ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

ben ik zo jaloers of houd hij nou geen rekening met mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:24

Ik weet even niet waar ik moet beginnen.

Maar sinds kort rijd er dus 1 of ander weif mee naar t werk met mij en me vriend.(sorry maar ik ben gewoon echt even pissig)
Maar eerst was t 1 a 2 keer in de week maar nu is t gewoon iedere dag.
Nu had ik dus al tegen vriend lief gezegd van ik wil t niet hebben dat ze nou iedere dag maar mee moet rijden aangezien ze ook niet meebetaald met benzine(en ik iedere keer benzine moet tanken) ik vind 1 a 2 keer in de week leuk maar meer ook niet.
Dus ik dacht a fijn vriend houd rekening met me en zegt dus tegen mevrouw dat ze tot 2 keer in de week mee mag rijden..

Dus vandaag reed ze dan eindelijk eens niet mee omdat ik had gezegd dat ik nou eens een dagje niet wou dat ze mee reed..
Nu smst vriend net of ze morgen mee kon rijden en weer zij ik gewoon nee...(ik vind 1 a 2 keer in de week leuk maar niet iedere dag)
smst vriend lief nou dan pak ik toch de auto van me ma dan rijd ze gewoon mee en dat ik niet zo ziekelijk jaloers moest reageren....
De stoom komt op dit moment gewoon nog net niet uit me oren :( heb gewoon t idee dat hij totaal geen rekening met mij houd en maar gewoon doet wat hij wil.

Weet even niet wat ik er nou van moet denken.... ik ben gewoon zo kwaad op dit moment.
ik ben niet jaloers maar ik heb gewoon t idee dat hij totaal geen rekening met mij houd en doet wat hij zelf wil.

wat doen jullie hiermee... |( ben gewoon even radeloos ben gewoon zo kwaad dat ik wel kan janken..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:26

Je kunt toch aan haar vragen of ze meebetaalt en je verder (sorry dat ik het zeg) niet zo aanstellen?
Je bent er bij, begrijp ik, en er gebeurt toch niks tussen hen?
Carpoolen is goed voor het milieu en als zij ook meebetaalt ook heel goed voor de portemonnee en als je toch naar hetzelfde bedrijf moet een kleine moeite...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 08-12-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:27

Hij gooit het wel erg snel op 'jaloers'.

Vraag jezelf eens; wil je het niet omdat je jaloers bent? Of is het meer de benzine die ze niet meebetaald?

Vertel hem hoe je, je voelt en waarom je niet wilt dat ze zo vaak mee rijdt. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:27

had al aan madam gevraagd of ze bijdrage wil doen in de benzine maar dat doet ze dus niet. want ze kon het geld beter gebruiken
ik voel me gewoon net zo een taxi iedere dag... enkel dat een taxi chauffeur die niet betaald word en ik vind t gewoon enorm vervelend.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:28

Je stelt je aan!! (deels dan)
Wat mij betreft mag iedereen met mijn vriend mee rijden, hij moet toch heen dus of hij nou alleen rijdt of met een ander erbij maakt niet uit.
Wel vind ik dat ze iets mag bijdragen in de benzinekosten, ik weet niet wat de afstand is maar als heen en terug 5 euro is aan benzine mag ze best 2 euro per dag meebetalen.
Niet meebetalen is niet meerijden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:28

buster4ever schreef:
had al aan madam gevraagd of ze bijdrage wil doen in de benzine maar dat doet ze dus niet. want ze kon het geld beter gebruiken

Dat verandert de zaak.
In dat geval: laat haar maar fietsen. Is ook gratis en hartstikke gezond, want auto's lopen niet op water en het ov of een taxi kost toch zeker ook geld?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:29

Nou even eerlijk gezegd; als ik dit lees lijk je helaas wel jaloers... Wat is de reden dat ze van jou niet mee mag rijden, vertrouw je je vriendje niet? Ik denk namelijk dat hij dat gevoel wel een beetje heeft gezien zijn reactie dat hij zijn moeders auto meeneemt...
Ik zou me er gewoon niet zo druk om maken, laat haar lekker meerijden.. is de sfeer tussen jou en je vriend ook gelijk een stuk beter ;-)

Edit; dat van die reiskosten was me niet bekend :D Gewoon laten fietsen dus..
Laatst bijgewerkt door Tafje op 08-12-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

linda212

soory
maar ook ik vindt dat je eigen aanstelt
Bij mij rijdt er ook emnad een paar dagen in de week mee
moet kunnen

Kiwipitje

Netjes zeggen dat je een bijdrage wil in de benzine. Als dat niet mogelijk is dat ze dan maar weer lekker met d'r eigen auto rijdt :j. Verder niet zo aanstellen inderdaad. Vind je reactie wel erg overdreven!

Talonius

Lekker laten meebetalen aan de benzine en anders gaat ze maar met het OV.

Misschien kun je uitvogelen of ze reiskosten vergoeding ontvangt van jullie werkgever. Zou l*llig zijn als ze die ontvangt, maar carpoolt met een ander en niet meebetaalt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:30

Dan zou ik vriendlief (al is het maar af en toe) voor een volle tank laten betalen ;).
Benzine is duur...
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 08-12-10 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Als ze niet mee wil betalen gaat ze toch lekker met het openbaar vervoer.
Ik neem aan dat jullie je geld ook wel beter kunnen gebruiken dan het uitgeven aan brandstof.

Waarom zit zij je dwars?
Is het niet meebetalen een issue of wil je meer tijd met je vriend?

OdiEtAmo

buster4ever schreef:

Tsja, het is wel een gevalletje 'wel de lusten, niet de lasten', ik zou (wanneer ik dat 'wijf' was geweest zeker uit fatsoen gevraagd hebben of ik een bijdrage moest leveren en deze dan ook betalen).
Aan de andere kant; jullie rijden er toch heen...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:31

Konstantine schreef:
Je kunt toch aan haar vragen of ze meebetaalt en je verder (sorry dat ik het zeg) niet zo aanstellen?
Je bent er bij, begrijp ik, en er gebeurt toch niks tussen hen?
Carpoolen is goed voor het milieu en als zij ook meebetaalt ook heel goed voor de portemonnee en als je toch naar hetzelfde bedrijf moet een kleine moeite...

Inderdaad,
Zou ook gewoon tegen dr zeggen dat ze mee mag rijden elke dag, maar dan moet ze wel mee betalen :)

Cyruss_

Ghehe je kan wel zeggen dat je jaloers ben ja. ;) Het is toch logisch dat ze wilt meerijden? Ze moet immers naar de zelfde plek. Je kan natuurlijk wel vragen of ze misschien een beetje benzine wil betalen het openbaar vervoer is namelijk ook niet gratis. En als ze dat helemaal niet wil dan moet ze maar met het openbaarvervoer of de fiets ofzo
Die jaloerse gevoelens dus even aan de kant zetten en gewoon nadenken, jij zou het toch ook fijn vinden als je met iemand mee kan rijden naar je werk of wat dan ook. Dan reageert je vriend(neem ik aan) toch ook niet jaloers? (tenminste dat lijkt me)

ninaricci85

dan rijd ze toch lekker niet mee. als ze geen bijdrage levert zou ik het gewoon eerlijk zeggen dat ze dan maar met iemand anders mee moet rijden. desnoosd met de auto van je vriend zijn ma, maar dan kost het jou in elk geval geen geld.

Marchador

Hallo!!! Je bent geen taxi!!!?
Ik zou dus mooi tegen mijn vriend zeggen.. oke, pak jij maar de auto van je moeder dan pak ik mijn eigen auto. Het is meebetalen of niet.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:32

Ik zou zeggen gewoon meebetalen, en anders maar lekker zelf vervoer regelen!
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 15:33

naja ik voel me gewoon net een taxi en vind eigenlik niet echt dat ik me aanstel...
ik vind dat ik best kwaad mag worden op vriend lief omdat hi geen bijdrage aan dr vraagt en ik wel.

t kost mij ook handen vol geld en ik vind t gewoon heel erg vervelend dat zei gewoon geen bijdrage levert en wel iedere keer vrolijk meerijd...
en dat maakt me momenteel gewoon zo enorm kwaad..
en vriend lijkt dat wel niet t snappen dat ik ermee zit dat ik iedere keer wel benzine op kan hoesten
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-12-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:33

Is dit jaloezie dan? Waarop ben je jaloers?

Dat je vriendje geen rekening met je houdt wat dit aangaat, heeft toch in wezen niets met haar en haar meerijden te maken?

Overigens, ik snap niet waarom ze niet mee zou kunnen rijden. Behalve wanneer je echt om moet rijden om haar op te halen, of als ze niet bijtijds klaar is bijvoorbeeld. Lastig wordt het ook wanneer iemand een vrije dag/ middag wilt ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

Il0na schreef:
Jullie zijn er geld aan kwijt, en zij profiteert er lekker van, lekker makkelijk..

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:34

Als ik het goed begrijp gaat het om jouw auto, en jouw vriend wil bepalen dat daar iemand, zonder mee te betalen aan benzinekosten, in mee mag rijden? En als jij zegt dat is prima maar maximaal 2 keer per week, dan gaat hij een andere auto regelen zodat zij toch vaker mee kan rijden? Nah. ik weet ook niet of dat heel leuk zou vinden.
Ik zeg niet dat je er iets achter hoeft te zoeken hoor, het kan goed zijn dat jouw vriend gewoon heel makkelijk is in dit soort dingen en vind dat je niet zo moeilijk moet doen. Maar ik begrijp wel dat jij er niet zo van gediend bent, zeker omdat ze niet mee betaald. Misschien de situatie eens omdraaien en dan vragen wat hij ervan zou vinden?

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:35

buster4ever schreef:
ik voel me gewoon net zo een taxi iedere dag... enkel dat een taxi chauffeur die niet betaald word en ik vind t gewoon enorm vervelend.

Wahhhhhh, ik zou haar hierna helemaal niet meer mee nemen, dat is punt 1 en ik kan me best voorstellen, dat je af en toe graag met je vriend alleen in de auto zit, daarbij lijkt het wel een verplichting te worden en daar zou ik zeker bezwaar tegen hebben.

Daarbij, zou ik me ook afvragen waarom vriendlief zo graag wil dat ze mee rijdt, zelfs zonder bijdrage en zelfs zover gaat om met haar in ma's auto te gaan.
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 08-12-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:36

Maar ligt haar huis op dezelfde route als dat jullie naar je werk moeten rijden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:37

Chubby schreef:
Il0na schreef:

Het wordt toch niet duurder wanneer er 3 in plaats van 2 personen in één auto zitten?

Het wordt niet duurder maar mevrouw reist nu gratis i.p.v. het openbaar vervoer te betalen dan kan ze wel elke week/maand een redelijke bijdrage doen.