papa zeggen tegen stiefvader?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:40

Ik ben dus een gescheide moeder en heb een zoontje van 5, ik heb alweer een poosje een nieuwe vriend.
De vader van mijn zoontje neemt op dit moment zijn vaderrol niet echt opzich.

Ik heb mijn zoontje al vaker 'betrapt' dat hij tegen mijn vriend papa zei.
Net ging ik nieuwe schoenen kopen met die kleine, leuke le coq gympjes, waarop hij verteld aan de verkoopster dat zijn 'vader' die ook heeft (mijn vriend dus)

Mijn vriend neemt mee vaderrol opzich dan zijn echt vader.
Maar toch vind ik het vervelend voor de biologische vader van mijn zoontje.

Ik zou het ook bepaald niet leuk vinden als hij mama tegen de vriendin van mijn ex zegt....

Hoe gaan jullie hiermee om?

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:43

Uw zoontje ziet uw vriend als een vader.. Blijkt dat hij zich dus daar prima bij voelt. ik heb een vriendin waarbij de ouders ook jong zijn gescheiden.. haar vader was er ook nooit voor haar. Nu heeft ze dan wel weer contact met hem maar ze zal hem nooit papa noemen..

ik zou me er niet echt druk over maken.. komt vanzelf wel op zijn pootjes terrecht

x__Danielle

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-05-10

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:45

Ik zou me er ook niet druk om maken, je zoontje zegt het toch ook vanuit zichzelf, en word niet door jullie gepuched om pappa tegen hem te zeggen...

Het is misschien niet leuk voor je ex, maar je zoontje komt er zelf mee.... Geniet er gewoon van dat je nieuwe vriend en je zoontje zo goed met elkaar kunnen opschieten! en maak je vooral niet zo druk om je ex!!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:46

uw zoontje kan straks op schoolz eggen dat hij twee papa's heeft:) is alleen maar schattig

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:48

Daar ben ik ook zeer zeker blij om dat die 2 het zo super met elkaar kunnen vinden.
Want hoe dan ook je kiest altijd voor je kind...

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:48

Ik zou er blij mee zijn, want je zoontje is blijkbaar heel blij met je vriend. :j Je ex heeft het misschien wel aan zichzelf te danken. Maar daar weet ik natuurlijk niks vanaf. :)

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:48

Ik ken de situatie, mijn zoon was 6 toen ik een andere vriend kreeg.
En ook mijn ex is niet echt een vader vader.
Ik heb het erover gehad met zijn echte vader en die vond het geen probleem, nu is hij bijna 10 en heeft hij 2 vaders.
Kinderen lossen het zelf op, en wij moeten er achter staan anders word het alleen maar moeilijker!
Succes

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:49

ik heb vaker gehoord dat ze de nieuwe pappa niet accepteren dan jou verhaal. Ik snap dat het vervelend voor je ex is maar in de nieuwe gezins-situatie is dit wel gezellig.
Als je zoontje straks ouder is dan zal het 1 en wellicht gaan veranderen omdat hij dan beter de situatie snapt. Succes

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:50

Ik zou er ook geen probleem van maken, je ex werkt het blijkbaar zelf in de hand :) En het is idd een teken dat je zoontje heel blij is met je vriend!

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:53

@sodeletuut: Mijn ex is een vader wanneer het hem uitkomt.
Omgangsregeling komt hij niet na, en hij zou heus niet even bellen dat die die kleine meeneemt als hij wat leuks gaat doen met zijn vriendin.

@Boheme: Ik weet zeker dat mijn ex hier wel problemen mee heeft, daarom dat het mij ook wer aan het denken zet.
De band die hij zou moeten hebben met zijn zoon, is niet zoals hij hoort te zijn.
En als ik dan zie dat mijn vriend die vader dingetjes wel oppakt, vind ik het heel dubbel...
Van mij mag hij het zeggen, maar vind ook dat hij wel moet inzien dat hij maar 1 echte vader heeft..

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:00

Ik zou er toch meer rekening mee houden dat je ex er veel problemen mee kan hebben/krijgen. Zoal je zelf ook al zegt zou je dat zelf ook niet leuk vinden.
En ook vervuld je ex zijn vaderrol niet goed/naar behoren, dan blijft hij nog steeds de enige echt papa. Lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer voor jullie ouders onderling en misschien ook naar je kleine toe.
Maar wel fijn dat je kindje je vriend tof vind!

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:02

Pascal schreef:
@sodeletuut: Mijn ex is een vader wanneer het hem uitkomt.
Omgangsregeling komt hij niet na, en hij zou heus niet even bellen dat die die kleine meeneemt als hij wat leuks gaat doen met zijn vriendin.

@Boheme: Ik weet zeker dat mijn ex hier wel problemen mee heeft, daarom dat het mij ook wer aan het denken zet.
De band die hij zou moeten hebben met zijn zoon, is niet zoals hij hoort te zijn.
En als ik dan zie dat mijn vriend die vader dingetjes wel oppakt, vind ik het heel dubbel...
Van mij mag hij het zeggen, maar vind ook dat hij wel moet inzien dat hij maar 1 echte vader heeft..



Ik ken het mijn ex klinkt precies zo als de jouwe.
Ook geen regelingen nakomen, geen geld en ga zo maar door.
Maar hij zal wel moeten, het kind woont bij ons, en het is zijn keuze.
Mocht je even je ei kwijt willen mijn pb en telefoon staan open en aan voor je.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:11

Pascal schreef:
Van mij mag hij het zeggen, maar vind ook dat hij wel moet inzien dat hij maar 1 echte vader heeft..

Wat is een vader dan? Iemand die biologisch met hem verbonden is, of iemand die de vaderrol ook als zodanig vervult?

Ik ben van mening (mede door ervaring) dat dat laatste toch wel het belangrijkste is. Natuurlijk speelt de biologische band ook mee, maar die telt niet zo zwaar als het vervullen van de vaderrol.

Als je ongerust bent over wat jouw ex vindt dan vind ik dit toch echt wel een teken is van het nalaten van zijn taken als een vader en hoop ik juist dat het hem aan het denken zet en hij dit in actie omzet. En dat kan je hem volgens mij ook best zo zeggen (al is die inschatting aan jou, aangezien jij hem kent).

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:32

de kinderen van mn beste vriend hebben dit ook.... moeder heeft nu 2x een adere gehad met alle 2 nog een kind echter toen papa net de deur uit was zeiden ze papa tegen die ander die in huis woonde...ze snapte niet dat ze maar 1 echte papa hadden ondanks dat die niet meer thuis was....voor hun was het de logica dat de vent in huis de vader was... hij heeft dit wel vaker uitgelegd.

ik echter heb altijd geweten (en mn vader ken ik niet eens) dat de mannen in huis niet mijn papa waren. De vriend die mij wel het meest als vader voelt hete jan... ik noem heb dus op hede nog papa jan:P mn moeder vond namelijk niet dat ik hem gewoon papa moest noemen omdat hij het niet was (hij is ook al LANG niet meer samen met mn moeder maar belt wel om de zoveel tijd :D)

Je kunt het dus soms proberen uit te leggen dat papa ergens anders is..echter als hij zich fijn voelt met hem papa te noemen tja

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:42

Oh geloof me dat ik maanden lang achter zijn kont aangelopen heb, hem hem geconfronterd met het feit dat hij zijn kind 'verwaarsloosd'
Maar het doet hem niets tot vrij weinig...
Misschien als ik hem dit vertel dat er dan een belletje gaat rinkelen....

Boheme: vind het fijn dat ik je mag pb-en, even praten met iemand die in net zo'n situatie zit kan altijd opluchten.
En het gaat me niet eens om het geld hoor... Maar vind het zo sneu voor die kleine dat zijn echte vader zo doet.
Als je dan hoort dat ie het jammer vind dat hij papa zo weinig ziet e.d.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:44

Ik hoop het echt voor jouw zoontje, maar denk dat je op een gegeven moment zowat alles hebt gedaan en uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid altijd bij jouw ex om er ook daadwerkelijk iets mee te doen.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:46

Ik kan nog altijd goed met de ouders van mijn ex, en hun denken er netzo over...
Dat hun zoon te veel tijd in zijn vriendin stop en veel te weinig in die kleine, zelfs hun hebben hem erover aangesproken maar op den duur houdt het ook een keertje op....

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:48

je zegt dat hij maar 1 echte vader heeft.. Ik heb er toch echt 2.. Mijn biologische waar ik zielsveel van houd maar eigenlijk nooit echt naar mij omkeek(zelfs verjaardag vergat) en mijn "stiefvader"die er altijd voor mij is geweest.. Je kan dus wel degelijk 2 echte vaders hebben

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 16:50

Ik bedoelde meer dat hij maar 1 echte biologische vader heeft.
Want mijn vriend is meer vader voor hem dan zijn eigen vader ;)

Je snapt wel wat ik bedoel...

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:10

Als jouw zoontje uit zichzelf 'papa' zegt tegen je vriend zou ik dat lekker zo laten. Het geeft alleen maar aan hoe vertrouwd je zoontje zich met jouw vriend voelt, waarom zou je dat 'afstraffen'? Ik zou er juist trots op zijn dat je als 'samengesteld gezin' blijkbaar toch een hechte eenheid vormt!

Ben het met Kimberley_ eens dat je (voor je gevoel) twee vaders kunt hebben. Ik zeg geen 'papa' tegen mijn stiefvader, gewoonweg omdat ik daar al te oud voor was toen hij mijn stiefvader werd. Maar heb voor mijn gevoel wel degelijk twee papa's, de één vervult alleen een totaal andere rol in mijn leven dan de ander ;)

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:36

Wat ik weet en hoor van mijn zoon, nu biijna 10 kunnen 2 papa's wel.
Zijn echte papa die hij 1 keer in de zoveel tijd ziet en zijn papa waar hij bij woont.
Hij heeft zelf de keuze gemaakt en ik heb hem laten gaan, je kan als ouder er wel tegenin gaan ( zoals mijn ex in het begin) maar dan maak je de kleine onzeker en het is verwarrend.
Kinderen lossen het op een andere manier op, voor hun het beste.

En nogmaals als je wat wilt weten en vragen misschien kan ik je helpen, elke situatie is anders maar misschien helpt het iets.

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: papa zeggen tegen stiefvader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:44

Jeetje, hoe voel jij je er bij? en je vriend?

Ik denk dat het een teken is dat je zoontje je vriend echt accepteerd, en daarom papa noemt.
Of kent ie zijn eigen vader niet?

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:45

Kimberley_ schreef:
je zegt dat hij maar 1 echte vader heeft.. Ik heb er toch echt 2.. Mijn biologische waar ik zielsveel van houd maar eigenlijk nooit echt naar mij omkeek(zelfs verjaardag vergat) en mijn "stiefvader"die er altijd voor mij is geweest.. Je kan dus wel degelijk 2 echte vaders hebben

Ik noem mijn 'stiefvader' mijn aller beste vriend :j

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:46

Dan moet de echte vader maar wèl de zorg nemen. :+
Ik zou me er ook niet druk om maken.
Ik denk niet eens dat die echte vader het weet. :Y)

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:49

hij is nog maar 5.
uiteindelijk zul je hem uit moeten leggen dat hij maar 1 echte vader heeft.
maar ik zou me er niet druk om maken.
dit loopt wel los.
het is moelijk te begrijpen voor kleine kinderen.
jij en je vriend zorgen veel voor hem en gunnen hem alles en dus ziet hij jullie als papa en mama.
wees blij dat ze het met elkaar kunnen vinden.