Broek ontkleuren/verven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:42

Ik heb een tijdje terug in de uitverkoop een paarse broek gekocht. Hij zit heel mooi maar het paars is toch eigenlijk niet makkelijk combineren. Dus wil ik hem graag verven (naar een niet heel donker blauwe kleur). Nu kan je niet over een donkere kleur heen verven dus heb ik ook een pakje ontkleurder gekocht zodat je er wel met een lichte kleur overheen kan. Op die verpakking staat echter dat je het met het heetste programma moet wassen echter de broek mag eigenlijk maar op 40 gewassen worden. Weet iemand of het eventueel ook op 60 graden zou kunnen want aan een blauw dwergen broekje heb ik niet zoveel :Y) .

Het gaat om de ontkleurder van dylon trouwens de verf mag wel gewoon op 40 graden dus dat is niet zo'n probleem. Als iemand een andere ontkleurder weet die wel werkt bij lage temperaturen kan dat ook wel. (Ik heb liever 3 euro teveel aan de ontkleurder betaald dan dat mijn hele broek naar de haaien is namelijk)

MJ__

Berichten: 977
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Belgie

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:50

na 1 keer te warm wassen krimpen je kleren niet zo heeel erg denk ik,als het meezit krimpt ze maar een heel klein beetje id lengte,en voor derest zet ze denk ik wel uit als je ze aanhebt,dus ik vind dat je het gewoon moet proberen,want het kan er best vet uitzien :j

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:02

Ja maar het is wel flink te heet he want het moet dus eigenlijk op kookwas. Mijn zus heeft zo wel eens een dwergen broekje gemaakt (maar dat was geen katoen dit is wel katoen).

Nou ja als hij krimpt verf ik hem wel niet. Dan gebruik ik heb wel gewoon als klusbroek oid.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:04

Probeer gewoon of het werk op 60 graden, werkt het niet kan je altijd nog m als klusbroek gebruiken :)

Mirrrriii
Berichten: 1042
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:05

Eventueel de ontkleurder gebruiken van citin.

Heb ik ook eens gebruikt op katoen.
Bij mij is het toen niet gekrompen ;)

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:07

Nou ja ik waag het er gewoon op hoe mis kan het gaan zullen we maar zeggen. Was een broek van een tientje dus.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:48

Het ontkleuren gaat heel goed. ik keek net even de wasmachine in en hij is al bijna wit. Helemaal wit zal hij wel niet worden maar zo word hij denk ik wel echt de kleur die ik heb gekozen. Nu maar hopen dat hij straks nog past :Y) .

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:34

Ik ben benieuwd of het is gelukt! :D

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:00

Zou dit ook werken als er (per ongeluk) verf op een broek zit.

Heb een superfijne broek alleen per ongeluk tegen een netgeverfde deur aangeleund. Broek verpest (en eigenlijk al kluskleding voldoende)

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 23:04

Hangt er een beetje vanaf. Als je hem goed genoeg ontkleurt krijgt kan je hem daarna wel weer egaal krijgen als je maar geen lichte kleur wilt. De broek die ik nu heb gebleekt is van vrij donker paars naar eigenlijk kleurloos nu dus dan gaat volgens mij wel echt bijna alle verf eraf. Maar dit was natuurlijk ook wel gewoon normaal geverft textiel geen muurverf die er niet op hoort.

Maar zo'n pakje kost een euro of 4 als het echt een fijne broek is zou ik het gewoon proberen als hij dan mooi gelijkmatig ontkleurt koop je een potje verf voor 8 euro en heb je weer een mooie broek.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:09

Inge: je broek is toch al verpest du eigenlijk het proberen wel waar. Als het niet werkt kun je hem verfen en als nog als klusbroek gebruiken :)

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:10

das ook weer waar, morgen maar eens langs de drogist geloof ik

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 23:17

De naden ontkleuren trouwens niet mee. Maar dat is niet zo erg ik hoop dat ze straks wel mee geverft worden. dan zijn ze alleen wat donkerder denk ik.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:18

Kleuren ook slecht mee.

De naden van mijn voorheen witte rijbroek nu donkerblauw zijn wat lichtblauw geworden.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 23:20

Ok nou ja dat zal op zich geen ramp zijn. De kleur die ik erop wilde is een klein beetje lichter als de kleur die erop zat vandaar het ontkleuren maar als de naden niet goed mee verven is het een middenblauwe broek met donkerblauwe/paarse naden dat kan best.

Als het echt niet mooi is kan ik het altijd nog een beetje donkerder verven.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:58

Naden zijn vaak van nylon, dus die (ont)kleuren inderdaad wat lastiger tot niet.
Ben benieuwd wat je straks uit de machine haalt!

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:15

Hij is blauw. De naden zijn nog wat paars maar dat is eigenlijk wel leuk bij elkaar. Het valt ook niet super op.

Als hij straks weer uit de wasmachine komt zal ik hem wel ff op de foto zetten.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:19

Ik ben benieuwd naar een foto! Ik zit er ook aan te denken dit bij een van mijn broeken te doen.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:25

inge81 schreef:
Zou dit ook werken als er (per ongeluk) verf op een broek zit.

Heb een superfijne broek alleen per ongeluk tegen een netgeverfde deur aangeleund. Broek verpest (en eigenlijk al kluskleding voldoende)


De verf die je gebruikt voor deuren ed kun je niet ontkleuren. Je kunt proberen met een doekje/borsteltje met terpentine om het eruit te krijgen. Misschien dat je het er dan nog uit krijgt, als je dat gelijk had gedaan was het er zeker uitgegaan. Als de broek dan verkleurd, kun je alsnog ontkleuren en opnieuw verven.

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:29

Ik heb ooit een hele lelijke kleur broek gekocht (roze....brrr... hou ik echt niet van), en die wilde ik bruin gaan verven. Nou, mijn broek werd aan de binnenkant prachtig bruin, maar aan de buitenkant bleef ie roze.... 8)7
Het hangt dus heel erg af van de stof of het gaat lukken. Maar lees dat je katoen hebt en dat kan je volgens mij gewoon verven.
Alleen het garen kleurt inderdaad niet mee. Wilde je al waarschuwen, maar zie dat je al uitgebreid bezig bent :Y)
Foto ben ik wel benieuwd naar, denk dat het wel mooi is blauw met paarse draadjes!

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 20:48

Heb even foto's gemaakt hij is wel netje egaal gekleurd (op de naden na dus) de kleur is niet precies zo als op de foto hij is in het echt wat blauwer en feller. Het was niet iets te donker eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:29

Goed gelukt! en de naden vallen nauwelijks op.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 02:41

Een vriendin van mij was ook echt verbaast toen ik zij dat ik hem zelf geverft had dus het is echt heel netjes gelukt. Je ziet er echt niets aan. Vind die paarse naadjes nu juist wel grappig, naden in dezelfde kleur zijn ook maar saai.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Broek ontkleuren/verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 03:29

Je foto's worden hier nu niet weergegeven maar ik vind het idee van je broek zelf omgooien heel erg tof!