De kringloopwinkel, wie ook??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:15

Ik ben nog nooit in een kringloopwinkel geweest, ik rijd er minstens 1x in de week langs en denk steeds ik zou eigenlijk eens moeten gaan kijken misschien hebben ze wel een leuk kastje staan. Morgen kom ik er weer langs en nu ga ik echt stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:15

Karin schreef:
Wawollie is sowieso al een briljante naam voor een winkel. :D

Inderdaad. :D :D

Jongens, ik heb weer nieuwe aanwinsten!! <3

Mintgroene bloempot voor 1 euro <3 (was eerst 1,75 maar nu afgeprijsd voor 1 euro :D )
Afbeelding

Een heerlijk kitsch schilderijtje met hertjes <3 Was wel duur! 7,50
Afbeelding

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:18

Wawollie is helemaal briljant omdat het in Almelo zit en als je het ietwat twents uitspreekt is het echt zo'n onbeleefde: Wat wilt u. :').
Woon zelf heel vlakbij wawollie, heel erg groot. Ze hadden er laatst supergave stoelen staan, wilde ze meenemen maar we hebben al stoelen haha, helaas.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:19

Heb van een kinderbedje van daar (a 15 e) een slowfeeder gemaakt voor de paarden,
en een zogeheten kolenbak ofzo (nog van vroeger) is nu speelhuis voor de konijntjes.
Dus crea-bea dingen meer, af en toe kleding, kijk soms inderdaad wel ff wat ze hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:19

Dat is grappig Lollieloes. :D :D Jouw naam trouwens ook. :D :D Leuke combi voor twee konijnen ofzo, Wawollie en Lollieloes. _O- _O- _O-

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:22

wat een heerlijk schilderijtje is dat :D zou er hier alleen echt niet inkomen ben ik bang :')

Ik ga morgen nog even langs, kijken of ze nog puzzels hebben voor mn kids op de zorgboerderij waar ik werk :)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:23

Wuis schreef:
Dat is grappig Lollieloes. :D :D Jouw naam trouwens ook. :D :D Leuke combi voor twee konijnen ofzo, Wawollie en Lollieloes. _O- _O- _O-

Hahaha bedankt. Nou onze konijnen heten space en momo, want anders wordt het zo'n roepwerk hahaha _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:23

Mwoa, het ligt eraan hoe je het schilderijtje combineert! Je moet hem niet tussen allerlei andere kitsch zetten. :D

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:24

ik heb deze kopjes laatst gekocht, 1tje bij t Goed in Nijmegen (2,95) en de ander (die zonder gouden randje) voor 50ct hier in Heerenveen.
Afbeelding

Client van mn werk had het er al over dat in het plaatselijke bejaarden huis ook regelmatig rommelmarkt is, dus daar ga ik eerdaags ook even sneupen :))

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:25

Wuis schreef:
Mwoa, het ligt eraan hoe je het schilderijtje combineert! Je moet hem niet tussen allerlei andere kitsch zetten. :D

Mijn vriend houdt van modern, zwart/wit en strak, nee ik krijg dat er echt niet in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:27

Eleionomae schreef:
Wuis schreef:
Mwoa, het ligt eraan hoe je het schilderijtje combineert! Je moet hem niet tussen allerlei andere kitsch zetten. :D

Mijn vriend houdt van modern, zwart/wit en strak, nee ik krijg dat er echt niet in :')

Haha, nee denk ook niet dat het bij zo'n inrichting past! Maar ik houd van romantische inrichtingen. <3

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:30

ja ik ook, dus ik ben nu langzaam aan zelfgemaakte kussentjes, en roze kaarsjes etc aan het toevoegen, maar met beleid en ben inmiddels al een jaar verder :')
Maar ik heb inmiddels wel een Pip dekbed :))

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:44

badeendje schreef:
Wawollie is helemaal briljant omdat het in Almelo zit en als je het ietwat twents uitspreekt is het echt zo'n onbeleefde: Wat wilt u. :').

Dat dus. :D

Volgende week moet ik toch in Almelo zijn. Misschien heb ik nu meer tijd om even te gaan kijken. En misschien is het er nu minder rommelig dan de vorige keer. Toen waren ze net open en ik had het idee dat nog lang niet alles een plek gevonden had.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:57

Karin schreef:
badeendje schreef:
Wawollie is helemaal briljant omdat het in Almelo zit en als je het ietwat twents uitspreekt is het echt zo'n onbeleefde: Wat wilt u. :').

Dat dus. :D

Volgende week moet ik toch in Almelo zijn. Misschien heb ik nu meer tijd om even te gaan kijken. En misschien is het er nu minder rommelig dan de vorige keer. Toen waren ze net open en ik had het idee dat nog lang niet alles een plek gevonden had.

Toen was half Almelo langsgekomen om te kijken en alles lag overal hahaha. Veel plezier!

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:59

Ik vind het ook leuk om zo nu en doen bij die bij ons in de buurt langs te gaan. Weet ook al waar ik mijn meubels ed ga halen als ik op kamers ga, staan vaak echt gloednieuwe dingen bij! :j

Zo een laatst dit fonduesetje gekocht:
Afbeelding

Nieuwprijs is 15,- en bij de kringloop lag hij ook gloednieuw... 2.50 voor betaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:29

Hmm, of zal ik die gouden lijst van het schilderijtje wit verven met krijtverf? Dat maakt het minder kitsch!

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:51

miss dat je dat gouden op hoekjes of andere plekjes nog wel een beetje kunt laten doorschijnen? dan heb je nog een beetje dat kitsche zonder dat het te opvallend wordt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:07

Il ben net bij de kringloop geweest, heb 6 boeken gekocht. Binnenkort een keer naar een rommelmarkt al vragen ze daar vaak best veel voor spullen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:27

Jaaaah, boeken haal ik er ook graag vandaan! Ik hoef geen nieuwe, want ik verslind ze. Wordt dan een veels te dure hobby. Ik neem altijd stápels boeken mee, mijn moeder haalt ook altijd tássen vol boeken uit de kringloop voor mij, want ik weiger (ja, zelfs na 10 jaar) Duitse boeken te lezen. Moet dus steeds weer even de voorraad aanvullen. Ondertussen ben ik 1 van de logeerkamertjes in orde aan het brengen om alle boeken in op te slaan, kan ze hier niet kwijt bij de kringloop :D

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:40

Hier in het durp zit ook zo,n leuke winkel ...die kopen vaak complete inboedels op .
Heb daar al het een en ander leuks gescoord, meestal loop ik om de twee weken effe naar binne .
krijg ondertussen zelfs koffie aangeboden .Ik koop spullen voor in huis , geen kleren .

Kastje :moet nog geschuurd en opnieuw geverfd .15 Euro

Afbeelding

Lampie : 20 Euro

Afbeelding

Metalen fotolijst , deze was goudkleurig : 10 Euro

Afbeelding

Zwaren metalen lantaarn :20 Euro

Afbeelding

Eiken bijzettafeltje : Zilver gemaakt 6 Euro

Afbeelding

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:41

Avelienvd schreef:
Hierook een kringloop fan...

zeker te weten hier ook een

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:59

Ah, dit is een topic voor een vriendin van me, die gaat elke week naar 2 kringloopwinkels. :D

Zelf ga ik er eigenlijk nooit naartoe, zou niet weten waarom. Toevallig ga ik aankomende zaterdag, heb wat spulletjes nodig die ik in de 'gewone' winkels nérgens kan vinden....

janique

Berichten: 3053
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Friesland/ groningen

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:14

Mooie spullen komen hier voorbij, die gouden lijst zou ik niet iwt maken... zonde! Heb zelf laatst een antieke spiegel met grote gouden rand gekocht, zelf s ijn vriend vond hem mooi (ook strakke inrichting met veel zwart en hout :') :)) )

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:13

Hoe gaat dat dan een beetje in z'n werk daar bij zo'n kringloop?
Ik ben op zoek naar een oudewetse spiegel met bruine omlijsting met wat krullen en brons glaswerk.

Antiekwinkel uiteraard niet te betalen en die nepperds van bijv. xenos of leenbakker zijn het allemaal gewoon net niet. M'n moeder kwam met het idee van een kringloopwinkel, maar op de een of andere manier durf ik niet zo goed..
Dat bronze spiegelglas is voor mij echt een must, de kleur van de lijst maakt niet zo heel veel uit, want ik ben bereid om die evt. over te spuiten.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: De kringloopwinkel, wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:14

Het grootste deel van mijn kleding en spullen komt van de kringloopwinkel. Op de middelbare school gingen we vaak met een groepje in tussenuren naar de kringloop winkel. Er worden ook steeds meer geopend, het is hier dus super populair!