Zou jij het opruimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Zou jij het opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:40

Ik sta niet snel met mijn mond vol tanden (de mensen die mij IRL kennen kunnen dat vast beamen) maar vanmiddag was ik toch even flabbergasted. Ik werk in een druk restaurant waar ook honden toegestaan zijn, mits ze zich netjes gedragen. Vanmiddag kwam er een echtpaar binnen met een middelgrote hond. Deze was zichtbaar niet lekker en ging midden in de entreehal overgeven. En dan bedoel ik ook echt de hele hal vol, ze trokken hem ook nog even voort dus het zat echt overal. Ik heb gelijk gezegd, wacht ik ga een sopje halen en dat heb ik dus ook gelijk gedaan, vervelend kan gebeuren etc. etc. TOT ik terug kwam met het sopje en deze wilde overhandigen aan mevrouw, maar dat was dus eigenlijk niet de bedoeling. Ze vroeg ook letterlijk: Wil je dat IK het opruim? Nou ja, eigenlijk wilde ik haar dat wel vragen. Service voor alles, maar ik voel me toch echt niet geroepen om het op te ruimen. Ik heb een vol terras, en ik vind dat gewoon echt niet fris. Zelf zou zoiets nooit in mijn hoofd opgekomen zijn om het van een serveerster te verwachten, maar deze vrouw verwachtte dat dus eigenlijk wel. Mijn vraag aan de hondeneigenaren in deze, wat doe jij?

chantal_bel

Re: Zou jij het opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:42

ik zou het zelf opruimen, is toch mijn hond die gekotst heeft?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:43

Ik heb geen hond, maar als ik die wel zou hebben zou ik het zeker zelf opruimen.
Dat je je hond mee hebt, oke, maar daar moet je toch geen andere mensen mee tot last zijn?!

Heb jij het uiteindelijk gedaan of zij?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:43

Nou ja zeg, wat heb je toch voor 'n vreemd volk op deze wereld. 8)7

Ik zou het absoluut zelf opruimen, en uitgebreid mijn excuses aanbieden aan de eigenaar van het restaurant + het personeelslid die de ontvangst regelt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:44

Ook ik zou het zelf opruimen, om dezelfde reden als dat Chantal_bel noemt.
Het is mijn dier wat de boel vervuilt, niet het dier van een ander en bovendien is het mijn keuze het dier mee te nemen.

Kahawa

En wat als een kind moet vomeren?

Of een volwassene die alleen is en het toilet niet haalt?

SaBiNa_S

uhm nee had ze lekker zelf mogen doen

Sjors

Wat een rare reactie. _-:(
Ik zou het zelf echt niet opruimen hoor :n
Baasje is daar verantwoordelijk voor :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:46

Ik vind het helemaal niet zo heel raar := Ik zou het zelf zeker weten gewoon zelf op ruimen, dan is het tenslotte mijn hond. Maar ik weet heel goed dat sommige types dat verwachten van het personeel.
Als iemand per ongeluk zijn drinken omgooit geef je diegene toch ook niet een doekje en een sopje en laat je het hem zelf opruimen?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:46

is altijd lastig, ik zit achter de kassa en dan valt er ook wel eens wat ter aarde. sommige mensen helpen mijn collega's met opruimen, andere gaan er bij staan kijken :'). ik zou het denk ik wel zelf (helpen)opruimen helemaal als het daar druk is.

al zou ik zelf in een restaurant zitten en de serveerster gaat hondenkots opruimen zou ik inderdaad niet ge charmeert zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:47

Ik heb het niet gedaan... Toen ik weer terug kwam stond het sopje er, met de kranten die ik haar gegeven had ernaast op de grond, ze had de helft opgedweild en toen waren ze er stilletjes vandoor gegaan...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:47

Ik zou me best schamen en ook het zelf opruimen of ermee helpen inderdaad.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:47

PocoGaucha schreef:
is altijd lastig, ik zit achter de kassa en dan valt er ook wel eens wat ter aarde. sommige mensen helpen mijn collega's met opruimen, andere gaan er bij staan kijken :'). ik zou het denk ik wel zelf (helpen)opruimen helemaal als het daar druk is.

al zou ik zelf in een restaurant zitten en de serveerster gaat hondenkots opruimen zou ik inderdaad niet ge charmeert zijn.

En mensenkots dan? :+ Dat moet toch ook iemand opruimen? en als het iemand in zijn eentje is die onverwachts ziek wordt?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:48

Skygirl schreef:

Dan ook ruim ik het zelf op en laat ik het niet het personeel van het restaurant opruimen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:54

Belachelijk! Ik verwacht het al van ouders met kinderen dus van mensen met een hond al helemaal!
Ik werk bij een bioscoop en ik heb het weleens meegemaakt dat er een meisje onwel was geworden en over had gegeven. Natuurlijk ga je dan helpen. Schoonmaakkar gepakt, schone sopjes gehaald. Een andere collega heeft wat water gehaald voor het meisje. Maar de moeder heeft gelijk zelf al het grove "vuil" opgeruimd. Daarna heb ik aangeboden om het af te maken zodat ze met haar dochtertje naar huis kon.

Je ruimt het toch op als je in je eigen huis bent? Dan ruim je het al helemaal op als je bij iemand anders bent, of dat nou restaurant is of een huis. Ik zou ook met mijn mond vol tanden staan hoor als iemand het dan van jou verwacht dat je het gaat doen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:54

mang schreef:
Als iemand per ongeluk zijn drinken omgooit geef je diegene toch ook niet een doekje en een sopje en laat je het hem zelf opruimen?

Ja, maar er zit toch wel een hele hoop verschil tussen een drankje en braaksel wat je op moet dweilen. Een omgevallen drankje valt binnen de 'service' van de horecagelegenheid, maar braaksel imo absoluut niet.

Als mijn oppaskindje of ikzelf zou overgeven zou ik er ook zelf opruimen. Persoonlijk vind ik dat wel zo netjes, en vind ik het ook wel erg apart om een vreemde met dit vieze karweitje op te zadelen. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:57

Silvia schreef:
Skygirl schreef:

Dan ook ruim ik het zelf op en laat ik het niet het personeel van het restaurant opruimen.

Als je daar te ziek voor bent.

Straks moet je van het opruimen opnieuw :+ schiet lekker op dan

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:00

Jemig wat een mensen zijn er toch op deze planeet zeg... :n

Ik vind het goed dat je het ze zelf liet doen. Jij bent er om hun eten te serveren, niet om kots te ruimen!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:03

Skygirl schreef:

Dat is een totaal andere situatie. Als iemand echt te ziek is om het zelf te doen, dan zal je als personeel weleens moeten doorbijten. Maar dat is hier gewoon niet het geval. Deze vrouw heeft geen enkele reden om het op een ander af te schuiven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:03

Jakkes, je gaat als serveerster toch niet aan de gang met het opruimen van hondekots. Als ik dat zie en je komt daarna mij bedienen ben ik als gast niet zo blij met jou. Daarbij, die mevrouw is zelf verantwoordelijk voor wat haar viervoeter doet. Als die er een bende van maakt, mag ze dat zelf opruimen. Dat is totaal niet vergelijkbaar met het per ongeluk omstoten van een vol glas.
Het is weer anders als een gast onwel wordt: begeleidende familie/vrienden mogen daar in eerste instantie voor zorgen. Als iemand alleen is en onwel wordt, help je die persoon uiteraard, onwel zijn is al vervelend genoeg.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:05

Skygirl schreef:
PocoGaucha schreef:

En mensenkots dan? :+ Dat moet toch ook iemand opruimen? en als het iemand in zijn eentje is die onverwachts ziek wordt?

ik heb zelf welleens tijdens het werk gekotst, toen heb ik het ook zelf opgeruimd :').

wendyP

Ik zou het zelf opruimen, je voelt je toch ook best lastig als je staat te kijken hoe andere je hond zijn kots op ruimen?

Marocje

Skygirl schreef:

Dan is je maag al leeg ;)

Heb het zelf eens meegemaakt: toiletten niet op tijd bereikt en daar ging het over de muur.. Ik wilde het zelf opruimen, maar personeel stond erop dat hun dit deden. Jammer alleen dat ze in mijn bijzijn dus 'ruzie' gingen maken wie het van hun moest opruimen, omdat ze het allemaal vies vonden.. (en ja, ik had het nogmaals aangegeven het zelf op te ruimen, maar dat wilden ze niet..)

Van mijn eigen kind (heb geen hond) ruim ik het ook zelf op. Het is gewoon vies, en zeker van een ander krijg je hier echt braakneigingen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:06

Ik zou het ook zelf opruimen,hetzelfde als met een kind dat overgeeft. Als je zelf plotseling erg ziek wordt en alleen bent is het een ander geval,maar in de rest van de gevallen vind ik dat je het zelf op moet ruimen :j

Ik zou me al doodschamen,ookal kun je er zelf niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-12 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:08

PocoGaucha schreef:
ik heb zelf welleens tijdens het werk gekotst, toen heb ik het ook zelf opgeruimd :').

Ja geloof ik wel, maar maag is niet gelijk per se helemaal leeg en iemand kan daarna nog steeds beroerd zijn.
labyrinth schreef:
Dat is een totaal andere situatie. Als iemand echt te ziek is om het zelf te doen, dan zal je als personeel weleens moeten doorbijten. Maar dat is hier gewoon niet het geval. Deze vrouw heeft geen enkele reden om het op een ander af te schuiven.

Snap ik, maar was gewoon benieuwd. Of er niet een soort manusje van alles voor is zodat bijv. de serveerster het niet hoeft te doen.