Via 6 personen bij een bekende

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:27

poeh, vind het moeilijk maar ik ga het proberen! ik doe mee!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:48

dan haak ik denk ik af,krijg de komende weken 2 logeetjes,dus dat word al druk genoeg!
maar ik hoor wel op bokt hoe het gegaan is!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:16

Npu zoveel werk hebben jullie er niet zo veel aan, gewoon even goed nadenken wie jij kent die daar evt. in de buurt woont, of iemand die daar weer iemand in de buurt denkt te wonen enz. en daar het berichtje naar toe sturen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:22

Hmm ik ken mensen in Barcelona, is dat al in de richting? Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:32

Kijk dat schiet wel op Haha! (nu nog van Barcelona naar Madrid Knipoog ), maar dat is tegen die tijd pas belangrijk. Het is wel de bedoeling dat jullie 'het voor zich' doen. Dus pas na mijn pb(als alles rond is) beginnen Lachen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:15

Oei dit klinkt best interessant, heb redelijk wat vrienden en kennissen in amerika dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:44

ik doe nog steeds mee Haha!
maar kan je me anders een pb sturen, waarin je het nog 1 x in Jip en Janneke taal uitlegd.
( sorry, kom net van mijn werk, ben gaar, kan niet veel mee opnemen Haha!)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:50

ik zou ook wel mee willen doen, weet niet of er wat uitkomt, maar ben nieuwsgierig.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:04

Ik doe mee, ik gok iig op de persoon in de VS aangezien ik daar mijn beste (en liefste) contacten heb... Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:06

superlenie schreef:
ik doe nog steeds mee Haha!
maar kan je me anders een pb sturen, waarin je het nog 1 x in Jip en Janneke taal uitlegd.
( sorry, kom net van mijn werk, ben gaar, kan niet veel mee opnemen Haha!)


Voor mij hetzelfde verzoek. Heb niet voor niets mijn haar blond geverfd Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:24

Nathalie1981 schreef:
Voor mij hetzelfde verzoek. Heb niet voor niets mijn haar blond geverfd Haha!


Ik kan het ook even proberen in Jip en Janneke taal uit te leggen... als je eindpersoon A kiest dan is het de bedoeling dat je de tekst die voor persoon A bedoeld is (en die Sammie via pb zal verstrekken) emailt / stuurt naar een persoon in jouw vrienden/kennissenkring die dus stap 1 zal zijn... vervolgens is het de bedoeling dat jouw vriend(in)/ kennis weer hetzelfde doet... en er mogen niet meer dan 5 contactpersonen tussen jou en persoon A zitten. Als persoon A in Timboektoe zou wonen dan zou ik contact opnemen met die persoon in mijn vrienden/kennisenkring van wie ik of verwacht dat hij/zij daar wellicht contacten heeft of ik zou contact opnemen met een persoon uit mijn vriendenkring die daar het dichtst bij woont in de hoop zo (het snelst) bij de juiste personen die naar persoon A leiden terecht te komen. Hihihi... nog niet erg Jip en Janneke uitgelegd misschien maar als je de bedoeling snapt is het erg simpel. Jij neemt contact op met Pietje, Pietje neemt contact op met Keesje, Keesje neemt contact op met Truusje, Truusje neemt contact op met Miep, Miep neemt contact op met Bep en bep kent persoon A (dat zijn 6 stappen)... zo zou het moeten zijn... maar het hoeft niet via Pietje etc. te lopen... misschien is in jouw vriendenkring Jantje wel de link naar persoon A...
Laatst bijgewerkt door vikki op 05-10-04 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:30

Aha ik snap het
Wanneer krijg ik de gegevens???

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:33

Wanneer Sammie alles op orde heeft en de gegevens gaat verstrekken denk ik... ik wil ook!!!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:43

Nou ben heeeeel benieuwd Haha!

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:45

Pfoe,ik heb daar te weinig vrienden voor Knipoog !Ik wil het zeker wel volgen,dus bregen jullie hier zo af en toe een verslagje uit Lachen !Trouwens,het lijkt me wel vet grappig als je de persoon die Sammie geeft gewoon persoonlijk kent,dat je het in een stap doet Haha! !!Dan ben je bekend Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:54

Het is niet 6, maar 7.
Het heet the seven handshake theory.

Als het om bekende personen gaat klopt het bij mij altijd. Van Clinton tot britney spears tot weet ik veel wie. (zelfs Osama Bin laden).
Ik hoef nl maar van 1 iemand die ik ken de hand te schudden en dan ben ik al bij Brad Pitt. Deze persoon is namelijk een goede vriend van hem. Dus in 2 stappen ben ik bij hem. Dit betekend dat wanneer jij mij de hand schud, je er in 3 stappen bent. Brad Pitt zelf heeft weer vele handen geschud dus in 3 stappen ben ik al bij al die andere......

Het is wel een leuke test om te kijken of je in 7 x handen schudden bij een totaal onbekende kan komen. (daar worden vaak toch heel wat minder handen geschud). Dus jullie test zal leuk zijn om te volgen. De handshake theory is eigenlijk meer een oppervlakkige ontmoeting. Het is niet dat je een boodschap bij Clinton hoeft te gaan brengen bijv. Iemand heeft ooit eens de hand geschud van iemand. Dit wil niet zeggen dat hij/ zij die persoon dan ook echt kent.

Ik zou het wel leuk vinden om de namen die de boodschap moet krijgen te ontvangen. Je weet het nooit!

Gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:01

Maar waar wij het over hebben is Six degrees of separation.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:17

Sorane schreef:
Maar waar wij het over hebben is Six degrees of separation.


Idd ja... dus die 6 klopt wel degelijk... maar eh...Marieke... als jij iemand kent die Brad Pitt kent dan ben jij misschien wel de link naar Vin Diesel waar ik naar op zoek ben... Schijnheilig *lol* Haha! Overigens vind ik het ook wel interessant om de proef van Sammie te doen met een paar mensen uit mijn kennisenkring zodat ik de test vanuit 2 perspectieven kan ervaren. Dan heb ik alleen ook een paar slachtoffers nodig als Sammie dat goed vindt...

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:19

Sorane schreef:
Maar waar wij het over hebben is Six degrees of separation.


Sorry Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 15:28

@ Vikki: Ik wil je wel helpen hoor

@ Marieke: Geeft niet Knipoog

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:46

vikki schreef:
maar eh...Marieke... als jij iemand kent die Brad Pitt kent dan ben jij misschien wel de link naar Vin Diesel waar ik naar op zoek ben... Schijnheilig *lol* Haha!

Uhm... zou je niet via via wat kunnen regelen met uhm *denkt even na* een orlando, chad, josh of hayden Schijnheilig
Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:04

vikki schreef:
Overigens vind ik het ook wel interessant om de proef van Sammie te doen met een paar mensen uit mijn kennisenkring zodat ik de test vanuit 2 perspectieven kan ervaren. Dan heb ik alleen ook een paar slachtoffers nodig als Sammie dat goed vindt...


bedoel je of je vriendenkring ook mee mogen doen? Van mij wel hoor.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:09

Marieke kijk maar dat jij niet veel pbtjes krijgt de komende tijd met veel verzoeken Haha!.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:31

Sammie schreef:
bedoel je of je vriendenkring ook mee mogen doen? Van mij wel hoor.


Ik bedoel dat ik ook wel wil dat jij (en anderen) in 6 stappen proberen een boodschap bij een vriendin van mij te krijgen Knipoog .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:57

Ahhh, ok
ja ik kan je vriendin wel opnemen in het geheel. dan kan ik zelf ook nog mee doen Haha!.
Het hoeven er geen maximaal 6 (kunnen er ook 12 of meer zijn) te zijn hoor, Dat is iets wat je zelf (haast) niet in de hand hebt. De test zegt dat 6 het gemiddelde is, iets wat we zelf nu ook kunnen gaan ervaren.
Als je de gegevens van je vriending naar mij pb't. Alleen de volledige naam en woonplaats in dit geval. Anders wordt het voormij wel heel erg makkelijk. Dan neem ik het mee in het lijstje dan hebben we 3 personen.
Je kunt kiezen uit deze 3 personen, maar je mag ze ook alle drie proberen.

De testpersonen zijn tot nu toe:

Sorane
darkchrystal
Vikki
M3isSi3j
nathalie1981
sjakie
Mexx2 (??)
Anique_Vaandrig
superlenie
blensink
Yessy (??)
Arabesk (??)

De ?? zijn mensen die intresse hebben (getoond), maar niet helemaal duidelijk heben gezegd of ze (nog) wel of niet (meer) mee doen.

LET OP: ivb tentamens van mij en natuurlijk het een en ander regelen met de 'eind' personen (vikki moet haar vriendin natuurlijk zelf op de hoogte brengen en een boodschap maken) krijgen jullie de gegevens in de Herfstvakantie van het midden. Dat is over anderhalve week.
Mochten mensen nog mee willen doen of afhaken dan kan dat nog tot woensdag 12 oktober. Daarna ga ik alles klaar maken en krijgen de mensen uit het lijstje een pb met alle gegevens.