Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:07

Hallo,

Ik wil even mijn verhaal kwijt.

Ik woon sinds vorig jaar december samen met mijn vriend.Dit gaat allemaal erg goed.

Nu heb ik in april een andere jongen leren kennen, zijn collega. Erg leuke man maar met al kinderen en een vriendin. Allemaal geen probleem zou je zeggen als je diegene alleen als gewone vriend wil zien. We hebben het erg gezellig als we elkaar tegenkomen op het werk. Dit is maar 1x per maand, maargoed. Daarnaast praten we regelmatig per sms/msn. Daar merkten we dat we erg goed met elkaar overeen komen en dat er een sterke band is ontstaan.

Doordat zijn vriendin een stuk ouder is als hem, ziet zij mij als een ''gevaar'''. Dit hoeft echter niet zo te zijn, want ik val namelijk niet op hem maar zie hem als een ''goede'' vriend. Met elkaar iets gaan drinken zit er dus helaas niet in. Dit heeft meerdere oorzaken: hij is erg gevoelig en labiel, hij zegt dat hij zo verliefd op me kan worden omdat ik erg op zijn jongere ex vriendinnetje lijk. Daarnaast natuurlijk wil zijn vriendin dit niet.

Ik heb zoiets van als ik iemand nooit ''legaal'' kan zien , dan werkt het voor mij niet echt. Ik niet indirect met iemand een band opbouwen, want die drang om diegene dan te zien is te groot. We hebben maar besloten om de band te verbreken omdat hij zo geen relatie kan opbouwen met zijn vriendin. Dit doet beiden erg pijn.


Wat zouden jullie doen ?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:26

Ik heb een relatie en daarnaast een aantal (mannelijke) vrienden waar ik ook een hele fijne band mee heb.
Dat heeft heel wat voeten in aarde gehad voor dat een beetje geaccepteerd werd.
Vroeger zou ik dan ook de vriendschappen verbroken hebben maar inmiddels ben ik wel zo wijs dat ik daar niet aan begin, een goede vriend is veel waard.
Verschil is misschien dat in mijn situatie de partners (die van hen en die van mij) er geen problemen (meer) mee hebben en ik eigenlijk bij allemaal gewoon over de vloer kom.
Misschien eens een gesprek aangaan met zijn vriendin over wat jij voelt en wilt (vriendschap).
Alhoewel als hij zelf al zegt dat hij zo verliefd kan worden op je zou ik ook niet weten wat ik zou doen, dat is iets wat bij mijn vriendschappen totaal niet aan de orde is.

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:42

Ja inderdaad, dat maakt het moeilijk. Hij is nu nog niet verliefd op me. Maar hij geeft aan dat dit wel kan gebeuren. En ja erg verstandig is dat dus niet gezien de situatie.

fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:43

Ik heb hetzelfde als Polly, een aantal mannelijke vrienden die al een relatie hebben. En dat was aanvankelijk altijd wel wat lastig omdat er toch wel wat jaloezie is (kan ik me ook best voorstellen) van de vriendinnen. Maar net als bij Polly zijn het mannen waar ik verder niets voor voel en zij ook niet echt voor mij (op soms een wat flirterige opmerking na dat ze het wel leuk vinden als ik een rokje aan heb ofoz) En bij 1 vriend gaat dat prima nu, dat meisje weet inmiddels hoe het zit en ik kom ook wel eens bij ze langs als ze er allebei zijn. Een andere vriend heeft een veel jaloerser vriendinnetje en spreekt soms stiekem met me af (waarom weet ik ook niet want dat vind ik nu juist verdacht over komen, terwijl er echt NIETS gebeurt - maar met dat meisje heb ik verder niet echt contact dus kan ik me daar niet zo druk om maken, omdat ik niets verkeerd doe)
Maar ik heb geen vrienden die zeggen dat ze verliefd op me zouden kunnen worden, en zeker het feit dat die jongen dat zelf al aangeeft... ik zou daar als vriendin (van die jongen) echt niet blij mee zijn, dus het ligt wel net wat anders. Want jij kan wel zeggen dat je dat nooit zou doen, maar zij kent jou ook niet goed verder... ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen.

Sja... wat zou ik doen... ik zou me er maar bij neer leggen. Het is niet leuk, maar denk ik wel het beste. Ik neem aan dat zijn relatie belangrijker is, dus dat ie daarvoor wil werken. Of was het jou idee om de band te verbreken?

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 11:46

Mijn idee was het om de band te verbreken. Voor hem. Ik wil zijn relatie niet kapot maken.

fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:51

Oh, dat vind ik wel heel dapper van je! :(:)
Nou, sterkte ermee. Het is jammer, maar soms gaat het nou eenmaal zo. Probeer je er overheen te zetten.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:57

denk dat je er dan inderdaad goed aan gedaan hebt om de relatie/band te verbreken.

op dit moment heeft hij nog geen gevoelens voor je. Toch kan dit soms heel snel wel gebeuren. Ook zal jou huidige vriend het vast niet zo leuk vinden als hij hoort dat je het wel erg goed kan vinden met iemand.

In een relatie moet je elkaar 100% kunnen vertrouwen en als je telkens loopt te smsen of te msnen en zelfs een keertje afspreekt dan kan ik mij voorstellen dat je vriend dit vroeg of laat niet zo leuk vind.

heb je profiel even bekeken en je bent een leuke meid en je hebt een leuke vriend.

Vrienden maken is geen probleem alleen om jou en zijn relatie op het spel te zetten is dat het niet waard.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:18

het beste is om de band te verbreken. Je kan best met mannen bevriend zijn, maar niet als er meer is. Dat hij aangeeft dat hij verliefd op je zou kunnen worden geeft al wel aan dat er vanaf zijn kan eigenlijk al wel iets meer broeit dan alleen vrienden. Hij geeft ook aan dat er hij vanwege jou niet echt een goede band kan opbouwen mijn zijn vriendin en dat dat hun beide pijn doet. dat is toch een vreemde situatie. (ook erg sneu voor haar)
Om vervelende situaties in de toekomst te vermijden kan je het nu beter voor zijn en het contact tot het minimum beperken, dus niet meer smsen msnen en dergelijk.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:27

dat is denk ik het beste.
heb het zelfde met mijn vriend die stiekum zijn ex sms''t als hy het niet stiekum deed en als zij geen smsjes stuurde met mis je me en wat zie je er toch weer lekker uit en o als je vriendin en kids niet in huis waren dan ...enz zou ik er niet zo veel problemen mee hebben maar ja om er steeds ruzie over te maken is ook niet leuk en zo lang ze niks afspreken

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:32

En toch vind ik het heel moeilijk. Ik heb nog nooit zo'n sterke band met iemand gehad..

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:46

het juiste ding doen is niet altij makkelijk. Maar zoals de situatie nu is beinvloed zijn relatie al. En dat is niet eerlijk tegenover zijn vriendin, dus je moet het contact verbreken, hoe moeilijk het ook is.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Een vriend hebben en een gewone vriend als meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:50

ik zou vooral even goed nadenken..
waarom wil je hem graag zien?
wat bereik je ermee?
ga je hem hiermee in de problemen helpen?
hoe zit het dan tussen jou en je vriend?
zet je je eigen relatie niet op het spel?

als hij erg gevoelig is..zou ik het contact zeker verbreken..het is niet leuk om iemand anders zijn geluk stuk te maken,plus daarbij mischien ook je eigen geluk?
iemand moet de wijste zijn he ;)
succes!

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:51

Een goede mannelijke vriend is geen probleem, maar deze vriend geeft al aan dat hij makkelijk verliefd op je zou kunnen worden.
In dat geval lijkt het me (hoe jammer het ook is) het contact te verbreken, want ik ben bang dat het anders een heleboel gedonder op gaat leveren.

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 14:41

robert45 schreef:
denk dat je er dan inderdaad goed aan gedaan hebt om de relatie/band te verbreken.

op dit moment heeft hij nog geen gevoelens voor je. Toch kan dit soms heel snel wel gebeuren. Ook zal jou huidige vriend het vast niet zo leuk vinden als hij hoort dat je het wel erg goed kan vinden met iemand.

In een relatie moet je elkaar 100% kunnen vertrouwen en als je telkens loopt te smsen of te msnen en zelfs een keertje afspreekt dan kan ik mij voorstellen dat je vriend dit vroeg of laat niet zo leuk vind.

heb je profiel even bekeken en je bent een leuke meid en je hebt een leuke vriend.

Vrienden maken is geen probleem alleen om jou en zijn relatie op het spel te zetten is dat het niet waard.

Dankjewel voor je reactie. Altijd leuk om te horen hoe een man erover denkt :).

Bedankt iedereen.

Ik heb de juiste beslissing genomen, hoe moeilijk het ook is. Tussen mij en me vriend gaat het wel goed. Dit zou ook geen belemmering zijn voor onze relatie.

LadyJ

Berichten: 410
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:21

Voor sommige mensen is het moeilijk vriendschap en liefde uit elkaar te houden.
Ik ben van mening dat je best een goede vriendschap met iemand kunt hebben zonder dat het meer is, dat heb ik momenteel met een collega, ik kan goed met hem praten maar we hebben beide geen gevoelens voor elkaar. zijn vriendin is het er ook niet helemaal mee eens (net zoals die vriendin van jouw vriend) dus we kunnen alleen op werk en niet zo met elkaar omgaan. Mijn vriend vertrouwd mij volledig en is absoluut niet jaloers, dus zo kan het toch ook? ook zou je eens kunnen proberen hem en zijn vriendin uit te nodigen om samen iets te doen.
Ik zeg wel eerlijk mocht het meer zijn van zijn kant dan kap ik er ook mee.

Maar in een relatie moet je elkaar vertrouwen kunnen en dat vertrouwen ook niet beschamen