Beste bokkers,
Graag wil ik mijn frustratie uiten over de ov-chip kaart.
Iedere dag reis ik 3 dezelfde stukken. S ochtends van huis naar mijn werk na mijn werk naar mijn vriend en van mijn vriend weer naar huis.
Hier in Brabant reizen we met veolia en hebben we een abonnement voor 10 euro per jaar voor 40% korting in de daluren. Van mijn vriend naar huis ben ik iedere dag wegens de 40% korting 1,28 kwijt. Afgelopen zondag kwam ik erachter dat dit ineens 1,35 was geworden, ik dacht eerst oke er is een nieuwe dienstregeling in gegaan ze zullen daardoor wel een prijsverhoging hebben doorgevoerd. Ik vond het al wel vreemd omdat hier niks over vermeld werd. Vandaag een dagje vrij dus tijd om het 1 en ander uit te zoeken. Nergens kom ik tegen dat er een prijsverhoging aangekondigd wordt. Wel een prijslijst op de site van veolia van 2011 en 2012. Oke flinke verhoging per 1 januari, wel zonder vooraankondiging maar ach dat is al jaren zo. Nu ook maar even mijn transactielijst doorgespit blijk ik dus vanaf 29-12-2011 0,10 euro meer zijn te gaan betalen en per 08-01-2012 is dit met 0,03 euro naar beneden gegaan. Ik werd al aardig geirriteerd hierdoor aangezien er niks gewijzigd is in de rit geen haltes erbij of omleidingen. Ik denk oke bel wel even naar de klantenservice van veolia om na te vragen hoe dit zit. Alleen na 10 min in de wacht gestaan te hebben werd de verbinding verbroken nog voor ik iemand te pakken had gekregen. Inmiddels daar dus wel erg kwaad door geworden dus maar een account aangemaakt op mijn veolia om de klacht in te dienen. Dit nu op een nette manier gedaan en hopelijk krijg ik een fatsoenlijk antwoord.
Dit hele rot geintje met invoering chipkaart heeft me al erg veel geld meer gekost dan de strippenkaart en nu wordt het helemaal belachelijk.
En helaas ben ik een soort van afhankelijk van het openbaar vervoer aangezien ik te veel mee gemaakt heb hier in Breda om nog alleen s'avonds half Breda rond te fietsen.
Graag vraag ik jullie of dit een bekend probleem is en of jullie ook zonder correcte vooraankondiging ook meer zijn gaan betalen.
Ik hoef geen antwoorden van moraalridders die vinden dat ik zeur en lekker heel nl rondreizen met hun gratis ov kaart.