problemen thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 22:55

Hallo bokkers,

Ik zit al een tijdje te twijfelen om dit te plaatsen, ik heb een schaduw account aangevraagt maar heb Daar daarna na niets mee geplaatst.
Nu kom ik op een punt om het van mij af te schrijven en het maakt mij niet uit dat dit op mijn eigen account is, want iedereen die mij irl kent weet dit (deels).

Het verhaal begon eigenlijk al heel lang geleden toen mijn tweeling zus en ik heel klein waren,
Er waren elke dag grote ruzies met veel geschreeuw.

Dit is geescaleerd tot nu,

Het begint echt pas in december vlak voor oud en nieuw dat mijn ouders worden gebeld, mijn zus ligt in coma in het ziekenhuis met een alcoholoverdosis op 14 jarige leeftijd.

Hierna is mijn zus twee keer weggelopen, blijkt het dat ze wiet rookt(e) en heeft ze de kinderbescherming gebeld om uit huis geplaatst te worden.

Nu kwam een tijd de jeugdzorg over de vloer, en na elk gesprek liep de spanning weer op een hoogtepunt op.

Er wordt elke avond tussen mijn ouders en mijn zus geschreeuwd en gescholden.

Ik zie mijn zus niet meer als familie, ze heeft ons beschuldigd en verraden.
Ze steelt heel vaak van me en ik word voor alles uitgescholden (prutsmuts, bitch, poedersuiker etc).
Ze heeft een brief geschreven die ze naar de jeugdzorg wil sturen waarin staat dat mijn ouders haar Mishandelen, wat ECHT niet waar is.
Ze drinkt nog steeds en gebruikt cannabis.
En steeds als mijn ouders willen dat ze iets doet wordt ze kwaad en gaat ze ruzie maken.

Ze geeft mijn ouders en vooral mij de schuld van alles.

Mijn ouders zijn ook echt geen heiligen (ik hou wel heel veel van ze en wil ze nooit meer kwijt!).
Mijn moeder was zwanger en had mijn br4oer op haar 16e.
En mijn vader is een hells angel.
Hierdoor zegt mijn zus dat zij niet het goede voorbeeld hebben gegeven.
Dit is helemaal niet war, mijn moeder rookt nu drie jaar, en ze deed heel veel moeite zodat mijn zus en Ik het niet zouden ontdekken.
Mijn vader rookt ook maar al voor onze geboorte dus dat wisten we wel.
Mijn ouders zijn nog nooit dronken geweest waar wij bij waren.
En mijn ouders hebben ons nooit geslagen.
Mijn moeder is gestopt om er altijd te zijn voor mij en mijn zus.

Als mijn zus niet thuis is dan is het heel gezellig tussen mijn vader, mijn moeder en mij.
En als mijun zus thuiskomt is de hele sfeer verpest, omdat ze gelijk kattig en chagrijnig is.

Wij hebben al heel veel geprobeert en weten het echt niet meer wat we moeten doen.

Sorry voor dit verhaal, ik moest het echt even van mij afschrijven.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:03

Hallo!
Ik heb even in je profiel gekeken en je lijkt me een hele lieve eerlijke meid!! Je verhaal is heel heftig, misschien kan een psycholoog je helpen.
Komt goed :(:)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:06

Woow meid.
Het enige wat ik Voor nu kan zeggen is dat je zus hulp nodig heeft. En dat betekent niet van een ouder, maar zo jong al verslaafd aan alles? Dat is echt niet goed.. GGD, jeugdzorg etc erbij kan voor haar misschien best een oplossing zijn, die zien in dat ze richting afkickkliniek moet of in ieder geval uit huis.. Maar zorg ervoor dat het vanuit je ouders komt dat zij aan de bel gaan trekken.
Dat je ouders zo zijn, Tjah dat maakt toch niet uit?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:12

Wat een heftig verhaal! Speelt jeugdzorg nog een rol in jullie gezin momenteel? Praten ze ook wel eens met jou over wat er speelt wat betreft je zus?

Als het goed is, heb je op school een vertrouwenspersoon. Wie weet kan die iets voor je betekenen? Of misschien je mentor of een andere leraar/lerares?

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je wel veel een virtuele knuffel geven :(:) .

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:14

Rechterlijke machtiging aanvragen wegens verslaving, zou ik denken ... als het voor jullie niet te doen is en zij wilt geen hulp, en verder duwt ze jullie alleen maar mee in een negatieve spiraal ... vrij heftig misschien, een RM, maar misschien een puntje om over na te denken als t al zo ver is gekomen. Maar met hulp kan ze misschien nog genezen, voor zover dat kan.

Verder misschien crisisdienst bellen voor als het écht niet uit te houden is? Misschien dat ze dan alvast naar een crisiskliniek kan. Zal wel eventjes bijten zijn voor je zusje.

En ik vind het heel lief van je moeder dat ze het roken verborgen wou houden, terwijl meestal roken nog vrij normaal wordt gezien.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:30

Cas123 schreef:
Hallo!
Ik heb even in je profiel gekeken en je lijkt me een hele lieve eerlijke meid!! Je verhaal is heel heftig, misschien kan een psycholoog je helpen.
Komt goed :(:)


Dankjewel dat is aardig :) .
waarschijnlijk kunnen mijn ouders dat niet betalen, maar ik kan wel naar de schoolvertrouwenspersoon gaan?


Celiien schreef:
Woow meid.
Het enige wat ik Voor nu kan zeggen is dat je zus hulp nodig heeft. En dat betekent niet van een ouder, maar zo jong al verslaafd aan alles? Dat is echt niet goed.. GGD, jeugdzorg etc erbij kan voor haar misschien best een oplossing zijn, die zien in dat ze richting afkickkliniek moet of in ieder geval uit huis.. Maar zorg ervoor dat het vanuit je ouders komt dat zij aan de bel gaan trekken.
Dat je ouders zo zijn, Tjah dat maakt toch niet uit?


mijn moeder heeft de drugs nogwattus gebeld en die zijn al op gesprek geweest met mijn moeder, ik weet daar verder niet meer van.
mijn ouders hebben al gevraagd wat de jeugdzorg verder kan en mijn ouders hebben mijn zus al op therapie geplaatst, dus ze doen heel erg hun best :) .

mijn ouders zijn heel lief, maar omdat mijn zus ze hier steeds mee confroonteerd wou ik dat ook vermelden omdat het dan een heel verhaal wordt.
maar mij maakt het geen fiets uit :) .


Delphi schreef:
Wat een heftig verhaal! Speelt jeugdzorg nog een rol in jullie gezin momenteel? Praten ze ook wel eens met jou over wat er speelt wat betreft je zus?

Als het goed is, heb je op school een vertrouwenspersoon. Wie weet kan die iets voor je betekenen? Of misschien je mentor of een andere leraar/lerares?

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je wel veel een virtuele knuffel geven :(:) .


ja de jeugdzorg komt een paar keer per maand, dat is het meest dat ze kunnen, en dan zitten we er met zijn vieren bij.

ik ga is bij haar kijken denk ik (de vertrouwens persoon).

dankjewel :)

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 23:34

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Als je erover wilt praten, mag je een PB sturen. Wat ik adviseer, is om met je gezin een systeemtherapeut te bezoeken. Daarin krijgt iedereen de kans zijn of haar kant van het verhaal te vertellen en worden er praktische tips en tricks uitgedeeld. En soms wordt het hoger opgenomen, wat ik in deze situatie wel verwacht...

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:35

xEmily schreef:
Rechterlijke machtiging aanvragen wegens verslaving, zou ik denken ... als het voor jullie niet te doen is en zij wilt geen hulp, en verder duwt ze jullie alleen maar mee in een negatieve spiraal ... vrij heftig misschien, een RM, maar misschien een puntje om over na te denken als t al zo ver is gekomen. Maar met hulp kan ze misschien nog genezen, voor zover dat kan.

Verder misschien crisisdienst bellen voor als het écht niet uit te houden is? Misschien dat ze dan alvast naar een crisiskliniek kan. Zal wel eventjes bijten zijn voor je zusje.

En ik vind het heel lief van je moeder dat ze het roken verborgen wou houden, terwijl meestal roken nog vrij normaal wordt gezien.


ik zal het bij mijn ouders aankaarten, misschien kunnen we er wat mee, mijn zus wil inderdaad geen hulp helaas.
ja mijn moeder (en mijn vader ook) doen echt heel veel moeite om een goed voorbeeld en ons een goede toekomst te geven aangezien zij dat niet hadden als kind.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 23:36

Chiave schreef:
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Als je erover wilt praten, mag je een PB sturen. Wat ik adviseer, is om met je gezin een systeemtherapeut te bezoeken. Daarin krijgt iedereen de kans zijn of haar kant van het verhaal te vertellen en worden er praktische tips en tricks uitgedeeld. En soms wordt het hoger opgenomen, wat ik in deze situatie wel verwacht...

de jeugdzorg heeft inderdaad een therapeut aangeraden en gaat dit ook bespreken met het team.
heel erg bedankt, dat is echt heel aardig!

Kattenbak

Berichten: 1712
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Inside the box

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:46

Hoi,

Je zei dat er vroeger veel ruzies waren met geschreeuw, tegen wie en is dit nog steeds zo? Want ook veel ruzie kan ervaren worden als een onveilige situatie thuis.

Ik wil je alle succes en wijsheid toewensen voor de toekomst.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 08:11

Kattenbak schreef:
Hoi,

Je zei dat er vroeger veel ruzies waren met geschreeuw, tegen wie en is dit nog steeds zo? Want ook veel ruzie kan ervaren worden als een onveilige situatie thuis.

Ik wil je alle succes en wijsheid toewensen voor de toekomst.

Hoi
Vroeger veel met mijn zus, en nu maakt zij meer ruzie met mijn ouders.
Dankjewel

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:42

Een vertrouwings persoon kan ook. Ik loop ook bij een psycholoog en volgens mij word dit vergoed door de verzekering.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:21

Psycholoog wordt tot je 18e sowieso vergoed, maar je huisarts kan daar meer over vertellen ;)

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:34

Je zus heeft hulp nodig.
En wellicht is uithuisplaatsing geen slecht idee.
Zij wil dat graag en voor jullie zou de rust terugkeren.

Voor je ouders erg zwaar om dat aan te vragen.
Je kind 'wegdoen' wil je niet. Ook al is dat soms het beste.

Ik hoop dat jij vriendinnen hebt bij wie je je hart kan luchten.
Dit is heel verdrietig voor iedereen.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:36

luuntje schreef:
Voor je ouders erg zwaar om dat aan te vragen.
Je kind 'wegdoen' wil je niet. Ook al is dat soms het beste.


Maar, je moet het ook niet gaan zien als loslaten, maar meer op een andere manier vasthouden. ;)

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: problemen thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:52

Ben het ermee eens dat jullie hele gezin zou profiteren van therapie. Ik denk dat jouw zus om de een of andere reden erg ongelukkig is en daarnaast is de pubertijd geen makkelijke periode.

Daarmee wil ik helemaal niet goedpraten wat ze doet. Ik denk dat jouw ouders samen met haar en jeugdzorg eens goed moeten bekijken wat de mogelijkheden zijn om haar uit huis te plaatsen. Als je ouders daaraan meewerken, heb je kans dat je zus ook wat redelijker wordt, want nu is ze alleen maar tegen alles en iedereen aan het vechten.

Sterkte!