Wat denk jij dat je zou doen bij een ongeplande zwangerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:21

Lame schreef:
Ik vind het wel erg dat als je zwanger bent, je je zwangerschap afbreekt om alle dingen te gaan doen die je nog zou willen doen.. Jij kan dan vinden dat er nog niks leeft in je buik, ik vind dat je iemands leven op dat moment afpakt!

MAar andersom kun je het ook stellen: het kind pakt ook min of meer het leven af van de moeder wat ze voor ogen had. De moeder heeft namelijk in dit geval niet om het kind gevraagd. Ze had nog allerlei dingen willen gaan doen ja, en dat is haar goed recht. Hoort ook een beetje bij de leeftijd. Kinderen zijn nu eenmaal ook een beetje een blok aan je been, je kunt niet zoveel meer met kinderen, je vrijheid is ZEER beperkt. Kinderen zijn niet alleen rosengeur en maneschijn. Je moet ze zo verschrikkelijk graag willen dat je er alles voor over hebt. Dat je het er voor over hebt om bij ze thuis te blijven en niet overal mee naar toe te leuren. Dat je er tijd in steekt en zo. Kinderen zijn niet vanzelfsprekend.

Het is niet dat ik abortus goedkeur. Maar ik zie hier allemaal mensen die ergens voor pleiten. De een voor abortus, de ander voor de komst van het kind. Ik kan het gewoon niet zeggen. Deze kwestie is echt veel te moeilijk. De moeder wil geen kind. Toch krijgt ze er een. Alternatief: abortus. Nou.... dat is ook niet niks.

Cassidy schreef:
Lorena, mijn moeder was 20 dat ze mij kreeg. En ik ben erg blij met een jonge moeder die lekker met me gaat winkelen en me voorbij gaat als we aan het fietsen zijn (haar conditie is beter op dit moment dan die van mijn Lips are sealed)
Ik zou er even niet aan moeten denken om een moeder te hebben die nogeens 20 jaar ouder is...

jong ben je vaak in je hart Cassidy. Niet altijd in leeftijd. Er zijn oude mensen van 20 en jonge van 60. Verkijk je niet te veel op cijfers.

Cassidy schreef:
Ik zou het persoonlijk dan weer niet kunnen om een leven weg te laten halen. En die opleiding is echt niet zaligmakend. Een onderbreking van je studie kan dus ook echt wel als je met een kind zit. Een mens is tot heel veel in staat. Meer dan je denkt. Kwestie van prioriteiten stellen. En die zouden in dat geval bij het kind liggen.

Kinderen zijn ook niet zaligmakend Cassidy, alleen mag dit meestal niet hardop gezegd worden. En een opleiding is ook niet zaligmakend, maar wel belangrijk en bepalend voor je toekomst. En voor die van je kinderen. Stel als je in je leven van begin af aan altijd een bepaald doel voor ogen hebt gehad, een bepaald beroep of iets wta je met je leven wilt doen, dan is dat een belangrijke prioriteit. Dat laat je zomaar niet omver gooien. Je oordeelt. Bepaal niet voor een ander waar diens prioriteiten zouden moeten liggen.

Als gnoompje nu niet kiest voor abortus zal ze een tijdje afhankelijk zijn van de goodwil van haar omgeving. Als ze in de juiste omgeving zit, is dat geen probleem (en die indruk heb ik ook). Maar als dat niet zo zou zijn, komt er weinig nog terecht van al haar wensen.

Ik hoop niet dat ze abortus zal doen omdat de vader niet mee wil. Dat is geen goed argument. Ze zal zich nu op zichzelf moeten richten.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:51

Desiree schreef:
sjonge, doe toch niet zo DOM zeg! Als ik jullie hoor beschikt de man volledig over het lichaam van de vrouw en kan hij haar gebruiken als zijn fokzeug. DENK TOCH EENS NA! Als een vrouw niet zwanger wil zijn, dat wil ze dat niet! Klaar uit! En als ze geen abortus wil, dan wil ze dat niet!
En als die man dat kind toch wil, dan moet hij het maar dragen

!.


Kijk, en dat vind ik nou een domme opmerking. Is wel makkelijk gezegd maar het kàn gewoon niet, dus deze opmerking slaat echt nergens op.

Ik ben het er wel mee eens dat een vrouw geen kind gaat baren om vervolgens aan haar - dan ex- af te staan. Maar wie weet wat je in goed overleg allemaal kunt besluiten? Het gaat wel om een potentieel leventje hoor, en als de man nou heel graag een kindje zou willen, en jij echt helemaal NIET... zou je dat leventje dan weg 'gooien' terwijl je weet dat de vader er ontzettend blij geweest mee zou zijn?
Lijkt me een heel moeilijke situatie, maar natuurlijk draag je als vrouw niet zomaar 9 maanden ene kindje om het evrvolgens af te staan. Ik denk dat je dan wel een goede relatie moet hebben met de man waarom het gaat.

*Beetje off-topic inmiddels denk ik, ik lees nu even verder...Weet nog niet wat de TS heeft gedaan dus moet eerst even bijlezen*

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:55

Citaat:
Lame schreef:
Ik vind het wel erg dat als je zwanger bent, je je zwangerschap afbreekt om alle dingen te gaan doen die je nog zou willen doen.. Jij kan dan vinden dat er nog niks leeft in je buik, ik vind dat je iemands leven op dat moment afpakt!


Citaat:
MAar andersom kun je het ook stellen: het kind pakt ook min of meer het leven af van de moeder wat ze voor ogen had. De moeder heeft namelijk in dit geval niet om het kind gevraagd. Ze had nog allerlei dingen willen gaan doen ja, en dat is haar goed recht. Hoort ook een beetje bij de leeftijd. Kinderen zijn nu eenmaal ook een beetje een blok aan je been, je kunt niet zoveel meer met kinderen, je vrijheid is ZEER beperkt. Kinderen zijn niet alleen rosengeur en maneschijn. Je moet ze zo verschrikkelijk graag willen dat je er alles voor over hebt. Dat je het er voor over hebt om bij ze thuis te blijven en niet overal mee naar toe te leuren. Dat je er tijd in steekt en zo. Kinderen zijn niet vanzelfsprekend.


Dat is natuurlijk onzin! Een kind vraagt er niet om, om geboren te worden... De moeder kan wel niet om het kind gevraagd hebben, maar kan er altijd rekening mee houden dat er een kans in zit dat ze misschien zwanger raakt... En een kind kan niet kiezen...

Anoniem

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:20

Riant schreef:
deze beslissing is voor iedereen zo persoonlijk. De een kan principieel tegen abortus zijn, de ander vind het juist goed dat het kan. Ik zal wel iets heel vies zeggen nu .. maar ik vind geen kind willen geen schande.
Ja kan altijd wel zeggen heel moralistisch als je geen kinderen wil moet je geen sex hebben of zorgen dat je genoeg voorbehoedmiddelen gebruikt..

Blijft toch een feit dat de abortus klinieken werk genoeg hebben, iedereen denkt "dat over komt mij nooit" maar dat denken wel meer meiden, ook die uiteindelijk toch in een kliniek liggen of een kind hebben op hun 16e.

Ik vind het wel goed dat de keuze bestaat, en dat vrouwen het recht hebben om geen kind te willen, ook als het ongepland toch op komst is.
En weet je wat het is of je nou 16 of 26 bent .. dat zegt niet dat je er aantoe bent. Sommigen willen met 23 een kind en dat komt er en anderen zijn er met 30 helemaal niet aan toe.

Het blijft persoonlijk. In zo'n geval moet je geen morele keuzes gaan maken. Je moet de keuze maken waar je zelf mee kan leven en waar je zelf achter staat. En dat mag geen mens veroordelen.


Geen kind willen is inderdaad geen schande. Er zijn ook situaties genoeg waarin ik zeker voor abortus ben, bijv bij incest of verkrachting. Maar als je zwanger raakt en geen kind wil omdat de vader je dan niet meer wil, dat vind ik heel wat anders. Of omdat je nog zoveel dingen wil doen. Tja, dathad je je dan eerder moeten bedenken. waar ikme aan stoor dat je steeds meer ziet dat abortus als anticonceptie wordt gebruikt. En inderdaad met 6 weken klopt het hartje al! Het stoort mij dat er met zoveel gemak over gesproken wordt. En in het geval van de TS, tuurlijk is het haar keuze, maar persoonlijk vind ik dat ze eerder had moeten bedenken dat er wel eens een kindje van kon komen. Ze is geen tiener meer, ze is niet verkracht, ze heeft de verantwoordelijkheid voor een levend wezen, hoe je het ook went of keert!

Als iedereen nu eens wat meer stilstond bij de gevolgen van sex, zouden de klinieken heel wat minder werk hebben. Zeker die jonge meiden denken er erg gemakkelijk over. Oh dan laat jehet toch weghalen, ze weten ook exact hoe het werkt en wat de procedure is. Dat vind ik in en intriest.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:06

Desiree schreef:
jong ben je vaak in je hart Cassidy. Niet altijd in leeftijd. Er zijn oude mensen van 20 en jonge van 60. Verkijk je niet te veel op cijfers.


Als je even een antwoord verder had gekeken had je precies dat van me gezien. Maar op een gegeven moment is dat lichaam op. Ook al voel je je 18 in je hart.

Desiree schreef:
Kinderen zijn ook niet zaligmakend Cassidy, alleen mag dit meestal niet hardop gezegd worden. En een opleiding is ook niet zaligmakend, maar wel belangrijk en bepalend voor je toekomst.


Ik ben het helemaal met je eens dat kinderen niet zaligmakend zijn. En een opleiding is dat ook niet (en dat is al helemaal niet bepalend voor je toekomst, zo graag mensen je dat ook willen doen geloven) of je moet arts of tandarts willen worden.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:10

Alleen kan ik daaraan toevoegen dat je altijd je ouders te vroeg verliest Verdrietig

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:21

Ik heb het hele topic ook doorgelezen en sommige reacties verbazen mij zeer. Ongelooflijk, wat voor een heet hangijzer het onderwerp ''abortus'' altijd is. Hamer

Ik wens Gnoompje in ieder geval alle sterkte toe. Ach gut

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:00

van daat op het nieuws 1900 gevallen van abortus (als het geen 19000 was ik kan me vergissen) in Nederland. Ik moest gelijk aan dit topic denken.

Faye ik ben het weer gedeeltelijk met je eens.
Een abortus moet zeker niet als anticonceptie gezien worden, en ik zouhet nu zelf ook niet doen omdat een kind "me nu even niet goed uitkomt"

Maar ik kan me voorstellen dat de angst je om het hart slaat als je er alleen voor staat, dat er heel erg veel op je af komt en dat je sterke twijfels krijgt.
Iemand met veel moreel en een sterk karakter en persoonlijkheid zal misschien eerder denken "we gaan ervoor en we redden het wel hoe dan ook"

.. maar iemand die niet zo zeker is van zichzelf, er niet aan toe is daarvan kan ik me voorstellen dat je je echt radeloos kan voelen.

Als je jezelf in welke toestand dan ook niet in staat acht in je eentje een kind op te voeden dan is mara de vraag of je dat moet doen. Een aantal mensen hier hebben het gedaan en het gered. En ik gloof dat er niet 1 moeder is die zal zeggen dat ze spijt heft van haar kind ik geloof ook niet dat dat bestaat want een kind is een deel van jezelf.

Maar hoe dan ook je kind mag er niet de dupe van worden.. ook niet als het wel komt, maar het moet voor jezelf ook leefbaar blijven weet ik. Want een ongelukkige of depressieve moeder dat weet ik ook niet of dat zo best is voor een kleintje

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:08

Riant schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat de angst je om het hart slaat als je er alleen voor staat, dat er heel erg veel op je af komt en dat je sterke twijfels krijgt.
Iemand met veel moreel en een sterk karakter en persoonlijkheid zal misschien eerder denken "we gaan ervoor en we redden het wel hoe dan ook"
Sorry, maar daar ben ik dus helemaal niet mee eens. Dat heeft niets met zo'n beslissing te maken. Je beweert op deze manier dat alle vrouwen die een abortus laten plegen zwakke karakters hebben met een laag moreel? Nou, daar sla je de plank wel heel erg mis hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:15

Paars, zo lees ik dat niet hoor, dat beweerd ze ook niet.......... ik lees "zal misschien" das wat anders als alle en altijd Haha! Haha! Haha!

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:19

oh ja inderdaad, da's handig geformuleerd.... Cool

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:32

fsoudan schreef:
Maar bij twijfel niet doen (weg laten halen) want dan bega je je allergrootste fout die nooit meer terug te draaien is.

Goh, grappig... ik zou juist zeggen: Bij twijfel niet laten komen, want als het kind er eenmaal is is het nooit meer terug te stoppen. En (als alles medisch goed is) kan je later wel meer kinderen krijgen.

Maargoed; gelukkig beslist iedereen over zijn eigen leven - en men mag een ander daarom niet veroordelen, wat de reden van de beslissing ook is: als het je eigen beslissing is, is het per definitie de juiste.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:19

paars schreef:
Riant schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat de angst je om het hart slaat als je er alleen voor staat, dat er heel erg veel op je af komt en dat je sterke twijfels krijgt.
Iemand met veel moreel en een sterk karakter en persoonlijkheid zal misschien eerder denken "we gaan ervoor en we redden het wel hoe dan ook"
Sorry, maar daar ben ik dus helemaal niet mee eens. Dat heeft niets met zo'n beslissing te maken. Je beweert op deze manier dat alle vrouwen die een abortus laten plegen zwakke karakters hebben met een laag moreel? Nou, daar sla je de plank wel heel erg mis hoor!



Dat bedoel ik er niet mee, je gaat redelijk kort door de bocht. Wat ik bedoel is dat sommige mensen heel principieel of moralistisch tegen een abortus zijn en dat het voor deze mensen nooit een optie zal zijn. Mensen met een bepaalde geloofsovertuiging zullen abortus ook niet als optie zien.

De bedoeling was duidelijk te maken dat als iemand serieus niet denkt dat ze alleen een kind aan kan, ze er niet mee moet beginnen .. Als het je zo afschrikt of onzeker maakt ben je er misschien gewoon echt niet aan toe.

Een kind op deze manier krijgen EN besluiten om over te gaan tot abortus zijn beide beslissingen waar moed voor nodig is.

Met zwak heeft het niks te maken .. moralistisch zegt ook niks over hoe sterk een persoon is vind ik maar dat kan aan mij liggen. Het woord "zwak" heb ik nooit gebruikt dat wordt mij nu in de mond gelegd.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:18

Wel of geen abortus is de persoonlijke keuze van de vrouw. Daar heeft ze in Nederland recht op.
En aangezien hier alleen maar tegens en/of spijt verhalen zijn kan ik jullie wel zeggen dat ik heel blij ben met de zwangerschapsonderbreking die ik heb ondergaan.
Die keuze heb ik gemaakt en mijn partner heeft hier gelukkig altijd achter gestaan.
Het enige waar ik van baalde dat ik (en hij) het zover hebben laten komen want mij zou dit nooit overkomen, zwanger worden. Ik ben bewust kinderloos hou overigens wel van kinderen maar niet voor mijzelf.
En ook voor Gnoompje geldt dat ze zelf mag beslissen alleen leek zij blij te zijn met haar zwangerschap en in mijn situatie walgde ik ervan.

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:39

Riant schreef:
Een kind op deze manier krijgen EN besluiten om over te gaan tot abortus zijn beide beslissingen waar moed voor nodig is.

Dat vind ik dus ook!

Riant schreef:
Met zwak heeft het niks te maken .. moralistisch zegt ook niks over hoe sterk een persoon is vind ik maar dat kan aan mij liggen. Het woord "zwak" heb ik nooit gebruikt dat wordt mij nu in de mond gelegd.

Het is geen taalspelletje Riant, je hebt het over het feit dat mensen met een sterk karakter 'misschien' zeggen: we gaan ervoor en we redden het wel. Je neemt het woord zwak voor de tegenovergestelde gedachte idd niet in de mond, maar dat impliceer je daarmee wel. Dat is jouw mening, maar nu zeg je weer dat het beide beslissingen zijn waar moed voor nodig is!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:09

Geloof me ik zie deze zaak niet als een taalspelletje.

Met moralistisch bedoel ik met name mensen die uit principe nooit een abortus laten plegen omdat ze daar gewoon tegen zijn.

Mijn bedoeling was ook niet te impliceren dat het plegen van een abortus zwak is en dat is ook niet mijn mening.

mijn intentie was deze zin "

De bedoeling was duidelijk te maken dat als iemand serieus niet denkt dat ze alleen een kind aan kan/wil , ze er niet aan moet beginnen .. Als het je zo afschrikt of onzeker maakt ben je er misschien gewoon echt niet aan toe.

Het is toch geen schande of zwak om er niet aan toe te zijn of het gevoel te hebben dat je het niet red alleen?? Of het simpelweg niet te willen .. Daarin moet je gewoon eerlijk zijn, met name naar jezelf.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:20

Laura schreef:
fsoudan schreef:
Maar bij twijfel niet doen (weg laten halen) want dan bega je je allergrootste fout die nooit meer terug te draaien is.

Goh, grappig... ik zou juist zeggen: Bij twijfel niet laten komen, want als het kind er eenmaal is is het nooit meer terug te stoppen. En (als alles medisch goed is) kan je later wel meer kinderen krijgen.

Maargoed; gelukkig beslist iedereen over zijn eigen leven - en men mag een ander daarom niet veroordelen, wat de reden van de beslissing ook is: als het je eigen beslissing is, is het per definitie de juiste.


Ik weet zeker dat bijna elke vrouw na de bevalling trots is op haar kind... er zijn uitzonderingen op de regel. Maar vrouwen die zowiezo later wel kinderen willen zullen zeker weten verliefd worden op het kind zodra het geboren is. En dan is ook meteen alle twijfel weg... daarom juist houden want dit is iets wat niet meer terug te draaien is.
En later meer krijgen is niet die ene die al in je heeft gezeten! Hoe klein het ook is... het blijft een kindje een klein stukje van jezelf.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:33

Lame schreef:
[
Dat is natuurlijk onzin! Een kind vraagt er niet om, om geboren te worden... De moeder kan wel niet om het kind gevraagd hebben, maar kan er altijd rekening mee houden dat er een kans in zit dat ze misschien zwanger raakt... En een kind kan niet kiezen...
[/quote]

De moeder heeft in deze echter ook geen keuze gehad.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:34

Das natuurlijk niet helemaal waar Desire........... geen sex, geen kind.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:48

gijsenkim schreef:
Das natuurlijk niet helemaal waar Desire........... geen sex, geen kind.......

ZE heeft de pil geslikt. Meer kun je bijna niet doen (ja condoom maar men gaat er vanuit dat de pil afdoende is).
Tegenwoordig kun je kiezen voor wel seks en geen kind. Alleen, zoals ik al eerder zei houdt moeder natuur zich niet altijd aan de wetenschappelijke regels van de mens. "een speling der natuur" zegt men dan.

Lente
Berichten: 27798
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:43

Zo als mijn man altijd zegt:

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Of ook wel:

Als je geen kinderen wil moet je er een knoop in leggen, want de kans is er altijd.

Wil niet zeggen dat ik vind dat het helemaal haar eigen schuld is en er dus voor op moet draaien hoor... Maar vind wel dat gijsenkim ergens gelijk heeft.

Len

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:14

Cassidy schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat kinderen niet zaligmakend zijn. En een opleiding is dat ook niet (en dat is al helemaal niet bepalend voor je toekomst, zo graag mensen je dat ook willen doen geloven) of je moet arts of tandarts willen worden.


Ik proef hier een hoop frustratie......volgens mij omdat het bij jezelf niet zo gegaan is als je had gehoopt.
Mag ik advocaat/rechter ook toevoegen in je rijtje??? Dat wil ik later graag worden als ik groot ben en meer levenservaring heb Knipoog.

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:30

Van mij mag je!
Ga je lekker parttime werken, en dan hou je nog genoeg geld en vrije tijd over om lekker paardjes te houden en goed voor je kindertjes te zorgen Lachen

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:55

Lorena schreef:
Van mij mag je!
Ga je lekker parttime werken, en dan hou je nog genoeg geld en vrije tijd over om lekker paardjes te houden en goed voor je kindertjes te zorgen Lachen


Klinkt wel erg goed ja!!! Zo zie ik het ook helemaal voor me.........maar ja. Dat soort dingen moeten we maar zien in de toekomst. Dat weet je nooit van te voren.

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Hoe vertel je dit?? Zwanger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:10

Inderdaad, je weet nooit hoe het zal lopen.
Ik doe nu Dierwetenschappen, ik doe een opleiding die ik leuk vind, en straks heb ik nog een "universitaire graad" of zoiets ook Lachen Prima toch!