Help vriend wil morgen vreemd gaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:52

Oh TS wat ongelpvelijk naar wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Gelukkig is er een lieve bokker te hulp geschoten, wat top!

Als het nodig is, ik heb een kamer over waar je eventueel even in zou kunnen.
Heel veel sterkte!

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:02

Heel veel sterkte lieve TS!
en wat fijn dat er zulke lieve, behulpzame mede bokkers zijn, pluim voor jullie!!

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:12

Wederom sta ik te kijken van de kracht van bokt.
Wat een prachtig forum zijn we toch! Op momenten als deze sluit iedereen de handen in een om te helpen.
Respect voor de beller en voor de mensen die langs zijn geweest.
Wat een geweldige mensen zitten hier toch.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:15

Lieve TS, heel veel sterkte in deze moeilijke situatie. Mocht ik ooit wat kunnen doen voor je, mijn postvak staat altijd open. Mocht je een keer willen komen paardrijden, mijn lieve haflinger staat altijd voor je klaar!

En medebokkers, ik ben trots op jullie! Wat fijn om te lezen dat er in bizarre tijden zoveel mensen voor elkaar klaarstaan. Dat zou op de hele wereld in 2016 een gewone zaak moeten zijn! Mijn complimenten!

<3

Rizette
Berichten: 4379
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:44

Ts , heel veel sterkte en ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen. Jilletje en Wendylotte super dat jullie wel actie ondernomen hebben, jullie zijn toppers! Fijn dat jullie er voor Ts zijn!

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 00:47

Emmaa_ schreef:
WendyLotte schreef:
Ik heb de politie gebeld, het voelt wel als een "plicht" na zulke berichten maar het is ook niet prettig.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik me ook wel een beetje geïrriteerd voel bij zulke berichten (het hele basis verhaal)

Weet je wat het is, als je zoiets mee maakt, vraag ik me af waarom je eerst aan bijvoorbeeld Bokt denkt en daar hulp vraagt en niet aan 112 of iets dergelijks. Ik vraag me dan af ; Hoe ziet dat plaatje er dan uit ?
In elkaar geslagen met een laptop op schoot ergens in een hoekje, terwijl vriend nog rond loopt....?
En geloof me, i have been there, helaas.... Dat is ook de reden dat ik gebeld heb, stel dat het echt erg is, dat ze gepost heeft en hij weer verder is gegaan met waar hij mee bezig was.....

Mijn eerste gedachte, lang geleden, was weg hier !! En ik had ook geen familie in de buurt. 1x maar nooit meer..... Ik heb alleen geen autisme o.i.d, dus misschien is dat heel anders. Maar het was voor mij ook niet makkelijk.

Ik wil niet oordelen, zeker niet, maar wil wel graag benadrukken dat het, als het serieus is, echt een goed idee is om direct stappen te onder nemen en niet eerst iets op het internet gooien. Tenzij je natuurlijk echt niet anders kan.
Net als hier, zijn er echt mensen die je kunnen helpen in zo'n situatie, al is het maar die buurvrouw waar je alleen goedemorgen tegen zegt als je ze tegen komt.
En realiseer je goed dat je zoiets nooit (!) het internet op slingert als het niet (helemaal) waar is.
Je ziet wat voor reacties zo'n verhaal teweeg kan brengen en waar het toe kan lijden.
Zowel positief als negatief : mensen die komen om te helpen, politie op je dak, een heel gedoe....
Ik hoop dat het, het allemaal waard is en dat ze goed geholpen wordt en zich laat helpen.
TS laat je helpen alsjeblieft !! Sorry is nooit genoeg......

Dat wilde ik nog even kwijt. En nu duimen maar...

Ik snap je gedachtegang maar ik wil toch even vanuit mijn kant de drie reacties van een slachtoffer laten weten: vluchten, vechten of 'dood spelen'. Heel veel mensen die slachtoffer zijn van geweld blokkeren van angst, weten niet meer wat ze doen en gaan op slot. Dus ja, het is misschien niet logisch maar vanuit die blokkade kan het heel goed zijn dat TS haar eerste ingeving niet is om de politie te bellen (wat ook heel goed uit angst kan komen) maar wel om het op Bokt te zetten zodat iemand weet wat er aan de hand is en misschien iets voor haar kan doen.




wat Emmaa_ hier zegt is precies hetgeen wat er is gebeurd, Ook zou woest zijn geworden als ik zelf de politie had proberen te bellen.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 00:49

En nogmaals heel erg bedankt iedereen, Kan het even niet goed verwoorden hoe verschrikkelijk lief ik dit vind <3

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:51

Wat een toppers zitten er op bokt!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 00:57

Wat een heftig verhaal dit. Wat een smeerlap die vent, echt vreselijk !

Ik wil je veel moed en wijsheid toewensen. Wees sterk! Kijk naar de toekomst tijdens de beslissingen die je neemt.

Accepteer dit nooit meer. Daar is t leven te mooi voor. Echt.

En wat een kanjers in dit topic!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:03

Heb heel het topic met mijn mond open gelezen.. Maar gelukkig is de afloop nu wel beter als de situatie in het begin! TS onwijs veel sterkte!! Y;(

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:09

Bokkers die actief hebben ondernomen echt top!!!

Helaas ben ik ervaringsdeskundige. Ivm de aangifte kan ik je een ding op het hart drukken en dat is bewijsmateriaal verzamelen van de mishandeling zoals foto's maken van je eventuele verwondingen en evt daarmee naar een arts gaan en het is voelt erg gênant, maar vraag aan buren of ze wat gehoord hebben en of je ze als getuige mag opgeven.

Ps als je nog vragen hebt mag je mij altijd pben. Heb zelf ook in een soortgelijke situatie gezeten.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 01:32

Phoe.. Jeetje wat een verhaal! Sterkte de komende tijd.
Gelukkig is je vriend nu meegenomen en kun jij ff rustig bijkomen.
Ook mijn inbox staat open mocht je wat kwijt willen!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 02:29

Ik wil je een hele dikke virtuele knuffel geven. Ik vind het moeilijk om me in te denken hoe jij te voelt, maar ik wil je laten weten dat je een top meid bent. Ik heb zelf een broer met autisme (en nog een andere cocktail aan andere geestelijke gesteldheden) en daarom vind ik je onwijs dapper. Je gaat hier ijzersterk uit komen.

Dikke knuffel!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 03:43

TS, heel fijn dat je nu veilig bent. Ik hoop dat je genoeg hulp aangeboden krijgt om dit op een rustige manier te verwerken!
Ook ik heb helaas ervaring met een vergelijkbare situatie en dan kan het heel moeilijk zijn om zelf die vicieuze cirkel te doorbreken.
Het is dan ook (en vaak besef je dat pas veel later) heel fijn wanneer iemand anders het heft in handen neemt en je een zetje in de goede directie geeft.
Dus hulde aan Jilletje en vriend! _/-\o_

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 05:56

Jilletje en vriend, niets meer dan lof voor jullie! _/-\o_

Lotte de eerste stap is gezet, houd vol en zorg dat je veilig blijft. Doe aangifte, maak foto's en probeer wat uit te rusten. :(:)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 07:54

Ik hoop dat die sukkel zich goed vernederd voelt om door een forum met vrouwen zo af te gaan... ~~}>

En TS, je verdient beter! Hou vol meid en geloof in jezelf. Je bent mooi, lief en slim dus je redt het echt wel.

Jilletje en al die anderen, petje af!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 08:42

Wat fijn dat je nu veilig bent TS, mooi hoe Bokt hierbij heeft kunnen helpen!
Hopelijk kun je nu een nieuwe start maken met je zelfstandige leven. Heel veel succes en sterkte daarbij gewenst!

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 08:43

Wat top dat er bokkers zijn die spontaan hulp aanbieden. Ts nu doorzetten! Je kunt het!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 08:48

Heb je een beetje kunnen slapen, TS?

janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 08:52

Afbeelding


Hele dikke knuffel.
Ik hoop dat je een beetje tot rust kan komen om belangrijke besluiten te nemen.

Complimenten voor iedereen die je te hulp is geschoten.

Ik vind het zo erg voor je dat het toch uit de hand is gelopen en je klappen heb gekregen.Dat het nooit mogen gebeuren. Nooit
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-10-16 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:03

Jeetje, wat heeft dit topic ineens een andere wending gekregen. Jilletje en Wendylotte, wat hebben jullie geweldig goed gereageerd op deze situatie. Tussen alle mensen door die alleen maar riepen dat er iets gedaan moest worden, zijn jullie voor TS in actie gekomen.

TS, heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:08

Ik heb dit topic meegelezen en wat ontzettend hartverwarmend om te lezen dat er bokkers zijn die zo snel hulp aanbieden. TS ik wens je verder veel sterkte toe, gelukkig ben je nu veilig :(:)

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:09

Ts heel veel sterkte meid. Helaas ook een ervaring deskundige. En de kracht van bokt. Wendy top dat je hebt gebeld. Jill en vriend echt een dikke pluim.

Bokt heeft mij ook zo geholpen toen ik naar een blijf moest en ik een opvangplek voor mijn hond zocht.

Angry pb staat open mocht je behoefte hebben. Maak zelf ook foto's van je blauwe plekken - verwondingen. Politie doet dit ook als het goed is. Maar bouw zelf ook bewijs op.

Nogmaals sterkte en een dikke knuffel :(:)

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 09:55

Bedankt allemaal, mn begeleiding is nu onderweg plus de politie komt zo nog langs

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Help vriend wil morgen vreemd gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:55

Wat fijn! Heb je een beetje kunnen slapen?