legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:49

rea schreef:
En ook : ik pluis de volle stofzuigerzak na alvorens weg te gooien, zolang er een puzzel in de maak is. Je wilt niet weten hoe ergerlijk het is als je uiteindelijk een stukje kwijt bent. ^)

Heeeeeeeeeel belangrijk idd!!!!!
Ook altijd goed onder kasten en in kleding enzo kijken :')

Puzzels worden hier achteraf ook weer in de doos gedaan. Kan ik ze over een paar jaar nog 's maken :D

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:08

Ik meld me ook, héérlijk vind ik het, ik word er helemaal zennnnnn van :Z
Helaas heb ik er niet altijd even veel tijd voor, maar voor kerst heb ik 2 puzzels van disney gekregen (1000st), en die heb ik ondertussen gemaakt :)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:59

Vind puzzelen erg leuk, maar met de grootte van mijn woning en m'n jonge kat is het geen doen dus al een poosje niet meer gepuzzeld.
Wellicht als ik groter woon en dan de puzzels in een aparte, katvrije ruimte kan leggen weer. :)

Lees ik net de de JvH in combidozen verkocht worden bij Marskramer?
Komt me erg goed uit omdat m'n moeder graag een JvH of wasgij wil voor haar verjaardag, liefst een met 1000 stukjes.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:12

Mooie puzzels gezien.
Die onderwaterpuzzel vind ik prachtig.

Portamap ziet et handig uit.
Past hij ook echt op schoot?

Mijn puzzels gaan na het maken weer terug de doos in.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:17

Mijn puzzels gaan ook terug de doos in, al twijfel ik over die ik nu aan het maken ben :)
Gave puzzels komen voorbij, die van 10.000+, ik weet niet of ik daar het geduld voor heb hoor _O-

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:32

lor1_1984 schreef:
Lees ik net de de JvH in combidozen verkocht worden bij Marskramer?
Komt me erg goed uit omdat m'n moeder graag een JvH of wasgij wil voor haar verjaardag, liefst een met 1000 stukjes.

Ik heb al 2 van die dozen gehaald in het verleden, 3 x 1000 stukjes met poster van 35,99 naar 19,99. Ze zijn een paar keer per jaar in de aanbieding.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:34

Thnx, dsan ga ik dat even in de gaten houden. :)
Weet iemand ook de prijs van de normale JvH en wasgij puzzels van 1000 stukjes?

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:06

Hij past op schoot een 1000 stukjes past er mooi in.
en ruimt ideaal op.

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:22

kwii schreef:
Halen jullie de puzzels, (ook de grotere) weer uit elkaar als je ze helemaal gelegd hebt?
Lijkt me wel hartstikke leuk om een puzzel te maken, maar om hem daarna weer uit elkaar te halen eigenlijk niet. haha

Hier liggen ze op platen onder het logeerbed, niets is nog uit elkaar dus :). De 'kleintjes' (1.000 - 5.000) liggen vastgeplakt. De grotere niet, omdat die uit meerdere stukken bestaan en ik niet altijd platen heb die groot genoeg zijn.

Qua tactiek begin ik wel met de randstukjes. Daarna de kleur(en) die me het meeste is opgevallen tijdens het zoeken naar de randstukjes.

Mijn grootste nachtmerrie is inderdaad een stukje kwijt raken. Bij sommige leveranciers kan je overigens een missend stukje bij bestellen. Zie bijvoorbeeld Ravensburger:
Citaat:
Als je een stukje van de puzzel kwijt bent:
Helaas kan Ravensburger voor puzzels tot 9.000 stukjes geen afzonderlijke puzzelstukjes worden toegestuurd.
Een reden hiervoor is dat tijdens het drukproces kleine kleurverschillen ontstaan.
En nadat er ongeveer 60.000 puzzels zijn gemaakt, worden de snijmachines volledig vervangen, waardoor de stukjes niet meer in de eerdere edities van dezelfde afbeelding passen.
Voor de 9.000, 18.000 en 32.000 stukjes puzzel is het toesturen van ontbrekende stukjes wel mogelijk.
Ons serviceteam heeft daarvoor de volgende informatie nodig:
De aankoopbon + controlenummer van het bijbehorende polyzakje.
Digitale foto per email + de coördinaten van het ontbrekende puzzelstukje? Beschrijf elk stukje van boven naar beneden en van links naar rechts.

pinto_1

Berichten: 2560
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:58

Hee, leuk topic, hier nog een puzzelverslaafde... :o

Heb alle gelini puzzels gemaakt (weet niet waarom, maar die puzzelen gewoon zo lekker weg, haha). En de puzzels van Veerledec, onderwaterpanorama en de olifanten, waren ook erg leuk om te doen. Ben nu met een Wasgij puzzel bezig.
Meestal tussen de 1000 - 3000 stukjes, zoek nu weer een leuke van 3000. :)

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:22

Wat een leuk topic, ik maak ook graag een legpuzzel. Normaal gesproken maak ik puzzels van 1000 stukjes, maar aangezien ik deze in een of twee avonden af heb, wil ik nu graag voor de grotere uitdaging van een puzzel van 3000 stukjes gaan. Ik heb een mooie puzzel gezien, Jumbo en Clementoni hebben beiden dezelfde puzzel. Nu is de puzzel van Jumbo iets duurder, maar ik heb vernomen dat deze ook beter in kwaliteit is. Hebben jullie ervaringen met (een van) beide merken? Ik weet dat de kwaliteit van Jumbo goed is, maar Clementoni heb ik geen ervaringen mee.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:28

Clementoni ben ik nu 3 maanden mee bezig en vind het goede kwalitieit.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:34

Eigenlijk alle bekende/grote puzzelmerken zijn goed; Ravensburger, Jumbo, Clementoni, Educa, Heye, Schmidt.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:59

Wat leuk om die puzzel verhalen te lezen! :D

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:01

Ik vond mijn puzzel van heye kwalitatief toch een stuk minder dan die van ravensburger. Nou was die van heye ook de helft goedkoper ofzo.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:14

Ravensburger is één van de beste puzzelmerken idd.
MB is/was (weet niet of ze nog bestaan) ook een prima puzzelfabrikant.

Overigens heb je naast de kartonnen puzzels ook nog de (handgemaakte) houten legpuzzels; bijv. Stave Puzzles. Supermooi, maar ook superduur :')

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:16

Kan je altijd op marktplaats kijken , ik ben wel fan van oude puzzels je weet alleen nooit de staat en of hij compleet is..

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:42

Melanie_D schreef:
Wat een leuk topic, ik maak ook graag een legpuzzel. Normaal gesproken maak ik puzzels van 1000 stukjes, maar aangezien ik deze in een of twee avonden af heb, wil ik nu graag voor de grotere uitdaging van een puzzel van 3000 stukjes gaan. Ik heb een mooie puzzel gezien, Jumbo en Clementoni hebben beiden dezelfde puzzel. Nu is de puzzel van Jumbo iets duurder, maar ik heb vernomen dat deze ook beter in kwaliteit is. Hebben jullie ervaringen met (een van) beide merken? Ik weet dat de kwaliteit van Jumbo goed is, maar Clementoni heb ik geen ervaringen mee.

Clementoni is ook de mijne van 13.200 stukjes, ben er dus 2 jaar mee bezig :P en is prima kwaliteit.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:03

Ik heb net mijn puzzel van 1500 stukjes afgerond.. Nu ga ik ook aan de paardenrace beginnen.. Laatste die ik hier heb staan en niet recentelijk heb gemaakt.. Dan moet ik of een nieuwe kopen (wat erg :p) of 2 weken wachten

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:14

Ik ben bezig met deze JvH van 3000 stukjes, Safari:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:30

Mijne is echt te moeilijk en ik zie er niks van (stomme ogen en donker) , ligt niet in mijn straatje


Afbeelding

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:42

Ik maak er nu eentje waarvan ik de doos niet meer heb en niet eens weet of hij wel compleet is. En ik stel vast dat het zonder voorbeeldfoto wel echt veel moeilijker is. -O-

pjerJarig
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:48

Ik maak af en toe met mijn schoonmoeder puzzels meestal van 1000 stukjes, maar een paar maanden terug had ze 2 oude kleine puzzels gevonden. Een zelf gemaakte door oma. Echt gaaf al die gefiguurzaagde stukjes. En een hele oude met een piepklein voorbeeld plaatje wat niet helemaal overeen kwam met de puzzel en dan ook nog vreemd gevormde puzzelstukjes. Daar zijn we toch best nog even mee bezig geweest :-)


Afbeelding
en de oude

Afbeelding

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:51

Heerlijk zo'n oudje met allemaal gekke vormen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 16:18

Ik ben al weer een stukje verder. :=
Afbeelding