Ik weet niet of ik het moet vertellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:05

Polly schreef:
Geryon schreef:
Maar persoonlijk zou ik eerst soort van 'toestemming' hebben gevraagd aan haar. Je hebt namelijk iets met hem gedaan? (details) Dat vind ik niet kunnen.


:') kind woont in Denemarken, heeft hem meerdere keren belazerd én is zijn EX.. help me ff waarom ze toestemming moet vragen?


*\o/* _/-\o_

En blijkbaar is het toch geen goeie vriendin anders ga je er niet met der ex vandoor. ;)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:11

Mer1980 schreef:
Polly schreef:


:') kind woont in Denemarken, heeft hem meerdere keren belazerd én is zijn EX.. help me ff waarom ze toestemming moet vragen?


*\o/* _/-\o_

En blijkbaar is het toch geen goeie vriendin anders ga je er niet met der ex vandoor. ;)


:=

Sommigen vinden het wel normaal om er dan met de ex er vandoor te gaan.

xLIESSSx

Berichten: 951
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:19

Pelryo schreef:
Weet je zeker dat het wat word? en dus een boze vriendin waard is. Word het geen scharrel van 3 maanden waarbij je een jarenlange vriendin verliest?


Het is de ex van de vriendin... Persoonlijk zie ik hier dan weinig graten in... Als het klikt met die jongen en het is gedaan met het meisje, wat zou haar dan tegen houden ?? Al is het een scharrel van enkele maanden, zoveel kwaad kan dat nu toch niet ?? Die jongen is denk ik toch geen bezit van het meisje, dus ik zou het nogal vreemd vinden moest ze 'niet mogen' daten met deze kerel :=
(het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe lang ze al uiteen zijn... wanneer het kort is, dan zou het inderdaad ongepast zijn)

danique1995 schreef:
Het is nu ook zo'n 3 jaar geleden dat het uit ging dusja ik weet het niet meer.


Wel, dan zie ik er absoluut geen graten meer in :+
3 jaar is een lange tijd, ook al is ze nog niet over hem heen, dat wil niet zeggen dat jij niet met hem mag daten. Als ze een goede vriendin is, dan begrijpt ze dat wel (toch zeker na een tijdspanne van 3 jaar).
Als je heel je leven lang rekening moet houden met alle ex'en van je vriendin rekening moet houden is dat wel een beetje balachelijk denk ik :=

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:55

@Geyron: Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn vriendinnen er met een ex vandoor gingen, uit is uit en ik heb een hele ieve vriend waar ik mee ga trouwen. De meeste exen of ex scharrels kan ik nog mee door één deur. ! gaat zelfs nog mee stappen alleen met mij. Zou ik zo aan één van mijn vriendinnen koppelen :D maargoed het is maar net hoe je erin staat.

Als TS al zo over haar 'vriendin' praat vraag ik mij af hoe die vriendschap is. Misschien is het wel netjes om iets te sturen van: Goh ik heb sinds kort leuk contact met X en we willen elkaar graag beter leren kennen. Ik hoop dat je er geen probleem mee hebt. Ze is er echter niet toe verplicht... ex is een ex.

danique1995
Berichten: 214
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Goor(OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:56

Oke dankje ,

Het maakt hem voor de rest niet uit als ik wat met hem zal nemen, en het maakt hem helemaal niks uit wat zij denkt omdat zij hem toch belazerd heeft ( zo deed ze dat zelfs laatst nog met een jongen, ze had wat met een jongen uit denemarken en ging weer terug naar nederland voor een week met een ex van mij die had haar opgehaald daar uit denemarken en ze heeft een week bij hem geslapen en ja dan weet je wat er gebeurd is,, gelukkig vertelt mijn ex ook nog wel wat aan mij, en dat vind ik onterecht tegenover de jjongen waarmee ze wat had maar zo doet ze dat altijd, het is een lieve meid echt waar maar hoe ze met jongens omgaat gaat mij veel te ver want MR X waar ik dus mee was donderdag is een superlieve kerel hij zorgde zo goed voor haar ze had het helemaal goed met hem en dan nog vreemdgaan en het verknallen. Maak het dan gewoon uit en ga aub geen jongens kwetsen op zon manier.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:00

Ik zou het niet eens vertellen, je hebt al weinig contact en dat zal alleen nog maar meer verwateren door de afstand. Als ze vraagt over 'goh, nog leuke jongens ontmoet?' dan kun je het wel zeggen. Maar zou niet uit mijzelf erover beginnen.

Als het om een goede vriendin zou gaan, dan zou ik het vertellen. Maar nooit toestemming vragen :')
Ex heeft zelf eigen keuze en een ex is geen bezit.
(snap nooit dat gezeik over 'inpikken' van exen, joh... Het is niet voor niets een ex!)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:09

Geryon schreef:
Gaat me niet om de ex, maar om de vriendin.. Waarom mijn ex? Vind het nogal respectloos.

Kan niet precies uitleggen (heb ik wel vaker last van), maar ik vind het gewoon niet kunnen.



?? waarom respectloos?
vind het eerder respectloos als je iemand van wie je houd niet geluk met een ander kan gunnen, ook al is die ander een ex van je ...
kijk , als iets net uit is, dna is het idd niet netjes als die vriendin er diretc bovenop duikt...wat tijd geven om de betrokken partijen hun eventuele verdriet te verwerken en een plaatsje te laten geven , prima...
maar daarna moet iedereen gewoon door kunnen gaan met zijn/haar leven ...
als er dan gevoelens ontstaan tussen personen waarmee je met 1 van de partijen wat hebt gehad, sja, dna ontstaan die, dat kun je niet dwingen :n

ik vind het hele stukje "iets met een ex begeinnen is not done " zoiets puberaals hebben .... kan er niks aan doen .
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-08-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:10

Is ook puberaal, net of je bezit hebt over vriendinnen of exen :')
Zolang het maar een ex is natuurlijk, beginnen met de vriend of vriendin vind ik echt not done.

xLIESSSx

Berichten: 951
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:11

Sonja_vR schreef:
ik vind het hele stukje "iets met een ex begeinnen is not done " zoiets puberaals hebben .... kan er niks aan doen .


Zo is het maar net :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:12

nu moet ik eerlijk zeggen dat ik na het posten even naar de profielen van sommige reacties heb gekeken en ...sja...i rest my case...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:13

bij sommige vriendinnen is het ook een beetje lastig, die hebben de halve stad al zo'n beetje gehad.

danique1995
Berichten: 214
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Goor(OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:14

@vuurneon, daar heb je gelijk in, maar ben iemand die liever geen ruzie of wat dan ook wil, dusja. Maar het is een leuke jongen en voel me fijn bij hem dus eigenlijk moet k er gewoon lak aan hebben.

#ymor zo denk ik er eigenlijk ook over. want dat is eigenlijks het geval well
Laatst bijgewerkt door danique1995 op 20-08-12 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:14

Aangezien ze haar ex heeft belazert en ook al een week met jouw ex is gegaan, kan ik me niet voorstellen dat ze er een probleem van zou maken :)

xLIESSSx

Berichten: 951
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:14

Sonja_vR schreef:
nu moet ik eerlijk zeggen dat ik na het posten even naar de profielen van sommige reacties heb gekeken en ...sja...i rest my case...


Het zijn inderdaad allemaal pubers hé Sonja_vR :P

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:15

Maar ruzie? Lieve meid, ze woont in Denemarken en eerlijk gezegd denk ik dat het contact wel veel meer gaat verwateren.

Het is haar probleem als ze het vervelend vind! Niet die van jou, niet die van de jongen :)
Geniet er gewoon van :)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:17

Waarom respectloos? Dat kan ik niet uitleggen. Dat is gewoon een gevoel en niet goed onder woorden te brengen.

Na drie jaar dan vind ik het ook niet erg meer hoor. Dan is het al een 'verre ex'.

Een vriendin is een vriendin niet als ze gewoon achter je ex aan gaat.
Vooral als die ex je vriendin verlaten heeft en zij daar verdriet van heeft.

Vind jouw laatste reactie vooral wat puberaal trouwens. Je bent 32 dus misschien je naar je leeftijd gedragen? Net als ik dat doe blijkbaar, puberaal he ;)

danique1995
Berichten: 214
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Goor(OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:21

vuurneon schreef:
Maar ruzie? Lieve meid, ze woont in Denemarken en eerlijk gezegd denk ik dat het contact wel veel meer gaat verwateren.

Het is haar probleem als ze het vervelend vind! Niet die van jou, niet die van de jongen :)
Geniet er gewoon van :)


Ja dat is ook wel zo. Maarja ben altijd bang voor ruzie omdat ik dat niet wil ,
Maar ik zal jullie allemaal op de hoogte houden over MR X en mijn naja vriendin/.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:49

Geryon schreef:
Waarom respectloos? Dat kan ik niet uitleggen. Dat is gewoon een gevoel en niet goed onder woorden te brengen.

Na drie jaar dan vind ik het ook niet erg meer hoor. Dan is het al een 'verre ex'.

Een vriendin is een vriendin niet als ze gewoon achter je ex aan gaat.
Vooral als die ex je vriendin verlaten heeft en zij daar verdriet van heeft.

Vind jouw laatste reactie vooral wat puberaal trouwens. Je bent 32 dus misschien je naar je leeftijd gedragen? Net als ik dat doe blijkbaar, puberaal he ;)



niks puberaals aan, tis meer een constatering en voor mezelf een reminder dat ik soms eerst even profielen moet checken voor ik reageer op een bepaalde manier omdat je van een bepaalde leeftijdsgroep bepaalde denkwijzen kunt verwachten
en dat bedoel ik niet banketstaaf, maar is gewoon feitelijk zo, dit heeft gewoon te maken met levenservaring en levensfases.

toen ik 17 was dacht ik er gedeeltelijk ook zo over, maar inmiddels is mij wel duidelijk geworden dat de wereld zo niet werkt...
en dat je juist moet genieten van het feit dat je een persoon naast je hebt/kunt hebben met wie het werkt en dat je dat een ander niet zou moeten misgunnen (dat je soms wel even de tijd zou moeten nemen vooraleer je die stap te neemt is een ander verhaal, want zoals ik al aangaf is het idd niet netjes om, als een relatie stukloopt van een vriendin gelijk haar ex te bespringen, bij wijze van spreken)

dat jij iets heel negatief uit mijn laatste reactie haalt, dat is aan jou, niet aan mij...er stond geen waarde oordeel in mijn post :n

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:03

Okee, even alles op een rijtje:

1. Jij en je vriendin spreken elkaar sowieso al niet zo vaak meer.
2. Ze heeft die jongen meerdere keren belazerd.
3. Het is al 3 jaar uit tussen hun.
4. Toen zij een week in Nederland was ging ze met jouw ex.

Uuuuhmm.... Waar wacht je nog op? Ik denk dat ze er wel overheen komt! ;)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:22

Met exen van vriendinnen die ik nog spreek of recent mee omging vind ik not done ;)

Wat wel grappig is, is dat mijn huidige vriend een ex is van een meisje waar ik 10 jaar geleden mee omging maar haar al 9 jaar niet gesproken heb. Ook zij heeft hem belazerd. :')

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:16

Ymor schreef:
Vertellen natuurlijk! Helemaal als hij geen contact met haar wil en jij haar ook niet zo geweldig vind. Misschien is het dan meteen klaar. Als ze boos is dan is ze toch heel ver weg!!

Inderdaad. En iemand die 4 keer vreemdgaat verdiend geen enkele jongen imo. :j

danique1995
Berichten: 214
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Goor(OV)

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:18

@lisaluna , ja inderdaad dat ben k met je eens, maar ze is hals over kop naar Denmarken verhuist naar haar moeder omdat ze door dr pa mishandeld werd, opzich mis ik haar heel erg, maar aan de ene kant heb ik zoiets van ja ze gaat zelf zovaak vreemd en dan moet ik me weerhouden van mijn gevoelens

Owja Mr. X en ik hebbem even gepraat , hij blijft voorlopig vrijgezel, naja wil ik natuurlijk ook omdat ik 2 maanden geleden me relatie heb beeindigd , maar hij wil het op den duur wel proberen als hij alles op orde heeft.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ik weet niet of ik het moet vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:20

Zij woont in Denemarken en het is al 3 jaar uit? Geen enkel probleem lijkt mij dan?

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:23

Als mijn vriendin gelukkig word met mijn ex, prima toch? Gebruikt speelgoed moet je doorgeven aan de minder bedeelde heb ik altijd geleerd!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:23

Hij zal waarschijnlijk ooit wel een nieuwe vriendin krijgen.. doet het er dan enorm toe wie dat dan is? Als het nu je allerbeste vriendin is en je haar dagelijks ziet is het anders. Maar dat zal in dit geval niet zo zijn.