je eerste eigen huisje...meer mensen tramalant met ouders ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

je eerste eigen huisje...meer mensen tramalant met ouders ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 21:44

pfff ik moet t gewoon echt even van me afschrijven...

morgen krijgen me vriend en ik de sleutel van ons eerste eigen huisje...
maar men ik wist niet dat ouders en schoonouders zo verschrikkelijk konden wezen nu we weg willen..
maar nu doen onze beide ouders al zo verschrikkelijk jaloers/ bemoeizuchtig....t komt nu al onze strotten uit...
t is op dit moment enkel van ja jullie moeten t zo doen en in die kleur en ja alles moet tegelijk gedaan worden..
terwijl me vriend en ik zoiets hebben van we doen kamer voor kamer want t is al duur zat...
we willen er morgen gewoon intrekken en verder kunnen ze even de pot op.

volgens onze oudjes kunnen we op dit moment niks goed doen terwijl we onze tassen aan t pakken zijn...
alles is fout en we moeten t maar uitzoeken als we niet doen wat hun zeggen...
zelfs t eten niet lekker vinden was echt uitgelopen op een drama...schoonma werd pislink op me omdat ik spruiten niet lekker vond.

t komt me van zowel me vriend ze ouders als van me eigen ouders de strot uit...we hebben op dit moment echt even zoiets van ze hoeven niet t komen kijken de eerste week want t zal toch niet goed genoeg zijn volgens hun...
en dan is t van ja als t zo moet mag je van mij daar niet wonen etc en dan denk ik van wtf waar hebben jullie last van...

meer mensen die dit hebben dat ouders in ene zo enorm bemoeizuchtig worden??

maja t zal wel aan ons liggen want wij willen gewoon dolgraag t huis uit en dat lijken hun kennelijk niet t willen

Cyntje

Re: je eerste eigen huisje...meer mensen tramalant met ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:46

Je moet doen wat je zelf wilt, jullie wonen er tenslotte ;)
Men kan het nooit goed genoeg doen voor iedereen, dus doe dat dan tenslotte voor jezelf :D

Jullie huis, jullie smaak, jullie mening,...jullie moeten er de hele dag in wonen, zij niet :Y)

Goof

Re: je eerste eigen huisje...meer mensen tramalant met ouders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:49

Lekker je eigen plan trekken vanaf morgen, je telefoon uitzetten en de bel ook ;)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:52

Jeetje wat flauw van je (schoon) ouders... Zou me er niet teveel van aantrekken, laat ze het maar even lekker uitzoeken. Je moet het doen zoals je zelf wilt en als dat kamer voor kamer is, doe je het lekker kamer voor kamer! Wij wonen nu al meer dan 2 jaar in dit huis en zelfs onze kamers zijn nog niet allemaal zoals we het hebben willen! ;) Veel plezier gewenst in jullie nieuwe huisje! :)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:54

:brr: Ai.. dat lijkt me wel lastig. Mijn ouders zijn helemaal niet zo, de moeder van m'n vriend misschien een beetje, maar die bedoeld het echt goed en is niet tot het vervelende toe. Maar ik begrijp dat jullie vanuit huis gaan samenwonen? Misschien vinden ze het gewoon lastig dat jullie het huis uit gaan, mijn vriend en ik wonen allebei al op ons zelf. ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:54

En als ze graag het hele huis in één keer af zien en ze zeuren er nogmaals over dan zou ik gewoon even subtiel een briefje met je rekeningnummer in hun handen duwen, kijken hoe vaak men dan nog blijft zaniken _O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:57

Ah, schoonouders, heerlijk :') Mijn schoonouders deden al moeilijk vanaf het moment dat mijn vriend mij leerde kennen, want ipv al z'n geld spenderen aan z'n computer, ging ie nou regelmatig met mij wat leuks doen, en dat was natuurlijk al helemaal fout.. Toen ging hij voor een huisje kijken, en wilde mij meehebben (van samenwonen was toen nog geen sprake verder) en dat schoot bij z'n ma fináál in het verkeerde keelgat.. Nu zijn zij sowieso dikke binnenvetters, als zoiets bij mij en m'n ouders voor zou komen dan schreeuwen we even een uurtje tegen elkaar en daarna is het weer goed, maar bij mijn vriend thuis.. Nougoed, om een lang verhaal kort te maken, tis hélemaal finaal uitgelopen op een drama en we hebben elkaar anderhalf jaar niet gezien :+ Niet leuk, want geeft een hoop stress, en als je elkaar perongeluk tegenkomt in de super, nou das ook redelijk crisis dan :P Gelukkig hebben we het allemaal kunnen uitpraten, en wat bleek nou, tis voor ouders blijkbaar gewoon heel moeilijk als het jonge grut ineens uit gaat vliegen :P

Dus, met andere woorden, ja wij hadden dat ook, dat ouders ineens ontzettend bemoeizuchtig werden, en dat is inderdaad níet leuk. Wat Goof al zegt, gewoon je eigen plan trekken, tis jullie huis, jullie geld, en jullie toekomst. En daar beslissen jullie over, en niemand anders :) Maar hou wel in je achterhoofd dat ze het waarschijnlijk allemaal goed bedoelen, en voor hun is het ook gewoon een moeilijke periode :) En waak er voor dat je niet in zo'n zelfde situatie komt als wij, want geloof me, dan is je eerste jaar samenwonen ook niet leuk :P

Heel veel succes met jullie huisje!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:00

Cyntje schreef:
En als ze graag het hele huis in één keer af zien en ze zeuren er nogmaals over dan zou ik gewoon even subtiel een briefje met je rekeningnummer in hun handen duwen, kijken hoe vaak men dan nog blijft zaniken _O-

:+ :o hmz daar breng je me idd wel op een goed idee.... :o is wel een goeie om t blijven onthouden in ieder geval...ze denken waarschijnlijk dat t geld op onze rug groeit ofzo...

maar volgens mij hebben ze t er ook enorm moeilijk mee dat we vanuit huis naar ons eigen eerste echt huisje gaan zo zonder ouders...
maar dan denk ik weer van kunnen jullie niet normaal reageren ofzo weetje ik snap best dat t moeilijk is om je kind t huis uit t zien gaan.
maar doe dan wel wat positiever in plaats van zo vreselijk bemoeizuchtig...heb dan liever dat ze gaan janken ofzo weetje wel...

normaal doen zowel eigen als schoonoudjes echt onwijs tof geen problemen mee maar nu men o men .... drama dag vandaag...
wil eerlijk gezegd ook nog niet weten hoe de rest van de week gaat verlopen :+ :o ... denk dat er behoorlijk wat geschreeuw van oudjes gaat komen

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:06

Jeetje wat vervelend.
Juist dan zou je zo graag willen dat ze blij voor jullie zijn.
Snap het volkomen wanneer ze het moeilijk vinden, en dat zal er deelsook mee te maken hebben, schat ik zo in.
Maar zeggen ze het niet op die manier, maar door er moeilijk over te doen, wat juist in het verkeerder keelgat schiet

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:11

Relax, relax, de oudjes hebben het moeilijk met het naderende `verlies`, de jonkies die uitvliegen, en nee, in hun ogen ben je daar als jonkie nooit klaar voor. En dus doen ze niet anders dan hun zorg uitspreken, weliswaar niet op de handigste manier, maar hee, dat heb je met emoties. Even doorbijten, tijd voor jullie zelf nemen (voor jou en je vriend dus) en je eigen plan trekken. Met de oudjes komt het wel goed.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 23:11

ja kan t me ook wel voorstellen maar snap gewoon niet dat ze niet "normaal" kunnen reageren dat t weer op zo een manier moet van dat niks goed is....
ipv dat ze nou onwijs blij zijn voor ons en dat ze gewoon zeggen van naja ok we kome wel helpen etc en we doen t op jullie manier maar neeeeee

en dan denk ik van wat een tramalant zeg op jezelf gaan wonen...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:15

Inderdaad iets met ouders en moeite hebben met loslaten zoals Maflinger ook al zegt.
Maar goed, het is jullie huis, jullie moeten er wonen, dus moet je het ook doen zoals jezelf wil. Zij mogen hun mening geven, maar moeten accepteren als je die niet deelt. En dat is niet altijd even makkelijk en de een is daar handiger is dan de ander. Voor jullie vervelend dat het zo moet, maar het komt vast nog wel goed als ze zich er eenmaal bij neer gelegd hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:26

Ach mijn moeder belde in het begin iedere dag.Of ik het paard niet vergat eten te geven(dat verzorgde ik van mijn 11e jaar af al alleen).En vervolgens wat ik s'avonds voor eten ging klaarmaken en dan kreeg ik een hele waslijst met wat ik allemaal nog niet vergeten mocht >;) .
Toen de tijd was ik er pisnijdig over,nu begrijp ik dat ze gewoon moeite had met loslaten en dat ik idd toen nog wel erg jong was.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:31

Ik ken het word er gek van zit nu al 4 weken hier was gister bij mam ben er blijven slapen en vandaag pffft moeders....

Ze vind het moeilijk om me los te laten dat snap ik ook wel maar ze reageerd alles op mij af 2 paarden van mij staan bij haar in volpension
Eentje was vandaag ineens weg gerent toen ik dr vast had en gaf me een rotschop tegen mijn boven been dus toen ik haar had heeft ze ook een rotschop van mij gekregen werd mam boos op mij....

Staat de merrie vast en te schrapen met der voorbeen en dat heeft ze nooit gemogen dus gaf haar een tik tegen de schouder zegt mam ineens je hoeft jet niet op dat beest af te reageren...
Ik deed dus echt niets fout maargoed

Ik word overal op afgezeken door mijn ouders word er een beetje beu van eerlijk gezegt
Niets is goed en ik kan niets goed meer doen normaal doen kan ze ook niet ze is alleen maar chaggarijnig