Ook een hondenvraagje (zindelijkheid)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Ook een hondenvraagje (zindelijkheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 21:46

Sinds een weekje is onze asiel pup, Bo in huis. Ze voelt zich al helemaal thuis en het meeste gaat erg goed. Behalve het zindelijk krijgen, naar mijn idee.
We laten haar veel uit. Ze plast dan altijd netjes buiten, en dan belonen we haar uitbundig met stem en een klopje. Het enige is dat ze het dus ook binnen doet.
Ik weet dat je eigenlijk niet mag straffen, maar wat dan?? Ze ziet niet wat ze fout doet, denk ik.
Ook doet ze haar behoefte in de tuin. Opzich al beter dan binnen, maar ook niet geheel de bedoeling.

Iemand van jullie nog tips voor de zindelijkheid?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 21:52

mmm.... die van ons was best snel zindelijk.. alleen af en toe dan ineens...
wat helpt is de pup er bij roepen, en er met de neus er boven houden! In huis en in de tuin.
Ze weten snel zat dat als ze het daar doen dat ze er bij gehaalt worden, en als ze het buiten doen beloont worden!

veel succes!

*kijk anders eens op http://www.hondenforum.nl (staat de link naar het forum)*

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:04

Straffen helpt wel!Alleen niet te [/b]zwaar

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 22:04

We hebben voordat we de pup kregen een puppy boek gehaald, en daar wordt het ten strengste verboden de pup te straffen.. Deze kan daarvan bang worden en niet meer durven te plassen in jou bijzijn (zo staat het dus in het boek). Ik weet niet of dat bij bo ook van toepassing zal zijn, want ze weet dat als ze buitenplast dat ze beloont wordt...

om precies te zijn heeft ze in 1 uur tijd 3 keer geplast. 2 keer binnen en 1 keer buiten omdat ik zag dat ze snuffelde, en dan moet ze plassen..

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:06

Nou mijn hond is niet bang om te plassen in mij beizijn.......niet dat Bo dat is hoor~!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:12

Die van ons werd eigenlijk vrij makkelijk zindelijk. We hebben em gewoon elk half uur nadat ie wat gegeten of gedronken had naar buiten gedaan, hij heeft et vrij weinig binnen gedaan.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:30

Ook ons hondje (nu eigelijk al een oude dame Lovers ) werd heel snel zindelijk. Maar af en toe was ze in de war (noem het dwars Haha! ) en deed ze het toch in de kamer. Stiekem in een hoekje sluipen en daar een fijne drol draaien.

We hebben het een tijdje geprobeerd, want het zal toch aan ons liggen? We dachten misschien doen we iets niet goed? Niet goed opgelet misschien had ze toch een "teken" gegeven?

Tot de "maat vol was" en toen hebben we haar een of twee keer met haar neus erboven (doorheen) gehouden. Was snel over en ze durft het nog steeds heel goed met mij in de buurt te doen.
Maar misschien hebben wij niet zo'n sensibel hondje, dat kan *LOL*

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:37

Please... duw een pup nooit met zijn snuit in de pies. Zo'n hondje kan echt geen associatie maken met vocht en niet mogen plassen. Bovendien geldt het ook niet als straf. Wij vinden urine iets vies, maar voor een hond kan het verschillende dingen betekenen zoals een markering of iets dergelijksHet beste werkt gewoon als je ziet dat hij wil gaan plassen even keihard een schreeuw geven, snel de hond oppakken en naar buiten zetten. Gaat ie buiten verder met plassen, dan belonen. Waarschijnlijk zit de schrik van de schreeuw er zo goed in dat ie stopt met plassen en kun je hem zonder problemen naar buiten dragen.

Succes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:44

Zelf consequent zijn nadat hij wakker geworden is of gegeten, gedronken heeft even naar buiten te laten.
Leg op verschillende plaatsen in het huis kranten neer en til het puppy daarheen als het bijna te laat is en hij gaat zitten om te plassen.
Zo leert hij het op de kranten te doen.
Je legt steeds minder kranten in huis zodat je uiteindelijk nog 1 bij de deur hebt liggen. Zo leert je puppy snel dat hij naar de deur (krant) moet lopen als hij z'n behoefte moet doen.
Na een tijdje, als hij dat doorheeft, kun je ook die laatste krant weghalen en moet je als de wiedeweerga naar buiten met 'm als hij naar de deur loopt.
Zo is het bij onze hond destijds ook gedaan en dat ging super, ze had het in no time door. Ander verhaal is dat ze de laatste krant compleet verscheurde als ze heel eventjes alleen thuis was en er een enorme bende van maakte Schijnheilig

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:08

Bij onze pup (5 maanden) was het zomaar ineens over met het in huis plassen en poepen. Net toen we ons gingen afvragen of hij het ooit zou snappen deed hij het ineens niet meer in huis. Gewoon geduld hebben denk ik. En zeker niet boos worden. Ik ben dweilen zelfs een beetje leuk gaan vinden Clown

Als je van je beestje houdt is het ook allemaal niet zo'n probleem toch?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:03

Maarten schreef:
Please... duw een pup nooit met zijn snuit in de pies. Zo'n hondje kan echt geen associatie maken met vocht en niet mogen plassen. Bovendien geldt het ook niet als straf. Wij vinden urine iets vies, maar voor een hond kan het verschillende dingen betekenen zoals een markering of iets dergelijksHet beste werkt gewoon als je ziet dat hij wil gaan plassen even keihard een schreeuw geven, snel de hond oppakken en naar buiten zetten. Gaat ie buiten verder met plassen, dan belonen. Waarschijnlijk zit de schrik van de schreeuw er zo goed in dat ie stopt met plassen en kun je hem zonder problemen naar buiten dragen.

Succes


Ik ben het helemaal eens met dit verhaal. Zo heb ik het ook bij Bas gedaan en dat werkte perfect, binnen no-time was hij zindelijk. *LOL*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 13:06

Bedankt voor de antwoorden Haha!
Ik ben wel heel consequent. Als ik haar maar zie snuffelen gaan we een stukje lopen, en natuurlijk ook als ze gegeten heeft, gedronken heeft, uit haar bench komt, in haar bench gaat, en natuurlijk automatisch om de ppff 2 uur?.
Helaas let ik niet iedere minuut op en is het dan al gebeurt..
We hebben inderdaad geen kranten liggen. Misschien is dat wel een optie als het nog een week duurt ofzo?