Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:29


Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:13

Ja die Ink Splots zijn ook leuk :j

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:05

SammyFloor schreef:
Ik vind mijn andere modellen ook echt zwaar, ik kan mijn gewone pascals of 1460's bv. geen week elke dag dragen want dat kunnen mijn voeten niet aan. Ik stap ook nog eens echt slecht dus dat maakte het niet beter.
En dan kreeg ik deze in mijn handen, ik ben nog steeds verbaast hoe licht ze zijn. Ze zijn echt lichter dan All stars en die dingen wegen al niets

EDIT: ik heb ze gewogen. De Newton weegt 310gram, en de pascal 522 gram.


Whooh gaaf! Wil je eens een foto van ze maken staand van de zijkant? Dit is misschien dan wel wat voor mij

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:04

Hoi!
Ik doe de volgende Martens weg, dus als iemand interesse heeft mag die een pb'tje sturen :D

1460 in Cherry red, maat 40.
Union Jack (Engelse vlag), maat 39.


Helaas krijg ik last van mijn knieën en enkels doordat ze zo zwaar zijn.

Verder heb ik wel hele mooie gezien, dus misschien koop ik stiekem nog een nieuw paar terug :D

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:17

Zo jammer dat ik maat 37 heb, de Union Jack wil ik al heel lang -O-

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:46

prugelpiet schreef:
Hoi!
Ik doe de volgende Martens weg, dus als iemand interesse heeft mag die een pb'tje sturen :D

1460 in Cherry red, maat 40.
Union Jack (Engelse vlag), maat 39.


Helaas krijg ik last van mijn knieën en enkels doordat ze zo zwaar zijn.

Verder heb ik wel hele mooie gezien, dus misschien koop ik stiekem nog een nieuw paar terug :D


Wat vraag je voor de union jack? O:) voor een leuk prijsje zou ik ze graag overnemen.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:15

Ik heb eergisteren éindelijk mijn 1461 binnen gekregen <3
Afbeelding

En nu wil ik de 1460's ook. Had ze in het lakzwart, maar een maat te groot, dus weer weggedaan.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:21


Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:47

Zag ze gisteren nog staan in de DM-winkel. Stonden gewoon bij de volwassen schoenen, maar dat waren dan inderdaad de lederen. Je kunt hetzelfde effect krijgen op een paar oude DM's. Scheelt je een hoop geld (en je hebt een paar originele, in plaats van een kant-en-klaar-versie waar iedereen op loopt). ;)

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:53

Ik zit ook enorm te twijfelen voor die Splatters, maar dat is eigenlijk wat ik op school (kunstacademie) juist probeer te vermijden dat m'n schoenen er zo uit komen te zien :')
Ga denk ik gewoon voor Cherry Red 1460/1461, gewoon lekker basic. Dan heb ik metallic blauwe 1461's en lakzwarte 1460's, daar past een paar Cherry Red of Oxbloods mooi bij :)
Denk dat die Splatters ook enorm moeilijk te combineren zijn!

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:55

Hi! Ik meld me. Ik heb de 1460's gehad in cherry red. Prachtig maar te zwaar voor mijn smalle pootjes. Kreeg ze niet ingelopen. Zelfs een gekneusde voet ervan gehad :o
Nu heb ik de middelhoge zwarte maar die zijn ondanks mijn steunzolen nog steeds te breed en natuurlijk nog zwaarder :') domme keus.
Dus mocht iemand ze willen ;)

Ik ben dan wel op zoek naar soepel leren of al goed ingelopen dr martens die wat smaller zijn. Liefst zwart middelhoog of laag.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:58

Ze hebben tegenwoordig ook DM Lite's he, heb je die al bekeken? :) Die zijn echt een stuk lichter.
Of de 1461's? Of wil je echt de hoge?

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:02

Warboel schreef:
Ze hebben tegenwoordig ook DM Lite's he, heb je die al bekeken? :) Die zijn echt een stuk lichter.
Of de 1461's? Of wil je echt de hoge?

Ooow ga ik daar eens naar kijken.
Nee ik wil geen lage want mijn voet is daar te smal voor.. :(

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:08

Shenavallie schreef:
Zag ze gisteren nog staan in de DM-winkel. Stonden gewoon bij de volwassen schoenen, maar dat waren dan inderdaad de lederen. Je kunt hetzelfde effect krijgen op een paar oude DM's. Scheelt je een hoop geld (en je hebt een paar originele, in plaats van een kant-en-klaar-versie waar iedereen op loopt). ;)

Welke verf zou dan eventueel geschikt zijn? Die zwarte staan overl op marktplaats. :D

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:20

Macs schreef:
Warboel schreef:
Ze hebben tegenwoordig ook DM Lite's he, heb je die al bekeken? :) Die zijn echt een stuk lichter.
Of de 1461's? Of wil je echt de hoge?

Ooow ga ik daar eens naar kijken.
Nee ik wil geen lage want mijn voet is daar te smal voor.. :(


Een paar pagina's terug had iemand de normale Pascal's en de DM Lite's gewogen, kan je het verschil zien :j
Heb je zulke extreem smalle voeten dan? Ik heb ook hele smalle voeten, maar de 1461's gaan goed hoor. Gewoon goed strak aantrekken die veters.

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:20

Warboel: Lastig verhaal. Ik heb steunzolen en een hoge wreef. Links nog een hakverhoging. Daarnaast heb ik ook 0,0 vlees op mn voeten dus het zijn botjes in schoenen :')
Ik heb de 1460 op alle manieren geprobeerd te dragen. Dikke sokken dunne sokken los strak half los noem maar op. Maar blijf schuiven met mn hak. Heb ook van die plakdingen voor je hak geprobeerd maar ook dat maakte niks uit.

Ik zag het idd die gewichten. Scheelt idd wat! Ik ga zoeken naar lites!

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:19

maava schreef:
Shenavallie schreef:
Zag ze gisteren nog staan in de DM-winkel. Stonden gewoon bij de volwassen schoenen, maar dat waren dan inderdaad de lederen. Je kunt hetzelfde effect krijgen op een paar oude DM's. Scheelt je een hoop geld (en je hebt een paar originele, in plaats van een kant-en-klaar-versie waar iedereen op loopt). ;)

Welke verf zou dan eventueel geschikt zijn? Die zwarte staan overl op marktplaats. :D

Wij gebruikten vroeger gewone verf of spuitbussen. Schoenen op een krant zetten met een prop kranten aan de binnenkant (om te voorkomen dat de verf in de schoen zelf komt), beetje verf op een kwast en dan een paar keer met de kwast 'schudden'. Of je maakt met een spuitbus een ondergrondje, die je licht opschuurt (om effecten te maken) en dan met een kwast je uitleven.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:21

Macs schreef:
Warboel: Lastig verhaal. Ik heb steunzolen en een hoge wreef. Links nog een hakverhoging. Daarnaast heb ik ook 0,0 vlees op mn voeten dus het zijn botjes in schoenen :')
Ik heb de 1460 op alle manieren geprobeerd te dragen. Dikke sokken dunne sokken los strak half los noem maar op. Maar blijf schuiven met mn hak. Heb ook van die plakdingen voor je hak geprobeerd maar ook dat maakte niks uit.

Ik zag het idd die gewichten. Scheelt idd wat! Ik ga zoeken naar lites!

Voor heel soepel leer raad ik je de Pascal Grenade aan, maar de zool is dan wel even zwaar als een 1460 of Pascal. Zijn er in veschillende kleuren.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:47

Ik loop trouwens op het moment in een revalidatiecentrum voor achillespees/hielbeen revalidatie, en daar wilden ze m'n Dr Martens gaan verbouwen :oo heb ze vriendelijk bedankt. Ze wilden er een hogere hak onder maken en een afrol balkje. Daaaahaaaaag ik ga niet laten knutselen aan m'n dure schoenen terwijl het niet eens zeker is dat het helpt :') gelukkig begrepen ze dat wel en krijg ik nu een nachtspalk :=

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:11

Haha Warboel als het niet zeker is dat het helpt zou ik het ook niet doen. :=

Hmm ik heb de Lite's bekeken en ik vind de zool echt niet mooi :o
Maar zoals de foto hier op de vorige pagina valt het best wel mee..

Pascal Grenade vind ik eeerrg mooi <3
Soepel leer kan wel met een zware zool. Dan voelt het iig niet als een blok hout aan mn voeten :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:06

Ik heb nieuwe gekocht vandaag <3
De Vintage 1460 Made in England in Oxblood Quilon :D <3 ik ben verliefdddd

Afbeelding

Hier met m'n lakdoccies er naast, zal straks thuis even een betere foto maken <3

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 18:30

Nice!

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:50

Wauw die zijn supervet!

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:28

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn zooo mooi <3

Anoniem

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:51

Oh wauw die zijn inderdaad heel cool!