Def schreef:Ik denk dat TS ook goed moet nadenken wat voor invloed de scheiding op haar zoontje moet hebben.
Je schrijft in je eerste post dat hij er niet zoveel last van lijkt te hebben, maar ik vind dit soort dingen juist typisch voor kinderen die zich ineens anders gaan gedragen of 's nachts niet meer goed slapen.
Ik vind het erg apart dat mensen hier van allerlei verhalen over geesten neerzetten, terwijl TS zo duidelijk aangeeft dat dit kind net iets heel ergs heeft meegemaakt.
Ik werk al jarenlang met kinderen/jongeren met gescheiden ouders (niet alleen gescheiden ouders maar toch een hoop) en maak dit soort dingen erg vaak mee. Kinderen uiten zich anders dan volwassenen en vaak doen ze dingen waaruit je niet meteen kan opmaken dat dit door de scheiding komt.
Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar misschien zou je met hem over de scheiding kunnen praten en erachter komen hoeveel dit met hem doet op dit moment.
Eerlijk gezegd vind ik deze twee keer dat het gebeurd is niet zo zorgwekkend, zeker niet omdat je zoontje de scheiding net heeft meegemaakt. Maar als het erg lang gaat duren, zou ik eerder denken aan een goede kinderpsycholoog die jou en je zoontje kunnen helpen hiermee.
daarom gaf ik het ook aan, overdag is hij zich zelf.
maar kinderen schijnen die dingen ook s'nachts te kunnen verwerken. dit heb ik dus ook in mij openings post er bij gezet