relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:36

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn ouders (maar dan mijn vader die weg ging). De nieuwe relatie is grandioos op de klippen gelopen na volgens mij een jaar, en werkelijk waar niemand is er beter van geworden.
Ik denk niet dat naar N vluchten de oplossing is, als ik eerlijk ben.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:45

Cayenne schreef:
Het eerste wat in me op komt: wat een lieve en geduldige man moet jij hebben dat hij je bij N laat slapen 's nachts.


Idem. Wauw, wat moet jou man dol op jou zijn om je zo los te laten en je eigen keuze te laten maken.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:56

Ik kan me voorstellen dat het een enorm lastige keuze is, maar ook ik denk niet dat N de oplossing is. Ik zou je gevoelens voor N en je huwelijk met S echt even apart van elkaar proberen te zien. Als je besluit te scheiden van S wil dat natuurlijk niet zeggen dat een relatie met N dan voor jou de beste optie is.

Sterkte!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:09

Ondanks dat ik weinig ervaring heb met relaties:

Respect voor je man. Echt hulde, die mag je oo je blote knietjes bedanken met alles wat hij op dit moment voor je over heeft. Ik had je de deur gewezen.

Op her moment dat het een TS betrof waarbij diegene deed wat de jouw man op dit moment doen, had iedereen op z'n achterste poten gestaan. Ik kan heel veel zeggen maar dat wordt niet zo netjes. Maar besef heel goed wat die man van je voor je over heeft.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:13

Goh, het verbaast me dat de bokkers zeggen dat het zo nobel van je man is om jou bij je minnaar te laten slapen. Zo nobel vind ik dat eigenlijk niet, een beetje slap zelfs: is hij jou soms ook een beetje beu?

maargoed laten we er van uit gaan dat je inderdaad nog de keuze hebt uit twee mannen (zou jou man je echt terug willen als je écht voor hem kiest? Anders is de keuze namelijk al gemaakt natuurlijk). Dan zou mijn advies zijn: vecht voor je relatie!

mijn vermoeden is dat het kernprobleem is een gebrek aan ruzie. Jij zegt dat je wegvlucht voor ruzie, maar zo kom je niet verder. Met je man ben je al veel jaren getrouwd (hoeveel jaar eigenlijk?) en waar twee mensen een relatie hebben is ruzie gezond, bijleggen ook. Een relatie betekent namelijk geven en nemen omdat geen twee mensen op aarde precies hetzelfde willen. Hoe kom je er achter wat je eigenlijk wilt, wat prioriteit heeft en waar je grenzen liggen? Door ruzie te maken! Wel op een respectvolle manier natuurlijk!

Zonder ruzie kan er ook geen echte intimiteit zijn, want je sluit je af voor bepaalde onderwerpen waardoor ze steeds terugkomen zonder dat er een compromis wordt bereikt. Ik las laatst dat stellen die geen ruzie maken ook relatief weinig seks hebben. Zonder ruzie geen goede relatie.

Nu, na een paar weken, kun je het je nog niet voorstellen maar ook met N zullen er in de toekomst situaties ontstaan waarin jullie van mening verschillen en waar jullie elkaar niet begrijpen. Ook in die relatie gaat ruzie ontstaan. En ook die relatie wordt gedwarsboomd als je ruzies ontloopt.

Sterker nog; ik denk dat er veel meer reden is voor ruzie omdat de toekomst met N een gebroken gezin en daarna een patchwork gezin gaat opleveren. Reken er maar niet op dat dat zonder slag of stoot mogelijk is.

Als er dus nog mogelijkheden zijn met je man zou ik in therapie gaan met hem. Zodat je kunt leren ruziemaken en liefhebben; op een echt diepgaand niveau. Die andere man is niet de oplossing.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:26

Jouw man moet N. gewoon een keer goed op zijn bek slaan. Laat zien dat hij voor je vecht.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:35

Je moet niet denken dat alles vanzelf gaat, je moet ook zelf tijd en moeite in je eigen man steken en niet in een ander vent.

Geloof me, verliefdheid gaat over en dan gaat het over in vriendschap en houden van en je mag in je handen knijpen met zulke fijne man. Alleen jij ziet dat niet en kijkt enkel naar de ander, maar je zult van een koude kermis terugkomen, want je ergert je nu al aan de andere man........dat wordt niks.

Als jij niet oppast........zo andere 10 vrouwen voor hem hoor in jouw plaats die hem wel echt waardeerd.

Janderegelaa@, vind je het gek? als TS niet de moeite neemt voor haar man te gaan vechten dan zou ik ook geen moeite doen om die N. op zijn bek te gaan slaan. Nergens voor nodig, want het is zijn vrouw die zover heeft laten komen én hij gaf er toestemming voor, dat is toch anders.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:59

Ragdollcat schreef:
Je moet niet denken dat alles vanzelf gaat, je moet ook zelf tijd en moeite in je eigen man steken en niet in een ander vent.

Geloof me, verliefdheid gaat over en dan gaat het over in vriendschap en houden van en je mag in je handen knijpen met zulke fijne man. Alleen jij ziet dat niet en kijkt enkel naar de ander, maar je zult van een koude kermis terugkomen, want je ergert je nu al aan de andere man........dat wordt niks.

Als jij niet oppast........zo andere 10 vrouwen voor hem hoor in jouw plaats die hem wel echt waardeerd.

Janderegelaa@, vind je het gek? als TS niet de moeite neemt voor haar man te gaan vechten dan zou ik ook geen moeite doen om die N. op zijn bek te gaan slaan. Nergens voor nodig, want het is zijn vrouw die zover heeft laten komen én hij gaf er toestemming voor, dat is toch anders.

Beetje revanche moet er wel zijn vind ik;-)

KySv
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-15

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 23:18

Ik kan nu alleen bokken op mijn telefoon en dan is een heel verhaal schrijven niet zo makkelijk. Ik zal morgen als ik weer achter de computer zit even uitgebreid antwoorden. Voor nu in ieder geval iedereen bedankt voor het antwoorden. Er zitten zeker antwoorden bij waar ik iets mee kan.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:20

Ik zal wel hard klinken, maar volgens mij ben je gewoon teveel verwend. Je hebt als ik het lees een fantastische man die zo bang is je kwijt te raken dat hij het gewoon goed vindt dat je met N. loopt te vrijen. Hierbij denk ik aan het klassieke verhaal: 'het gras is groener aan de overkant'. Ik zou zeggen, trek bij N. in en kijk wat het wordt, dan weet je tenminste zeker of je met met N. je leven wilt delen. Maar dat kan na een jaar of wat ook sleur worden... En dan, ga je je ex-man dan smeken terug te komen?

Wat jij op dit moment doet vind ik gewoonweg walgelijk. Je vriend weet dat je vreemd gaat, vindt dat goed en N. weet dat ook. Jij houdt gewoon twee mannen aan het lijntje, misschien vind je het stiekem wel fijn dat je door twee mannen wordt begeerd? Ik denk dat je het beste eens naar een psycholoog kan gaan of naar een relatietherapeut, want dit is niet eerlijk tegenover je man en N. en zeker niet tegenover je kinderen! Niet bepaald een gezonde basis voor je kinderen.
Laatst bijgewerkt door Ankie2011 op 06-07-15 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:24

sallandval schreef:
Goh, het verbaast me dat de bokkers zeggen dat het zo nobel van je man is om jou bij je minnaar te laten slapen. Zo nobel vind ik dat eigenlijk niet, een beetje slap zelfs: is hij jou soms ook een beetje beu?



Of hij is nog steeds smoorverliefd op haar en is bang haar helemaal kwijt te zijn als hij moeilijk gaat doen?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:27

Of staat gewoon achter een open relatie natuurlijk... (Oftewel, kan van alles zijn)

Wat misschien niet eens zo heel gek is als iedereen daarmee akkoord gaat uiteraard.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-07-15 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:32

Geen idee, we kunnen het niet invullen voor haar man.
Is zoiets niet enorm verwarrend voor de kinderen?

In mijn ogen kwam het ook over als schrik voor de materiële dingen te verliezen. Lijkt mij geen eerlijke reden om een relatie aan te houden.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:33

Helpt het niet om een week de kinderen ergens laten logeren en jullie samen weg te gaan om even rustig te kunnen nadenken? Met kinderen erbij kun je ook niet altijd vrij spreken immers.

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:36

Houden van is laten gaan he? :)

Heel bot gezegd, als jij iemand iets niet kunt geven wat diegene zoekt, iemand vindt het bij een ander wel... Tjah :) (Neem aan dat er al heel wat gevochten is voordat dit gebeurd ;))

Maar wat ik vooral lees: je zit gewoon met jezelf in de weg... En wat ik ook wel begrijp... Als ik huismoeder zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk mezelf ook van een klif afgooien na een tijdje. Je hebt gewoon wat nieuwe prikkels nodig, meer dan alleen thuis zitten etc.

Nu vlucht je gemakshalve naar een ander toe... Spanning nieuw iemand, dus lijkt o zo veel leuker. Toch merk je al irritatie ;) Hoe lang ga je dat geven voordat je dat beu bent... Dat N. niet die superman is die je dacht, maar het nu voor hem interessant is omdat hij je nu nog moet veroveren... Maar wat als je straks bij elkaar bent? En de jacht is over...

Super veel mensen dromen van zo'n leventje dat je nu hebt/had... Wil je dat opgeven alleen omdat (zoals ik het iig zie) je jezelf niet kunt vermaken en nu je iemand hebt die je juist dingen laat doen waarvan je dacht dat je ze nooit zou doen/niet kon of wat dan ook... Want in feite kun je die dingen ook gewoon zelf doen. Stel je hebt 1 dag in de maand/2 weken "Me-time" dat je met jezelf (eventueel met partner) iets gaat doen wat je/jullie anders nooit zouden doen... Gewoon om die sleur te doorbreken?

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:44

janderegelaa schreef:
Ragdollcat schreef:
Je moet niet denken dat alles vanzelf gaat, je moet ook zelf tijd en moeite in je eigen man steken en niet in een ander vent.

Geloof me, verliefdheid gaat over en dan gaat het over in vriendschap en houden van en je mag in je handen knijpen met zulke fijne man. Alleen jij ziet dat niet en kijkt enkel naar de ander, maar je zult van een koude kermis terugkomen, want je ergert je nu al aan de andere man........dat wordt niks.

Als jij niet oppast........zo andere 10 vrouwen voor hem hoor in jouw plaats die hem wel echt waardeerd.

Janderegelaa@, vind je het gek? als TS niet de moeite neemt voor haar man te gaan vechten dan zou ik ook geen moeite doen om die N. op zijn bek te gaan slaan. Nergens voor nodig, want het is zijn vrouw die zover heeft laten komen én hij gaf er toestemming voor, dat is toch anders.

Beetje revanche moet er wel zijn vind ik;-)


Mwoah. Soms is dat gewoon absoluut de moeite niet waard. Je kan ook veel voldoening halen uit van een comfortabel afstandje het treinwrak zien ontvouwen. O:)

BigOne
Berichten: 38272
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:45

Ts, lekker lol maken is leuk, je weer begeert voelen helemaal, snoepen uit de suikerpot zonder verplichtingen. Je zit op een punt dat je elkaar in de relatie voor lief neemt en dat is bloedlink. Als je nog niet weet wat je wilt en voelt, spreek dan eens met je man(als hij je tenminste nog wil) af dat jullie standaard één avond in de week iets leuks gaan doen. Verder vertel je weinig, hoe oud waren jullie toen jullie bij elkaar kwamen, praten jullie nog wel over wat je bezighoud of gaat ieder zijn gangetje, waren jullie elkaars eerste vriend vriendin? Het klinkt alsof je op een punt zit dat je zoiets hebt van: Is dit het nou. Eigenlijk wel want elke relatie waar je niets meer in stopt daar komt ook niets meer uit. Een relatie is keihard knokken, je man laat je los maar buiten het feit dat je even lekker gerollebold hebt ben je die ander eigenlijk al zat en merk je dat je met je man wel goed kunt praten, zet dat door, praat en blijf praten. Desnoods met een goede relatietherapeut om het in juiste banen te leiden. Voor jezelf, voor je man en vooral voor je kinderen. En leer tevreden te zijn met wat je hebt.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:51

Weet je TS? Het gedrag van je man kan er ook uit bestaan dat als jij straks besluit dat je met hem verder wilt gaan dat hij jou gewoon meedeelt dat het over en uit is tussen jullie....

Heb je hier al over nagedacht? Voel je je dan benadeeld door je man, omdat hij je gewoon naar N. heeft laten gaan? En ben je niet bang dat N. op een dag genoeg van je heeft? Denk maar niet dat je terug kunt naar je comfortabele leventje, misschien zit daar dan wel een andere vrouw. Hoe ga je dan met haar om? Heb je dan geen last van jaloezie als de rollen zijn omgedraaid? Kun je je kinderen delen met een andere vrouw?

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:01

Een scheiding en daarna de tijd van verhuizen, spullen verdelen, beslissingen nemen over co-ouderschappen of bezoekregelingen, dieren verkopen, werk zoeken, opvang regelen, verhuizen, de nieuwe partner van ex man tolereren en tegelijkertijd een prille relatie in stand houden...

Je kunt er van vinden wat je wilt maar zo'n periode is in elk geval niet saai!

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 03:33

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat jij ook daadwerkelijk de nachten weg bent. En je kinderen dan? Als ze 's nachts wakker worden en hun mama willen? Wat zegt hun vader dan? 'Die ligt bij een andere vent in bed na te denken over wat ze wil'.

Ik moet er niet aan denken dat ik niet bij mijn kinderen ben, ze niet in hun bedje kan leggen, ze 's morgens niet wakker kan kussen en aan kan kleden. Ze niet tegen me aan kan houden als ze bang wakker worden in de nacht.

De relatie tussen mij en mijn man gaat ook niet altijd lekker, maar als ik ooit een time-out nodig zou hebben, dan blijf ik bij mijn kinderen. Ik ben moeder op de allereerste plaats. De rest, inclusief ikzelf, is minder belangrijk. Mijn kinderen zouden hier nooit de dupe van mogen worden.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:06

Cayenne schreef:
Het eerste wat in me op komt: wat een lieve en geduldige man moet jij hebben dat hij je bij N laat slapen 's nachts.


ik weet niet of ze indien ze wil, wel terug mag komen....
zijn er meer die zeggen, ga maar dan, jouw keuze.......

en idd, de kinderen.
Snap daar niks van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:24

De post van Storm vind ik erg raak en waar... De kinderen zouden ten alle tijden voorop moeten staan...

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:48

Om heel eerlijk Te zijn, vind ik het vooral heel egoistisch van je. oh relatie loopt niet lekker, dag kids, dag man, ik ga even lekker bij een ander kijken hoe dat bevalt. Gevalletje Oude schoenen niet weggooien tot je nieuwe hebt ofzo? Ik vind het echt niet kunnen, niet naar je kinderen toe en niet naar je man toe.
daarnaast besef je je blijkbaar nu al dat N. Ook niet perfect is, en dat je eigenlijk heel goed met je man kan praten. Terug naar je man Dan, in relatie therapie, en hopen dat hij je kan vergeven voor wat je hebt gedaan.

KySv
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-07-15

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 08:31

Aan mezelf ben ik al weken aan het werken. Ik loop bij een psycholoog, denk over mezelf na zoals ik nog nooit gedaan heb en reflecteer veel over mijn eigen acties. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Dus ja, een deel van het probleem ligt ook bij mij.

Ik zie heel erg veel terug komen dat mijn man zo geweldig is dat hij dit doet. Mijn man doet echt alles voor me als ik dat aan hem vraag. Maar aan iedere persoon zitten ook negatieve kanten. En die negatieve kanten beginnen me gewoon echt op te breken. Ik wil niet te veel in detail treden, maar een van de kanten waar ik tegenaan loop is dat mijn man echt een hele donkere en depressieve kant heeft en sommige momenten heel negatief in het leven kan staan (toen ik hem leerde kennen had hij dit een heel klein beetje, maar de laatste jaren is het steeds erger geworden). In die momenten gebeurd het steeds vaker dat hij mij of het gezin mee trekt. Dat vraagt van mij ook een heleboel en ik merk gewoon dat ik dat niet meer trek.
Een mooi voorbeeld is een paar weken voordat dit alles ging spelen, ben ik een dagje met mijn ouders en de kids op stap geweest (alles vooraf in overleg met mijn man. Die moest werken en wilde er geen vrij voor vragen). Ik heb een super gezellige dag gehad, kom 's avonds thuis en mijn man weet net die opmerkingen te maken of zoekt ruzie zodat mijn hele dag verziekt is. En dat is niet een uitzondering, dat gebeurd regelmatig als ik wel een keer iets voor mezelf doe.

Ik heb al vaker getwijfeld of ik wel de juiste keuze heb gemaakt of misschien gebleven ben uit mijn eigen idealistische beeld (op redelijk jonge leeftijd huisje, boompje, beestje hebben). Ik heb voor mijn man nooit een echte relatie gehad. Ik was altijd meer van het type dat mannen gewoon als goede vrienden in mijn leven waren, maar nooit echt relatiemateriaal.

De gevoelens die ik heb gekregen voor N zijn pas gekomen, nadat ik voor mezelf de knoop had doorgehakt dat ik niet verder wilde in deze relatie, dit uit heb gesproken naar mijn man en we op dat moment allebei zo iets hadden van onze relatie werkt niet meer. Inmiddels zijn we een aantal weken en wat goede gesprekken verder en twijfel ik of ik idd de juiste keuze heb gemaakt toen ik zei dat ik niet verder wilde.
Verder is een van de problemen tussen mijn man en mij dat wij een verschillende behoefte hebben qua intimiteit en seks. Wat er op neer komt dat ik wel bij N slaap, maar dat er verder niet veel gebeurd in bed.

Dat ik 's nachts niet thuis ben is uit praktisch oogpunt. We hebben een paar weken geleden daar samen afspraken over gemaakt, waarbij het idee was dat we tijdelijk om de week thuis zouden wonen. Dat gaat in de praktijk wat moeilijker, omdat mijn man geen plek heeft om de week dat hij niet thuis woont naartoe te gaan. Dus hebben we het nu zo afgesproken dat ik 's ochtends vroeg thuis kom als hij naar het werk gaat. De hele dag de zorg voor de kinderen heb en weer ga als hij thuis komt. Twee avonden in de week eet ik thuis mee en op de sportavond van mijn man blijf ik tot hij terug is van het sporten.
Ik doe alles voor mijn kinderen, maar op dit moment gaat het gewoon niet goed als mijn man en ik te lang samen in hetzelfde huis zijn. Dat is ook niet goed voor de kinderen. Ik ben met de auto in 2 minuten thuis, dus als er 's nachts echt iets is wordt ik gewoon gebeld en rij naar huis. De kinderen meenemen naar het huis waar ik nu slaap is ook een optie, maar ik vraag me af of dat zo goed is voor de kinderen. Nu slapen ze gewoon in hun vertrouwde huis en is er voor hun zo min mogelijk verandering.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: relatieproblemen: ik worstel met mezelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:44

Als je dat maar niet in je hoofd haalt, je kinderen nog verder in de miserie slepen omdat jij je niet als volwassene kan gedragen. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden hoe jij bij een andere vent in bed slaapt, terwijl je thuis een man en kinderen hebt. Je bent ontzettend oneerlijk naar alle partijen.