Hoe ziet jou droom bruiloft eruit? Deel 1

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Hoe ziet jou droom bruiloft eruit? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:08

Blue_Eyes

Re: Hoe ziet jou droom bruiloft eruit? Deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:13

Mijn droombruiloft heb ik eigenlijk gehad :)
Ik ben met hubbie en twee bruidsmeisjes in een koets met twee Gelders naar het Oude Slot gegaan, een kasteelboerderij in het dorp waar ik vandaan kom. Daar zijn we om 12.00 getrouwd en daarna zijn we met koets naar onze 'eigen' kerk gereden om daar ons huwelijk te laten inzegenen.
Om 17.00 uur hadden we receptie in een heel leuk restaurant en daarna hebben we met 60 man vrienden en familie een avondvullend diner gehouden in datzelfde restaurant. We hoefden niet zo nodig meer te dansen na zo'n lange dag :D
En die nacht zijn we op huwelijksreis gegaan naar Cuba!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:26

Stipje, ik ben nog op zoek naar inspiratie.
Ik heb altijd geroepen alleen te willen trouwens in Las Vegas met een nep-Elvis bij het altaar en wat onbekende als getuigen, maar mijn partner wil niet.... En dus weet ik het niet meer :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:49

Ik heb mijn droom bruiloft gehad... Lekker met zijn tweetjes+getuigen op de gratis dag in mijn gemeente :D . Al die poespas is echt totaal niet mijn ding, daar zou ik me zo ongemakkelijk bij voelen... Nat het daadwerkelijke trouwens hebben we in het weekend in ongedwongen sfeer een feestje gevierd met vrienden en familie en dat was het :) . Heerlijk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:51

Ergens op een mooie locatie met familie en vrienden (niet te veel, gewoon lekker intiem). :) Ik in een mooie jurk, hij in pak. Daarna nog een feestje met diezelfde mensen en lekker samen eten en partyen. :D

Meer eisen heb ik niet. :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:10

Geen. :D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 16:11

Quir schreef:
Geen. :D

Kort maar krachtig :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:46

Hier komt een leuke 16jarige meisjes droom:

Ik wil trouwen in Ierland, op zo'n groene heuvel, bovenop de heuvel een wit altaar.
Ook is er een vijfertje met witte zwanen erin, zijn er heel veel mensen die op witte stoelen zitten,
is alles overdreven versierd met gekleurde bloemen, en we worden er heen gereden met een koets, waar Blade mijn paard voorstaat, die dan natuurlijk nog leeft.
Ik heb een hele mooie witte jurk aan, strapless, en krullende extensions, en na het ja woord en enorm feest, en daarna een mooi hotel.
zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:28

Ik wil graag mooie jurk, heel traditioneel volgens alle etiquette. Maar toch met een eigen draai er aan zodat het echt van ons is. Iets met een sportauto en een koets, de nacht vooraf slapen bij mijn ouders (zonder vriend) en een vriend die zorgt voor het bruidsboeket en me op komt halen. Lijkt me geweldig, daarna snel trouwen en een feest met bbq bij een hoeve oid....

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:34

Vooruitstrevend om alvast deel 1 in de titel te zetten :=

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:24

zodiacje schreef:
Vooruitstrevend om alvast deel 1 in de titel te zetten :=

Zeg zodiacje hoe ziet jouw droombruiloft er eigenlijk uit :D

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:32

Mijn droombruiloft: Met mijn voeten in het zand, op een strand, gelegen op een eiland in de stille oceaan. Alleen ik en mijn toekomstige man, geen familie en vrienden. Bloemen en schelpen. Geen poespas, wel een mooie maar simpele jurk. En daarna genieten van elkaar, de omgeving, en het prachtige water. Helaas ben je dan waarschijnlijk ook bijna net zoveel kwijt als een "traditionele" bruiloft, aangezien ik Frans Polynesie/Hawaii in mijn hoofd heb :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:36

Mijn droombruiloft begon altijd al met de voorpret van jurken passen, samen met mijn moeder, schoonmoeder en schoonzusje...Helaas is mijn schoonmoeder 4 maanden geleden plotsklaps overleden en valt ook eigenlijk je hele droombeeld een beetje ineen, alle mooie momenten waarvan we hadden gedacht dat zij er bij zou zijn (en vooral zo van zou genieten) moet zij missen, maar moeten wij haar vooral missen...

Mijn idee van m'n droombruiloft (groots, met alles erop en eraan) heb ik langzaam bijgesteld. Het maakt me niet uit wat voor auto we hebben, waar we het doen, hoeveel mensen er op het feest komen, het gaat mij erom dat we op die dag onze liefde voor elkaar vieren en bezegelen en dit doen in het bijzijn van de mensen van wie we houden. Het zal ongetwijfeld een prachtige dag worden, maar dromen van deze dag zoals ik voorheen kon doen, doe ik even niet meer...

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:33

Mijn droombruiloft heb ik al helemaal uitgestippelt! *D Sowieso wordt het een mooie lange jurk, met een diadeem (kroontje) op mijn hoofd en dan nog zo'n mooie sluier er aan vast. Dan heel mooi make-up en mooie gelnagels en mijn haar in mooie krullen (daar ben ik nog niet over uit! :+) Dan wil ik het liefst trouwen met een witte koets met Friese paarden ervoor, en mijn echtgenoot moet of in het wit trouwen of in een zwart pak. Dan wil ik wel in een kerk of soort van 'kasteel' idee trouwen. En natuurlijk alle bekende en familie mogen komen, en dan daarna een heel groot feest met veel taart en drankjes. En daarna wil ik eigenlijk overnachten in een hotel met zo'n mooi hemelbed in een luxe restaurant <3 En natuurlijk de huwelijksreis moet nog gebeuren, het liefst in een lekker warm land als Ibiza of Griekenland. ;)

Tja, wat een wensen zeg, helaas moeten ze nog even wachten :=

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:48

Ik ben getrouwd in Las Vegas in een zomerjurk en de sandaaltjes aan, mijn man in short en shirt...voor ons : het perfecte huwelijk. Kenden elkaar op dat moment al veertien jaar en wilden geen feest en de heisa er omheen. We hebben een mooie trip van L.A. naar San Fransisco gemaakt en onderweg getrouwd...zou het meteen overdoen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:58

Ik wil in ieder geval een witte sprookjesjurk aan. Voor de rest nog geen grote dromen ofzo... Een feest in een simpel zaaltje met leuke versiering kan ook erg leuk zijn :) Er hoeven niet veel mensen te komen.. Wel wil ik vervoerd worden in een Volswagen "hippie" busje, hihi :) Uiteraard wil ik als bruidstaart een truffel-grand marnier taart, gemaakt door mijn vader :)

Een tante van mij is in de dierentuin getrouwd en dat vond ik wel erg gaaf! Ceremonie tussen de apen, gezellige barbecue, taart was met allemaal marsepeinen dieren erop :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:16

Witte sprookjes jurk, tiara, lelies, wit met creme oid of kleine dingen zwart géén zwarte kleding! gasten dus ook niet.
buiten, liefst strand en onder een boog :)

En het aller belangrijkste... de man van mijn dromen :)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:29

okeeee! komt ie dan.....

als ik ooit ga trouwen idd in een prachtige prinsessenjurk, hoeft niet wit maar wel neutrale kleuren, dus creme, champagne zoiets.
verder wil ik het een hele dag vieren op een kasteel met prachtige tuinen.
tussen de middag moeten er grote tafels in rijen staan waar iedereen lekker bourgondisch kan lunchen, dus kippenvleugels met honing, pasteitjes etc. etc. :D
in de pauze komen er van die ridders op paarden die gevechten houden zoals lanssteken om de gasten te vermaken, valkeniers met een mooie show, zoiets....
en dan 's avonds gewoon nog een gezellig feest met ook verschillende acts om mensen te vermaken allemaal een beetje in de sfeer van de middeleeuwen (bv boogschieten, narren met goocheltrucs).
en niet te vergeten....alle gasten worden ook omgekleed in bij passende kledij, dus de dames in prachtige middeleeuwse jurken en de heren ook met mooie pakkies :D
lijkt me geweldig om je bruiloft een bepaald thema te geven en dat iedereen daar ook aan mee doet (of ze nu willen of niet ~~}> )
is weer eens wat anders als een "normale" bruiloft, lijkt me helemaal leuk maar zal wel een beetje te veel kosten en heb een vriend die helemaal niet wil trouwen -O- maar ach...dromen mag.....

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:31

Mijn droom bruiloft ga ik hopelijk vrijdag hebben!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:09

Het is dat mijn vriend niet wil trouwen maar anders....:

Op een mooie zonnige (niet TE warme dag) in een mooi groen park, wij komen aan in een koets. Ik in een mooie witte jurk, mijn vriend in een mooie smoking, veeeeeeel bloemen en een mooie taart.

Verder mag mijn vriend de trouwauto uitkiezen.

En daarna lekker op huwelijksreis naar een of ander mooi tropisch land.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:52

sterremaan schreef:
Mijn droombruiloft: Met mijn voeten in het zand, op een strand, gelegen op een eiland in de stille oceaan. Alleen ik en mijn toekomstige man, geen familie en vrienden. Bloemen en schelpen. Geen poespas, wel een mooie maar simpele jurk. En daarna genieten van elkaar, de omgeving, en het prachtige water. Helaas ben je dan waarschijnlijk ook bijna net zoveel kwijt als een "traditionele" bruiloft, aangezien ik Frans Polynesie/Hawaii in mijn hoofd heb :D

Hahahah! Je beschrijft mijn bruiloft! :D

Mijn man en ik zijn op zoek gegaan naar het mooiste strand ter wereld en hebben deze gevonden op Aitutaki, Cook Islands (Pacific). We zijn eerst een maand op de Cook Islands geweest en daar getrouwd. Ik in een witte bikini met een prachtige witte sarong bezaaid met kraaltjes, gemaakt van een Indiase sari, mijn man in een witte short en open overhemdje, gekocht op de heenweg in LA.

Op het strand stond een prachtige bloemenboog, wij kregen bloemenkransen om en bloemen in ons haar en werden getrouwd door een gigantische Maori man. Onze getuigen waren een dame die we daar leerden kennen genaamd Lucky (hoe toepasselijk ;) ) en een meisje waarmee we de dag ervoor kokosnoten zaten open te breken. Haar vriend was fotograaf en had al zijn spullen bij zich *\o/*

Hierna een BBQ op het strand met de dominee, getuigen, fotograaf en zo'n 12 flessen Champagne!

Na de Cook Islands zijn we doorgereisd naar de Fiji eilanden. We hebben een heeele luxe reis gemaakt. Vervoer ging per privé helicopter, watervliegtuig of zeiljacht en overnachten deden we in hele luxe resorts en mooie strandhuizen. We hebben 2 maanden lang rondgereisd door de Pacific en bij terugkomst een mooi diner gedaan met vrienden en familie.

Ik zou het zo weer doen!! *D

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:19

trouwen met een geschikte man, de rest maakt me helemaal niets uit. En als ik geen geschikte vent heb, dan niet ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:23

Ook in Ierland, in een oud middeleeuws kasteel. Op de binnenplaatse een rode loper en een dichte koets met twee friese paarden, of Shire's .

Overal geurende rozen en heerlijk eten. Mensen van wie ik houdt, een mooie witte jurk en lange extensions tot over mijn billen,

Ik kan het niet uitleggen, maar dit is dus de droom van een 14 jarige _O-

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:19

Oke ik heb nog niet alles uitgestippeld, maar er is een begin hihi..

Ik zou en moet trouwen in de VS, geen kerk, maar gewoon op een zeer mooie plek in de natuur/bos, met een kapel (heet dat ding zo :o ). Verder mijn bruidsjurk heb ik ook al helemaal uitgezocht en weet wat ik wil, nml die ene prachtige trouwjurk die toendertijd ook eens te zien was in ATWT (Toen Vienna ging trouwen). En beslist een wit met gouden koets met ervoor prachtige gitzwarte friesen..

Verder ben ik nog niet, maar is ook maar de vraag of hubs mij ooit ten huwelijk zou gaan vragen :o .

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

Ik wil trouwen in las vegas. Out of the blue. Door een Elvis ofzo.

Echt geen geintje!

Dan in nederland gewoon een te gek groot feest geven.

Ik vind het altijd prachtig om een 'tradtionele' bruiloft te zien, maar dat is niet aan mij besteed :D

De honeymoon moet iets te maken hebben met cocktails, witte stranden, blauwe zee en een mooi huis. (en in gedachte heb ik dan ook witte losse wapperende kleding aan met teenslippertjes ) :D

Suzzy_3 schreef:
Mijn droom bruiloft ga ik hopelijk vrijdag hebben!

Spannend!!

Joyckuh schreef:
Stipje, ik ben nog op zoek naar inspiratie.
Ik heb altijd geroepen alleen te willen trouwens in Las Vegas met een nep-Elvis bij het altaar en wat onbekende als getuigen, maar mijn partner wil niet.... En dus weet ik het niet meer :')

Te grappig :D
Mijn vriend zou dat zeker weten willen. Die houdt van Las Vegas, en houd van dan gekke/ out of the ordinary. :D