Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:24

Ik hoop dat ik dit mag doen van de modjes, maar ik wil jullie toch erg graag waarschuwen voor het weer de komende dagen, omdat het echt flink kan gaan spoken in België en Nederland.

Morgen in de middag begint het in West-Frankrijk, waarna de bui langzaam België in zal trekken. In de nacht en/of vroege morgen van donderdag zal de bui, of beter gezegd mogelijke supercel Nederland aan doen. Precieze tijden en locaties kan ik niet geven, omdat de trekrichting nog niet helemaal duidelijk is.

Houd hier alsjeblieft rekening mee, de voorspellingen zijn niet mals, behalve dat er veel neerslag en onweer voor komt, is er kans op grote hagel en mogelijke valwinden, dat zijn winden die behoorlijk hard kunnen gaan aan de grond.

Zet je paarden dus binnen wanneer mogelijk, en als je de kans hebt om je auto onderdak te bieden, doe dit dan.

Ik geef deze waarschuwing niet zomaar, het kan echt nasty worden. Ik zal gaan stormchasen en ik heb niet de mogelijkheid om hier veel te posten, dus wanneer je updates wil, houd dan mijn facebook in de gaten of kijk in dit topic: [LZP] Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Morgenmiddag/avond kan ik wat meer zeggen over donderdag.

Ps. ga me niet voor elke plaats vragen wat er wanneer en hoe laat gaat gebeuren, want dat kan niet ik zeggen. Deze waarschuwing geldt voor west-zuid-oost en midden Nederland en België met mogelijke uitzondering het oosten van België.

Ps 2. KNMI en buienradar geven wellicht hier nog niet zoveel over aan, omdat ze dat pas laat van te voren doen. Wij zien andere kaarten en modellen en daar halen wij onze informatie vandaan. Deze is betrouwbaar, al kan het altijd afwijken.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:31

Dankje Joolien! Ik volg ook stiekem het topic 8-)

Mijn ouders wonen in Den Ham en daar vind ik het nooit zo leuk als het flink onweert ivm rieten dak. Hier in Utrecht, waar ik op kamers zit, mag het van mij wel losgaan, kom maar op :)) (al hoop ik natuurlijk niet dat er echt veel overlast komt)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:34

Oeh, niet zo fijn voor o.a. de Almelose Ruiterdagen, maar wel spannend. Ik heb je Facebook bekeken en je filmpje is echt heel leuk := Ik ga je via Facebook volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:34

Ik wil maaien voor kuil. Grr

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:35

Bedankt voor de waarschuwing, zit in midden nl.
en jij veel plezier, denk ik, met chasen dan, een ook voorzichtig doen he!

Benfan

Re: Waarschuwing voor gevaarlijk weer woensdag en donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:41

Word voor jou dan dubbel zo interesant Joolien. Zelf ben ik zo gestoord dat ik dat soort wind geweldig vind, kan er niks aan doen. Gaat mij nooit hard genoeg. Bedankt voor je waarschuwing.. een deel van mij hoopt hard dat het inderdaad erg word..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:52

Soort van dubbel topic vind ik dit eigenlijk, maar zal wel aan mij liggen :o

En nee, ik volg dit allemaal niet zo. Ik kijk gewoon naar boven i.p.v. dat ik al die code's volg in NL, klopt toch vaak niks van :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:53

Dankje Jolien voor de extra waarschuwing!! Ik had het op facebook al voorbij zien komen! Ben heel erg benieuwd wat er gaat komen! :D

Ik woon in Limburg. Hoop stiekem wel op wat mooi onweer. O:) Al hoop ik niet zo op die winden want het dak hier is niet al te best meer. :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:55

Mag ook weleens flink onweren want het is te benauwd voor woorden de laatste dagen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:57

Interessantdoenerij naar mijn mening...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:58

Billy schreef:

Eens, we horen al weken dat het spannend weer wordt en ik heb amper wat gezien ervan. Ja in Brabant en het oosten, maar in midden nederland is het enkel een buitje regen.............

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:00

Hier in het zuiden is het toch al een paar keer flink los gegaan de laatste paar welen. Niks interesantdoenerij dus ;)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:01

Billy schreef:

_/-\o_

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:03

Ik als Rotterdammer vind dit handig om te weten. Vandaag heeft het keihard geregend, gister ook, gister was een beetje hagel.
Had het eigenlijk wel verwacht maar toch handig als reminder.

Wat zou het jammer zijn als school niet doorgaat, zo midden in de toetsweek. :oo
(Zal wel niet zo erg zijn denk ik maar ik blijf hopen)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:03

Ik laat me verrassen, als het regent en onweert als ik in bed lig ben ik gelukkig. Dat is zo fijn om naar te luisteren. <3

Zuid-Limburg heeft tot nu toe nog nergens last van gehad, beekje uit hier en daar maar voor de rest kan ik me geen zorgen maken over die regen. De kranten daarentegen wel, als ik die mag geloven hebben wij hier standaard zandzakken voor de deur liggen. :')

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:06

Bedankt voor de tip :) Ik zal mijn weerapp donderdag en vrijdag beter in de gaten houden. Heb afgelopen vrijdag en maandag ook ontzettend veel regen over mij heen gekregen en ben het nu toch wel een beetje zat.. Veel plezier met het stormchasen!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:06

R12312 schreef:
Billy schreef:

Eens, we horen al weken dat het spannend weer wordt en ik heb amper wat gezien ervan. Ja in Brabant en het oosten, maar in midden nederland is het enkel een buitje regen.............

De setting is minstens gelijk aan die van de Pinksterstorm 2014. Dit heeft West-Vlaanderen 118 miljoen euro aan hagelschade gekost. Ik zou maar opletten :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:07

Billy schreef:

Eens, ik zit al weken te wachten op noodweer. Mijn collega kwam 2 terug oid met de auto ipv met de fiets want was zwaar noodweer voorspeld, ik fietste terug in 25 graden volle zon en heb Savonds nog in de tuin gezeten, het was idd code geel ja, geel van de zon :+ dramatisch gedoe.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:10

Billy schreef:

Idd.. Bij elke klapscheet wordt er gewaarschuwd. Wat regen en wind vind ik niet gevaarlijke weer. Tornados, bolbliksems, orkanen of een dijkdoorbraak. Dat is gevaarlijk weer!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:17

Oei, hier in België gaven ze met het weerbericht niets aan over onweer op woensdag? Alleen donderdagavond ging het wel zwaar onweren met zware regenval, hagel, rukwinden etc

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:17

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hier in het zuiden is het toch al een paar keer flink los gegaan de laatste paar welen. Niks interesantdoenerij dus ;)

Oh, heeft ze toen ook gewaarschuwd dan?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:20

Ik opteer voor een mooie waterhoos op het ijsselmeer. Graag zichtbaar vanaf onze dijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:21

Benfan schreef:
Word voor jou dan dubbel zo interesant Joolien. Zelf ben ik zo gestoord dat ik dat soort wind geweldig vind, kan er niks aan doen. Gaat mij nooit hard genoeg. Bedankt voor je waarschuwing.. een deel van mij hoopt hard dat het inderdaad erg word..

Totdat de pannen van je huis afwaaien, het dak van de paardenstal gaat klapperen en de boel buiten de lucht in gaat...
Vind het niks aan als het heel hard gaat stormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:23

Ik ben benieuwd, je hebt vaker gewaarschuwd en tot nu toe is het bij ons in elk geval nog niet uitgekomen.. We shall see :)

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:26

Gaat het ook echt zo gebeuren? Paardje staat buiten op de wei, stallen met rieten dak. Vandaag nog verspeld dat het woensdag en donderdag mooi weer zou worden rond de 26 graden.. en zon