Wat te doen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 10:40

Oke, vanochtend met eerste echte '' aanrijding '' gehad. -O-

Jullie moeten me even helpen, ik weet namelijk niet wat ik moet doen.

Vanochtend rond 07:30 reed ik in de polder en was het dus nog flink donker. Ik probeer de situatie zo goed mogelijk uit te leggen dus hoop dat jullie hem begrijpen! Ik kwam van rechts, en bestuurder reed op voorrangsweg met daarvoor een traktor met een behoorlijk grote lading, die zijn knipperlicht naar rechts aan had! Daarachter zat een auto, ik zag dat hij aan het wachtte was totdat de traktor was afgeslagen, dus wat dacht ik (STOM) ik schiet er gauw even voor naar links! Nou niks aan de hand ging gewoon om de traktor heen met een ruime bocht, vervolgens staat meneer de bestuurder voor mijn gevoel express midden op de weg, waardoor we elkaar raakte. Ik zag meteen dat mijn spiegel in klapte (gelukkig) maar ik stopte natuurlijk meteen en heb me auto aan de kant gezet, zag in mijn spiegel dat meneer ook zijn auto parkeerde. Ik kwam me auto uit en riep meteen '' oh sorry meneer '' licht in paniek want ik schrok me werkelijk kapot. Waarop ik vervolgens een geschreeuw kreeg, '' SPOOR JIJ WEL HEB JE MOOI VOOR ELKAAR DIT GVD '' ik zei nou sorry mijn fout ik dacht dat u gewoon achter de traktor stond, maar kunnen we het oplossen. Waarop meneer weer zei Nee zoek het maar uit ik heb je kenteken ik bel de politie wel! Dus ik vroeg nog meneer ja maar wat is uw schade dan, waarop hij niet meer reageerde en naar zijn auto liep en wegreedt, :( Lekker balen dit dus, want onze auto's stonden ver uit elkaar en ik heb dus niet zijn auto kunnen bekijken of een foto kunnen maken van wat zijn schade is, ook zijn kenteken is bij mij niet blijven hangen omdat ik zo schrok.


Ik weet haast zeker dat hij geen erge schade kan hebben omdat mijn auto nauwelijks schade heeft...
Nou bokkers, ik weet het niet wat kan ik het beste doen?

DRESSAGEFAN
Berichten: 346
Geregistreerd: 22-10-09

Re: Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:44

Ik zou snel even zelf melding maken bij de politie, alvorens je vals beschuldigd wordt van vluchtmisdrijf...

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:45

Ik zou je verzekering direct op de hoogte brengen.
Zelf een schadeformulier invullen en direct foto's maken van je schade.
Zij kunnen jou schade vergelijken met de schade van de tegenpartij.

Niet te druk maken, mensen kunnem imponerem maar verzekering heeft het laatste woord

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:45

Volgens mij moet de politie ter plaatse komen als dat gewenst is na een aanrijding. Wat deze meneer dus heeft gedaan is niet ok en ook volgens mij niet rechtsgeldig.

Hoop voor je dat jouw auto nu ook niks mankeert, want nu kun jij ook geen kosten door je verzekering laten vergoeden..

Ben je zelf helemaal ok?

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:46

Dus hij stond voor jou gevoel op jou rijvak? Om de tractor voorbij te steken dan zogezegd, terwijl die aan het afslagen was?

Volgens mij is hij in fout dan?

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:47

Eigenlijk had je op dat moment zelf de politie moeten bellen. Die man had niet weg mogen rijden! Ik zou idd zelf nu nog even bellen voordat je idd zelf aan je broek hebt hangen dat je de plaats van het ongeluk hebt verlaten...

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:48

SheeNegro schreef:
Dus hij stond voor jou gevoel op jou rijvak? Om de tractor voorbij te steken dan zogezegd, terwijl die aan het afslagen was?

Volgens mij is hij in fout dan?

Als hij op zijn eigen rijvlak staat is hij niet schuldig bij mijn weten. Voor het gevoel is geen duidelijke graadmeter of dit werkelijk klopt.

TS: Melding politie + verzekeringen.

Heb je van hem een nummerbord? Type auto, beschrijving bestuurder? Iets?

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:49

heeft hij jui gegevens wel dan???? hij dreigt met de politie maar rijd vervolgens weg, volgens mij heeft hij dan pech want hij had dan moeten wachten op de politie.
wie er fout is tja denk jullie allebei. jij schoot voor de trekker langs en hij haalt in bij een afslag wat ook erg dom is.
ik denk dat je het beste kan doen wat hierboven is gezegd, de politie in lichten wat er gebeurt is en ook je verzekering en fotos van de schade maken zodat je bewijs hebt

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:55

@ meisje, aan een kenteken heb je genoeg

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:55

Ik zou idd de politie inlichten en je verzekering.
Grote kans dat die meneer niks meer laat horen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:00

Ik denk dat deze fijne meneer gebruik heeft gemaakt van de tactiek om je zo van slag te laten brengen dat jij niet meer durft om deze schade aanhangig te maken. Ik denk namelijk dat ie zelf ook wel wist dat ie zelf ook fout zat.....

Ik ben hier makkelijk in, hij rijdt weg zonder een formulier in te vullen of gegevens uit te wisselen, ik denk dat je hier nooit meer wat van hoort!

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:06

Zelf gelijk een melding maken bij de politie. Bij voorkeur voordat hij dat gedaan heeft. :)
Je bent verplicht om na een aanrijding kenbaar te maken aan de ander wie jij bent. Nu hij zo op hoge poten weg is gedaan, kon jij dat niet. Maar je weet natuurlijk niet wat hij gaat zeggen..

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:09

Oef, das niet leuk om mee te maken zeg :(:)

Melding doen bij de politie. Dan kan dat je niet verweten worden.
Ook al heb je weinig (geen) gegevens, het is altijd nuttig aangifte te doen.
Stel dat er wel van de tegenpartij bericht komt, heb jij ook al een melding staan bij de politie.

Verder zou ik je verzekering even bellen en het uitleggen wat er gebeurt is. Stel dat het tot een zaak komt, heb jij genoeg bewijs dat je niet eens de kans hebt gehad het netjes op te lossen met de tegenpartij.

Verder is de man al in "overtreding" omdat hij na een aanrijding met jou, is weg gereden en niet zijn gegevens bij jou heeft achter gelaten.

Ik hoop dat de schade aan je auto mee valt :j

Brilletje
Berichten: 609
Geregistreerd: 17-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:11

Ik zou zelf contact opnemen met de politie en met de verzekering. Hij rijd door naar een aanrijding en of je nu schuld hebt of niet, volgens mij mag dat niet.

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 11:20

heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga inderdaad zelf alvast maar de politie op de hoogte brengen. Want het zou natuurlijk wel heel erg zuur zijn als meneer andere schade opgeeft dan dat er werkelijk vanochtend is beschadigt.. Hopelijk was het maar een dreigement van meneer. Ik heb helaas niet onthouden van zijn kenteken, alleen heb ik onthouden dat het een zwarte peugot was daar zal ik niet veel aan hebben helaas -O-

Volgens mijn vader kan ik ook altijd zeggen dat ik het niet heb gedaan, omdat die man geen bewijs heeft?

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:25

FemkeUtah schreef:
heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ga inderdaad zelf alvast maar de politie op de hoogte brengen. Want het zou natuurlijk wel heel erg zuur zijn als meneer andere schade opgeeft dan dat er werkelijk vanochtend is beschadigt.. Hopelijk was het maar een dreigement van meneer. Ik heb helaas niet onthouden van zijn kenteken, alleen heb ik onthouden dat het een zwarte peugot was daar zal ik niet veel aan hebben helaas -O-

Volgens mijn vader kan ik ook altijd zeggen dat ik het niet heb gedaan, omdat die man geen bewijs heeft?


Eerlijkheid duurt het langst! Je weet nooit wie het gezien heeft...... misschien de boer op de traktor wel...... Dus , nee niet liegen! Die man heeft al zijn rechten al verspeeld door weg te rijden zonder zijn gegevens achter te laten.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:30

Hoeveel schade heb je zelf? Anders zou ik gewoon de claim van zijn verzekering afwachten en verder niks doen. Eventueel kun je aangifte doen ivm met doorrijden van de tegenpartij.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:31

Stel hij probeert het wel te verhalen, jij zegt dat jij het niet was en ze gaan je auto bekijken. Tja, dan heb je schade en kan ontkennen niet meer. Je kunt altijd zeggen dat er een ander achter het stuur zat, maar dat wordt vrij kansloos denk ik. Gewoon eerlijk zijn :) :j

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:32

Hele wilde gooi dat de beste man zelf geen autoverzekering had.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:40

Meneer reed op een voorrangsweg en was zo te lezen toch de tractor aan het inhalen (terwijl deze afsloeg).
Dat hij dan over de middenlijn reed is logisch, hij was waarschijnlijk net weer aan het terugsturen naar zijn eigen weghelft.

Ook al reed hij nog op de linkerbaan, dan alsnog had hij voorrang, omdat hij op een voorrangsweg reed.

Waarschijnlijk hoor je er niets meer van hoor.
Hij moet bewijzen dat jij het geweest was, en als jij geen schade hebt wat terug te voeren is naar het ongeval kunnen ze niks doen.