kerstboom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 20:06

Je kent het wel....je loopt de tuincentra binnen en je mond valt open van die prachtige volle versierde bomen.

Dat wil ik ook, maar het lukt me niet. Hoe doe je dat nu eigenlijk, hoe zorg je er voor dat je boom er prachtig en vol uit ziet. De boom wordt bij mij altijd zo'n graf tak. Zo'n triest geval die zo beroerd is opgetuigd dat je meer kan spreken van afgetuigd.

Ik ben dit jaar maar begonnen met de aanschaf van een nep boom, (180 hoog) die echt lijkt, dan is hij in ieder geval goed vol en verdeeld qua takken.....maar dan? Wat moet ik er nu in kopen?

Wie heeft voor mij DE tip hoe ik ook zo'n adembenemende boom krijg. Wat hangen jullie er nu allemaal in, gebruiken jullie één kleur of verschillende kleuren en hoe zorg je dat hij zo mooi vol word?

Hangen jullie het alleen aan de uiteinde of overal, waar een plekje is? Ik heb hier geen gevoel voor, maar ik wil het ook zo graag.

Foto's van jullie kerstboom zijn ook van harte welkom in dit topic.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:24

Ik stuur je morgen een foto van mijn boom, niet dat hij nou zo mooi is maar hij is wel lekker vol :-)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:29

Ik probeer het simpel te houden. Niet te veel kleuren nemen.

Mijn boom versier ik met witte en paarse ballen. En dan nog wat ornamenten doorzichtig met goud en zilver zijn.

Ik maak het af met witte rozen.

Geeft een mooi effect.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:37

Wij hebben thuis een boom met allemaal van die Kitscherige dingetjes er in met slingers. Slingers en lampjes zijn goede opvulling. En die beeldjes zijn leuk voor het oog

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:42

Ik begon met de lampjes en daarna de slingers. Ballen en andere hangertjes hang ik ook tussen de takken. Nou mag het bij met kerst lekker over de top ook dus mijn boom hangt vol.
Kijk eens op pinterest misschien dat je daar ook leuke dingen ziet.
Dit is mijn alternatieve boom dit jaar


Afbeelding

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 20:44

O o o Wat mooooooiiiii, wat origineel. Dus als ik het goed begrijp hang jij de ballen niet alleen aan de uiteinde maar ook meer in de boom? p.s deze boom (hittepetit) is nep toch?

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:04

Ja deze is nep. Maar idd alle takken.mooi verdeeld. Ik hang ze er tussen en ook aan het einde. Pegels en klokjes hang ik zo vrij mogelijk dat ze leuk uithangen.
Zal even kijken naar nog wat foto's



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:15

Verplaatst van HTT naar het feestdagenforum gezien het om kerst gaat.

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:30

Mijn boom is nog niet af (ben nog niet tevreden), maar wat ik doe, is idd diepte creeeren.

Nu gebruik ik geen ballen, maar andere ornamenten. Geen tuincentrum idee dus. Ik heb nu rood, wit en houtkleuren. Ik heb wat kleine eikeltjes en denneappels, die hang ik wat dieper.

Op Youtube zag ik dat iemand een gewoon lichtsnoer diep in de boom had geplaatst (echt een beetje rondom de "stam" en dan had diegene een snoer clusterverlichting gewoon over de boom verdeeld. Zag er echt heel mooi uit!

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 19:06

Mintgroen schreef:
Mijn boom is nog niet af (ben nog niet tevreden), maar wat ik doe, is idd diepte creeeren.

Nu gebruik ik geen ballen, maar andere ornamenten. Geen tuincentrum idee dus. Ik heb nu rood, wit en houtkleuren. Ik heb wat kleine eikeltjes en denneappels, die hang ik wat dieper.

Op Youtube zag ik dat iemand een gewoon lichtsnoer diep in de boom had geplaatst (echt een beetje rondom de "stam" en dan had diegene een snoer clusterverlichting gewoon over de boom verdeeld. Zag er echt heel mooi uit!


Heb je foto's ? En hoe bedoel je met diepte creeeren. Hoe moet dat dan, door de versiering aan het uiteinde te hangen en in het midden?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:18

In ieder gevl van tevoren bedenken wat je wil. Hier werd het wit (wat mat zilver erbij) en blauw.
Dan begin ik met een hoop basisballen, in mat, glanzend, en verschillende tinten blauw die bij elkaar kleuren.
Ik verdeel iedere soort ballen die ik heb in 4en zodat ik iedere kwart vd boom even veel ballen geef :D
Als die er in zitten hetzelfde voor de wittinten.
Dan hangt de boom al aardig vol en heb ik nog bijzondere ballen: aparte vormen, vogeltjes, dat soort dingen. Die komen als laatste op de lege plekken.

Dan op afstand nog even kijken en wat verhangen en ben ik tevreden :+ ik hou niet van zulke volle bomen met slingers e.d. Dus die komen er hier niet in.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:26

Dit jaar is onze boom ook niet gelukt. Maar hier mijn boom van 2 jaar geleden. Een boa ipv een slinger zorgt voorheen erg mooi vol effect vindt ik persoonlijk
Afbeelding

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:48

Begin met de lichtjes, zorg dat die mooi verdeeld zijn over de boom. Neem daarna de slingers, het liefst van die mooie volle! Versier daarmee ook helemaal rondom. Neem dan kettingen, met van die balletjes, en drapeer die een beetje om de takken (van een hoog takje iets naar beneden laten hangen en dan weer over een hoog takje). Nu lijkt je boom al best vol! Dan kunnen de ballen erbij, en klaar :)

Afbeelding

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 10:45

Afbeelding
Nou....ik ben maar eens marktplaats op gedoken en heb er een complete set versiersel van gekocht. Zo is ze nu geworden, ik ben er super blij mee