Help! Achtervolgd door een kennis uit vorig leven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Help! Achtervolgd door een kennis uit vorig leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:08

In mijn vorige leven ben ik een kat geweest :j , alles wijst er op. 's Winters kruip ik in een holletje tegen de verwarming, 's zomers zoek ik nét dat ene plekje in de zon op. Ik kan, als ik op bed lig, me in de raarste bochten wringen, en dat ligt ook écht lekker, tot grote verbazing van de meesten. Als mijn vriend mij te lang loopt te plagen, ga ik blazen. Als je in mijn gezicht blaast, reageer ik hetzelfde als een kat. Dit bewijst mijn vriend nogal eens naar mijn zusje, door eerst een van de stalkatten te roepen, recht in het gezicht te blazen, en vervolgens dit geintje bij mij te herhalen als hij voor mijn neus staat. En zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat kleine dingetjes.

Nu is er echter sinds een tijdje regelmatig een kat die in de tuin opduikt. Hij gaat dan recht onder mijn raam zitten miauwen. Volgens mijn vriend kent die kat me dus uit mijn vorige leven als kat, wat ik erg knap van dat beest vind. Vandaag probeerde ik hem de tuin uit te jagen, maar daar had hij weinig boodschap aan. Ik had hem eindelijk een beetje uit de buurt, zelfs aan de voorkant van het huis, en liep weer terug via de achtertuin naar binnen. Echter, hij moet me in het schuurtje gehoord hebben, want ineens hoorde ik hem aan de voorkant bij de schuurdeur! Ik heb hem toen maar genegeerd, maar wel bedacht hoe ik hem vanaf mijn kamer weg kan jagen, want een raampje open en naar hem blazen werkt dus niet. In het schuurtje hebben wij nog waterpistooltjes liggen, en ik heb er nu dus een geladen op mijn kamer staan. Het grote probleem is nu dat hij inmiddels wel enigszins door heeft dat hij weg moet, want hij gaat nu óf uit zicht zitten miauwen, óf tegen de tijd dat ik met waterpistool bij het raam sta, is hij hem gesmeerd. Van liefdevolle serenades onder het raam begint dit toch langzamerhand richting stalken te gaan, hoewel hij het vrij openlijk blijft doen.

Hoe kan ik nu deze kat laten weten dat ik hem toch écht niet moet, en mijn leventje als mens wel fijn vind zo? Zelfs mijn ouders valt deze (inmiddels niet meer zo geheime) aanbidder op, en zij willen hem net als ik de tuin uit krijgen en houden.

Even voor de duidelijkheid: wij vinden katten écht wel leuk, alleen niet in onze tuin. We hebben zelf twee konijnen, en vijver vol met vissen, en er komen een hoop vogeltjes op bezoek. Dit willen we allemaal graag zo houden, en dus geen katten in de tuin, los van de kattenschijt. Ik word echt helemaal gestoord van dat beest :') dus nu maar hopen dat hij weg blijft, en anders krijgt hij van boven de volle laag.
En voor de moraalridders hier op bokt, het is geen supersoaker of iets, het is een simpel waterpistooltje, kattebeest houdt er dus niks aan over als ik hem raak, behalve een licht nat pak, en de herinnering dat dat in onze tuin gebeurt. Alle beestjes leven nog, en er is niks aan de hand.

Sasqiua

Re: Help! Achtervolgd door een kennis uit vorig leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:16

Hahahahahahahaha! Ik moet tocht wel even lachen om je tekst!

Verder heb ik geen idee hoe je een kat uit de tuin kunt houden.
Bestaat er niet zoiets dat een hoge toon maakt dat katten niet leuk vinden?
Wat je bijvoorbeeld ook voor mollen hebt?
Of iets wat ze niet lekker vinden ruiken? Mijn buurvrouw had het wel eens over cacaodoppen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:16

Markeer je terretorium zoals een kat het doet, overal plassen en een keertje een blaas gevecht houden :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:17

Je kan toch van die speciale spray kopen?

Maar wat heb je bijzonder goed geschreven! ge-wel-dig!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:18

xSCWx schreef:
Markeer je terretorium zoals een kat het doet, overal plassen en een keertje een blaas gevecht houden :D

Haha, slim plan. Kan niet moeilijk zijn als je in je vorig leven kat was :Y)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:19

xSCWx schreef:

_O- :')

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:19

xSCWx schreef:

Of krabben? :D

Laag gaan zitten en er naar toe sluipen?

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:31

Hahahaha. Geweldig!

Weet je van wie de kat is?
Wij hadden ook zo'n kat die op een nacht opeens aan kwam lopen (dachten door het miauwen dat het een van onze eigen katten was) en kwam steeds terug. Na een tijdje kwam ze ook binnen en gaven haar eten omdat we bijna zeker wisten dat het een zwerfkat was. Ik heb toen nog heel de buurt rond gevraagd maar niemand kende de kat. Uiteindelijk laten kijken of ze een chip had en die had ze niet. Omdat we al twee katten hadden, hadden we haar naar het asiel gebracht. Miin ouders wilden toen geen drie katten.

Van die kattenkorrels, zodat hij niet meer bij jou in de tuin wilt?
Ik weet geen oplossing, sorry. :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:38

Voorlopig houd ik het op mijn waterpistooltje, het blazen was hij straks ook al niet van onder de indruk -O- . Een andere kat was van de week met mijn moeder wel de klos, en kreeg zijn kop onder de kraan in de tuin. We zijn er al achter dat de wijnruit, die tegen katten en honden zou moeten helpen eerder tegen mij dan tegen die beesten helpt :') , mán wat stinkt dat als het nat is :j .
Van wie hij precies is weet ik helaas niet, in ieder geval hier in de buurt. Straks mijn moeder maar eens vragen of zij het weet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:44

Hahaha you just made my day! _O-

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:46

Hahahahaha. :')
Ik moet wel zeggen... Die kat heeft wel een erg lang leven als hij je van je vorige leven kent. :j
Hij heeft het erg netjes gedaan met z'n 9 levens!

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:51

Tja dan toch maar de supersoaker :=
Of de tuinslang
oee bak met water over hem heen
(Okay de laatste gaat tever) :oo
Je hebt toch ook van die hoge pietjes die katten niet leuk vinden misschien moet je dat proberen

Maar wat kan jij geweldig schrijfen! _O-

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:54

Hahahahahahahaha _O- .

Cacao doppen al geprobeerd? Alhoewel bij ons werkt dat niet gezien alle cacao doppen weg gewaaid zijn en alle katten schijt weer vrolijk terug komt in de voortuin, we hebben van die borders en ook precies een voor de uitbouw en dus als ik raam in keuken op kiep stand zet komt de katten schijt er zo door naar binnen, waardoor ik het raam al niet eens meer open durf te zetten :o.

Verder heb je ook iets van schrik draad o.i.d.

Koffie prut schijnt ook te helpen hebben we ergens gelezen alleen hier bij ons niet.

Voor ons dus nog niet DIE ene gouden tip :o.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:48

Territorium afbakenen zullen we overigens maar niet doen, zitten vol aan de doorgaande weg, toch niet zo'n behoefte aan :') .
Laatst bijgewerkt door Merileth op 30-05-13 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:49

Help, nu komt er nog een kat die serenades geeft bij, vanaf een dakje aan de achterkant van de tuin :') . Hmmm, ik moet in dat vorige leven wel erg populair geweest zijn :Y) .
Wel grappig overigens, zit je samen tv te kijken, vlieg ik weer overeind 'volgens mij hoor ik hem weer', terwijl verder niemand dat beest hoort :') . Dacht even dat ik gek werd, maar toen bleek het dus die nieuwe vanaf een ander plekje te zijn.

Selente: zuinig met de 9 levens omgegaan, of gewoon weer een kat geworden? Of ben ik er gewoon niet zo zuinig mee omgesprongen en daarom maar mens geworden? Kan ook nog eigenlijk := .

Even gevraagd, maar de betreffende kat is ons inderdaad niet bekend. Nieuwe kat verdenken we ervan mogelijk een tweede buurkat te zijn, de eerste zit alleen nog maar verlangend onze tuin in te kijken als ik hem zie. Eerste buurkat wel te verstaan, met de natte kop. Het gaat hier inmiddels dus al om 3 katten.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:54

Je moet wel een erg goede en brave kat geweest zijn natuurlijk! Anders kwam je nooit in die hogere rang als mens terecht. :=
Het is inderdaad mogelijk dat die kat opnieuw kat is geworden, maar dan weet die nog wel erg veel van z'n vorige leven... :x

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:07

Wat een heeerlijk verhaal heb je geschreven :')

misschien je pistooltje vervangen door een kopje water?

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 22:14

Kopje water heb ik niet genoeg bereik mee, die verrekte katten zijn helaas slim genoeg om daarvoor ver genoeg uit mijn buurt te blijven. En vanaf boven kom ik er ook verder mee }>

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:17

Emmer water dan :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:05

Een stroomdraadje om je vijver?
Niet zo leuk, maar langzaam vermoorde vissen zijn ook niet zo leuk..
En nee, ik heb geen hekel aan katten maar ik vind dat je ze niet in je tuin hoeft te dulden als je dat niet wil..

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:12

haha... ik kan je geen zinnig advies geven over je kattenprobleem. Maar een ander advies wel... begin een column ofzo! Ik ga het lezen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:17

Hoi Minoes! :D

Weet dat de Welkoop en Action kattenschrik verkoopt..

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:00

Ik dacht gisteravond even dat je ze bij mij gedumpt had... Er waren een stel katten enorm hard aan het gillen bij mij achter! |o
Daar ging m'n slaap...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:45

LZP -> BB

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:51

Gewoon een volle emmer water eroverheen plenzen. Is even koud en nat voor het beest, dus niet leuk. (Ik heb zelf een kat en zou dat ook niet erg vinden als dat zou gebeuren mocht mijn kat overlast veroorzaken)