Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:17

Ook ik heb al rare dingen mee gemaakt.
Had iets leuks gezien en met de verkoper een afspraak gemaakt dat ik het zou komen halen op die dag en die tijd.
Sta ik voor een dichte deur, verkoper is niet thuis... -O- Gelukkig was het niet ver!

Ook heel veel goede ervaringen met het ophalen van spullen gelukkig van paarden dekens tot nintendo's

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:23

Ik ben de hele week al met iemand aan het mailen over bloem(kweek)potten.
Hij had er een flinke partij opstaan dus mijn vraag was of ze evt ook in kleinere aantallen weg mochten, hoeveel ik er dan wilde hebben en wat de prijs zou zijn.
Kreeg een kort mailtje terug 'ja dat kan'..
Oke fijn, Wat word dan de prijs en kunnen we dit weekend evt ophalen?
Ja '..zoveel per stuk'.
Oke dan neem ik er graag zoveel over, kunnen we zondag komen?
'Ja dan zijn we thuis'.
Nu maar weer een mailtje gedaan welke tijd hem uitkomt en voor zijn adres.

Lijkt me een aardige man maar wat uitgebreider mailcontact zou fijn zijn :+

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:34

Leuk topic ga effe volgen

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:38

Mijn (nu ex-)vriend heeft een kast op MarktPlaats gehad, de reactie die hij kreeg, daar hebben we nog lamg om gelachen :') "ik wil €100" en dan gewoon alleen dat... :+

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:21

''sorry ik heb alleen briefjes van 20, ook goed?'' :+

er schiet er me ineens weer een binnen.
Ik heb een canvas te koop (met puppys erop)
En een vrouw was wel geinteresseerd, vond mijn vraagprijs eigenlijk te hoog, maar ging toch nog even nadenken want ze vond m wel erg mooi.
Dag erna belt ze terug dat ze hem toch wil kopen voor die prijs. Nou mooi!
Datum en tijd afgesproken dat ze m zou komen bekijken/ophalen.
En ze is gewoon niet komen opdagen.. -O-
Ik een mailtje gestuurd dat ik dacht dat we vandaag afgesproken hadden, en dat ik er dan vanuit ga dat ze geen interesse meer heeft. Maar daar ook niks meer van terug gehoord

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:47

magicmist schreef:
oh wachten op mensen die zouden komen. herkenbaar.
hier een mindere ervaring.
jammer dat mensen niet gewoon fatsoenlijk kunnen reageren als je een bod doet. dat het te laag is prima.
maar dan nog kan je gewoon fatsoenlijk reageren...

nou dat vind ik ook nog wel een dingetje, ik krijg soms boden, die zijn zo achterlijk laag daar kan ik alleen maar om lachen en niet meer serieus nemen. Daar reageer ik dus niet op, dat verwijder ik gewoon

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:24

ik heb net weer een hoop te koop gezet, ik ben benieuwd :Y)

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:16

Vicky_Belle schreef:
Hoi iedereen, ik en vooral mijn vader is een grote "zakenneus" voor mooie dingen voor een goede prijs, t is dan wel op zijn vlaams (kapaza)

Ik lees dat jullie het allemaal erg vervelend vinden als er onder de minimum prijs geboden wordt, maar mijn vader heeft wel op zo'n manier al wel wat goede zaken gedaan.
Vorig jaar een houten omheining weten scoren, man vroeg 2500 euro en zelf uit te breken, vader bood 1500 euro. Het moest snel weg wegens verhuis en alles moest nog uitgebroken worden, dus kreeg die man weinig reactie, na een weekje een berichtje dat het bod goed was. t was 2 dagen 8 u uitbreken dus zo vonden we de prijs die we geboden hebben wel toch eerlijk.
Als je een bod te laag vind dan hoef je niet te reageren, het kan mijn perceptie zijn maar jongere mensen willen precies meer voor hun tweedehands spullen en raken ook sneller geïrriteerd bij een lager bod. Op facebook had ik ook iemand die gewoon de nieuwprijs vroeg voor tweedehands laarzen. Ze reageerde furieus toen ik zei dat ik de prijs wat te hoog vond. Dat was 4 maanden geleden en de laarzen zie ik nu en dan weer verschijnen, ze raakt ze niet kwijt aan die prijs.


Bij mij ligt het er helemaal aan hoe fatsoenlijk iemand zijn bod onder mijn minimale prijs uitbrengt..

Als iemand alleen maar een berichtje stuurt mijn zijn prijs zonder aanhef oid dan denk ik snel stik er maar in. Stuurt iemand gewoon netjes een vriendelijk bericht dan ben ik vaak wel geneigd misschien nog iets onder mijj minimum te gaan zitten. Ligt ook helemaal aan het product en of het in de weg ligt.

Kan me bij sommige grote dingen voorstellen dat die mensen in de weg gaat liggen (zoals bv een schutting, vaak krijgen mensen iets nieuws en hebben ze niet genoeg ruimte om het eindeloos op te slaan..)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:40

pfff, dan zit je te wachten op iemand die om half 2 zou komen..... Ga je om half 3 bellen, maar wordt er (uiteraard) niet opgenomen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:46

Zo deel 7 alweer! Nou, hier dan weer 2 gevalletjes van 2 aparte mensen.

Van 1 iemand had ik een ketting gekocht, het verzenden duurde best een tijd want ze had onregelmatige werktijden ect. Dus vandaag heb ik het ontvagen, zit er gewoon een verkeerde in. Dus ik mail terug dat ik deze niet gekocht heb, maar een andere op die foto. Krijg ik een mailtje: Oh balen. Ik heb ze denk ik door elkaar gehaald. Maarja wat moet ik er nu mee aan dan? :') Geld terug vragen is ook weer zoiets, het was maar een klein bedrag. Maar aan de andere kant kan ik hier ook niks mee.

Dan nog iemand waar van een ik een monsoon heb gekocht voor mijn terrarium. Mailt hij me nog of ik niet toevallig nog een terrarium nodig heb. Daarop antwoord ik nee, aangezien ik er al 2 heb en mijn ouders vinden het geen goed plan om er nog meer in huis te halen. Krijg ik een mailtje terug: Doe je toch een kleine weg? en dan mag je die van mij zo hebben voor 80 euro.

Ja die is gek. :Y) Dus ik ga even zo random mijn terrarium verkopen, die ik overigens overigens prima vind en mij maar 20 euro gekost heeft, en dan ga ik bijna dezelfde voor 80 euro aanschaffen? :7

Geen idee wat ik daar nou netje op moet antwoorden.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:00

Sorry meneer maar ik heb voor uw grote terrarium geen plaats in huis.... Leugentje om bestwil? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:08

jorika1986 schreef:
Sorry meneer maar ik heb voor uw grote terrarium geen plaats in huis.... Leugentje om bestwil? :D

Hmm ja zo iets dan denk ik maar. Hij moet de monsoon nog opsturen dus ik moet wel aardig blijven. :D

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:35

Pff die vrouw die me opgelicht heeft, heeft nu weer een nieuwe advertentie staan. Heb iemand anders om haar adres laten vragen en dat adres heb ik nu maar is voor mij te ver rijden. Nog maar 1 mailtje doen dat ik nu alle gegevens van haar heb en dat als ik woensdag nog geen pakket binnen heb ik dit overdraag aan de politie. Of hebben jullie een ander idee?

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:59

Zou idd mail doen dat je verwacht dat je pakket uiterlijk a.s. woensdag (+datum) binnen is.

Zeggen dat je betaling voldaan is en sinds welke datum je er al op wacht.

(Even een screeny meesturen alszijne betaalbewijs dat je geld hebt overgemaakt (zorg ervoor dat ze geen belangrijke dingen kan zien).)

Mocht ze het product niet kunnen leveren wil je voor woensdag (+datum) je geld hebben ontvangen (bedrag en iban vermelden).

En dan zeggen dat als je niets van ze hoort, geen geld of pakket krijgt dat je dan aangifte gaat doen voor oplichting bij de politie en een melding van haar gaat maken als oplichter bij marktplaats.

Zou nieteens melden dat je een adres hebt want kan ook nog altijd een nepadres zijn. En als je mail netjes is en al je gegevens staan er in kan de politie ook zien dat je je best hebt gedaan het zelf op te lossen.

Als ze zegt dat ze het zogenaamd al verstuurd heeft vragen om bewijs van versturen. Als ze die niet kan tonen dan gewoon echt aangifte doen met telefoonnummer/email/adres en naam.

Ik heb ook weleens een pakket laat verstuurd maar niet reageren is schandalig.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:53

Urona447 schreef:
Pff die vrouw die me opgelicht heeft, heeft nu weer een nieuwe advertentie staan. Heb iemand anders om haar adres laten vragen en dat adres heb ik nu maar is voor mij te ver rijden. Nog maar 1 mailtje doen dat ik nu alle gegevens van haar heb en dat als ik woensdag nog geen pakket binnen heb ik dit overdraag aan de politie. Of hebben jullie een ander idee?

Vraag ook om Track en Trace :)

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:56

Ze heeft me gemaild dat het geld binnen was en toen heb ik gelijk gevraagd om een track en tracé code. Vier dagen later heb ik haar gemaild hoe het zat en toen had ze opeens de griep. Nu hoor ik niks meer van haar en reageerd ze wel op een andere advertentie.

Frustrerend!

Jolien87

Berichten: 17438
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:59

Kirja schreef:
Ik ben de hele week al met iemand aan het mailen over bloem(kweek)potten.
Hij had er een flinke partij opstaan dus mijn vraag was of ze evt ook in kleinere aantallen weg mochten, hoeveel ik er dan wilde hebben en wat de prijs zou zijn.
Kreeg een kort mailtje terug 'ja dat kan'..
Oke fijn, Wat word dan de prijs en kunnen we dit weekend evt ophalen?
Ja '..zoveel per stuk'.
Oke dan neem ik er graag zoveel over, kunnen we zondag komen?
'Ja dan zijn we thuis'.
Nu maar weer een mailtje gedaan welke tijd hem uitkomt en voor zijn adres.

Lijkt me een aardige man maar wat uitgebreider mailcontact zou fijn zijn :+


Staat er niet ergens in zijn advertentie: 'graag 1 vraag per keer stellen'?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:43

Via Facebook:

Leren Petrie laarzen, lak. Op maat gemaakt. 150 euro, nette staat. Én in mijn onmogelijke maat.

Ik stuur een privebericht en geef aan ze heel graag te willen. 150 was de prijs maar ze had ze wel zo overgekocht, dus bood ik 120. Dat was niet akkoord plus er kwam al iemand kijken die dag. Ik denk oliebol ik wil ze hebben en geef aan ook dezelfde dag nog te willen komen.

Zegt ze: ja das goed, moet wel tot 15.00 werken.
Ik zeg, oke dan kom ik rond 17.00.
Zij: ik ben weer om 18.15 thuis.
Ik: oke dan kan ik ook wel...
Zij: is goed! Moet thuis wel overleggen of ik kan (?) mn neefje moet afzwemmen.
Ik: ehh oke, ben vrij vandaag dus kan de hele dag. Ook na het afzwemmen. (30 km rijden) er kwam toch ook nog iemand anders kijken? Hoe doe je dat dan in hemelsnaam? Blijkbaar banketstaaf ze.
Zij: ja ik ben laat thuis. Kun je morgen of overmorgen?


Toen was ik er dus wel klaar mee. Dan maar geen Petrie laarzen. Wees gewoon duidelijk!

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:34

Pfff hier ook weer van die mensen waarvan ik denk, wat moet ik ermee.

Ik heb een vouwwagen erop staan, op fb. Bieden vanaf € 100
Als eerste vraag wat is het merk? Nou kijk op de foto's en dan zie je dat.
Dan een bod van € 75,. U sorry bieden vanaf € 100
Dan weer iemand, Zo jammer was vandaag in de buurt (en meer niet).

En het lijkt wel of mensen het begrip vaste prijs ook niet meer begrijpen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:28

Kun je ook beter niet doen. Mensen willen gewoon kunnen onderhandelen. Ga dan 20 euro boven zitten en geef dat weg :)

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:35

Nou al zet je er een vraagprijs bij dan bieden er genoeg ook maar een kwart.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:26

Ja dat is het spelletje, hé :) Dat los je dus niet op door een vaste prijs neer te zetten. Alleen door terug te sturen dat je daar niet mee akkoord gaat.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:55

Ik hou ook mn prijs hoger dan wat ik er voor wil hebben :j het is gewoon zo dat mensen graag iets kopen en denken dat ze met onderhandelen geld "verdiend" hebben.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:40

Ik vind ook irritant dat mensen hun probleem bij de jouwe willen leggen. Zoals reinigen of iets wat ze er nog aan toe moeten voegen.
En kan al helemaal niet tegen mensen die dan heel internet gaan afspeuren om Dat zelfde product nieuw ergens te vinden met een aanbieding prijs en dan jouw prijs omlaag proberen te krijgen. En op een onaardige toon ook, nee dan krijgen ze van een onaardige toon dat ze het lekker daar mogen kopen

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:11

Ik zet altijd als vaste prijs een iets hoger bedrag dan ik wil, en dan bieden vanaf het bedrag wat ik er sowieso voor wil hebben.