Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 12:54

M'n vriend en ik zijn bezig met nieuwbouwwoningen. Nu ben ik afgelopen week in een heel gaaf nieuwbouwhuis wezen kijken. Ze zijn al gebouwd, sommige al bewoon, nog 1 te koop.

Nu vraag ik me af of je op zulke huizen nog een bod kan doen, net als bij een bestaand huis ? Of is dat 'not done' ?
En hoe zit het met bouwrente ? Vervalt dat, het huis is tenslotte al gebouwd........

want hij is eigenlijk 20.000 te duur.............. Verdrietig

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:55

IngridM schreef:
M'n vriend en ik zijn bezig met nieuwbouwwoningen. Nu ben ik afgelopen week in een heel gaaf nieuwbouwhuis wezen kijken. Ze zijn al gebouwd, sommige al bewoon, nog 1 te koop.

Nu vraag ik me af of je op zulke huizen nog een bod kan doen, net als bij een bestaand huis ? Of is dat 'not done' ?
En hoe zit het met bouwrente ? Vervalt dat, het huis is tenslotte al gebouwd........

want hij is eigenlijk 20.000 te duur.............. Verdrietig

Volgens mij is t bij nieuwbouw met vaste prijzen.
En je betaalt geen kopers kosten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 13:13

ja dat weet ik, maar is m'n vraag niet.......... Knipoog

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:15

Volgens mij geldt dat ook voor een nieuwbouw huis wat al gebouwd is.
En die bouwrente vervalt lijkt mij.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:12

Hey, waar is dat dan??

En is het al bewoond of staat het idd nog leeg?
Volgens mij heb ik bij de TV-makelaar wel eens gezien dat ze gingen bieden op een nieuwbouwhuis en er nog wat vanaf gekregen hebben ook.
20.000 euries is wel veel, maar niet geschoten... je kan t toch proberen, je verliest er niks aan en wie weet hou je je droomhuis er wel aan over....!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:14

gewoon even vragen aan een makelaar denk ik op aan vereniging eigen huis ben je daar lid van?
kijk anders een op de site van de vereniging misschien vind je daar je antwoord.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:19

makelaars... Boos!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:27

Ja het is zeker mogelijk. Met name over de bouwrente valt te praten. Ik heb er net 1 via de curator gekocht Haha! ...da's ook goedkoper.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:28

Prima schreef:
Ja het is zeker mogelijk. Met name over de bouwrente valt te praten. Ik heb er net 1 via de curator gekocht Haha! ...da's ook goedkoper.



kijk dat soort antwoorden hoor ik graag Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:21

Maar, je moet het spel durven spelen. En niet overstag gaan. Soms lukt het dus. Met name in de duurdere segment lukt dit. In het segment van 2 a 3 ton denk ik niet, omdat ze het dan toch wel kwijtraken menen ze. Bouwrente is volgens mij niet aftrekbaar ook.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:24

Jeps, je moet gewoon durven.. nogmaals, wat heb je te verliezen? En je moet nooit boven je budget gaan zitten, ook niet een beetje...

Van bouwrente heb ik geen verstand, maar dat staat ongetwijfeld ergens op i-net...

bogie
Berichten: 500
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:58

Hier een bouwer (in elk geval op kantoor van de bouwer)

In principe geldt dat er voor nieuwbouw woningen vaste prijzen worden vastgesteld. Maar er zijn uitzonderlingen op. Een woningbouwproject word vaak gestart met bouwen indien 80% van de woningen verkocht zijn. (in dit geval ook denk ik) De projectontwikkelaar cq de aannemer neemt dan de gok dat ze de woning verkopen voor de opleverdatum. Aangezien dat in dit geval niet is gebeurt zullen ze de woning gaan verkopen zoals ze in de bouwplanontwikkeling hebben gedaan.

Wat wil dit zeggen:
A) woning wordt verkocht d.m.v. verkoop op naam.
B) de bouwrente is komen te vervallen omdat de oplevering reeds plaats heeft gevonden.

Afdingen is in het begin moeilijk. Nu weet ik niet hoe lang de woningen al opgeleverd zijn. Vaak is het zo wanneer de woning langer als een maand na oplevering nog niet verkocht is er onderhandelingsruimte komt. Vaak gaat het hier maximaal om 5% van de verkoopsom. Dit is namelijk normaal gesproken het winstpercentage op een nieuwbouwwoning.

Dus indien deze woning al langer als een maand leeg staat na oplevering, kan je PB-en voor tips e.d., want ik weet wel een paar dingetjes waardoor je zou kunnen afdingen op de nieuwbouwwoning.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:20

IngridM schreef:

want hij is eigenlijk 20.000 te duur.............. Verdrietig

Je heb al geen kosten koper en dat scheelt behoorlijk!
Maar ik denk dat je er geen 20.000 afkrijgt
Niet bij nieuwbouw tenminste....
Ik heb er bij mijn huis net 6.000 af gekregen en dat was al veel,
En dat was geen nieuwbouw!

Anoniem

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:19

Ik kan uit je verhaal opmaken dat je dus geen hypotheek kan krijgen van 20.000 meer. Dan zit je dus aan je max. Ik zou er dan nog eens goed over nadenken of je het wel doet. Helemaal in deze tijd.

Afdingen op een nieuwbouw woning is trouwens wel mogelijk!! Gewoon een kwestie van durven!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 10:11

Sorane schreef:
Ik kan uit je verhaal opmaken dat je dus geen hypotheek kan krijgen van 20.000 meer. Dan zit je dus aan je max. Ik zou er dan nog eens goed over nadenken of je het wel doet. Helemaal in deze tijd.

Afdingen op een nieuwbouw woning is trouwens wel mogelijk!! Gewoon een kwestie van durven!



dat heb je verkeerd begrepen, we kunnen het met gemak krijgen, maar kunnen en willen is wat anders Knipoog

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:39

Wij hebben ook 17.000 euro van de vraagprijs afgekregen. Gewoon proberen!
En idd, je max hoeft niet je financiele max te zijn, maar kan gewoon de grens zijn die je voor jezelf gesteld hebt. Hadden wij ook. We hadden wel meer kunnen betalen, maar wilden gewoon die 17 eraf. En dat is gelukt. Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Al gebouwd nieuwbouwhuis; afdingen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:54

Gewoon proberen!
Maar is het een casco huis, of zit er al een mooie keuken / badkamer in? Dat moet je niet vergeten natuurlijk.
Wij hebben 16 duizend euro van ons (al gebouwde) huis af gepraat, en dat was in ons geval bijna 15% van de vraagprijs!!!