TS, september is (net als mei en juni) de meest populaire tijd om te gaan trouwen (mijn moeder is babs en die vertelde dat toevallig laatst), vanwege het weer. Maar je ziet maar weer dat je zelfs in juli slecht weer kunt hebben *kijkt naar buiten*
NoaC
Geplaatst: 15-07-11 09:36
Ik lees ook even mee. Ik weet dat je op ebay ook voor een prikkie trouwjurken kan kopen (komen uit Azie). Heb er een aantal jaar geleden ook eens een gekocht (niet om te trouwen, maar voor een verkleedfeest ) voor incl verzenden was ik rond de 70 euro kwijt. Was echt een mooie jurk en paste prima.
Lielle
Geplaatst: 15-07-11 09:37
ik trouwde in mei, en ook de hele dag regen. Als we dit jaar waren getrouwd hadden we prachtig weer gehad. Toch een kwestie van geluk hebben.
Paan
Geplaatst: 15-07-11 18:09
Twee vraagjes voor een vriendin die in december gaat trouwen: 1. Leuke binnenlocatie om foto's te maken omgeving Harderwijk. Wie heeft er een leuk idee? 2. Verder is ze op zoek naar een mooie avondjurk om in te trouwen. Wie weet er een betrouwbare 2e handszaak waar ze avondjurken verkopen? Of een zaak waar ze niet te dure avondjurken verkopen?
Ik zou wel een mooie jurk willen, maar die heb je ook voor weinig geld. Bruidsboeket hoeft van mij eigenlijk niet echt, je sleept er even mee rond en dan gooi of zet je de bloemen weg...Zou wel iets van een feestzaaltje toch willen huren voor de avond, inderdaad zodat je in de avond niet alles nog moet opruimen. Taart lust ik zelf uberhaupt niet dus ik wil graag iets anders zoals ijstaart of gewoon gebakjes.
nova_zodiax
Geplaatst: 19-07-11 13:56
Heb niet je hele topic gelezen, maar voor het eten BV hapjes en drankjes kan je eens informeren bij instelling van gehandicapte zorg of speciaal onderwijs. Deze bieden het vaak goedkoper aan, maar zijn vaak super goed.
je trouwt toch maar 1x dus waarom niet even verder sparen voor dé bruiloft ipv je bruiloft afraffelen?
moonsparkle
Geplaatst: 19-07-11 14:03
Naja ik vind wel dat in een bepaalde leeftijd er veel tegelijk komt, ik ben nu 22 en aan het kijken voor een huis en wil eigenlijk wel tussen me 25e en 30e trouwens en m'n eerste kindje krijgen als het me gegunt is. Dat zijn allemaal momenten waarop je heel veel moet uitgeven, dus als je ergens iets kan besparen
Nouja, wij raffelen onze bruiloft verder niet af hoor Dobel Maar wij willen niet overal de hoofdprijs voor betalen. Zo heb ik nu mijn trouwjurk toch voor een aardig bedrag (1450) wat ik eigenlijk eerst niet wilde, maarja het is dé jurk voor mij. En mijn vriend heeft een super mooi pak van de WE. Heb een super mooi boeket voor 35,- en niet anders dan de 'echte' trouwboeketten buiten de prijs om. En we hebben koud-warm buffet voor alle gasten 's avonds. Ben tot nu toe super blij met alles wat we uitgekozen hebben En heb veel aan de tips gehad van jullie! Thanks!
welk bedrag je er ook voor neertelt als het maar geslaagt is en je ene leuke dag hebt gehad. wij gaan ook trouwen maar gaan nog ff goed doorsparen. ik wil een prof fotograaf en natuurlijk wel mijn paard erbij op de foto. het liefst dat hij de koets nog trekt maar dat doe ik hem niet aan haha.
op otto.nl heb je ook mooie jurken voor "normale" prijzen, even bij trefwoord bruidsjurk intypen, past hij niet, stuur je hem terug. en het klinkt mischien een beetje stom, maar veel mensen zetten hun bruidsjurk op marktplaats. (ik heb er ook 1 in me kast hangen, was voor verkleed feest), en dan heeft de jurk uiteindelijk niet veel gekost.
mijn trouwjurk (eigenlijk avondjurk) kwam van een boetiekje in almelo mede omdat ik perse niet in het wit w een spetterende kleur. Jurk kostte geloof ik iets van 250. Manlief wilde niet in pak en is getrouwd in een nette broek met colbert, totaal iets van 150,- geloof ik. Taart hebben we niet gedaan, wel van die kleine petit fours, hoef je ook niet zoveel weg te gooien.
wij zijn afgelopen jaar ook redelijk goedkoop getrouwd, trouwjurk was van astrid's buidsmode uit castricum,mijn dochter had een jurkje van een turkse winkel uit deventer ( zal moda) en mijn man heeft zijn pak bij batavia stad in lelystad gekocht bij de van gills winkel.
Leuk om te zien hoe veel er kan worden bespaard met creativiteit!
Voor wie nog tegen een vriendelijke prijs een fotograaf zoekt (< 500 euro), zie mijn website (onderschrift)! Mijn site wordt zeer binnenkort geupdate met foto's van meer bruiloften
Ik heb aanstaande maandag een bruiloft van mijn oom en tante. Deze hebben helaas zelf geen rode cent, dus wordt er gratis getrouwd en maak ik die dag gratis de foto's. In de middag mag iedereen op het bruidspaar komen drinken bij hun thuis en in de avond hebben wij als familie hun uitgenodigd op een etentje. Dat betaald iedereen voor zich en ook een klein gedeelte voor het bruidspaar. Dit is ons cadeau voor hun.
Misschien halen jullie inspiratie uit deze bruiloft. Het blijkt maar weer dat iedereen kan trouwen.
Libje123
Geplaatst: 22-07-11 21:58
Ik heb je redelijk wat tips opgestuurd !! in pb
Mijn man draagt een pak met stropdas en bloes van van Gils. Bijelkaa 699 euro Ik een jurk uit china ! 150 euro !! Schoenen bij een dame met thuis winkel 50 euro Hoepel ook daar 50 euro
Koets en paarden waren van vrienden van ons en gratis Trouwboeket wou ik niet maar mijn ma en schoonma dachten hier anders over en verraste me hiermee Trouwen en boekje kosten ons 257 euro En echt SUPER we werden gebeld door de tv of ze ons huwelijk voor een topic mochten filmen !!! Ja tuurlijk!! zei ik dus we hebben alles gratis proffesioneel op band Trouwtaart van een hobby bakster 60 personen 85 euro was heerlijk!!
ik trek me terug uit het topic relatie is waarschijnlijk voorbij dus trouwen gaat ook niet gebeuren. voor iedereen die wel gaat trouwen erg veel geluk ermee en ik duim dat het een mooie bruiloft word.
moonsparkle
Geplaatst: 25-07-11 09:53
dennisje schreef:
ik trek me terug uit het topic relatie is waarschijnlijk voorbij dus trouwen gaat ook niet gebeuren. voor iedereen die wel gaat trouwen erg veel geluk ermee en ik duim dat het een mooie bruiloft word.
Paan
Geplaatst: 26-07-11 12:34
Dobel schreef:
je trouwt toch maar 1x dus waarom niet even verder sparen voor dé bruiloft ipv je bruiloft afraffelen?
Er zijn genoeg mensen die voor de 2e keer trouwen hoor. En ook al trouw je maar 1x, flink veel geld daar aan besteden kan niet iedereen.
En de vraag is of je het belangrijk vindt om er zoveel geld in te steken. Daarom zei ik al eerder, keuzes maken wat je belangrijk vind bij je bruiloft en daar niet op besparen, en andere dingen kunnen dan goedkoper of gewoon niet.
Dennisje, wat sneu
sliertje
Geplaatst: 26-07-11 12:47
Kijk eens op http://www.sarasbridal.nl voor ca 600 euro heb je de mooiste jurken en ze worden op jouw maten nieuw gemaakt! Ik ben daar ook geweest en mijn jurk was super!
We hebben ons feest in de tuin gehouden, springkussen voor de kids dus daar hadden we ook geen last van
Voor de rest moet je gewoon je kennissen kring rondgaan of je ergens hulp van kan vragen, iedereen vindt het altijd leuk om iets te doen voor je bruiloft.
En: bespaar niet teveel op fotografie; trouw reportages zijn niet een "klusje voor een neef of nicht met een DSR camera" van licht, witbalans e.d. moet je echt wel wat weten om een mooie fotoserie te maken! Niets is erger dan je ergeren aan foto's wat het net allemaal niet is...
Taart inderdaad via een forum, oproepje plaatsen en je kunt voor weinig geld een hele mooie en lekkere taart laten maken.