Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:49

Maar dan is de wil om uit huis te gaan dus blijkbaar niet groot genoeg? Er zijn de mogelijkheden maar als je daar geen zin in hebt of zonde vindt of wat voor reden dan ook, dan is de wil niet groot genoeg. Ik probeer dus alleen maar aan te geven dat het cliche waar een wil is, is een weg wel degelijk klopt. Wij hebben gebikkeld voor een toekomst samen en daarbij ook de kosten voor een hoop dieren incl. paard, maar wij wilden samen verder. Dat was het allerbelangrijkste en ik heb nooit een seconde spijt gehad.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:51

Dat ben ik wel met Selka eens inderdaad. De nood is dan toch niet hoog genoeg (en ik zeg niet dat dat een slecht iets is, ik snap het helemaal. Had zelf al jaren eerder op een kamer gekund maar dat wou ik niet), maar des te beter dat je van jezelf weet wat je wil. Dan zit er alleen niets anders op dan gewoon te wachten tot je wel de middelen en kansen hebt :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:51

Tja ik zie het niet zitten om in een ruimte kleiner dan 45 m2 in een achterstandswijk te gaan zitten, terwijl ik thuis meer ruimte heb en t dan beter heb. Bespaar ik dat geld liever en koop straks een mooi appartement :j

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:51

Geryon schreef:
imd schreef:
Geryon, sta je zelf ook ingeschreven? Ik heb meerdere verhalen om mij heen van mensen die samen staan ingeschreven en dat het stukloopt, zou zonde zijn. Nu zeg ik natuurlijk niet dat jullie dat gebeurt, maar better safe than sorry denk ik zelf altijd..


Ja je hebt helemaal gelijk hoor. In mijn eentje wonen is voor mij geen optie, dus het is toch met hem wonen, of thuis blijven. Daarom schrijf ik me niet in (geld hard nodig). En je mag ook niet beide ingeschreven staan als je toch samen een woning zoekt. Maar ik denk wel dat ze het kunnen splitsen en ik dus wel dan mijn opgebouwde jaren nog heb. Zal er eens achterna gaan.


Dat vind ik raar, om jezelf zo afhankelijk van je vriend op te stellen, ze gaan jullie jaren echt niet splitsen mochten jullie niet meer samen gaan zoeken.
Ik heb zelf 1,5 jaar samen gewoond, (bij hem ingetrokken, huis stond op zijn naam) helaas stuk gelopen dus weer terug bij ouders.
Ondanks dat ben ik ingeschreven blijven staan bij de woningcorporatie sociale huurwoningen.
Maar goed ook want hierdoor mocht ik het financieel redden zou ik weer op mijzelf kunnen gaan.

Als je echt op jezelf wil is er een weg, die weg is niet makkelijk maar als je graag genoeg wil.
Neem krantenwijken s'ochtends, s'avonds extra werken etc. je krijgt ook huurtoeslag,zorgtoeslag als je minder dan x bedrag verdient. Uitzet kun je nu al bij elkaar sprokkelen, gratis dingen ophalen of via via kun je ook aan genoeg spullen komen.

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:52

Natuurlijk zou ik nu het huis uit kunnen en ergens in een pauper wijk kunnen gaan wonen waar ik niet alleen de straat over durf en elke maand m'n tenen moet krommen omdat ik niet weet of ik wel rond ga komen. En 2 uur eerder van huis moet vertrekken omdat er geen fatsoenlijk ov is om naar school te komen. Iedereen heeft eigen eisen die hij of zij stelt voordat ze uit huis gaan, deze zijn voor iedereen verschillend. Ik wil héél graag uit huis, maar wel onder bepaalde voorwaarden en die kunnen nu nog niet gerealiseerd worden, dus met die woorden is het nu voor mij nog niet mogelijk om uit huis te gaan.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:55

Ik haak ook meer in de op de topictitel JLLN_ namelijk ik wil wel maar KAN niet. Wij moesten bijvoorbeeld na 2 maanden samenwonen noodgedwongen verhuizen naar een woning die 400€ per maand duurder was. We konden weer thuis gaan wonen, maar wij hebben ervoor gekozen meer uren te werken, meer baantjes aan te nemen en ik ben stallen gaan mesten om mijn paard te betalen :)

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:59

Ik snap je hoor :j En ik denk ook wel dat veel mensen gewoon bepaalde eisen stellen aan het uit huis gaan. Zo durft de topic starter niet alleen te gaan. Dus ik weet niet in hoeverre je het "niet kunnen" echt letterlijk moet nemen. Iedereen kan uit huis wanneer je geen eisen stelt.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:02

Ja dat is waar :) Wij hebben natuurlijk ook wel een dosis geluk gehad dat er zoveel werk voor ons beschikbaar was, dat wij lieve ouders heb die gewoon een huishoudelijke apparatuur (wasmachine, droger) voor ons kochten en wij waren met zijn 2en dat scheelt ook wel.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:49

Ik heb kort op mezelf gewoond (naja, met mn nu ex), we hadden de woning genomen op mijn inschrijfjaren (hij was niet in deze regio ingeschreven). Helaas ging het snel mis en vertrok hij terug naar zijn ouders. Ik kon het echter uiteindelijk toch niet betalen in mn eentje en moest ook terug naar mijn ouders. Op zich geen grote ramp, kan het erg goed met de vinden, maar ik mis toch wel de vrijheid.

Zou dolgraag weer n eigen huisje willen, maarja...ik ben onverwachts weer gaan studeren dus ben nu toch wel blij dat ik thuis woon. Maar ik mis de rust en alles om een eigen huisje heen (zoals huisdieren...) wel heel erg. Ook toen ik fulltime werkte was het voor mij in mn eentje helaas niet te betalen. Op kamers doe ik niet (ben ondertussen ook al 25, ik hou van mn rust en niet van feesten, drukte oid) en ik sta dus sinds vorig jaar weer opnieuw ingeschreven bij de woningbouw... maarja, je maakt hier pas kans vanaf 5 jaar dus voorlopig heb ik daar nog niks aan.

Particuliere en vrije sector is ook onbetaalbaar voor mij. Dus de enige optie zou zijn om te gaan samenwonen, maarja daar heb je wel een vriend voor nodig :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:58

Houd je je jaren niet gewoon Calanddra? Of had je je uitgeschreven?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:01

Nee helaas niet, als je n huis neemt raak je alles kwijt :\

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:12

pluche_pluus schreef:
Geryon schreef:

Ja je hebt helemaal gelijk hoor. In mijn eentje wonen is voor mij geen optie, dus het is toch met hem wonen, of thuis blijven. Daarom schrijf ik me niet in (geld hard nodig). En je mag ook niet beide ingeschreven staan als je toch samen een woning zoekt. Maar ik denk wel dat ze het kunnen splitsen en ik dus wel dan mijn opgebouwde jaren nog heb. Zal er eens achterna gaan.


Dat vind ik raar, om jezelf zo afhankelijk van je vriend op te stellen, ze gaan jullie jaren echt niet splitsen mochten jullie niet meer samen gaan zoeken.
Ik heb zelf 1,5 jaar samen gewoond, (bij hem ingetrokken, huis stond op zijn naam) helaas stuk gelopen dus weer terug bij ouders.
Ondanks dat ben ik ingeschreven blijven staan bij de woningcorporatie sociale huurwoningen.
Maar goed ook want hierdoor mocht ik het financieel redden zou ik weer op mijzelf kunnen gaan.

Als je echt op jezelf wil is er een weg, die weg is niet makkelijk maar als je graag genoeg wil.
Neem krantenwijken s'ochtends, s'avonds extra werken etc. je krijgt ook huurtoeslag,zorgtoeslag als je minder dan x bedrag verdient. Uitzet kun je nu al bij elkaar sprokkelen, gratis dingen ophalen of via via kun je ook aan genoeg spullen komen.


??? Wat een rare reactie. Ik kan niet in mijn eentje wonen wegens stoornissen, dus ik ga samenwonen met hem of ik woon thuis. Hoe stel ik mij precies afhankelijk van hem op? :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:22

Calanddra schreef:
Nee helaas niet, als je n huis neemt raak je alles kwijt :\


Dat is wel heel erg balen dan!! Wij huren het huis van een kennis en zijn nu op zoek naar een koopwoning. Zo te horen moet ik blij zijn nooit te maken te hebben gehad met een woningbouwvereniging.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 14:23

JJane schreef:
Is het niet wat om ondertussen te kijken of je aan je paniekaanvallen kan werken? Dit belemmerd je best in je toekomst als ik het zo lees en dat is toch jammer. Hoe eerder je dit hebt opgelost of verbeterd hoe langer je er profijt van hebt in je leven.


Ik ben al bij een psychologe geweest hiervoor en de behandeling hebben we afgesloten. Ik heb er al bijna geen last meer van. Ik ben dit jaar zelfs met het vliegtuig geweest :j En vorige maand had ik 5 feestjes in 1 week, en dat is eigenlijk gewoon goed gegaan. (Toen zaten we erover te praten of ik 1 feest wel aankon haha). Ik had dit een jaar geleden nooit kunnen doen. Het gaat dus eigenlijk hartstikke goed. Maar in m'n eentje wonen wil ik sowieso niet. De grootste reden hiervoor is eigenlijk dat me dat hartstikke saai lijkt :j

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:27

Het is net zo saai als je het zelf maakt natuurlijk. :)

Als je vaak met vrienden afspreekt, een sociale kring in je omgeving opbouwt valt dat an sich best mee.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:04

Klopt, maar eenmaal thuis is het toch maar alleen. En een hond nemen is dan toch ook wel weer anders dan een mens ;) Verder zou ik écht rondom amsterdam willen wonen en daar ken ik eigenlijk niemand. Dus dan is het fijner als je met z'n twee bent :)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:20

Ik vind het ook saai hoor. Sinds ik weer single ben vind ik het maar niks. Mijn huisgenoten zijn er bijna nooit, zit je daar lekker te zitten in je eentje. Nu heeft het er ook wel mee te maken dat ik een hele nieuwe vriendenkring moet gaan opbouwen omdat ik 2,5 jaar aan mijn ex heb 'gehangen'.
Ik heb wel een hamster maar die knuffelt niet terug :')

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:23

Ik denk dat dit topic nu meer thuishoort op LZP, gezien de vragen/tips die TS ontvangt. :)

MW -> LZP

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:25

Kan iemand me misschien uitleggen wat dit betekend? ^^^

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:31

Dat je topic is verplaatst naar een andere onderwerp op het forum.

Ik snap je trouwens ook helemaal, ik ben 21 en ook ready to go zeg maar.
Alleen het financiele plaatje wil niet echt :')

Ik woon dus thuis, werk niet fulltime omdat ik nog deeltijd studeer, ik heb 2 ponys die écht niet weg gaan!
Over 4 jaar studeer ik af, dan ben ik 25/26 en dan hoop ik zo snel mogelijk te kunnen gaan :P Of misschien daarvoor al.

Het moet ook op je pad komen, met werk enzo.
In deze tijd is het gewoon moeilijk en zeker als je 2 paarden hebt staan..

Maar heuj, ik heb het niet slecht thuis en mag gewoon blijven, dus voorlopig 'profiteer' ik daarvan.
Maar as soon as I can go.. I'll go!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:00

Ah zo, dank je!

En ja dan snap ik dat je nog even thuis blijft hoor haha. Heb het ook niet slecht maar begin me gewoon steeds vaker te irriteren. Maar dat is misschien logisch. En inderdaad, het moet op je pad komen. Komt vast allemaal goed! :j

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:04

Ik irriteer me ook thuis :') Aan mijn zus die 24/7 thuis is onderhand..
Maar goed,, ik hou in mijn hoofd 'Er komt een dag dat ik een plek voor mezelf heb!' Haha

Het zou misschien ook wel veel makkelijker zijn als ik geen paard zou hebben, maar dat is een keus die ik bewust heb gemaakt en echt over heb nagedacht en heb er geen moment spijt van.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:05

_Nancy schreef:
Ik irriteer me ook thuis :') Aan mijn zus die 24/7 thuis is onderhand..
Maar goed,, ik hou in mijn hoofd 'Er komt een dag dat ik een plek voor mezelf heb!' Haha

Het zou misschien ook wel veel makkelijker zijn als ik geen paard zou hebben, maar dat is een keus die ik bewust heb gemaakt en echt over heb nagedacht en heb er geen moment spijt van.


Dan zou ik als ik jou was als je je irriteert lekker naar je paard toe gaan <3

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:30

Selka schreef:
Calanddra schreef:
Nee helaas niet, als je n huis neemt raak je alles kwijt :\


Dat is wel heel erg balen dan!! Wij huren het huis van een kennis en zijn nu op zoek naar een koopwoning. Zo te horen moet ik blij zijn nooit te maken te hebben gehad met een woningbouwvereniging.

Is toch niet zo heel raar? Anders krijg je dat alle 40plussers super veel punten hebben en alle goede huizen krijgen. Dan heb je als 30minner helemaal geen kans meer.
Bovendien krijg je dubbele punten per maand als je je opnieuw inschrijft terwijl je bij een van de verenigingen huurt :) Om de doorstroming te bervorderen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:33

Hier werken ze niet met punten, maar met inschrijftijd. En mijn ex en ik hebben onze inschrijving wel gesplitst toen het uitging. Dat kan hier gewoon.