Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:42

Ayla_4Ever schreef:
takkie_muis schreef:
Ik heb weleens geprobeerd maar niks voor mij :') , en ja apart volk die bokkers ze meoten vaker de speeltuin in!

Misschien is een Bokt gaat de speeltuin in Meeting een goed idee :D

Hahaha _O- I'm in!
Ik snapte dit ding ook nooit haha :')

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:13

Bopje schreef:
Dat is een speeltoestel voor kinderen, die kan draaien. Vroeger gingen we altijd met zijn allen erop rennen en dat ging dan steeds harder en dan net zolang totdat iedereen eraf lag.

Edit: Of heb ik het plaatje nu verkeerd begrepen ? :P

Dit doen wij ook, eigenlijk doen we dit omdat we anders toch niet weten voor wat het zou kúnnen dienen? :P ik volg hoor! :D

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:11

RdLFoto schreef:
Een soort hamsterrad voor kinderen. :')


Hier in de buurt heeft een speeltuin echt zo'n houten looprad waar kinderen in kunnen rennen, dat is helemaal een loop rad xD

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:46

haha ik heb hem ook wel eens zien staan en nooit geweten wat dus de bedoeling was.. :')

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:20

Zo'n houten looprad vond ik als kind heel erg leuk om te doen, en volgens mij voor een lomp geval als ik zelf ook veel veiliger :D .

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:31

Ben ik de enige die zich afvraagt waarom 1 streep groen is en de rest oranje? :Y)

Edit: laat maar, ik lees weer niet goed :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:23

Kwanyin schreef:
Zo'n houten looprad vond ik als kind heel erg leuk om te doen, en volgens mij voor een lomp geval als ik zelf ook veel veiliger :D .


Zal ik je vertellen dat wij er eentje hebben met een stopknop in geval van nood? _O-

roombolletje
Berichten: 1212
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:32

nathalie2302 schreef:
Maar 1 keer is er 1 van de versie op rubber tegels gevallen en toen besloten ze meteen alle 3 dat die "niet zo leuk" was. Is een speeltuin vlakbij mijn ouders waar ze bijvoorbeeld ook een hele foute klimmuur en een rondgebogen/gedraaid (hoog) klimrek hebben. Ik vind die hele speeltuin niet echt getuigen van goede keuzes als het op veilige speeltoestellen aankomt.


Toevallig in Elburg?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:34

Ik zag ook een plaatje met ring in het midden... dan is die van jullie misschien niet compleet, geld gebrek? :Y)
Als je echt op dat ding moet gaan rennen, lijkt me een lekkere tandenbreker/ballenbreker

edit: als je die stopknop gebruikt terwijl je heel hard gaat, vlieg je er dan alsnog niet met een rotgang vanaf?
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 21-11-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Poess91

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:35

Ik liet de kinderen erop zitten, zodat ze goed vast konden houden.
En ik maar voorzichtig rond draaien haha :')

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:35

Doanique schreef:
Kwanyin schreef:
Zo'n houten looprad vond ik als kind heel erg leuk om te doen, en volgens mij voor een lomp geval als ik zelf ook veel veiliger :D .


Zal ik je vertellen dat wij er eentje hebben met een stopknop in geval van nood? _O-

Een stopknop? :') Draait die automatisch misschien, bij ons in de speeltuin vroeger had je er eentje die je zelf aan aan het draaien moest krijgen door er als een hamster tegen de lopen :D .

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:38

Je moet er een soort zijwaarts op lopen en dat gaat dag ding steeds sneller en dan is het de kunst om iedereen eraf te mieteren terwijl je er zelf nog op staat.
Ik kan het best goed :')

Anoniem

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:41

Nee je moet er net als een hamster inlopen! Maar sommige kinderen renden zo hard dat ze vielen, dan kon je dat ding op de rem zetten met die stopknop.

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:49

Misschien in het kader van de bezuinigingen, maar heb ze toch ook echt gezien, en uitgeprobeerd, zonder dat die ronddraait...dus gewoon een vaststaande ring..Een ronddraaiende vat ik nog wel, maar een vaste?!

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:51


Anoniem

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:54

Ja!

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:57

Aha, die ken ik wel ja! Veel leuker als dat ding uit de op. :))

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:57

Toen ik met vriendinnen was kamperen stond dat ding er ook.
Wij gingen er gewoon een beetje op zitten en af en toe een rondje draaien en staan en de rest laten duwen enzo. Haha

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:57

Doanique schreef:
He maar die andere staat ook bij ons in de speeltuin, een zigzag-gevormd langwerpig ding ( := ), dat schuin naar beneden loopt en opzij kan kantelen... Wasdadan?

Evenwichtsbalk :)

De supernova staat hier gelukkig op gras! Dus het vallen valt mee :D zolang ze maar niet op dat ding of elkaar lazeren :')

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:07

hannah41 schreef:
Doanique schreef:
Nee je moet er net als een hamster inlopen! Maar sommige kinderen renden zo hard dat ze vielen, dan kon je dat ding op de rem zetten met die stopknop.

Zo'n ding?
http://www.hivnet.org/blogs/sithembile/ ... ooprad.jpg


En daar deden ik en mijn vrienden altijd dit mee. Voorbeeld filmpje:



Alleen gingen wij veel harder, zo hard zelfs dat je met losse handen kon liggen. En heerlijk dat ik het vond :')

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:08

Doanique schreef:
Nee je moet er net als een hamster inlopen! Maar sommige kinderen renden zo hard dat ze vielen, dan kon je dat ding op de rem zetten met die stopknop.

oh hahaha :')

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:32

vuurneon schreef:
Doanique schreef:
He maar die andere staat ook bij ons in de speeltuin, een zigzag-gevormd langwerpig ding ( := ), dat schuin naar beneden loopt en opzij kan kantelen... Wasdadan?

Evenwichtsbalk :)

De supernova staat hier gelukkig op gras! Dus het vallen valt mee :D zolang ze maar niet op dat ding of elkaar lazeren :')


Wij gebruikte dat schuine ding als glijbaan. Zat vast aan een soort klimrek/hindernisbaan kon me er altijd heel goed mee vermaken. http://www.kompan.nl/producten/klimtoestellen/Aldebaran-GXY941

De supernova gebuikte wij door er op te zitten en dan 1 iemand te laten rennen zodat je heel hard ging, kreeg jee een achtbaan gevoel van. Die bij ons in de buurt is ook hoger.

Staat daar een plato met een paal in het midden en als je dan je zelf laat daaien en je dan klein maakte ging je opeens heel hard. Was echt heel leuk.
http://www.kompan.nl/producten/draaitoestellen/Spica-groen-draaitoestel-GXY8014
Laatst bijgewerkt door kosseh op 21-11-13 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:36

ik heerenveen staat ook een soort draai ding.. heel hoog, en dan hangt er 1 en staat een ander erop... ook zo'n veilig ding... zodra je over het kantel punt heen bent ga je met een rotgang naar beneden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:41

Superleuk ding hoor *D
Met m'n oppaskindjes eens naar het strand waar ook dit ding stond..
Met zn allen erop staan en dan lopen.. Totdat iedereen er af gevallen is :')

zelf ben ik eens naar binnen gevallen en kwam ik keihard met m'n hand tegen de rand aan de andere kant :') Ik wordt er echt te groot voor :')

Best leuk, als je geen wankelig geval als mij bent XD


xx

Anoniem

Re: Hoe moet je dit in godsnaam gebruiken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:19

Levensgevaarlijk al die speeltoestellen _O-!