ander filiaal en daar netjes geld teruggehad en is met ducktape de boel een beetje hersteld zodat ie de vakantie heeft volgehouden. Ze hadden helaas geen vervanging. Was een lieve hello kitty

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:40

Ik kocht op 23 december online (dus kwam na de kerst binnen) een usb klepje voor mijn Samsung s5.
Afgelopen weekend breekt hij af >;)
Klepje kost €5,75 dus echt een klein rot bedrag.
Echter nog geen week en het breekt vind ik wel heel erg snel.
Ik heb dus gebeld en vandaag netjes een nieuwe geleverd gekregen.

Dus ja ik doe het wel eens :o

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:44

Ik ben daar veel te lui voor. Terug gaan kost moeite, dat vind ik 't niet waard.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:49

Ik bewaar mn bonnen haast nooit vh goedkopere spul dus dan ga ik ook niet terug,anders zou ik t wel doen. Snel kapot gaan hoort gewoon niet.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:53

Ik zou het ook niet terug brengen, naast dat ik er de moeite niet voor doe, wijs ik mezelf erop dat ik volgende keer gewoon weer voor kwaliteit moet gaan en dus meer uit moet geven. Nu denk ik er vrij makkelijk over, omdat ik de mogelijkheid heb om duurdere spullen te kopen. En ik merk toch wel dat kwaliteit in veel gevallen ook wel samen gaat met meer geld uitgeven.

Neemt niet weg dat ik het er mee eens bent dat iets voor 25,- ook niet zo snel stuk hoort te gaan. Nu kan je met 25,- best veel, maar voor schoenen is het natuurlijk weinig geld.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:00

Ik ben met een riem teruggegaan naar de hema want het ijzeren pinnetje die in het gaatje moet was dwars door het midden. Ik vond dat zoiets niet stuk hoort te gaan dus ben ik na 2 maanden terug gegaan met de riem. Ze deden niet moeilijk ik mocht een andere uitzoeken.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:05

Ik zie als caissière geregeld mensen terugkomen met goedkopere dingen die vrij snel stuk gingen.
Wij doen nooit moeilijk daarover, dat is je goed recht.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:09

Hangt van het bedrag wat het gekost heeft af , en van hoeveel tijd en moeite en energie het gaat kosten.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:37

Ik dacht bij je titel aan iets van een paar euro.. Maar bij 25 euro ga ik zeker wel terug. Dat iets in een goedkopere prijsklasse valt wil niet zeggen dat het ineens niet meer aan zijn functie hoeft te voldoen! Dus ik vind het alleen maar logisch dat je teruggaat.
Dat er mensen zijn die dat 'Teveel moeite' vinden, tja dat is je goed recht, maar dat moet je dan financieel ook wel kunnen doen. Voor sommige mensen is 25 euro gewoon een week eten en gooi je dat niet zomaar even weg omdat het wat moeite kost om terug naar de winkel te gaan.

Overigens ben ik heel bewaarderig met bonnen, maar daarnaast pin ik ook bijna alles, dus mocht ik de bon kwijt zijn gaat het afschrift mee en mogen zij de bon erbij zoeken :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:26

Ook schoenen van 25 euro horen niet zo snel stuk te gaan imo. Ik snap dat je terug gegaan bent. Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt, maar weet niet wat ik zou doen. Waarschijnlijk zou ik het teveel moeite vinden :o (woon in een klein dorpje en de stad is al gauw 20 minuten met de auto)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:48

Ik ben laatst terug gegaan naar de Action met zo'n Snackies beker. Die was thuis op de dag van aankoop compleet gescheurd in het afwaswater. Het was maar 2,50 maar hallo :') Was geen probleem!

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:12

Ik heb het pas toevallig 1x gedaan. Denk ook gelijk de laatste keer..

Had oplaadkabel bij de action gehaald. Thuis bleek hij niks te doen.
Dus ik met alles incl bon (was had het die dag gehaald) terug naar de winkel.
Kreeg ik een hele preek over dat ze niks kon doen omdat ik hem al het opengemaakt..
Eh. Ja anders wist ik niet dat hij al kapot was. Anders had ik hem niet gehaald 8)7

Nu is het maar een klein bedrag.. Maar volgende keer zal ik toch denken jammer.. Maar ik ga niet terug.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:31

Afgelopen vrijdag een fleecevest gekocht bij de Action.
Thuis wilde ik hem passen en het lipje van de rots brak in 3 stukken.
Ik ben de dag erna terug gegaan en heb mijn geld terug gekregen.

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:56

Voor mijn kerst heb ik een hele leuke flanellen pyjama gekregen. Na een week lijkt die echter al jaren oud. Wat zouden jullie hiermee doen? Ik weet niet of ik merken mag vernoemen, maar het was van Women's Secret, ik schat een prijs rond de 40 euro voor pyjama set.

Idem mijn vriend, een broek van de WE, zitten precies altijd pluisjes op. Net zoals wnn je per ongeluk een papieren zakdoekje in de broekzak hebt laten zitten. Wat doe je daar dan mee?

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:06

Twee maanden geleden een leuk truitje gekocht, niet goedkoop (70), maar leuk voor de kerst.
Een paar keer gedragen, nog niet gewassen, maar ziet eruit als een lor.
Heel vervelend, maar ik ga het wel terugbrengen. Ze zouden kunnen denken dat ik er van alles mee heb uitgespookt, maar dat is niet zo.

magli

Berichten: 1853
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Zuienkerke/Gent België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:07

senna21 schreef:
Twee maanden geleden een leuk truitje gekocht, niet goedkoop (70), maar leuk voor de kerst.
Een paar keer gedragen, nog niet gewassen, maar ziet eruit als een lor.
Heel vervelend, maar ik ga het wel terugbrengen. Ze zouden kunnen denken dat ik er van alles mee heb uitgespookt, maar dat is niet zo.


zelfde situatie, zie hierboven. Heb je je ticketje nog? (ik namelijk niet, het was ook een cadeautje van mn ouders)

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:19

Gelukkig heb ik dit keer de bon nog bewaard, maar of het gaat helpen.... ik ben benieuwd....

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Iets goedkoops gekocht, snel stuk, breng je het terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:21

Jaa... zaterdag kocht ik een blender bij de action voor 15 euro...
Bij de derde keer gebruik ging hij op maandagavond al kapot... :+

Dus die gaat terug, ik hoef ook geen nieuwe, alleen geld. Heb al iets van betere kwaliteit gekocht.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 17:24

Ik heb eens een rijbroek van 120 euro teruggebracht. Die ging pluizen. Wat werd ergezegd? Je moet er ook geen pakken stro mee sjouwen. Toen werd ik boos. Ik sjou de pakken stro ook tussen de benen en in het kruis zei ik. Na wat gezeik geld terug gehad.

Kennelijk maakt het niet uit of iets goedkoop of duur is met reclamaties. Bij een camera eens 4 keer teruggeweest en nog wilden ze geen geld terug, naar na 3 keer mag je ontbinding van koop eisen.

Bij goedkope produkten lijkt er wel minder gezeur.