paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:48

hoi hoi

mijn meiden(tweeling van bijna 4) hebben in hun korte leventje meer dokters wel dan niet gezien.
ze houden zich kranig,maar nu ze bijna 4 zijn,beginnen ze zich er tegen te verzetten,.ze zijn al die onderzoeken meer dan zat en willen gewoon lekker spelen,inplaats van steeds naar de dokter,bloedprikken etc.

ook beginnen de reacties van buitenstaanders,.door hun minimale grote, ze nu op te vallen en worden ze daar al regelmatig boos om. (mijn meiden hebben nu pas maatje 86/92,.terwijl ze dus al bijna 4 zijn. ze hebben dus de lengte van een kind van anderhalf)
Als buitenstaanders vragen hoe oud ze zijn en ik zeg "ruim 3",dan is meestal de reactie:"ooooo wat zijn ze nog klein zeg!!" (zou ik persoonlijk ook gezegd hebben)
Ook behandelen veel mensen die we tegenkomen ze daardoor als "kleiner" inplaats van een peutertje van 4.
Alleen de meiden irriteren zich daar nu enorm aan en geven al regelmatig een snauw naar de mensen:" ik ben niet klein!!! ik ben groot!!" :(

ik probeer ze zo goed mogelijk te stimuleren en de doktersbezoekjes zo leuk mogelijk te maken,alleen hebben de meiden op dit moment echt een tegenstribbel-momentje.(en geef ze eens ongelijk?!?)

als de meiden van oma een kaartje krijgen,dan lopen ze enorm te glunderen,en lopen dan de hele dag met het kaartje in hun handen.
Daarom zou het ook zo leuk zijn,.als ze nog meer kaartjes zouden krijgen...
gewoon een kaartje ter aanmoediging of zo,die ik ze kan geven als ze weer naar het ziekenhuis zijn geweest.
als jullie dit zouden willen doen,.dan weet ik zeker dat de kleine meiden het geweldig zouden vinden!!

hier even een klein beetje het verkorte verhaal vd meiden.

toen ik 4 maanden zwanger was,zijn de meiden al geopereerd in mijn buik,omdat ze aders deelden met elkaar (ttts)

-geboren na 6 maanden zwangerschap,veel infecties gekregen naderhand,waardoor ze beiden op het randje vd dood lagen.

-door hun vroeggeboorte,moeten ze nog steeds regelmatig naar het ziekenhuis voor controles

-1 heeft het aan haar schildklier,.de ander aan haar hart,waardoor ze al gecatheteriseerd is en onder controle moet blijven vd cardioloog.

-meiden kregen problemen met slikken en kauwen,waardoor ze nu dus wekelijks naar de logopedist moeten

-ook elke week 2 x fysiotherapie,omdat ze hypermobiel zijn gebleken en ook ivm hun groei en ze daardoor niet alles kunnen doen wat bij hun leeftijd hoort.

-bij beide meiden is hun groei ineens gestopt.eerst dachten ze dat dat te maken had met hun vroeggeboorte,maar er is nu gebleken dat het groeihormoon vd meiden helemaal verdwenen is!!Ze groeien op dit moment dus niks meer,.en staan al maanden op dezelfde lengte,.86 cm dus.
Dit vinden de meiden nu al heel erg,want ze kunnen bijvoorbeeld niet zomaar op een fietsje stappen of zo,maar alles moet eerst aangepast worden omdat ze er anders niet bijkomen.zijn gewoon kleine practische dingen waar ze nu al tegenaan lopen,.zoals bv traplopen(omdat ze niet bij de leuning kunnen).proberen het zo goed mogelijk aan te passen allemaal,maar feit blijft dat d emeiden nu al in de gaten hebben dat ze "anders zijn"dan bijvoorbeeld hun buurjongetje van bijna 4

op dit moment denken de artsen aan heel andere dingen,.zoals dwerggroei zonder de uiterlijke kenmerken,.syndroom van turner..wat zou betekenen dat mijn meiden nu al onvruchtbaar zouden zijn,en nog wat van die dingen.

Ze zijn dus weer compleet de mallemolen van het ziekenhuis ingegaan ivm allerlei onderzoeken.
We zitten nu dus gemiddeld weer 3 a 4 keer per week in het ziekenhuis en lopen onder andere nu bij kinderartsen in 3 verschillende ziekenhuizen (wfgh,amc en lumc leiden),logopedie,fysiotherapie,cardioloog,klinische genetica,..dan ook nog de controles ivm ttts en hun vroeggeboorte,botofoto's,wekelijks bloedprikken etc

binnenkort staat er ook weer een ziekenhuisopname gepland ivm onderzoeken en word er een onderzoek gestart of ze eventueel groeihormonen kunnen krijgen als ze 4 zijn.

doordat er nu nog meer onderzoeken aan gaan komen,is het beter als we dichter bij een goed ziekenhuis in de buurt zouden wonen,..en daarom gaan we binnenkort dus ook verhuizen.Puur zodat de hulp voor de meiden dichter bij de hand is.Er komt dus weer een hoop verandering aan voor ze.

Mijn oudste dochter van 14 houd zich ook dapper.Veel aandacht gaat nu namelijk naar haar zusjes en,ook al probeer ik het zo goed mogelijk te verdelen,soms schiet ze er toch bij in,.omdat ik dan hele dag weg ben met de kleintjes.Ook de verhuizing die geplanned staat,zit haar niet in de koude kleren. we verhuizen namelijk 200 km uit de buurt en ook zij zal dus weer moeten starten op een nieuwe school,haar vrienden achterlaten en haar verzorgpony etc.

nou ja,..kan nog wel even zo doorgaan ;)

zou gewoon fijn zijn als iemand een kaartje zou willen sturen naar mijn 3 meiden...
alvast heel erg bedankt!

hier even twee pics vd geboorte en hoe ze nu zijn...

Afbeelding

Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:51

ahh wat een schatjes!! Ik stuur je wel een privé bericht over waar de kaartjes naar toe mogen!!!!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:52

Zou je mij je adres en de namen van je kinderen willen sturen? :)

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:52

Jeetje zeg, wat een hoop doktersbezoeken, in zo'n kort leven!
PB me je adres, dan ga ik zeker een kaartje sturen!!! :)

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:52

Bewondering dat je zoveel voor jouw meiden doet. Niet alleen zij, maar ook jij verdient een hart onder de riem!
En jouw oudste dochter: bewondering want op haar leeftijd is zoveel verandering en 2 zieke zusjes heel wat. Ik hoop dat ze snel haar draai vindt op jullie nieuwe stekkie en een nieuw leuk verzorgpaard vindt.

BlackZelda

Berichten: 991
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Hoogblokland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:53

Pb het adres maar, dan stuur ik ook een kaartje

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:54

Ik wil ook wel pb met je adres!

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:56

Allereerst, wat een prachtig stel meiden heb je, en wat een vechters, dat ze in hun jonge leventje al zoveel hebben moeten doorstaan.
Tuurlijk wil ik je meiden een kaartje sturen, zou je dan ook hun namen kunnen pb en, ook die van je grote dochter, die zal het denk ik ook leuk vinden een kaart te krijgen.
De postbode zal het denk ik druk krijgen.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:05

Hier ook graag het adres en de namen van je dochters. Hebben ze nog iets wat ze leuk vinden? Dan probeer ik voor alledrie een mooi kaartje te maken.

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:08

Bedankt alvast voor jullie lieve woorden,.als het goed is heeft iedereen tot nu toe een pb gehad. geweldig lief van jullie!! en alvast heel erg bedankt namens mij en de meiden!! (en uiteraard plaats ik binnenkort een foto met de kaartjes erop!)

BiHB
Berichten: 542
Geregistreerd: 16-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:08

Mag ik ook een pb??
Ik ben nu zelf ook met een kaartenactie bezig voor een 13 jarig ziek meisje...
Fijn om een ander een hart onder de riem te steken

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:11

Ik wil die dochters van je ook een kaartje toesturen.
Wat zijn de namen van ze alle 3 en wat vinden ze leuk? Kun je me het adres per pb toesturen?

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:15

Ach wat een mooie meisjes.
Ik wil ook jou dochters ook wel een kaartje sturen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:15

Oja dat is ook wel handig om te weten wat ze leuk vinden!!

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:19

ik wil ook wel een kaartje sturen, adres, namen en wat ze leuk vinden graag!

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:19

BiHB schreef:
Mag ik ook een pb??
Ik ben nu zelf ook met een kaartenactie bezig voor een 13 jarig ziek meisje...
Fijn om een ander een hart onder de riem te steken


ja had het al gezien en heb al adres van je gehad

OnlyFroukje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:25

Wat een schatjes voor kinderen doen we alles he.
dus als je een pb stuurt zal ik zeker op zoek gaan naar een leuk kaartje:)

Wat een heftig leven hebben ze al pfffff
en jij als moeder wat een stres zal dat geven wens jullie ook veel succes!

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:27

superbedankt alvast,.ook voor alle pb's!!

Ps meiden vinden alles wel leuk,.als het maar met dieren te maken heeft(oudste vind voornamelijk paarden erg leuk!)

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:39

Ook ik stuur graag een kaartje :)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: paar meiden die erg blij zouden zijn met een kaartje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:48

Ik heb je topic altijd gevolgt en wil dus ook graag je adres !

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:08

Wat heb jij prachtige dochters!

Bij het lezen van je verhaal word ik stil zo jong en dan al zoveel ziekenhuis gezien
Ik ontvang graag een adres en alle 3 de namen dan krijgen ze van ons alle 3 hun eigen kaartje

Waar ga je naar toe verhuizen misschien heeft een bokker wel een leuke verzorg pony voor je dochter

mackkwek
Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:12

Gentlegiant schreef:
Wat heb jij prachtige dochters!

Bij het lezen van je verhaal word ik stil zo jong en dan al zoveel ziekenhuis gezien
Ik ontvang graag een adres en alle 3 de namen dan krijgen ze van ons alle 3 hun eigen kaartje

Waar ga je naar toe verhuizen misschien heeft een bokker wel een leuke verzorg pony voor je dochter


we gaan 27 november verhuizen naar gemeente losser .
in die omgeving zou dus te gek zijn als iemand een leuke verzorgpony zou hebben!
dan heeft mijn oudste tenminste iets om naar uit te kijken en voelt ze zich mischien wat sneller thuis.

ps. je hebt pb

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:13

Jeetje wat een verhaal en wat een energie kost het allemaal.

Ik zou ook graag een adres willen en de namen van alle kinderen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:14

Doe mij ook maar een PB met de namen van alledrie, je oudste dochter wil ik ook een hart onder de riem steken. :)

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:17

Zou ik ook je adres en namen mogen van de 3 meiden