wat als je partner niet meer verder wil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 13:54

In principe is het over en uit tussen mij en Donny na 2 jaar samen zijn. Hij staat niet 100% achter zijn besluit, maar wil mij niet langer kwellen. Ik heb het idee dat dit de perfecte jongen voor mij is en ben helemaal gelukkig met hem. We zouden een break hebben tot donderdag maar het is anders gelopen, vanavond komt hij nog praten met me. Hij zou een lijst maken met waar hij nou mee zit, hij wil eigenlijk opnieuw beginnen maar zegt dat dat niet kan. Ik ben zo verdrietig, in mijn ogen is hij het helemaal voor me, misschien ben ik wat jong omdat te zeggen. Maar het is zeker dat ik geen jongen meer ga vinden die zoveel voor me over heeft..

Moet ik wachten tot hij met hangende pootjes terugkomt, moet ik alles op alles zetten om er toch nog voor te gaan en hem een beetje over te halen dus (hij vindt mij als persoon nog steeds heel erg leuk, wat dus precies het probleem is weet ik dus nog niet.. dat wist hij zelf namelijk niet dus vandaar de break). Of moet ik me erbij neerleggen en een nieuwe toekomst starten?

Mn hersens zeggen het laatste, maar mn gevoel zegt dit is hem je kan hem niet laten lopen..

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:56

Lastig..
Geef het de tijd, wees duidelijk naar elkaar, en vergeet niet: denk om jezelf.

Ik zou afwachten wat ie te zeggen heeft, en proberen geen beren in het bos te zien... :(:)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:04

Soms is de liefde gewoon over zonder dat daar een aanwijsbare oorzaak voor is.
Dat is met name ontzettend naar als de ene partner het wel, en de andere partner het niet zo voelt.

Probeer te accepteren dat het over is tussen jullie en geef jezelf tijd en ruimte om afscheid te nemen. Gelukkig is liefde enorm en niet voorbestemd voor slechts 1 persoon. Je zult in de loop van de tijd merken dat je ook voor anderen veel, heel veel liefde kunt voelen.

En heel soms gebeurt het, dat oude partners elkaar weer vinden. Na een periode van afstand, groei en de ruimte om iemand te missen. What's meant to be, will be...

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:06

hmm #) moet ik dan contact blijven houden als een soort wanhopige, moet ik t van hem af laten komen? ik weet t niet, ik ben zo verdrietig, bah!

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:07

Wat zegt je gevoel?

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:09

Je moet het proberen los te laten, als je aan hem blijft hangen zal je dat niet aantrekkelijker maken voor hem.

Logisch dat je verdrietig bent! Geef het tijd, wacht vanavond even af en neem een logische en verstandige beslissing, maar laat tegenover hem vooral je gevoel spreken! Zeg dat hij voor jou de ware is, maar dat als hij anders wilt, jij je daar gaat proberen bij neer te leggen...

Meer kan je niet doen.. Sterkte!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:10

lotjaa93 schreef:
hmm #) moet ik dan contact blijven houden als een soort wanhopige


Nee, je moet als je daar weer aan toe bent verder gaan met je leven. Plezier maken met vriendinnen, lekker gaan paardrijden, sporten, stappen. Die jongen is tenslotte niet verliefd geworden destijds op een wanhopig smekend meisje, of op een bolletje verdriet.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:15

Lastig hoor, ik heb aan de andere kant gestaan, maar wist wel duidelijk waarom ik niet meer verder wilde.
Ik zou het allemaal af wachten maar niet te veel van hem af laten hangen, ga verder met je leven heb lol.
En er zijn echt wel meer lieve jongens hoor, mijn ex was echt een schat, had alles voor me over, mijn nieuwe vriend is nog liever en heeft nog veel meer voor me over.

Ik snap wel dat je graag duidelijkheid wilt, je hebt nu geen idee waar je aan toe bent en waar het aan ligt.
Daar zou ik toch nog wel even over doorvragen.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:20

Mn gevoel zegt dat ik nu direcht naar hem toe ga en een riempje om zn nek doe, en hem vervolgens stevig aan dat riempje vasthoudt. Gelukkig heb ik ook nog hersens die mij aanraden dat niet te doen..

Ik weet van mezelf (tenminste, bij vorige relatie) dat ongeacht de situatie ik niet zonder diegene wil. De vorige keer was het na half jaar nog niet over, en heb ik nog keer geprobeerd of we weer verder konden. Maar de jongen was onvermurmbaar, toen was het voor mij ook klaar. Maar in die periode heb ik wel echt flink met me laten sollen en dat wil ik niet meer. Maar aan de andere kant heb ik het voor hem wel over, maar dan moet ik wel weten dat hij terugkomt. En die garantie heb ik natuurlijk niet.. Wat een rotsituatie..

@Zonnebloem, wilde die jongen veranderen waar jij mee zat?

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:20

meid, ik voel met je mee.
Mijn vriend heeft het vorige week ook uit gemaakt, hij wou zich niet binden en wist niet of hij nog wel echt gek op me was..

Heb besloten om geen contact te zoeken, wanneer er contact is komt dat van zijn kant. Denk dat ik eind deze week aan ga geven dat ik geen contact meer wil. Wil hem graag terug namelijk,en omdat we nog vrij veel contact hebben, ook lichamelijk, ben ik bang dat hij niet merkt dat hij me kwijt is.

Ik wens je heel veel sterkte! Ik weet hoeveel pijn het doet, maar geef hem de tijd! ;)

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 14:23

Ook vervelend voor jou! Maar ben je niet bang dat je hem helemaal kwijt raakt als je geen contact meer heb? Of hoop je niet stiekem dat hij nog van gedachten verandert (wat ik nu doe..)

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:26

Ja, daarom lijkt het me beter om het contact te verbreken. Misschien dat hij dan merkt wat hij mist.. Hij neemt veel contact op, voornamelijk voor lichamelijk contact maar gisteren vertelde hij dat hij me wel begon te missen.

We woonden samen, hebben samen 3 hondjes, hadden alles super voor elkaar..

Je weet pas wat je hebt wanneer je het kwijt bent..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:28

Diana_14 schreef:
Hij neemt veel contact op, voornamelijk voor lichamelijk contact


Besef dat mannen liefde en vrijen heel anders zien dan wij vrouwen he!

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:30

Chubby schreef:
Diana_14 schreef:
Hij neemt veel contact op, voornamelijk voor lichamelijk contact


Besef dat mannen liefde en vrijen heel anders zien dan wij vrouwen he!


Ja, ik weet het.. :o
Weet ook dat het niet verstandig is, maar vind het moeilijk om hem echt te laten gaan..

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:33

Als hij zelf nog niet achter z'n besluit staat zou ik er alles aan doen om het misschien nog te redden! Wanneer je er alles aan gedaan hebt en het werkt dan nog niet laat hem dan gaan!

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:38

Ze zeggen wel eens; als je echt van iemand houd, laat hem los. Als hij terugkomt, was het echt. ;)

Ik zou het echt loslaten en alle contact even van zijn kant laten komen. Men weet pas wat men mist als het er niet meer is, immers. Mocht hij het dan nog niet missen, dan was het sowieso niet goedgekomen....

Sharon89

Berichten: 1548
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Elst (Gelderland)

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:42

Ik ben het echt niet eens met sommige mensen... Waarom zou je hem meteen laten gaan als ie zelf nog niet eens achter z'n besluit staat. hij zal wel denken nou zij houd ook veel van mij..

De perfecte match bestaat gewoon niet.. In iedere relatie is er wel iets....

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:45

Nakisha schreef:
Ze zeggen wel eens; als je echt van iemand houd, laat hem los. Als hij terugkomt, was het echt. ;)

Ik zou het echt loslaten en alle contact even van zijn kant laten komen. Men weet pas wat men mist als het er niet meer is, immers. Mocht hij het dan nog niet missen, dan was het sowieso niet goedgekomen....


Hier ben ik het mee eens! Ik heb in hetzelfde schuitje als jou gezeten. En weet daarvan uit dat het er zoiezo niet beter van wordt als je gaat 'zeuren' of hij het zeker weet... Los laten.. Als hij de ware was, komt hij wel terug

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:34

Mn vriendinnen zijn hier nu en hebben schema gemaakt, dus ben niet alleen tot hij vanavond komt. :) ga dit allemaal met hun even bespreken, ben ook benieuwd wat Donny te vertellen heeft..

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:37

If you love somebody, set them free. If they return, they were always yours. If they don’t, they never were

Cathelijne15

Berichten: 574
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:05

Ik zit in precies dezelfde situatie als jij nu. Mijn vriend heeft het twee weken geleden na 9 maanden ook uitgemaakt. Hij wist niet meer wat hij wilde. Voelde me er ook zo verdrietig om en nog steeds blijf ik hopen dat het ooit goed komt.. Maar wat Ja_nee zegt, zo probeer ik nu te denken. :) Ik kan hem niet dwingen om verliefd op mij te zijn, als zijn gevoel er niet echt meer is houd het op. Mijn ex en ik hebben nog wel contact, iets wat we allebei graag wilde. Al vond ik het heel erg moeilijk in het begin om niet hem steeds te blijven smsen en bellen etc.

Zorg vooral voor veel afleiding, veel met vriendinnen doen inderdaad. Hopelijk voor jou komt het nog goed. Maar laat hem los, hoe moeilijk het ook is. Anders maak je jezelf helemaal gek en kom je nooit over hem heen. Maar ik weet hoe moeilijk 't is.. Ik hoop ook nog steeds dat 't goedkomt ooit. ;(
Sterkte! :(:)

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 17:42

Het hangt van vanavond af.. Maar als ik echt merk dat hij er best wel klaar mee is, dan wil ik gewoon geen contact en geef ik wel duidelijk door dat hij evt. zich nog zou kunnen melden.. Als er toch nog wat van hoop is, wil ik die kans niet zomaar voorbij laten gaan..

Bedankt voor de lieve reacties :)

Anoniem

Re: wat als je partner niet meer verder wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:23

Lieverd, je bent 17. Toen ik zo oud was had ik ook een relatie waarvan ik dacht 'dit is het'. Nou, geloof mij, get over it, leer ervan en ga door met je leven, er komen nog veel leukere jongens op je pad, let maar op!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 08:44

Mijn ex heeft mij gister doodleuk een kwartier voor onze afspraak afgebeld, en heeft mij telefonisch gedumpt. Na deze actie ben ik opeens een stuk minder verdrietig.. Wat een kinderachtig figuur!

Vervolgens krijg ik na een uur vrijgezel zijn de eerste jongen achter mn kont aan, waarom ik + vriendinnen lekker hebben moeten lachen. Ik moet nog niet aan jongens denken, maar deze actie geeft toch wel weer wat hoop voor de toekomst haha.

Bedankt voor alle reacties :)

Ps. Als jullie nog zadel nodig hebben, hebben we gezamelijk gekocht en hij kon gisteravond wel om geld vragen, erg sociaal. Dus hele handel in onderschrift kan zeer in prijs dalen want het moet met spoed weg!

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:49

zo ik merk hier toch nog wel een beetje liefde van zijn kant hij is bang om je onder ogen te komen omdat hij nog te veel van je houd en bang is weer dingen met je te doen wat hij niet goed vind ik zal zeggen doe wat je wil! je kan voor hem gaan vechten maar hem ook laten gaan wacht anders een maandje of meer en kijk dan wat je gevoel nog is succes meid heb in bijna de zelfde situatie gezeten en zat het tot gister nog steeds nu heb ik een hele lieve vriend die er respect voor heb dat ik me ex nog wel mis